Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

Nu stiu la ce te referi, sincer; nu am cautat cu luminarea, dar in fata unde am stat era tot acoperit cu plastic (montantii A si B, panourile de usa, consola, etc.). Se vedea doar daca te uitai in sus, intre caroserie si usa, sint acolo vreo 2 cm de nuditate metalica :) ) :) ) :) ). Pentru mine, care vad tabla fara efort :mrgreen: la E-klasse, a fost o imagine pasagera si nu i-am dat mare atentie, ceva de genul " aham, nu vad tabla" si am mers mai departe, ca altceva ma interesa.

Share this post


Link to post

Aham, asa este. Si in spate mai e o portiune golasa. Credeam ca au rezolvat asta.

Share this post


Link to post

O sa comentez si eu putin pe cele spuse de FLEX in calitate de posesor de Matiz full-options si pasager frecvent de oras la un Logan full-options 1.6 (nu l-am condus ca nu m-a pasionat).

 

a. Habitaclu si ergonomie:

- finisaje interioare normale, nu se vede tabla pe nicaieri, plastic mult si ieftin, bordul monobloc e masiv si da senzatia de siguranta, consola centrala argintie e de un mare prost gust, torpedou adinc dar ingust, cu un sistem de inchidere in "buna" traditie pitesteana, adica fara pic de finete.

Tabla se vede si la modelul de top exact cum a explicat satori. De fapt a fost prima chestie care mi-a sarit in ochi cand m-am suit si m-am intors spre locurile din spate. Inchiderea torpedoul-ului cam lasa de dorit. Are iluminare in interior datorita pozitionarii (nu vezi mare lucru in mod normal), dar dupa 1000km deja se vede printr-o parte in torpedou (nealinierea usii), si nu se mai stinge lumina din acest motiv.

Bonus: chederul montat pe masina si nu pe usa impiedica scurgerea apei in habitaclu cand deschizi usa pe ploaie.

 

- amplasarea butoanelor de comanda a geamurilor electrice, inchiderii centralizate si dezaburirii pe un rind, fara diferentieri de forma sau finisare a suprafetei necesita de asemenea obisnuinta

Designerii pitesteni isi fac simitita prezenta din nou: desi masina este echipata cu actuatoare cu 5 pini la toate cele 4 usi (m-a mirat si pe mine), s-a preferat varianta inchiderii centralizate pe bord. In plus nu stiu cat de mult trebuie sa te obisnuiesti cu masina ca sa lucrezi la butoane fara sa te uiti.

 

- puncte bune pentru reglajul pe inaltime a prinderilor centurilor de siguranta din fata si pentru rotita de comanda a inclinarii spatarelor; oribil sistemul de reglaj a scaunelor pe directie longitudinala.

Rotita de comanda a inclinarii mi se pare o solutie ciudata. Poate sunt eu mai lenes dar cred ca e mai bine cu arc (ok, discutabil).

 

b. Postul de conducere:

- montarea claxonului in virful blocului de lumini e suficient de idioata ca sa ma enerveze

- indicatoare de bord complete, lizibile, beculete pentru faza scurta si lunga, tot felul de simboluri sugestive care iti furnizeaza informatii, e misto; la aprinderea pozitiilor, display-ul computerului de bord isi modifica intensitatea luminoasa, deci n-ai sanse sa uiti luminile aprinse, cum mi se intimpla frecvent pe Maty

Pozitionarea claxonului cred ca face parte din caracteristica distinctiva Dacia. Chiar asa mai exista o alta masina care are astfel pozitionat claxonul? Modificarea intensitatii luminoase se face pe Maty doar la ceas, ca in mod normal nu e luminat altceva.

 

c2. Frine

- reactie prompta, te obisnuiesti repede cu ele, nu le-am testat "la blana", ca eram cu kid-ul; iti dau senzatia de incredere in frinare, dar poate cu alte caucioace si ABS ar fi mult mai bine, nu ma pot pronunta.

Iti dau poate senzatia de incredere dar si te scot prin parbriz daca nu esti atent, si poate duce la o blocare mai rapida a rotilor. Adica m-am lipit de vreo cateva ori de centura cand colegul a ciupit mai tare frana. ABS-ul pare un pic cam rapid in a intra si lucra, si din acest motiv intra si cand dupa mine nu ar trebui. Pe asfalt uscat, curat, cald afara, la frana mai brusca de la 50 - 60 mai intra, ceea ce nu cred ca ar trebui (si aici putin discutabil).

