Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Chevrolet Aveo/Kalos - Revizii

Recommended Posts

... Daca GME gasesc potrivit sa ne " pacaleasca" cu aceste gogorite ...

Poate ca nici GM n-a bagat in ecuatie cat de mult pot sta unii cu piciorul pe pedala de frana. Prin natura inconjuratoare, nu exista data sa cobor pante lungi si sa vad cum mare parte dintre cei din fata stau cu piciorul pe frana din varf si pana-n vale ! Daca in timpul acesta mai trec si printr-o balta, dupa asa un tratament, ce credeti, discul se caleste sau se deformeaza ?

Share this post


Link to post

Mda, probabil sunt facute sa mergi numai pe uscat, de parca masina s-ar vinde numai cunoscatorilor :)

N-am facut vreodata studiul materialelor, dar acel bun simt mie imi spune ca ar trebui sa reziste.

Share this post


Link to post

Si eu cred ca am aceeasi problema, la doar 13.500 Km... se simte mult mai accentuat la franare de la viteza mare, gen 140 km/h... si nu franez atat de tare incat sa intre ABS-ul, insa vibratia este destul de pronuntata.

In mod sigur producatorul discurilor este vinovat, eu chiar franez in general foarte putin, de obicei placutele de frana m-au tinut intre 15 si 25.000 km, la masinile pe care le-am avut... si ca sa se ovalizeze discul dupa doar 15.000 km, clar ca materialul este slab.

Share this post


Link to post

Azi am schimbat discurile de frana si masina functioneaza impecabil.Surpriza mea a fost in momentul in care le-am cerut sa-mi schimbe si placutele de frana (contra cost) si au spus , ba chiar am vazut si eu ca placutele originale erau aproape ca noi.Foarte ciudat, zic eu, la 38000 km sa ajungi sa schimbi discurile de frana si placutele sa fie ca noi.Oricum deocamdata problema e rezolvata.

 

Sa auzim numai de bine.

Share this post


Link to post

Poate-i mai bine sa schimbi placutele, cu unele soft (FERODO), sa nu ajungi sa schimbi doua randuri de discuri la un rand de placute.

Share this post


Link to post

Producatorul nu este de vina pentru impresiile posesorilor. Bineinteles, ar putea sa ceara mai multi bani pe masina, posesorul crezand ca si-a luat super limo si ignorand multe semne de functionare defectoasa, cum face Renault, de exemplu.

Cand franezi de la viteza mare si masina tremura, nu discurile de frana sunt de vina. Din cauza rpm rotii, nu ai cum sa sesizezi faptul ca sunt "ovale" discurile.

Share this post


Link to post
Cand franezi de la viteza mare si masina tremura, nu discurile de frana sunt de vina. Din cauza rpm rotii, nu ai cum sa sesizezi faptul ca sunt "ovale" discurile.

Asta chiar n-am inteles... cum adica, te rog mai explica-ne odata...

Ce este de vina cand franezi de la viteza mare, si apar "tremuraturile" respective ? Trecem peste echilibrari de roti, geometrie, calitate anvelope, ca de astea sunt sigur ca-s ok, si verificate. Si amarata de Solenza, cand franam cu ea de la 150 la ora, avea mici tendinte de tras stanga-dreapta, dar in nici un caz nu facea de zici ca se dezmembreaza... de alte masini "mai de soi", ce sa mai zic...

Share this post


Link to post

La viteza foarte mica, gen ultimii metri de la semafor, tine usor piciorul pe frana. Daca "prinde si lasa" du-te si si spune-le ce vrei tu sau ce au nevoie ei sa auda ca sa iti verifice discurile de frana cum trebuie. Atunci o sa iasa ca-s duse.

La cat de bune sunt gumele originale de pe Kalos si Aveo (la cantarire, eu nu aveam pe Kalos 2 gume de aceiasi greutate si la fel patesc acum pe Spark) nu ma mira ca la franare violenta de la viteza mare isi arata coltii.

