Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

Exista motociclisti corecti si motociclisti "extremi" la fel cum exista conservisti corecti si conservisti ghiolbani.

 

Acum ceva vreme veneam de la Sibiu spre Valcea pe Valea Oltului. Pe la Cornet m-au depasit cat se poate de regulamentat 3 motociclete din Italia. S-au pus in fata mea in coloana pe mijlocul benzii, eu le-am lasat destul spatiu in sapte ca sa nu stau "pe ei" si am mers asa cativa km (mie imi placea ca aveam camp deschis in fata, lor le placea ca le tineam spatele) ... pana s-a gasit un ghiolban cu o Astra (de Harghita, parca) sa ma depasasca pe mine si sa se puna la 2-3 metri in spatele ultimei motociclete si a inceput sa-i sicaneze. Oamenii, din tara cu apa calda, au incercat sa-i dea de inteles ca ii deranjeaza: franari "ciupite", semnalizari ca poate sa treaca in fata! dar ghiolbanul nimic... Era "pe ei". La un moment dat italienii au prins un pic de avans, si l-am depasit si eu pe conservistul dobitoc. Nu l-am mai lasat sa se apropie de ei pana la Calimanesti.

 

Eu zic ca toti conducatorii (conserva sau moto) se impart in doua categorii : unii care pot fi lasati liberi, pe strada si alti care ar trebui tinuti la ZOO...

 

Sunt sigur ce aici pe forum sunt EXCLUSIV oameni din prima categorie!

Share this post


Link to post
- motociclistii tureaza motorul ca nebunii ... busted. N-ai nici un motiv sa o turezi ca dementul, deoarece de obicei curba de cuplu la motociclete este liniar crescatoare pana spre turatia de limitare, si nu ai nevoie sa folosesti maximul de putere in oras. In schimb, motocicleta face (mult mai) mult zgomot decat o masina.

 

Nu stiu cum mergi tu cu motorul si nici nu contest ceea ce spui, referitor la tine. Dar... Mergi in Bucuresti, si ai sa-mi dai dreptate. Cand un motor pleaca de langa tine de la semafor, in 90% din cazuri nu-l mai vezi! Vorbesti de turatii? pai iarta-ma dar in Bucuresti acelasi procent de mai sus schimba a doua hat departe, se vede cu ochiul liber, practic motorul se lasa in nas cand schimba... si nu-ti mai zic cand schimba... Sa nu mai vorbesc de cei care stau pe loc si doar ambaleaza motorul, asa for fun...De trecerea printre masini la semafor, n-am zis nimic! Eu chiar le fac loc, scot mana pe geam, pliez oglinda si-i fac semn sa treaca! De-asta si-au luat motor! Dar cand merg in coloana pe doua benzi cu 40 la ora si ei trec printre mine si masina din dreapta cu 100... :spumelagura: si ghici de ce? Nu vreau sa-l am pe constiinta! eu feresc poate o gura de canal lasata deschiza de vreun Gheorghe si la viteza aia il omor sau il bag in spital pe termen lung! Spui de selectie naturala... aia e valabila la animale... si chiar si atunci te doare sufletul cand treci cu roata peste vreun cutu...

Vrea sa mearga pe o roata? S-o faca tata pe unde vrea el, sa-si rupa gatul singur, nu sa-l rupa pe al altora...

Nu-ti mai povestesc de vitezele pe care le practica pe DN-uri sau autostrazi... mi s-a intamplat de n ori sa merg cu 130-140 si sa vajaie pe langa mine de n-am apucat sa vad decat culoarea motorului.

Asa ca, din punctul meu de vedere cele doua mituri sunt Confirmed!

Share this post


Link to post

Mircea, daca nu ambalezi motorul nu este nici o diferenta intre tine, motociclist, si mine, biciclist. Pe mine nu ma vede nimeni, nu ma aude. Toti ma vaneaza. Pe tine, motociclist, macar te aude cineva.

