Jump to content
 

Sign in to follow this  
miborion

Despre Consum Matiz Euro4

Recommended Posts

adevarul este ca tot ce am condus vreodata pana acum avea cilindreea cuprinsa intre 1400 cmc si 6000. probabil am ramas obisnuit cu senzatia de dacie pe care am condus-o in preponderenta (schimburi de viteza in genere pe la 2200-2600 si zgomotul motorului aferent). ori la buburuza practic mi-e frica ca iese prin capota cand il aud asa...toti spun ca e cel mai bine pt masina sa o turez insa parca prea face ca o rajnita stransa de..cand o turez asa...am incercat azi sa ma duc mai departe cu a 1-a. duce lejer mai departe de 30 kmph insa nu am eu inima..

 

in alta ordine de idei, daca nici in cei de la OMV nu mai poti avea incredere, atunci in cine?

petrom 99 cu ce e mai presus fata de carrera 100? IN CE PRIVESTE PRETUL, DIFERENTA E NULA practic. aceeasi intrebare pt rompetrol 98. consumul va scadea SEMNIFICATIV daca folosesc 99 sau 98 in loc de 100? ce inseamna SEMNIFICATIV? in oras (Bucuresti) nu observ decat FOARTE putini care se abat de la regula si anume ~9-10l/100km, indiferent de benzina pe care o folosesc. iar acei "putini" au in 95% din cazuri Euro2..

Edited by Mircea
Cand vrei sa subliniezi ceva, n-o mai fa CAPS LOCK. E echivalent cu a tipa la noi. In plus, tasta aia se apasa la inceputul propozitiilor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu incerci, n-o sa afli. La OMV sa ai incredere in benzina vanduta de ei in Austria. Si daca vrei consum redus, atunci pune benzina cu CO95, oricare (Petrom, Rompetrol, MOL), inafara de OMV si Lukoil (benzine care n-au ce cauta intr-un motor euro4).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@taxiboy

Din noiembrie anul trecut, al meu s-a dus la peste 8 l% si vad ca nu-i mai vine mintea la cap!!!! Ultima isprava 44 litri Petrom 95 pentru 511 km (~300 km urban si ~260 km in afara), nici nu-mi mai vine sa calculez...Poate ca a fost de vina si frigul din februarie , dar vom vedea. Si nu pot zice ca n-o turez: 20/40/60/90 si urc cu a v-a pana la 110-120 apoi, Daca nu-si revine am s-o duc sa-i fac un test la service sa vad ce are!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motorul asta, 50 in oras se fac cu treapta a treia! Si e mai bine sa o urci la 100-120 cu treapta a patra, iar treapta a cincea s-o folosesti doar ca sa mentii viteza. Acceleratia in treapta a cincea la motorasele astea e benzina aruncata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma obisnuiesc incet-incet cu urmatoarele rapoarte:

II- 21-24

III- 41-44

IV- 61-64

V- >84.

 

consecinta. pana acum am 540 km facuti cu un plin Carrera 100 (din care 361 km extraurban).

oricum aveam de gand sa fac schimburile de ulei la 5000 :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

si iata si consumul de gaz 7.6 litri la suta de km. mers autostrada 120km/h... urmeaza si consumul de gpl in oras...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimb vitezele la 20-25 a II-a, la 40-45 a III-a, la 60-70 a IV-a, la 90 a V-a, obtinand un consum mediu, pentru primii 4000 de km, 6,21%. Bineinteles, schimbatul vitezelor il adaptez la relief si la cat de incarcata e masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin si eu... cum vi se pare consumul de 9l/100 km urban? Precizez ca de obicei evit orele aglomerate, dar rar fac mai mult de 3-4km intre opriri.

 

In exterior am scos 5.1 cand i-am facut ultima data consumul, dar drumul a cuprins si transfagarasanul... deci se poate si mai putin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai Matiz euro 4? Vad ca ai Spark! Ai postat gresit, nu are nicio relevanta consumul unui Spark fata de cel al unui Matiz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pei motorul e cam acelasi (cred). Aerodinamica poate fi alta, insa nu cred ca afecteaza prea mult consumul in oras. Sa deschid un topic la aria Chevrolet? :D . Am vazut ca nu exista un topic pe subiectul asta acolo... ma gandeam ca exista un motiv pt asta

Edited by claud20012

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta iarna in oras mi-a luat si 10, acum vad ca a scazut la 8.5. Daca ne uitam pe site-ul lor unde scrie ca-n oras papa undeva la 7.9, as spune ca ma indrept spre consumul recomandat. Dar asta vara, iarna papa de rupe oricum ai merge cu el. Ca si medie sta ceva mai bine, undeva la 6-6.5%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ultimul consum facut, 100% in oras - Bucuresti, mi-a iesit un consum de 8 - 8.5 la suta. E ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@snow

Si eu am crezut ca a luat-o razna Matizul meu. Recordul in aceasta iarna (ce-i drept intr-o perioada f geroasa si cu drumuri f scurte si mai mult urban 70%) a fost de 30,2 litri pentru 309km . Acum , la ultimul consum: 21,1 litri pentru 321 km , ceea ce este cu totul altceva ( 6,6%), chiar daca acum cam 70% a fost extraurban. Metoda de calcul a fost pana la primul click...