Share this post


Link to post

De acord cu tine, la ce ai spus. Insa ce nu-mi explic eu este cum de acest fenomen (trepidatii / vibratii in volan la franare doar la viteza mare) nu a aparut in primii 10.000 km. Doar in ultimii 4 mii am inceput sa sesizez acest lucru, si se pare ca se agraveaza.

Un alt lucru ciudat, este ca fenomenul este mult amplificat cand masina este incarcata la maxim (5 persoane plus bagaje). Daca sunt doar eu in masina, nu se manifesta atat de urat.

In orice caz, in prealabil o sa trec pe la o vulcanizare serioasa, cu aparat de echilibrat rotile digital, si verific echilibrarea.

Edited by BGeo

Share this post


Link to post

Da, try that.

Si o geometrie la unii care nu fac asta doar ca add-on si la care trebuie sa iasa geometria ca sa fie platiti (sa aiba curajul sa iti spuna ca nu pot sa o faca bine si sa nu traga masina).

Nu stiu daca am dreptate sau nu, este doar parerea mea, eu asa am facut. Singura solutie a fost permutarea rotilor pana s-a obtinut o geometrie corecta, o franare fara trepidatii si deviere de traiectorie. Din pacate, in tractiune, tragea putin dreapta. In fine, astea mi se par acum peanuts, Volvo pe care il conduc trage in toate directile si la franare necesita permanent corectii de traiectorie.

Share this post


Link to post

Treaba asta cu vibratiile in volan le-a avut si tata la Solenza. De curiozitate, a pus mana pe roata si a retras-o repede plina de zgarieturi si pe alocuri sange.Cordul cauciucului daduse pe afara. Masina nu mai avea rotile | | ci / \ . Si vibratia se simtea doar peste 90-100km.

Share this post


Link to post

Salut!

Ma apropii vertiginos de 15 k km. Imi e frica de revizie dupa ce am citit aici. Preturi diferite de la service la service. Eu deja am mari dubii in ceea ce priveste profesionalismul celor de aici de la Galati, pentru ca am fost la ei cand aveam vreo 3 mii de km si am observat ca imi aparuse o pata de ulei la chiuloasa. Am facut programare s-a rezolvat dar nu mi-au zis ce anume i-au facut si nici in cartea sevice nu au trecut nimic. M-am uitat si eu la motor dupa operatie si mecanicul din mine a intrat in panica; cred ca au inlocuit chiuloasa deoarece acum cea noua are culoarea neagra nu argintie cum e restul motorului. In plus "au uitat " sa puna un furtun la locul lui si toate gazele de la motor intrau la mine in masina de miroseam a sunca afumata non stop. Acum vreau sa le zic ca trepideaza partea dreapta dar imi e cam frica sa ii las sa se "joace" la bucsele mele, plus ca cred ca voi plati si pentru asta.

Share this post


Link to post

Tocmai am facut si eu revizia de 15.000 km... Din cauza ca aveam 14.200 km, si in weekend urma sa fac un drum foarte lung, cu ajutorul lui nic_octava (multumesc foarte mult ! esti un om deosebit de amabil !) am ales sa fac revizia la G&P, Pipera.

Miercuri dupa-amiaza am sunat, am fost programat joi dimineata, la ora 9 (cand eram la receptie am aruncat un ochi pe fisa de programari, nu prea erau masini programate, din vreo 8 posturi de lucru, cred ca doar 3, 4 aveau cate doua masini programate).

Cost : aproape 615 lei (v-am atasat copie dupa factura, si dupa testul de franare).

 

Impresii pozitive :

- sediul este intr-adevar "peste standard" (cel putin fata de cele cu care eram obisnuiti); showroom foarte spatios, loc de asteptare stil bar, cu multe mese, doua plasme pe perete, bufet, etc.;

- se misca destul de repede, la 9 am intrat la receptie, la 9:10 deja facusera actele si au bagat masina in service (acum nu stiu cat de mult are importanta "pila" :) );

- au terminat masina la ora 11 (manopera a fost trecuta pe factura "standard", la 3 ore);

- am cerut expres test de franare, si am aflat ca oricum se facea, si ca nu costa nimic.