Share this post


Link to post

mama, cata ura, cata incrancenare, cate perechi de ochelari de cal... zice unul o chestie de bun simt pentru linistirea spiritelor si sar alti cativa sa dea din nou cu bata-n balta. [-X

 

unii motociclisti si automobilisti tureaza motoarele peste jumatate din capacitate (care e la masini 6000rpm, la motociclete de viteza 12000rpm)

unii motociclisti si automobilisti merg tare prin oras, uneori noaptea

unii motociclisti si automobilisti merg tare pe soselele nationale

unii motociclisti si automobilisti sunt inconstienti si un pericol public

unii motociclisti se ridica pe o roata. unii automobilisti s-ar ridica si ei, daca ar putea

Share this post


Link to post

Personal, incerc sa protejez fiecare motociclist cu care ma intersectez in trafic . "Domol" sau "nervos" , cu motorul turat sau mergand "pasnic", vinovat sau nevinovat, sunt convins ca nu m-as simti bine daca l-as lipi de asfalt, din vina mea sau a lui ... :) >-

 

P.S. Nu am motor, dar "salivez" cand ii vad urcand/coborand Copoul si aud zgomotul superb al motoarelor turate :osanale:

Share this post


Link to post
mama, cata ura, cata incrancenare, cate perechi de ochelari de cal... zice unul o chestie de bun simt pentru linistirea spiritelor si sar alti cativa sa dea din nou cu bata-n balta. [-X

 

unii motociclisti si automobilisti tureaza motoarele peste jumatate din capacitate (care e la masini 6000rpm, la motociclete de viteza 12000rpm)

unii motociclisti si automobilisti merg tare prin oras, uneori noaptea

unii motociclisti si automobilisti merg tare pe soselele nationale

unii motociclisti si automobilisti sunt inconstienti si un pericol public

unii motociclisti se ridica pe o roata. unii automobilisti s-ar ridica si ei, daca ar putea

 

Ai perfecta dreptate! Sunt de acord cu tine ca uscaturi exista peste tot si printre soferi si printre motociclisti. Dar motociclistii, parerea mea ca sunt mult mai expusi decat automobilistii. Un automobilist teribilist care face un demaraj tare si scapa masina intr-o parcare cu masini se alege cel mult cu o sperietura si o bataie de la proprietari. Un motociclist se alege cu minim una bucata os rupt. Ii admir pe motociclisti, dar nu le inteleg comportamentul (repet, ma refer la unii dintre ei), asa cum nu inteleg comportamentul celor care gonesc cu 247kmh cu 2 copii mici in masina sau al bunicilor care traverseaza printre masini si linii de tramvai in plin trafic cu un copil de 4 ani de mana!

La asta ma refeream, si nu generalizam.

Share this post


Link to post

raspuns: inconstienti. si majoritatea sunt foarte tineri. la fel si la masini, ai vazut ca numai cei tineri se agita la noi pe site cu tunning, sisteme de sunet, evacuari, etc?

Share this post


Link to post

E normal ca tineretul sa fie la inaintare cu tuningul. La fel cum mi se pare, intr-un fel, normal ca si astia pe o roata sa fie in vasta majoritate tineri. Cum ar fi sa ai media de varsta la bungee 56 de ani si la skateboard-indemanare 80?

 

As fi vrut sa comentez cu privire la wheelie. Inteleg pe cate unul care merge pe banda lui, e liber, vrrrt! pe o roata timp de o secunda-doua, apoi pune roata si fuge. Are omul motor, il arata. Punctul cu "unii soferi ar face si ei daca ar putea" mi se pare mai mult decat realist. Stiu sigur ca daca puteam nu ma lasam pana nu incercam macar de distractie. Asa ca nu mai comentez.

 

Problema wheelieului (care este) consta in faptul ca, pe langa faptul ca nu exista directie, frana eficienta, etc, de la aparitia unei urgente dureaza pana poti sa faci o manevra considerabila. Pe scurt, nu weelie mi se pare aberant. Ci exageratul.

 

Cat despre "unii", am numarat cati distrusi vad, procentual, pe motor. Sincer din ultimile 5 motoare care mi-au atras atentia, doar unul era ciudat. Ei, aici apare inca o problema. Pe aia care se tin de reguli in trafic si merg usor nu-i remarci. Poti sa vezi 40 de motociclisti azi si, daca nici unul n-a facut ceva special, nici nu stii ca a fost acolo.

 

Eu, spre exemplu, nu-mi aduc aminde decat de vreo 3, vag de inca doi. Cati oi fi vazut in ... o luna-doua? O suta? Ideea este ca nici nu i-am remarcat pentru ca probabil au trecut printre masini cu 5 km/h.