 

d. Proba de drum

d1. Acceleratii si reprize

- repriza cam nema, chiar la 3000rpm, peste 3500rpm (pina in 4000rpm) iti cam vine sa schimbi viteza, din cauza zgomotului, de altfel foarte placut la acea turatie, dar ai senzatia certa ca omori motorul daca il mentii sus in ture; comanda cu pirghie rigida a cutiei de viteze si absenta amortizorului de vibratii de pe esapament produc un zgomot suficient de mare pentru a tempera avintul soferului; chestie de obisnuinta, probabil dupa mai multi km rulati se mai estompeaza din perceptia zgomotului

Nici 1,6 nu sta mult mai bine la acceleratie. Insonorizarea slaba duce la subturarea motorului pentru confort auditiv, cel putin asa face colegul.

 

Pe ansamblu, masina are si ea un segment dedicat, masina de familie, si cine se incadreaza in segment, fara bani prea multi de aruncat, dispus la oarece compromisuri este ok.

Eu personal nu as cumpara-o, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa o cumpere nimeni.

Share this post


Link to post

:D :D io prefer reglajul inclinarii cu rotita, mi se pare ca lucreaza in unitati mai mici decit asta de la Maty cu pirghie de blocare si arc. Si poate ca mergind mult cu masina inveti si nenorocirile alea de butoane :D :D

Share this post


Link to post

Motorul de 1.6 de pe logan nu se supara daca il duci la 5.000! Un pic de atentie la zona rosie. Asta e un lucru bun.

 

Mi-a placut ca are si pozitia: dezaburire + frontal: imi cam lipseste la Cielo.

 

Pai nu trebuie sa cauti sportivitate la cea mai ieftina masina, dar parerea mea este ca si-au batut joc de motor! Obtineau aceeleasi "performante" dinamice si cu motorul 1.3 de pe berlina. Apropo: motorul ala il platesti. Si nu pricep de ce l-au lenevit atat! Probabil ca sa ia mai multi bani pe cel de 1.6 16v!

 

Apropo: pe cine ajuta plaja asa de lunga la viteze? Cei care nu vor sa schimbe viteze sa-si ia nene hidramata sau automata!

Share this post


Link to post

Daca plaja de viteze e lunga s-ar putea sa ai un confort mai bun la drum lung, mai ales pe auostrada. Aici "testerii" nostri nu au spus sau nu au incercat confortul la viteza constanta, eventual peste 110 km/h. Banuiesc ca are putime rpm si ar trebui sa fie placut...

Share this post


Link to post

Mai, eu am dus-o in tr.4 pina la 120km/h pe distanta de vreun kilometru, dar nu se pune, ca eram pe un drum ingust si in stare nu prea buna, cam urla micutza. Proprietarul masinii a mers vreo 10km pe DN1 cu 140 cu mine pasager, masina s-a comporat normal, nu stiu turatiile.

Nu cred ca au urmarit neaparat comoditatea in conducere, fiindca din subturare (sub 2000rpm) masina n-are suflu (adica cuplu :) ) ), ci economia.

Parerea mea e ca Logan a fost mult prea strict orientata pe gustul berlinezilor, ar fi putut linistit sa puna un motor mai mic si mai turat cu o cutie mai scurta, dar asta este viata, nu le poti avea pe toate incepind cu 5400E.

N-am turat-o mai sus de 4500 rpm din respect pentru bunul altuia, cu masina mea merg cum vreau, cu masina altuia incerc sa fiu gentil.

Share this post


Link to post

Nu prea mai stiu ce sa zic, sa aiba cea de 1.6 alta cutie (unde e alx sa ne lamureasca? :> ) , ca acum 2 zile am plecat mai in tromba un pic si s-a luat un LGN de 1.6 cu nr. de AG dupa mine, tare hotarat, atunci i-am dat si eu, dar deja schimbasem a 3-a cand m-am prins si nu prea am putut sa pun bine Nubira in valoare si ala m-a facut, asa ca mi-am facut o impresie buna despre Log. 1.6 fiindca si pe autostrada a mers unul (tot cu nr. de Arges) sustinut 160 ne-am tot depasit de 10 ori pana in Bucuresti.

 

Dar multi zic ca 1.4 si 1.6 nu e prea mare diferenta.

Voi ce credeti ?

Share this post


Link to post

Cele doua motorizari vin cu cutii diferite. Eu in continuare cred ca cel mai fericit mariaj ar fi fost motorul de 1.6 cu cutia de pe 1.4

Share this post


Link to post

Cutiile de logan au aceleasi rapoarte poate numai raportul final difera ceea ce e foarte greu de demonstrat tinand cont de exactitatea vitezometrelor de pe aceste masini.

Share this post


Link to post

Nu ar trebui sa scrie in manual care este raportul de demultiplicare / treapta si cel final? Ca la Matiz scrie in manualul de utilizare.