 

- Impresii negative :

- cu toate ca au hot-spot (internet wi-fi), nu mergea deloc, se vedea reteaua dar nu aloca ip; am vorbit cu o "tanti" de acolo, a zis ca il cheama pe cel care se ocupa cu partea de IT, insa mai intarzie - a tot intarziat pana la 10:30, apoi s-a tot mosmondit pe langa laptop jumatate de ora, dar tot nu i-a dat de cap :D . In final am plecat la 11, si tot nu reusise nimic, insa tot se straduia (laptopul nu avea nimic, tocmai ce-l folosisem wireless la firma seara)

- ma asteptam ca macar o cafea sa-ti dea gratis, insa costa 2 lei;

- cu toate ca receptionerul m-a intrebat daca am trusa, roata de rezerva, etc., nu a bifat nimic pe foaia de intrare; nici nu vreau sa ma gandesc ce scandal ar fi iesit daca se intampla sa lipseasca ceva... fiindca eu n-aveam ce sa zic, nefiind nimic bifat pe foaia aia... insa am vazut lucrul asta exact la sfarsit, cand am primit copia dupa foaie;

- cu toate ca pe respectiva foaie scria foarte clar ca se predau piesele inlocuite, n-am primit nimic, nici macar un rest de ulei (iar pacat ca n-am vazut chestia asta scrisa, decat la sfarsit...);

- masina n-am putut-o vedea deloc, nici o camera de luat vederi (sau vreun perete transparent);

- este ars de ceva timp unul dintre cele doua becuri de marsarier; din pacate am uitat sa le specific acest lucru, si bineinteles ca nu l-au schimbat - deci imi inchipui cu cate atentie au verificat sistemul de lumini;

- anvelopa dreapta spate pierde usurel aer (cam in 3 saptamani se face "jumate"); acum pierduse aer cam "un sfert", si dupa cum ma asteptam, nu au umflat-o... deci n-au facut presiunea deloc, insa s-au bagat sa faca test de franare si de aderenta. Culmea ca la franare n-au iesit dezechilbre, insa normal ca la testul de aderenta s-a simtit;

- ultima si cea mai grava (insa este doar o banuiala, trebuie sa verific personal, cand am timp): am impresia ca nu au schimbat filtrul de polen. Aveam un miros clasic de filtru imbacsit, si ma asteptam sa dispara dupa inlocuirea filtrului de polen, insa nu s-a intamplat... plus ca m-am uitat cu atentie in si langa torpedou, toate "catrafusele" din el erau nemiscate, exact asa cum le lasasem, iar praful de pe marginile interioare nu era atins deloc. Ori au lucrat super bine, cu manusi si cu pensete :D , ori nu s-au atins de el deloc (sau poate ca filtrul de polen se schimba prin alta parte :wallbanger: ). Cand am timp, il desfac si il verific, daca l-au schimbat, imi cer scuze in mod public, daca nu... le fac show urat de tot.

 

Per total : o prezenta necesara in Bucuresti, insa este loc si de mai bine. Avand in vedere experientele povestite cu alte service-uri, cred ca merita un 7 / 10... ca intotdeauna, pacat ca ai conducere buna, ca se investesc bani in tehnologie, dar angajatii din service sufera de bolile romanesti...

post-5290-1189078565_thumb.jpg

post-5290-1189078585_thumb.jpg

Share this post


Link to post
- cu toate ca pe respectiva foaie scria foarte clar ca se predau piesele inlocuite, n-am primit nimic, nici macar un rest de ulei (iar pacat ca n-am vazut chestia asta scrisa, decat la sfarsit...);

 

Nici eu nu am primit. Clar bila neagra.

