Jump to content
Sign in to follow this  
sarbocul

Captiva - Impresii, Probleme

Recommended Posts

am fost la service :

- calitatea uleiului e buna , dupa analiza vizuala ( nu cred ca exista service-uri care controleaza altfel )

- au resetat intervalul de service ; becul nu se mai aprinde

 

nota : la Opel Vectra si Skoda aveam tot un astfel de indicator de info despre schimb ulei ; imi arata cat mai am pana la schimb ulei

 

totusi : de ce computerul masinii m-a anuntat de schimbul de ulei abia acum , la 21.000 km ?

Share this post


Link to post

Probabil ca, asa cum a zis @Mircea aici, cei din service n-au resetat martorul, dupa schimbul de ulei.

Share this post


Link to post

Porbabil la modelul tau trebuie sa reseteze vreun contor din scaner, si au uitat astia la revizie, iar limita o fi de 21 de mii setata din fabrica. Citeste si tu in carte cand se aprinde becul respectiv, mai mult ieri ai spus ca e becul de ulei.

Share this post


Link to post

1. cum sa-mi dau seama daca masina are senzor calitate ulei ?

 

2. " daca nu ai senzor de calitate ulei inseamna ca martorul care ti s-a aprins reprezinta lipsa presiune ulei in rampa. Ceea ce este grav si IMEDIAT trebuie completat nivelul cu 1-2 litri de ulei " - nivelul de ulei e ok ; am mers normal , nu am dat tare in masina , drumuri in oras + autostrada

 

3. " Citeste si tu in carte cand se aprinde becul respectiv " - nu am gasit unde scrie in carte ; ma poti ajuta cu info suplim ( unde sa caut ) ?

Share this post


Link to post

Pai te-as ajuta cu placere.. dar eu nu am carte de captiva :)

Share this post


Link to post

Ce scrie in carte la descrierea martorului respectiv?

Share this post


Link to post

Alx & all - Captiva, Epica si Lacetti diesel au senzor de calitate a uleiului. Este un martor galben pe care scrie Change Oil Soon. Acest martor este dual: tine cont de calitatile uleiului si de un interval de service prestabilit. El se aprinde fie daca uleiul este depreciat, fie daca intervalul de schimb al uleiului a fost depasit cu o anumita valoare prestabilita. Este motivul pentru care, la schimbul de ulei el se reseteaza. Resetarea se face fie cu scanerul, fie cu un cod de apasari pe pedala de acceleratie si contact on/off (procedura descrisa in manualul de utilizare).

In consecinta, in cazul de fata, maimutele din service au uitat sa reseteze contorul. Sa fie oare vorba de DiBAS?

Share this post


Link to post

in carte scrie ca masina " ar putea fi echipata " cu senzor calitate ulei ; nu specifica exact daca are / nu ; nu-mi dau seama cu sa aflu daca are sau nu

 

mai scrie ca , dupa ce s-a schimbat uleiul , trebuie resetat contoarul

 

in alt paragraf mai scrie ( si nu e f clar ) ca acel indicator se poate aprinde si daca uleiul e slab calitativ

 

concluzie , martorul s-a aprins daca :

1 . nu s-a resetat contoarul ; probabil ca nu au facut-o la mom respectiv ;

2. uleiul a ajuns la o calitate slaba si trebuie schimbat

 

la service mi-au resetat contoarul ( posibil sa fi uitat cand au schimbat uleiul )

 

acum ma tot gandesc ca aprinderea s-ar putea datora si calit slabe a ulei ?

 

ce idei de verificare aveti ?

Share this post


Link to post

E foarte simplu: iei cartea, vezi care e martorul si vezi daca se aprinde. Iti zic eu ca are :)

Share this post


Link to post

pun o poza , mai veche : martorul care a ramas aprins este cel din dreptul 160 km / h

post-15438-1216909685_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Da, la Captiva ala e martorul pentru schimb ulei. Ti-am zis, nu-ti fa griji, idiotii au uitat sa-l reseteze.

Share this post


Link to post

atunci e ok ; azi am fost la service si i-am rugat sa verifice uleiul ( ca si calit ) + au resetat km schimb ulei .

 

martorul nu a mai ramas aprins .

 

intrebare ptr Mircea : intr-un mesaj anterior ai scris " au senzor de calitate a uleiului. Este un martor galben pe care scrie Change Oil Soon " ; chiar asa scrie pe indicator ? este altul decat cel care mi s-a aprins mie ?

