Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

tocmai am sunat la dezmembrari...nu are acum dar s-ar putea la sfarsitul saptamanii sa primeasca niste masini astra cu etrieri pt discuri ventilate...in jur de 50 de lei bucata...cred ca pe varianta asta am sa merg...etrieri de astra si discuri brembo

Share this post


Link to post

lichid de frana la OMV 250 ml- 11.99 ron

 

tutorial umblare la etrieri

 

1. Suspendati ca lumea masina, cric + asigurare cu butuci sau suporti si bagati pentru orice eventualitate si roata data jos sub puntea fata. Virati la maxim ca sa devina accesibil etrierul respectiv.

2. Cu un ciocan si un dorn potrivit bateti afara din interior spre exterior cele doua tije de asigurare ale placutelor(trec prin placute) si scoateti clemele arcuite antizgomot memorind pozitia lor (cu partea lunga spre interiorul ansamblului).

3. Extrageti placutele spre inapoia etrierului prinzindu-le cu un cleste daca nu merg cu mina. Apare pistonasul protejat de aparatoarea antipraf.

4. Pistonasul respectiv trebuie sa intre in etrier impins cu cele doua degete mari(daca ati mincat de dimineata)

5. Daca nici batut usor cu coada unui ciocan de jumate de kil nu intra, insemna ca este cam blocat, mai ales daca aparatoarea de praf este deteriorata sau a iesit din inelul de alama cu care se etanseaza pe umarul cilindrului

6. Dati pompe la frina usor in timp ce un prieten urmareste iesirea pistonului si aplica un vas sub etrier sa nu improaste tot spatiul lichidul care tisneste dupa selfextragerea pisonului. Daca cumva nu iese pompind la pedala, va trebui sa duceti etrierul la service ca sa fie extras pistonul cu aer comprimat. In general insa iese intotdeuna apasind initial tare pe frina.

7. Dupa ce a iesit pistonul, clampati (strangulati) imediat furtunul cu o cheie franceza, usor sa nu-l terminati, pina nu mai curge lichid, altfel ramineti fara lichid in pompa si se dezaeriseste tot circuitul de frina.

8. Demontati cu o cheie fixa (13 parca) furtunul de la etrier cu grija sa nu pierdeti saiba de etansare din cupru.

9. Etrierul este prins de jamba cu doua suruburi ascunse tip inbus de 12 de care dati daca scoateti prin fortare cu o surubelnita si un ciocan cele doua capace hexagonale de protectie. Aveti nevoie normal de o cheie inbus hexagonal de 12.

10. Prindeti ansamblul etrier intr-o menghina si demontati cele doua suruburi (de 19 sau 22 nu mai tin minte) care tin cele doua parti ale etrierului impreuna. Astfel cilindrul pistonului si aparatoarea de praf devin perfect accesibile. Inainte de asta profitati de ocazie si destepeniti aerisitorul etrierului. Il sprayati intii in zona filetului cu ceva spray antirugina sau VD 40, daca nu aveti, cu apa. Il loviti usor axial cu un ciocan si apoi il desfaceti cu o cheie neaparat tubulara sau inelara (de 9 parca). Nu folositi prelungitor la cheie ca il rupetiicon_mad.gif, daca nu se lasa destepenit il incalziti ca lumea cu o lampa cu benzina sau gaz si apoi iese. Ii curatati cu atentie filetul de rugina si-l ungeti usor cu vaselina de calitate sau cu lichid de frina macar.

11. Cu o dalta ascutita sau cu un cutit fortati cu grija inelul de etansare al garniturii de praf, ca sa iasa de pe cota cilindrului.

12. Examinati cu atentie pistonul dupa ce il spalati bine cu benzina sau solventi. Daca suprafata este mincata semnificativ de pete de rugina in mai multe locuri il schimbati fara regrete, altfel se va bloca din nou curind, sau va pierde lichid, costa cam 40 de lei. Cumparati neaparat si un set de garnituri (etansare cilindru si antipraf) costa circa 15 lei si daca tot ati desfacut, alea merita sa fie noi.

13. Scoateti cu o surubelnita mica garnitura de etansare din cilindru, apoi cu smirghel fin prin miscari circulare lichidati florile de rugina de la intrarea in cilindru fara sa atingeti peretii cilindrului. Deasemenea cu un saber sau cutit cu virf ascutit, curatati de rugina si mizerie cota aparatorii de praf.

14. Dupa ce curatati final bine cu o cirpa curata (in nici un caz cu solventi sau benzina) interiorul cilindrului si la fel si pistonul, montati cu degetele garnitura de etansare noua si ungeti totul din belsug cu lichid de frina, atit pistonul cit si cilindrul si introduceti pistonul in cilindru, asezindu-l perfect vertical si lovind tot etrierul pe o suprafata tare de lemn. Pistonul va intra impins de inertia masei. Cind a intrat 2/3 din cursa, montati-i pe cap aparatoarea de praf si apoi il impingeti cu degetele sau batind usor etrierul de suprafata de lemn, complet in interiorul ciclindrului.