 

- masina n-am putut-o vedea deloc, nici o camera de luat vederi (sau vreun perete transparent);

 

Nu mai merge camera? Era acolo un ecran mare unde vedeai masina (din cand in cand). S-o fi stricat :D

 

...pacat ca ai conducere buna, ca se investesc bani in tehnologie, dar angajatii din service sufera de bolile romanesti...

 

De unde stii cum e conducerea? Pestele de la cap se impute.

Share this post


Link to post
- ma asteptam ca macar o cafea sa-ti dea gratis, insa costa 2 lei;

- cu toate ca receptionerul m-a intrebat daca am trusa, roata de rezerva, etc., nu a bifat nimic pe foaia de intrare; nici nu vreau sa ma gandesc ce scandal ar fi iesit daca se intampla sa lipseasca ceva... fiindca eu n-aveam ce sa zic, nefiind nimic bifat pe foaia aia... insa am vazut lucrul asta exact la sfarsit, cand am primit copia dupa foaie;

- cu toate ca pe respectiva foaie scria foarte clar ca se predau piesele inlocuite, n-am primit nimic, nici macar un rest de ulei (iar pacat ca n-am vazut chestia asta scrisa, decat la sfarsit...);

- masina n-am putut-o vedea deloc, nici o camera de luat vederi (sau vreun perete transparent);

 

-Eu am primit cafea...

-la mine s-a bifat continutul portbagajului plus niste zgarieturi mici pe care le avea masina pe partea stinga

-am primit inapoi bidonul cu ulei si cele 2 filtre vechi

-am vazut masina tot timpul...

 

Eu le-as da in continuare nota 9.

Share this post


Link to post
... Ori au lucrat super bine, cu manusi si cu pensete :D , ori nu s-au atins de el deloc (sau poate ca filtrul de polen se schimba prin alta parte :wallbanger: ).

Un prieten a fost intr-o delegatie oficiala in Republica Populara Chineza. Au stat intai in capitala, iar intr-o zi au trebuit sa se deplaseze pentru mai multe zile in alta localitate. Cand au vrut sa impacheze, li s-a spus ca nu trebuie, se ocupa chinejii de tot. Cand au ajuns in noul hotel si-au gasit toate lucrurile asezate in dulapuri si pe etajere exact la fel cum le-au lasat in celalalt hotel !

Filtrul de polen se schimba pe acolo, dar se lucreaza, acum, super-profi: se face intai o poza a torpedoului si la sfarsit se aseaza tot continutul la loc, exact cum era initial. =))

Edited by tolin

Share this post


Link to post
- ultima si cea mai grava (insa este doar o banuiala, trebuie sa verific personal, cand am timp): am impresia ca nu au schimbat filtrul de polen. Aveam un miros clasic de filtru imbacsit, si ma asteptam sa dispara dupa inlocuirea filtrului de polen, insa nu s-a intamplat... plus ca m-am uitat cu atentie in si langa torpedou, toate "catrafusele" din el erau nemiscate, exact asa cum le lasasem, iar praful de pe marginile interioare nu era atins deloc. Ori au lucrat super bine, cu manusi si cu pensete :D , ori nu s-au atins de el deloc (sau poate ca filtrul de polen se schimba prin alta parte :wallbanger: ). Cand am timp, il desfac si il verific, daca l-au schimbat, imi cer scuze in mod public, daca nu... le fac show urat de tot.

 

 

Same here my friend! Apropos; De ce naiba costa 100 Ron un filtru de polen GM made in Koreea pe cind unul de Opel(mult mai mare decit cel de Aveo) e la 45 Ron? :o

Share this post


Link to post

In principiu, sunt de acord cu tine, in acest caz.

Dar in general cine a zis ca doar marimea conteaza? :D Logan ar trebui sa fie atunci 40kE ca e mare rau!

