Jump to content
Sign in to follow this  
Maharul

Rezervor in care a intrat 39,96 L

Recommended Posts

Dupa cum spune shi titlul atit e recordul meu (de care imi aduc aminte), se aprinsese becul de ceva vreme.

 

Oricum e de retinut: daca rezervorul nu se foloseshte la max pt mai mult timp, capacitatea lui scade (cred ca se stringe) , observatie valabila pt orice mashina.

 

Shi cu cit este folosit mai des la capacitatea lui max, dar de cind e noua mashina, se mai pot cishtiga citziva litri, observatie valabila pt orice mashina.

Share this post


Link to post

Dar nu poate sa fie pompa masluita?

Share this post


Link to post
Dar nu poate sa fie pompa masluita?

 

Deja prea multa lume a avut experienta asta cu mai multi litri decat scrie in carte. Nu cred ca peste tot sunt pompele masluite. Si, cum a zis cineva pe aici... chiar daca ar fi asa atunci ar insemna ca masinutza consuma mult mai putin de fapt!

Share this post


Link to post

Ceea ce nu e rau deloc.

Share this post


Link to post

da' voi cand va faceti consumu' cum procedati? Raportati intotdeauna la ce 35 de litri din prospect, sau la cat ati bagat la pompa? Ca daca luati in calcul aia 35 de litri si voi indesati cate 10 min benzina prin toate gaurile masinii, cred ca va iese vreo 5 la suta iarna prin Buc, ca lu bruzli! :lol:

Share this post


Link to post

Domnilor, va rog sa ma scuzati ca ma amestec in discutiile voastre, referitor la rezervor cu o capacitate mai mare decit scrie-n carte, mi s-a intimplat in Elvetia de nenumarate ori, la statii diferite, cu 2 masini diferite. Se pare ca rezervorul are o marja de...siguranta.

Share this post


Link to post

... un fel de dispozitiv anti-prost ! :)

Share this post


Link to post
... un fel de dispozitiv anti-prost ! :)

...sau asa! :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post

Anti pana prostului, ca sa fie mai clar ...

Share this post


Link to post

Si mie mi-au intrat cam pe aproape... i-am cerut aluia de la OMV sa-mi faca plinul (minune! e caz rarisim sa vina cineva sa-mi puna benzina) si dupa ce a facut click prima data se apucase sa scuture gindacul si a mai bagat vreo 3-4 litri. Ma uitam la el... i-am zis sa se opreasca pt ca ma lasa fara bani :) )

 

BTW... incercati sa nu faceti pana prostului si sa umblati cit mai putin pe bec... asta daca nu vreti sa dati bani pe pompa de benzina ...

 

Si da, asta modifica consumul calculat ca e diferenta intre cum alimentez eu oprindu-ma la primul click si unul ca asta care indeasa inca 5 litri.

 

Asa se explica consumul meu de 4.8% pe Transfagarasan cu masina incarcata. :) ))

Share this post


Link to post

e problema ca niciodata nu trebuie sa "indesi" benzina in rezervor.

trebuie sa te opresti la primul clik. de ce . pai tu o torni in rezervor oarecum rece, din megarezervoarele statiei . daca afara sant 35 grade la umbra apare fenomenul de dilatatie si de evaporare , mai ales ca benzina are un pct de fierbere mai jos si nu mai ramane camera aia de aer folositoare pt dilatatie. daca bagi ca apucatu ai sansa sa vezi cum curge benzina din masina cand da o raza de soare in ea, si e cam neplacut sa arunce cineva un chistoc la roata ta .

Share this post


Link to post

Am cumparat masina cu becul rosu aprins. Primul drum a fost la benzina si au incaput 40,2 litri. In plus, sigur ca in rezervor mai era macar un pic.

Share this post


Link to post
Am cumparat masina cu becul rosu aprins. Primul drum a fost la benzina si au incaput 40,2 litri. In plus, sigur ca in rezervor mai era macar un pic.

...mie mi se pare imposibil ca pompa sa fi aratat corect...dupa cate s-au discutat aici pe forum... :shock:

Share this post


Link to post

Vorbiti de Matiz ca eu la Cielo am bagat si 46L cu becul abia aprins.

 

Nu stiu daca la toate daewoo-urile pompa de benzina se raceste cu benzina dar la Cielo m-au avertizat mecanicii sa nu fac pana prostului ca ma prostesc de ~7mil lei. Nici cu becul aprins nu e bine sa umbli mai ales daca o parchezi in panta (a mea sta parcata cu 2 roti pe trotuar) risti sa o patesti chiar avand 7-10L benzina in rezervor.

 

Cand ajunge indicatorul spre rosu ma grabesc la benzinarie si o umplu iar (in general bag 34-36 L). Ma gandesc ca de acum incolo insa sa bag numai de 500.000 lei, o mai usurez de 20-25Kg de sarcina.

 

La OMV si la MOL am patit acelasi lucru cu aia insistand dupa ce se opreste pompa pe automat. I-am oprit nu neaparat de bani cat ca imi da calculele de consum peste cap.

 

Am inteles ca la Cielo mai bagi inca 7-8 litri lejer dupa ce s-a oprit pompa.

Share this post


Link to post

Eu la Matiz, am bagat acum vreo 2 saptamani, 11 litri dupa primul tzak!

Share this post


Link to post

Am mai auzit eu de treaba asta ca se poate baga benzina dupa primul tzac, dar am mai auzit si ca nu e bine. Se face presiune prea mare in rezervor si nu prea e bine pt supapa regulatoare de presiune di rampa de injectoare. La fel shi schimbare pompei de benzina cu una mai puternica.