15. Va confectionati dintr-o cutie de conserva sau similar, eventual dintr-o bucata de teava daca aveti un SDV pentru impingerea inelului de alama al garniturii pe cota de pe cilindru. Puteti si prin batai fine circulare cu ciocanul dar riscati sa o distrugeti, inelul fiind foarte deformabil.

16. Suruburile inbus pe care le-ati demontat initial trec de fapt prin miezul culiselor. Scoateti miezul culiselor afara prin garnitura cu batere usoara sau grea cu un dorn, fara sa distrugeti garniturile antipraf, dupa cum va e norocul si cit sint de coapte.icon_biggrin.gif. daca miezurile nu mai au vaselina pe ele si sint rizate (roase) de frecarea pe uscat le inlocuiti costa 90-130 roni setul pt doua roti. daca sint ok, puneti vaselina proaspata de calitate.

17. Montati totul la loc, avind grija sa stringeti ca lumea atit suruburile cit si imbusurile dupa ce le-ati trecut filetul prin ceva vaselina (nu exagerat). Ansamblul etrier trebuie sa se miste in lungul axelor rotilor cam 2 cm (asta e rolul culiselor). Miscarea trebuie sa poata fi executata prin tragere si impingere cu mina, altfel placutele se vor uza rapid si inegal. Deasemenea nu trebuie sa aiba joc radial vizibil pentru ca vor "cloncani" si frina va fi mai putin eficace.

Daca placutele erau uzate, montati placute noi, costa cam 45 lei setul pt o roata

18. Montati la loc furtunul de frina si deschideti doua ture aerisitorul. Apoi declampati furtunul si asteptati pina din aerisitor iese lichid curat fara bule de aer.

19. Aerisiti frina, se poate sa nu fie nevoie daca ati lasat sa iasa ca lumea aerul din etrier.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa nu-mi spui ca ai ramas la aceiasi etrieri.

Share this post


Link to post

nu frate...nu faceam eu asa multe operatii de unul singur de aseara pan azi...

m-am gandit ca pt altii ca mine e bun un tutorial din asta

etrieri am sa pun de opel...si pe ai mei am sa ii rconditionez eventual sa ii am de schimb

etrierii la dezmembrari nu aveau azi...si a zis nenea ca poate la sf saptamanii vin niste masini din germania si ar ajunge in jur de 50 de lei bucata. din aia voi lua. numai ca mi-ai promis modelul opelului...ala de la dez m-a intrebat daca pt discuri ventlate sau neventilate vreau etrieri...

si nu uita..poate v-am zapacit cu jantele mele de 14 si in carte de 13

oricum voi masura discul...nu cred ca a modificat si subansamblele cel care a schimbat jentile...ca mecanicii cand au schimbat rulment+butuc pe dreapta fata au zis ca sunt discurile nourmale..de 13...dar am sa le masor

deci viktor ...ms mult de ajutor

modelul opelului tinand cont de faptul ca cielo e cu roti de 13...de unde iau kit de garnituri pe etrierii pe care o sa ii cumpar? de la opel? si placute? o sa cer toate reperele(garnituri, placute) pentru opel ...astra...bla bla...asta daca am inteles bine

si sa imi mai zici...dar am sa te mai intreb cand am sa cumpar piesele...ce mai trebuie sa schimb(gen suruburi de prindere etrieri?), lichidul de frana ca sa il schimb, curge chiar daca desfac dezaerisitorul...fara pedala?...cat las sa curga? pana iese curat? dar astea mai vad eu dupa ce montez etrierii

Edited by prozatos

Share this post


Link to post

Ceia ce am omis sa-ti spun, trebue sa fii atent la diametrul pistonului etrierului pentru ca, diametrul acestuia (pistonului) sint de doua feluri, 48mm si 52mm. Al tau cred ca e 48mm, oricum trebue masurat.<br><br>Adevarul e ca, acest tip de etrier care il am eu, se gasesc pe foarte multe din modele Opel, de ex: Astra 1.4B; 1.6B; 1.7D ... lista e destul de lunga. La dezmembrari, nu cred ca te ajuta codul piesei sau ceva de acest gen, pentru siguranta, trebue mers cu etrierul tau si un subler, sa poti face comparatie intre etrieri, adica, diametrul pistonului si orificiile de prindere, sa fie pentru discuri ventilate + sa fie pentru jante pe 13 si perechi (unul de stinga, celalalt de dreapta).<br>In ceia ce priveste placutele si kit-tul de reparatii, mai asteapta, intii sa ai etrierii... <br>Mai pun una-doua poze sa-ti poti forma o imagine cum arata etrierul complect cu placute.<br> <br><br>LE. Suruburile nu trebuesc schimbate, lichidul actual daca se scurge tot, cu atit bine astfel nu-ti ajunge mizerie/impuritati din instalatie in etrierii noi, inainte de a schimba lichidul, vezi care-i treaba si la puntea spate. <br>

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Eu am pus acum 2 ani etrieri de Lanos pe rotile standard de 13''(ma rog,discurile aferente rotilor am vrut sa spun...) de la Cielo si merg beton,e frana mult mai ok decat inainte. Dupa 40k km ma declar mai mult decat multumit! N-am mai schimbat discurile ca sa pun pe 14" pentru ca aveam deja 8 jenti pe 13"(cu incaltari de iarna si vara) si ar fi costat prea mult sa le schimb si pe ele.