Share this post


Link to post

Pareri pareri???? Totul costa in jur de 3500e. Presupun ca majoritatea le-ati vazut deja

post-919-1114635212_thumb.jpg

post-919-1114635255_thumb.jpg

post-919-1114635304_thumb.jpg

post-919-1114635383_thumb.jpg

post-919-1114635426_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pai si sa dai 3500e si sa scrie tot Dacia pe capota :scarpin: ,mie personal mi-se pare o absurditate sa platesti 7000e pe o masina cum ar fii Logan si sa mai dai 3500e pe modificari ,suma la care ajungi este de peste 10.000 e ,pierzi si garantia ,si efectul de GT nu e garantat .

 

Mai bine iei un 206 si il faci OZN :D ,parerea mea ,care este.

Share this post


Link to post

pai nu trebuie sa dai 7 mii ca poti sa dai si 5700 daca vrei si o faci pe aia "cheala"!!! Bine ca si aia iese un pic cam scumpa dar...

 

Apropo zilele trecute am vazut un Logan mai "chel" decat alea "chele".... adica era alba cu barele negre(ca alea de taxi) nici macar bucata aia de sus de pe masca nu o mai avea cromata, pana si bandourile laterale lipseau... a m-ai aparut vreun model mai sarac??? :-? :-?

Share this post


Link to post

"sustinut 160 ne-am tot depasit"

 

La 160 iti dau eu lampi cu Cielo. Si chiar nervos, ca imi ia ceva sa ajung la 170, imi strici avantu' :)

 

160 e decent, dar *nu* pentru 1.6. Cielo are 1.5 si vine in carte cu 170, iar un pic ... revizuita (siguranta la drum) merge si 180. Nu stiu multa lume cu 1.6, dar aia care-i stiu au verificat ca acul se roteste pana la 200. Stiti voi, sa nu fie scame pe vitezometru.

 

Desi din toate cuiele care le am eu cu Loganu', motorul e printre ultimele. Design (cum n-avem ba caroserie? Costele, ia ba flexu ala, vezi ca e un clio busit in fata ...), executie locala (de ce sa carai, si Daewoo facut la noi avea bube), etc.

 

Daca aveam un Logan si 3500E dadeam Loganu si-mi faceam OZN din aproape orice masina mai vechiuta.

 

Vorba unui coleg de al meu. "Dac-aveam bani de Ferrari imi luam un Porsche ... mama mama".

Share this post


Link to post
nu prea am putut sa pun bine Nubira in valoare si ala m-a facut, asa ca mi-am facut o impresie buna despre Log. 1.6 fiindca si pe autostrada a mers unul (tot cu nr. de Arges) sustinut 160 ne-am tot depasit de 10 ori pana in Bucuresti.

 

 

Ia sa-l opresti p-ala data viitoare si sa-l intrebi cata benzina a papat de Bucuresti la Pitesti... =))

La 145-150 pe computerul de bord, afisat dupa circa 1km de mers cu viteza asta, consumul instantaneu era de 18% !!!!! Cine are asa ceva sa-mi spuna daca m-am inselat eu (sa faca o proba!) repet! Tineam pedala constant de mai bine de 1 km pe Bucuresti-Cta! Nu acceleram, nu deceleram, nu franam... 18%

Nubira nu ajunge la asa ceva nici batuta!

Nea Gica baga contraargumente, au am Nubira de putin timp dar nu mi-a consumat mai mult de 12-13 benzina la fugareala (curatam injectoarele :D ) iar pe gaz undeva in jur de 11 l% oras probabil ceva mai mult in afara, dar nu pot spune exact (n-are computer de bord din pacate... :spumelagura: )

Share this post


Link to post

ce ai vazut tu este consum INSTANTANEU in demaraj. la viteza constanta, la 140-150, consumul instantaneu este de vreo 9-10 iar mediu nu ai sa scoti mai mult de 8-9. punct.

eu am consum mediu in afara 6.5-6.7, mers pe alocuri si cu 160, iar in general 110 si localitati 60.

 

shezi bland ca oricum consuma mai putin decat nubira...

Edited by alx

Share this post


Link to post

Ce facem acum ne dam in barci?! > :)

 

Un motor mai mic e mai complicat de forjat si normal consuma mai mult. Un motor mai mare consuma mai putin la viteze mari dar papa in oras.

 

Cu 1.5 dohc tii la respect orice Logan, basca il faci sa nu iti mai vada numarul. Si asta la 86cp. La Nubira ai inca 20cp in plus. Basca si un motor cu o generatie mai tanar.