Deci un tzac e suficient.

Daca mai avetzi bani de un tzac mai bagatzi a doua zi sau pe traseu daca plecatzi din Buc.

Share this post


Link to post
Am mai auzit eu de treaba asta ca se poate baga benzina dupa primul tzac, dar am mai auzit si ca nu e bine. Se face presiune prea mare in rezervor si nu prea e bine pt supapa regulatoare de presiune di rampa de injectoare. La fel shi schimbare pompei de benzina cu una mai puternica.  

Deci un tzac e suficient.  

Daca mai avetzi bani de un tzac mai bagatzi a doua zi sau pe traseu daca plecatzi din Buc.

Bun sfat :wink: .cel mai bun de pe aici.

Share this post


Link to post

eu nu inteleg de ce daca nu faci plinul mai mult timp rezervorul isi micsoreaza capacitatea si invers. ca doar nu o fi din cauciuc... :(

Share this post


Link to post
eu nu inteleg de ce daca nu faci plinul mai mult timp rezervorul isi micsoreaza capacitatea si invers. ca doar nu o fi din cauciuc...   :(

 

eu patesc la fel cu stomacul... de obicei eu mananc mai putin, si nici nu-mi e asa foame, si nici nu pot manca mai mult odata. cand ma duceam acasa, la parinti, maica-mea ma indopa cu mancare. la inceput nu intra asa mult, dar in 2 zile se dubla capacitatea, si mai rau, mi se facea foame mult mai des, desi mancam mai mult.

 

misto comparatia, nu? :lol:

 

acum ontopic, e totusi putin elastic rezervorul... probabil ca daca-l obisnuiesti cu f. multa benzina se "baloneaza", se lasa in jos. acuma cu revenirea e mai dubios, dar cred ca e posibil...

Share this post


Link to post

De curind m-am improprietarit cu o Nubira (inainte am avut Cielo si Tico - vedeti ce fidel sint marcii Daeoo!). La primul plin (facut cind inca nu se aprinsese becul de rezerva dar acul litrometrului era destul de jos) era sa cad pe spate cind am vazut ca au intrat 64 litri (mentionez ca nici nu se aprinsese becul pt rezerva). De acum nu ma mai sperii - dar stiu ca trebuie sa am minim 2 milioane la mine cind merg sa ii fac plinul.

Share this post


Link to post

incarca data viitoare sa pui benzina in rezervor!! :lol:

ce capacitate are rezervorul bubirei pe hartie?

Share this post


Link to post

Cind am vazut ca cifrele de pe pompa se apropiau cu viteza maxima de 60 de litri primul instinct a fost sa ma uit sub masina (totul era uscat si parfuit). Totusi in rezervor au intrat toti cei 64 de litri peste cei minim 5 care mai erau.

Share this post


Link to post
eu nu inteleg de ce daca nu faci plinul mai mult timp rezervorul isi micsoreaza capacitatea si invers. ca doar nu o fi din cauciuc...   :(

Nu e din cauciuc, dar e din tabla! Sau era... pe la Dacii. La Matiz e din plastic, cel putin.

 

Deci fiind din tabla nu e elastic. Cind mergi fara benzina inauntrul rezervorului se formeaza subpresiune (vid). Ca urmare peretii rezervorului se bombeaza sper interior, cam ca atunci cind iti sugi obrajii! :)

Nefiind din cauciuc cind bagi benzina nu mai revine la forma initiala, ramane asa. Rezulta ca intra mai putina benzina ca inainte, avind capacitatea mai mica!

 

La astea cu rezervoare de plastic, cred ca fenomenul nu mai e chiar asa de evident... plasticul fiind totusi ceva mai "elastic" decat tabla. Da' daca insisti...

Share this post


Link to post

ahaaaaaaa... :lol:

oare kalosul din ce l-o avea?

Share this post


Link to post

Am si eu o explicatie primita de la un inginer de la Dacia privind problema rezervorului

iin care intra mai multi sau mai putini litri:

- din constructie, conducta prin care intra benzina in rezervor este

pozitionata la circa 90% din nivelul maxim al acestuia,

deoarece nu se doreste ca rezervorul sa fie umplut 100%.

Daca s-ar umple 100%, benzina s-ar putea dilata in timpul mersului

(s-ar putea incalzi in anumite situatii

de la temperatura exterioara,

de la miscarile masinii etc.)

si rezervorul ar crapa (caci e de tabla, la urma urmei).

 

Asadar, in functie de pozitia masinii fata de orizontala (cu roata din stanga mai sus decat cea din dreapta sau invers)

in rezervor intra mai multi sau mai putini litri.

 

A doua problema:

- dupa ce pompa face click, mai intra 3 - 4 litri:

Aceasta se intampla din cauza ca benzina pompata cu un debit ceva mai mare face spuma,

iar pompa sesizeaza spuma ca fiind nivelul benzinei din rezervor.

Dupa ce a facut clic, daca se mai toarna benzina cu debit mic, este posibil ca spuma produsa anterior

sa se mai disipe in benzina si asa mai incap 3 - 4 litri.

 

Faza cu miscatul masinii cand a facut clic:

rezervorul are si niste cotituri prin care nu intra benzina din prima,

odata miscat acele colturi se mai umplu cu ceva benzina,

si iarasi mai lasa loc de ceva litri.

 

Din tot ce am scris rezulta ca nu este bine deloc sa mai bagi benzina dupa 'clic'

caci creste presiunea din rezervor. Totusi, prin constructie, este lasata destula rezerva pentru

dilatarea benzinei si nu cred ca rezervorul umplut la maxim prin toate manevrele posibile

va exploda.

Edited by siru

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...