Share this post


Link to post
In mod sigur producatorul discurilor este vinovat, eu chiar franez in general foarte putin, de obicei placutele de frana m-au tinut intre 15 si 25.000 km :scarpin:

 

Ti se pare ca aceasta limita este una longeviva? Ce spui daca am schimbat la 70 k si asta dupa ce unchiu Tolin m-a :spumelagura: pentru ca m-am facut scotian fata de 200 RON? Observatia mecanicului a fost: ce au nene ca mai mergeau 10 000 lejer?!

Am schimbat discurile tot din cauza acestui fenomen de vibratie pe timpul franarii la viteze mari de peste 90 km/h. Insa in cazul meu cred ca atat mai aveau viata discurile si nu ovalizarea. Dupa 13 000 km am zis ca la reparatie sa mai adaug si un nou set de placute care sa se aseze perfect pe discurile noi, asa cum a recomandat si dealerul. Insa dupa demontare concluzia a fost ca placutele sunt aproape intacte si merg foarte bine cu discurile noi. Observatie confirmata si de comportamentul masinii dupa reparatie, excelent la franarea de la 140 km/h.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
Nici eu nu am primit. Clar bila neagra.

 

Mie mi-au lasat niste ulei intr-un bidon in portbagaj, pe vremea cand inca mai exista service-ul GTT. Ce naiba se presupune ca faci cu el? Ca pana acum nu a fost nevoie niciodata sa completez si in plus uleiul nu se arunca la gunoi, trebuie dus "in locurile special amenajate".

 

La fel si cu filtrul de aer/polen/etc. Mi le lasa in portbagaj ca sa am eu ce sa arunc la gunoi? Sau se presupune ca daca sint alea vechi acolo am unele noi pe masina?

Share this post


Link to post

Nu faci nimic cu ele, de cele mai multe ori. Dar vrei sa stii ca le-au schimbat, nu?

Share this post


Link to post

Daca ar primi fiecare client consumabilele schimbate de pe masina (placute, filtre, etc.), ai avea garantia ca s-au schimbat... altfel, stai si te intrebi, ca mine...

BTW, filtrul de aer l-am verificat, ca la ala se umbla usor, l-au schimbat. Filtrul de polen sper sa am timp sa-l verific duminica...

Share this post


Link to post
Filtrul de polen sper sa am timp sa-l verific duminica...

 

Amice daca ai dubii mergi la ei si ii rogi sa-ti arate filtrul nou montat. Il scot in fata ta si se termina suspiciunile. Poti sa-ti iei si un aparat foto care sa imortalizeze evenimentul, asta ca sa le reamintesti daca nu au facut operatia corect. Dureaza doar 5 minute si te scuteste de batai de cap. O poti face si astazi, asa ca nu lasa sa treaca timpul spre linistea ta. :uff:

Share this post


Link to post

Safari, as face asta, dar crede-ma, pur si simplu NU am timp.

Distanta de la locul unde muncesc la service este mare (pentru Bucuresti, fac mai mult de o ora dus), treaba la serviciu am garla, am si sesiunea de restante cu ceva examene, sambata trebuie sa ajung la o nunta la mama dracului, s.a.m.d.

In plus, cu ocazia verificarii, invat sa-mi schimb singur filtrul, ca nu mai vreau sa astept 15.000 km pana la urmatoarea revizie, la ce praf e in Bucuresti vreau sa-l schimb cam din 5 in 5 mii...

Share this post


Link to post
invat sa-mi schimb singur filtrul, ca nu mai vreau sa astept 15.000 km pana la urmatoarea revizie, la ce praf e in Bucuresti vreau sa-l schimb cam din 5 in 5 mii...

 

Apreciez pozitiv gestul de aprofundare a cunostintelor, totusi ia si o camera pe langa tine care sa te sustina in cazul unei constatari nedorite :spumelagura: . Pe de alta parte 5000 mi se pare prematur, 7500 rezonabil. Din experienta celor 80k filtrul incepe sa arate semne evidente de colmatare de pe la 10 k.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...