 

Pana la urma concluzia care este? Ca minim 1% din motociclisti sunt idioti? Asta puteam sa va spun si eu :) . Oricum ai lua (chiar si la intamplare) 1000 de oameni, gasesti 10 care ar face o favoare genomului daca ne-ar lasa in pace.

 

Avand in vedere ca ei pot, prin design, sa faca genul asta de acrobatii cu mai multa usurinta decat un sofer, este natural sa gasesti un procent mai mare de ... "sportivi". Desi sincer n-am remarcat. Poate si unde soferii sunt mai multi in numar.

 

 

@vaxxi: Sincer nu cred ca plangerile relative la zgomot erau pentru evacuarea normala. La fel cum nu cred ca era vorba de zgomotul motorului, asa ca eventuala insonorizare nu este problema. Ci evacuarea. Nu cred sa fi vazut vreun kamikaze dinasta care imi sparge geamurile sa aiba altceva decat suduri pe inox. Nu mai au tobe de mult, au doar aparatorile termice. La 2-3 noaptea. In zona rezidentiala. Pe astia am pica, nu pe motociclete.

 

A propos, la astia de ce nu se aplica amenda de liniste publica? Asa mi-a zis un politist, ca "ala e motor".

Share this post


Link to post

Dupa cum am scris si mai sus, pentru un esapament stock, limitele de zgomot sunt in jur de 90 dB, care nu e o valoare imensa. Intr-adevar, multi isi modifica dupa ureche tobele (scot sitele, dau gauri suplimentare) sau instaleaza sisteme de evacuare fara omologare, care fac o harmalaie imensa. Aici trebuie sa intervina autoritatile, si sa procedeze corespunzator (in Occident sunt mult mai restrictivi in privinta asta).

 

In privinta pastrarii linistii publice, in momentul ala trebuia ca politaiul sa-l verifice pe respectivul (ma rog, desi nu stiu cata competenta tehnica ar fi avut) daca motocicleta are traseul de evacuare in regula, iar daca era schimbat, sa ceara certificat RAR pentru esapamentul modificat. Daca totul era in regula, nu avea, dpdv legislativ, ce sa-i faca. Asa ca idee, o toba eushimura racing este "rated" pentru 112 dB.

Share this post


Link to post
@vaxxi: Sincer nu cred ca plangerile relative la zgomot erau pentru evacuarea normala. La fel cum nu cred ca era vorba de zgomotul motorului, asa ca eventuala insonorizare nu este problema. Ci evacuarea. Nu cred sa fi vazut vreun kamikaze dinasta care imi sparge geamurile sa aiba altceva decat suduri pe inox. Nu mai au tobe de mult, au doar aparatorile termice. La 2-3 noaptea. In zona rezidentiala. Pe astia am pica, nu pe motociclete.

 

A propos, la astia de ce nu se aplica amenda de liniste publica? Asa mi-a zis un politist, ca "ala e motor".

 

 

lupul moralist...hai ma andrei, tocmai tu? dintre toate masinile de pe forumul asta, a cui o fi mai zgomotoasa?

Share this post


Link to post

Am discutat aspectul face to face, dar sa nu lasam lucrurile in suspans:

 

* Faptul ca sunt cel mai inalt om nu ma opreste sa protestez impotriva girafelor. Suntem clase diferite, dealtfel intrebarea mea era exact asta: de ce pe mine ma ia politia pentru liniste publica si pe respectivul nu? Nu era vorba de "rated noise" sau "custom exhaust" (explicatia lui, nu textul din PV). Egzista o diferenta. Nu cred ca in cazul asta se poate reclama ipocrizie. Linistea e la fel pentru toti.

 

* La 2 noaptea in zone rezidentiale eu nu sar de 1300-1400 RPM. Fac manevre de parcare la ralanti (ma tine in forma)

 

* Raportul de zgomot intre evacuarea mea si cea a unei motociclete sport este subunitar (in regim normal). De evacuari modificate nu mai vorbim.

 

* Eu am pierdut talonul pentru zgomot (trezeam lumea). Ti se pare normal ca eu sa-l pierd ca l-am iritat pe Garcea, in timp ce un motor sport face dublu zgomot?