Share this post


Link to post
Share on other sites

15.9 L OMV Carerra 95, exclusiv urban (intervale orare_09:30-11:30 si 20:00-22:30, zone_Dorobanti-Orhideea-Gorjului-13 Septembrie). Kilometrii : 189 si aseara dupa 22:30 prin tot orasul pana la 218 KM. Tin sa precizez ca am si bagat piciorul in ea de cateva ori (chiar si 120kmph). Consum : ~7.42 L/100 KM. Schimb vitezele asa cum am precizat in ultimul post, chiar o idee mica mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimul consum : 26,2 litri pentru 452 km, deci 5,80 l/100km. 20% urban restul extraurban (100-105km/h). Se pare ca e pe drumul cel bun , dupa ce asta-iarna se dusese spre 9-10 X(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 6200 km. Consumul a scazut de la 6,50, cat a fost la inceput, la 6,40, apoi la 5,80. Pe ultimii 1415 km am obtinut o medie de 5,72%.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A scazut si la mine. Acum in oras consuma 7.5, mentionez ca am folosit si ac-ul, iar ca si medie a fost undeva la 6,2. E bine zic eu, mai ales ca merg undeva la 120-130 cu el, in afara. Intr-o luna il duc la revizia de 12 luni, am sa vad pe urma daca se mai schimba ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 7000km parcursi consumul pe gpl este cuprins intre 5.8 si 7 %. Insa pe acelasi parcurs alimentat cu gaz de la diferiti furnizori (gazari), consumul s-a incadrat intre limitele mentinate. Insa am realizat ca matizul este doar o masina de oras iar viteza la care da cel mai bun consum este 90-100km/h, consum care dupa parerea mea se incadreaza intre 5-5.8 la suta. Avand in vedere ca celalalt automobil consuma peste dublul consumului de matiz, eu sunt multumit. Dar asa cum si ceilalti colegi forumisti au subliniat, calitatea combustibililor in Romania este la pamant, deci nu va intrebati de ce ne faramam motoarele... Asta e tara in care traim... Departe de o Europa civilizata... cu respect... Renatremo

Edited by renatremo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am vazut pe forum, viteza ideala, pentru consum mic, este de 84 km/h in viteza a V-a, viteza ce corespunde la 3500 rotatii/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din cate am vazut pe forum, viteza ideala, pentru consum mic, este de 84 km/h in viteza a V-a, viteza ce corespunde la 3500 rotatii/min.

mai fratilor, cum calculati voi turatia???? stie cineva cum si daca se poate monta turometru pe buburuza??? (model euro 4) :wallbanger:

Edited by blu_ov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din cate am vazut pe forum, viteza ideala, pentru consum mic, este de 84 km/h in viteza a V-a, viteza ce corespunde la 3500 rotatii/min.

Eu nu cred asta, mai repede cred ca ai vreo 100 km/h (pe ceas) la 3500 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai fratilor, cum calculati voi turatia???? stie cineva cum si daca se poate monta turometru pe buburuza??? (model euro 4) :wallbanger:

Ai 3500 rot/min la 19km/ora in a I-a, la 32km/ora in a II-a, la 50 in a III-a, la 71 in a IV-a, la 84 in a V-a. Parerea mea este ca daca vrei sa ai un consum mic, trebuie sa mergi cu vitezele astea, bineinteles atunci cand ai de mers mult timp constant.

Insa, nu stiu cat de exact este turometrul sau kilometrajul.

Bineinteles asta e doar parerea mea, si atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te contrazic:

treapta 1: 21km/h la 3500rpm;

treapta 2: 36km/h la 3500rpm;

treapta 3: 56km/h la 3500rpm;

treapta 4: 77km/h la 3500rpm;

treapta 5: 94km/h la 3500rpm;

 

Am facut testul asta, am plecat intr-o dimineata devreme, la 6 dimineata, la Braila. Pentru ca drumul era foarte liber am facut si testul asta: tinut cat se poate de constant la 95km/h in treapta 5. Nu am incetinit decat prin Buzau, in rest am mers cat am putut de constant. Consumul a fost 4.3l/100km. Am alimentat la iesirea din Bucuresti si apoi facut plinul in Braila.

In nici un caz nu ai 84km/h in treapta a 5-a la 3500rpm cum nu ai nici 19km/h in treapta 1 la 3500rpm. In treapta 1 te duci pana la ~40km/h la 6500-6600rpm(limitare). Daca ar fi asa cum zici tu, ar trebui sa ajungi la 7000+rpm pentru a atinge vitezele astea, ceea ce nu se poate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

treapta 3: 56km/h la 3500rpm;

treapta 4: 77km/h la 3500rpm;

 

 

Adica daca mergi constant cu viteza de 55 km/h consumi mai putin in treapta a III decat intr-a IV ??? interesant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...