 

Cand vreau sa conduc sportiv schimb a 2-3 la 70km/h si 3-4la 130km/h. Iar 4-5 pe la 170km/h. Am mers pana la 190km/h pe ceas! Era blana oricum. Nici un Logan nu se tine dupa tine in stilul asta. (ideea este ca dupa ce schimbi, daca o faci suficient de repede masina "cade" chiar pe cuplu si o simti cum fuge de sub tine cu viteza noua!) :lavolan:

 

Mai degraba Solenza. Nu as sfatui pe nimeni sa faca asta in spatele unei Solenze. Daca apare ceva si trebuie sa franeze de urgenta risca sa se dea si peste cap ca are amortizoare usoare de oras. Daca n-ar fi patit-o un prieten foarte bun n-as fi crezut!

 

In opinia mea cea mai buna dacie de alergat este DSN, asta insa dupa 140 zdrabgane ca toate alea si tzi se face frica sa nu pierzi din ea.

 

PS: nu ma intrebati care sunt turatiile sau cat consuma, n-am turometru!!; o fac doar thrill-only. inchid si instalatia audio sa-i aud glasuciorul gutural! :mrgreen:

Edited by panzer

Share this post


Link to post

te dai tu in barca, eu am masina... :banana:

 

noi vorbeam de consum... iar de respect... eu oricum am respect pt ceilalti parteneri de trafic dar nici macar nu ma intereseaza cine o ia in fata atunci cand tu bagi a 4-a la 140... eu unul mai am nevoie de masina asta si maine...

 

tu chiar crezi ca ai vreo masina sport?

Share this post


Link to post

Domnilor,va rog pentru provocari,intreceri si alte chestii discutati in alta parte,nu aici.Posturile cu referiri la asa ceva au fost sterse de mine.

Share this post


Link to post
Nea Gica baga contraargumente, au am Nubira de putin timp dar nu mi-a consumat mai mult de 12-13 benzina la fugareala

 

Bre Nea Mircea, nu stiu la ce sa dau contraaergumente, nu stiu daca (S)Loganul de 1.6 consuma mai mult decat nubirele noastre sau nu, de altfel nu pomenisem nimic de consum, doar ca mi-s-a parut vanjoasa varianta de 1.6 a Loganului (daca astia de Arges nu or fi cu masini de la fabrica "preparate" :tongue: ). Acum, daca melteanul de la volan i-o fi dat talpa si avea consum de 18 % nu stiu...alx zice ca nu se poate asa ceva, trebuie studiat... :scarpin:

Share this post


Link to post

Mai, cutia de viteze de la (s)(go)logan e facuta scurt/lunga (nu stiu care e corect - ma refer la faptul ca schimbi repede vitezele, asemanator dieselului) pentru a favoriza consumul. Si asta se vede, eu consider ca are un consum excelent avand in vedere capacitatea cilindrica si aerodinamicitatea (ma rog, lipsa) ei.

Nu vad nici-o problema grava aici, nu se poate zice ca ai probleme in depasiri sau ca nu poti merge pe autostrada cu 140.

 

Intr-adevar, nu se pot face liniutze & stuff cu ea dar se poate merge foarte confortabil si economic atata timp cat pretentiile utilizatorilor sunt pe masura pretului de achizitie.

 

Am spus si o mai spun o data: de ce se remediau toate neajunsurile masinii, se ajungea la o masina foarte asemanatoare cu megane si la acelasi pret. Daca continuai cu imbunatatirile, ajungeai la Mercedes, si la pretul lui.

 

Pana una alta este o masina fiabila, dotata, confortabila la pretul unui matiz, care este mult mai mic, si mai putin (de eex motor 1/2) deci nu are concurenta, deocamdata...

Daca am fi in Germania, as intelege concurenta second handurilor dar aici in RO am ajuns la concluzia ca 98% din second handuri sunt tzepe...

Share this post


Link to post
Pana una alta este o masina fiabila, dotata, confortabila la pretul unui matiz, care este mult mai mic, si mai putin (de eex motor 1/2) deci nu are concurenta, deocamdata...

- Fiabilitatea ramine sa o dovedeasca, dar cum a inceput nu cred ca e de bine.

- Dotata versiunea cheala e prea cheala.

Share this post


Link to post

1. asa e. dar pt mine si marea majoritate a inceput bine.

2. pai eu de ex de ce nu m-ar interesa a/c si abs nu as lua preference ci aia cheala. in afara de abs si a/c, restul ti le poti pune singur muuult mai ieftin decat sa le cumperi gata instalate pe masina. eu ma refeream la ambition nu la ambiance... nu inteleg, tu ai fi vrut ambition la 5700?

Edited by alx

Share this post


Link to post

A vazut careva testele facute de ADAC pe RTL cu Loganu' ... ?

 

Un prieten de'al meu(fost doritor de Logan) l'a vazut ... test de impact Fiat Stilo vs Logan , ... Loganul se face VARZA , protectia oferita pasagerilor a fost ... Mortala :dizzy: . @-) Acum se gindeste la Cielo STD/AC . ;)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...