 

N-am vrut sa atac ultimul subiect pentru ca n-am vrut sa las impresia ca-i invidiez ca ei pot si eu nu. Pentru ca nu e adevarat. Eu n-am comandat decibelii, am comandat evacuarea si am auzit-o prima oara in timp ce plateam (si zanganeau geamurile). Era deja sudata.

 

Intr-un final, postul meu era destul de clar (sau asa mi se pare mie). Nu era vorba de tip sau netip de evacuare, eu reclamam mentalitatea. Atata vreme cat este autorizat sa mearga, trebuie sa aiba o limita de zgomot. Atata vreme cat el face mai tare si e legal, nu vad motivul pentru care eu, care fac mai incet, sa mi-o iau.

 

E ca si cum ai zice ca motoarele merg mai repede decat o masina (tipic) asa ca ei sa aiba voie cu 100 km/h pe trecere. Era vorba de siguranta (in cazul asta linistea) publica. Sau numai zgomotul de Cielo trezeste lumea, ala de Suzuki seamana cu un cantec de leagan?

 

 

Dar in fine, tind sa ies din subiect, la urma urmei era vorba de comportament, nu de tipul de evacuare si postul se aliniaza doar partial.

 

P.S.: Ca un fapt divers, politistul m-a informat ca are si el Cielo si stie cum se aude. Asta sa fi fost motivul? :banana:

Share this post


Link to post

atata timp cat reglementarile pt pragul fonic la masini si motociclete se fac dupa bareme diferite...un garcea tot o sa aiba ceva de comentat la tine si la motoare nu. pt ca asa stiu ei sa faca.

 

normal ca nu e frumos sa treci prin zona rezidentiala la 8000 rpm, dar asta e. tarani sunt peste tot.

 

nu-i corect ca doar tie sa iti ia talonul, dar momentan asta e situatia.

Share this post


Link to post

sunt multi motociclisti (printre care si eu) care sunt deranjati de evacuarile "sport" in zone rezidentiale. a fost si un topic pe motociclism.ro

Share this post


Link to post

La adresa http://bpr.b.politiaromana.ro/ puteti gasi mai multe accidente. Din comunicatele respective, putem cita:

 

De la inceputul anului 2005, in Capitala s-au inregistrat 79 accidente de circulatie in care au fost implicati conducatorii vehiculelor pe doua roti .

 

Din primele verificari, a rezultat ca in 30 situatii, vinovati au fost conducatorii de motociclete sau motoscutere, rezultand din acestea 10 raniti grav si 22 raniti usor.

 

In celelalte 49 evenimente rutiere vinovatia a apartinut, in marea majoritate, conducatorilor de autoturisme(46), rezultand doua persoane decedate, 6 ranite grav si 46 ranite usor.

S-au inregistrat si situatii speciale:

o persoana a fost ranita usor intr-un accident produs intre o motocicleta si un scuter;

un motociclist a fost ranit usor trecand pe langa un autoturism oprit, al carui pasager de pe bancheta din spate, a deschis portiera fara sa se asigure;

 

in doua situatii conducatorii a doua motociclete si doi pietoni au fost raniti usor intr-un accident produs din culpa pietonului care a traversat neregulamentar.

 

In aceiasi perioada s-au inregistrat 82 tamponari, in 36 dintre ele fiind vinovati motociclistii iar in 46 acestia au fost nevinovati.

 

Vinovatia conducatorilor moto: viteza, neacordarea prioritatii de trecere, neasigurarea la schimbarea directiei de mers.

 

Vinovatia conducatorilor auto : neacordarea prioritatii de trecere, neasigurarea la scimbarea directiei de mers.

 

+

 

Din analiza evenimentelor rutiere ale caror victime au fost conducatorii de autovehicule pe doua roti, efectuata in perioada 03. 21. octombrie 2005, a rezultat ca pe raza Capitalei s-au produs un numar de 16 accidente de circulatie, in urma carora, din pacate o persoana a decedat, 8 au fost ranite grav iar alte 9 ranite usor.

Cele mai multe dintre ele s-au produs din cauza vitezei excesive sau atunci cand, circuland cu viteza superioara, au fost acrosati de autoturisme ai caror conducatori nu s-au asigurat la schimbarea directiei de mers ori nu le-au acordat prioritate de trecere.

In aceste conditii, de la nerespecterea legii si pana la accident nu mai ramane decat un pas, un pas care la un moment dat poate fi foarte mic.