Share this post


Link to post

La lacetti scrie asa. Si daca nu ma insel parca l-am vazut si la epica. Doar la captiva apare cheia aia.

Share this post


Link to post

la Captiva nu scrie , doar apare semnul cu cheia ; nu au mai avut bani in buget

 

final : bine ca a fost doar resetarea nr km si nu a fost ceva legat de calitatea ( slaba ) a uleiului ( am parcurs doar 7.000 km din total 15.000 , intre revizii ; am notat - intervalul se poate micsora , dat cond de mers )

Share this post


Link to post
... final : bine ca a fost doar resetarea nr km si nu a fost ceva legat de calitatea ( slaba ) a uleiului ( am parcurs doar 7.000 km din total 15.000 ,

Si cum s-a stabilit ca uleiul mai pastreaza calitatile necesare, s-a trimis o proba la un laborator ?

 

Ce este mai important: faptul ca mecanicii incearca sa traga o teapa sau certitudinea ca uleiul din motor este bun ? Prin rezolvarea de mai sus problema a ramas "ca in tren".

Share this post


Link to post

Tolin de regula , service-urile din Ro , au toate cate un laborator chimic , ptr testarea calitatii uleiului ; asta la care am fost eu , din pacate nu avea

 

doar l-au verificat optic si tactil dupa care au facut operatia ( resetare ) pe care , se pare , au uitat sa o faca la mom schimbului de ulei .

 

Tolin : tu ai perfecta dreptate in ceea ce spui , dar totusi , de regula , aprinderea martorului se datoreaza resetarii ; de acord cu tine ca poate fi si din cauza calit slabe , la acel mom , a uleiului

tu cum ai fi procedat sa afli cum e cu uleiul ?

Share this post


Link to post

Eu l-as fi schimbat si i-as fi pus sa reseteze si chestia aia, asa pentru linistea mea.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

asta ar fi fost varianta completa ; numai ca service-ul nu e chiar asa de " negru "

 

eu zic ca a fost doar ne-resetarea

Share this post


Link to post

NU vad necesitatea schimbarii uleiului (apropos sarbocule, nu ai spus ce caracteristici are uleiul din masina - ai zis ca te uiti pe bidonul ramas) decat in cazul in care se mai aprine martorul ala.

 

Tolin, nu mai fii carcotas, doar in cazuri de garantie se expertizeaza vreun fluid...

Share this post


Link to post

am zis ca trimit specificatia si nu m-am tinut de cuvant

 

iat-o

 

GM genuine , 5 W - 30 , super synthetic

 

GM LL 025 , ACEA A3 , B3 , B4 , GM - LL - B - 025

 

API SL / CF

Share this post


Link to post
... Tolin, nu mai fii carcotas, doar in cazuri de garantie se expertizeaza vreun fluid...

@alx > cred ca erai intr-una din zilele acelea, altfel nu-mi explic cum ti-a scapat ironia.

Share this post


Link to post

alx : ce e cu uleiul ? ti-am trimis caracteristicile ( ceea ce scris pe bidon )

Share this post


Link to post

Prin rezolvarea de mai sus problema a ramas "ca in tren". - cam asa a scris Tolin

 

Tolin : cam de cate ori ai verificat calitatile uleiului folosit ? si , cam cum ? unde ?

 

chiar m-ar interesa cum ai refuzat tu , vreodata , un ulei , in service ? sau cum ai reclamat dupa schimb ca uleiul nu e bun ?

Share this post


Link to post

1- un ulei asupra caruia exista dubii se schimba, valoarea lui este cea mai mica pierdere;

2- n-ai cum sa reclami un ulei pe care l-ai dus 7000 km;

3- eu am schimbat un ulei dupa doar 2000 km cand mi s-a parut ca nu este bun pentru motor si nu sunt singurul in aceasta situatie, orice om cu judecata procedeaza asa;

4- orice prestator de servicii face asa cum cere cel care plateste acele servicii, pe romaneste: cel care plateste, comanda.

Share this post


Link to post

Tolin :

 

1. ai dreptate

2. ok

3. cum ai avaluat uleiul ca nu e bun ?

4. cel care plateste, comanda : as ar trebui sa fie ; din pacate nu tot timpul e asa ; tu nu locuiesti in Ro ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...