Din totalul celor 16 accidente in 11 cazuri vinovatia a apartinut conducatorilor auto iar in celelalte 5 situatii, motocicistilor.

 

 

 

Oricum, din primul citat rezulta ca accidentele ce au fost puse pe seama calaretilor nu provoaca morti. Interesant, nu? Bineinteles, nu stiu daca au luat in calcul si cazurile in care motociclistii se 'sinucid' fara sa afecteze pe altcinva, dar oricum...

 

In al doilea citat... Ce sa mai zic? Stiu ca sunt desconsiderati si numiti creier-mic (sa fiu finut) dar, in acest caz, eu consider ca s-a aplicat mitul 'toate motocicletele merge prea tare, asa m-a invatat taticu' si apoi am vazut si eu'. Apoi trebuiau sa bage statisticile si asa au facut, chiar daca nu sunt in concordanta cu aprecierile lor lipsite de proces de fabricatie cenusiu.

Share this post


Link to post

mai sunt multe cazuri in care vinovatia este atribuita incorect motociclistului. de ex, o masina nu-i da prioritate, motociclistul cade, dar nu loveste masina.

ca sa mearga actele mai usor, vinovat e scos motociclistul.

Edited by ticolino

Share this post


Link to post

Adica 40/60 vina in conditiile in care raportul de soferi/motociclisti este ala care este? Hm.

 

In fine, acum sincer. Nu e OK sa nu te asiguri cand schimbi banda, dar cati dintre noi gandesc toate miscarile in oras, in ambuteiaj (sau semi), astfel incat sa fie gata in orice secunda sa fereasca un satelit de 150Km/h?

 

Stiu ca ar trebui s-o faca. Dar n-o fac. Si nici nu-i pot invinui. Vad liber 10 metri in spate, se baga.

 

Nu cred ca exista vreun sofer care sa fi mers peste 10.000 si sa nu fi schimbat banda nevazand pe cineva. Doar ca la 10 km/h diferenta de viteza nu e asa critic.

Share this post


Link to post

:) Nice try. :P

Raportul intre motociclisti si masini este... unu la unu. 1 la 1. Nu conteaza cati sunt in restul tarii, al planetei si cate moonbuggies cad intr-un crater pe luna. In accidente sunt implicate, de obicei, 1 (una) masina si 1 (una) motocicleta.

Share this post


Link to post

Nu era vorba de bucuresti???nu de toata tara!!!

Share this post


Link to post

Haha...uitati aici "aglomeratie" de motociclisti! =))

post-2165-1131443355_thumb.jpg

post-2165-1131443408_thumb.jpg

post-2165-1131443435_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Mai, iarasi un matiz rosu AICI? :o

Edited by hitman

Share this post


Link to post

da, e identic cu ce a patit keluboss, doar ca s-au inversat faptasii.

Edited by ticolino

Share this post


Link to post

Cred ca s-a razbunat kelu...

Share this post


Link to post

acum am citit si eu pe motociclism. ro, la un moment dat se avansa ideea inutilitatii discutiilor pe forumuri despre atentia la motociclisti deoarece aia care citesc forumul sunt oameni educati si nu ar avea sens discutiile... daca aia care posteaza acolo sunt elita, mi-e groaza de aia care nu citesc forumu' :o

Share this post


Link to post

mda.trist. :(

dar sa stii, forumurile sunt in oglinda. si la noi sunt membri profund subiectivi.

Share this post


Link to post
Cum sa-ti spun ... primul care greseste e de obicei automobilistul, de regula neacordare de prioritate ... asa ca centaurul poa' sa mearga cu viteza unei rachete sol-sol, evenimentul s-a intimplat din vina initiala a mashinistului.

Asa ca ochii in 4, ca nu se stie de unde sare Ninjiki :lol: :lol: :lol:

Nu neaparat.

Daca motocicleta ar fi avut viteza legala este posibil sa nu fi fost nici un fel de eveniment, este posibil ca impactul sa fi fost evitat.

Iar organul cred ca este obligat ca, luand cunostinta de o incalcare a legii (viteza prea mare a motocicletei in acest caz) sa si aplice sanctiunea legala.

Adica masina cu vina ei, motocicleta cu vina ei.

 

Ca trebuie sa fim cu ochii in 4 este foarte corect.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...