Share this post


Link to post

Pai parca daca pui etrieri de Lanos trebuie sa schimbi si discurile pe 14"...

Merge si pe discuri de 13" ventilate?

Share this post


Link to post

Pentru discurile de pe rotile de 13 de 236 mm sunt etrierii de lanos.

Pentru discurile de 256 sunt etrierii de nubira/espero/cielo exe. Pe masinile astea nu merg jante de 13.

 

Cititi astea ca sunt scrise, un simple search va scuteste sa faceti afirmatii eronate

pe care altcineva le-ar putea lua de bune si ar cheltui bani aiurea. Pe praful asta.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Informatia, eronata se pare, era de la un magazin auto de unde cumparam piese de obicei.

Si era formulata cu "parca" ...

M-a pus pe ginduri formularea lui Alexinno ca a renuntat la discuri de 14".

Multumesc pt lamurire. 77000000.gif

Eu renuntasem la ei pe motiv ca trebuie sa schimb cu discuri de 14-> jante, caucioace, etc...

Acum tre' sa caut un magazin.

 

 

 

Share this post


Link to post

La cat se ridica fratilor un astfel de up-date cu etriri de Lanos pe al meu cielo '95,aveti idee?

Share this post


Link to post

Lascarica, inteleg ca vrei sa-ti schimbi etrierii cu cei de lanos si tot odata sa ramii la aceleasi discuri pentru jante pe13. Eu am perdut ceva timp in a dezlusi misterul etrierilor de lanos si am ajuns la concluzia ca, etrieri (lanos) petru jante pe13, si discuri ventilate sint de doua feluri (adica diferiti ca forma) dar ambii merg pe Nexia/Cielo, fara a necesita vreo modificare.<br>Pentru mai multe detalii, cred ca trebue sa ne mutam in sectiunea Compatibilitati Piese...<br><br><br>LE. velican_costi, se poate face un calcul simplu, depinde de etrieri daca sint noi sau SH, placute noi + discurile daca vrei sa le schimbi sau nu, cu altele noi.<br>

Edited by viktor

Share this post


Link to post

La cat se ridica fratilor un astfel de up-date cu etriri de Lanos pe al meu cielo '95,aveti idee?

 

eu am sunat la cei de la autodaewoo dar zicea nenea ala(care nu stiu cat se pricepea pt ca se cam balbaia) ca sunt 250 de lei bucata etrierii de lanos

eu am sa merg pe varianta cu etrieri de opel...sper sa fie o alegere buna

Share this post


Link to post

Te rog sa postezi cand rezolvi ceva.Ma intereseaza si pe mine.Sant cu ochii pe tine.40000000.gif

Share this post


Link to post

victore...cand citesti raspunde-mi te rog la o intrebare

ca sa vad diametrul pistonasului(48 sau 52) o pot face fara sa dau etrierul jos? adica doar sa scot placutele de frana?

Share this post


Link to post

Cred ca il poti masura si fara a da etrierul jos dar, trebue scoase placutele si discul, sau cel putin placuta de pe partea pistonasului, iar acea garnitura de protectie sa nu o dai jos de pe etrier (daca este veche/imbatrinita, s-ar putea sa nu o mai poti pune inapoi daca-i nevoie) mai bine incearca s-o impingi pe pistonas. Daca nu merge si trebue dat etrierul jos, scoate intii placutele si desfa doar alea doua suriburi cu cap imbus, de la glisiere, fara a da furtunul jos.

 

 

LE. Vezi ce scrie pe pompa de frina, daca-i de 20mm, pistonasul etrierului e de 48mm. Dar totusi masoara pistonasul.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

oricum banuiesc ca stiu si cei de la dezmembrari ce sa imi de-a dar pt cultura mea generala de inginer...nu se potrivesc daca pun de 52? sau daca pun de 52 e posibil ca pompa sa trebuiasca sa depuna mai mult ofort pentru a deplasa un pistonas mai mare?

si inca o nelamurire pe care o am impreuna cu lascarica...furtunul etrierului se potriveste pe cel de opel sau trebuei schimbat si el?

P.S. luni mai sun la dezm...ca zi nu aveau inca msini aduse din germania...dar cu ninsoarea asta(ca e cod galben pe iasi) poate o sa mai intarzie...dar poate poposesc la budapesta :P

Edited by prozatos

Share this post


Link to post

Am si eu o problema la Cielo meu din 96. Am ceva probleme la sistemul de franare...in primul rand am facut cu masina in jur de 22-23 de mii de km si nu am schimbat niciodata lichidul de frana(Deci am gresit din cate am citit). Istoricul masinii nu`l stiu. Asadar. Sa zicem ca vreau sa franez brusc. Ce se intampla? Roata dreapta se blocheaza, cea din stanga se roteste fara nici o problema, iar daca volanul este lasat liber masina vireaza spre stanga in loc sa vireze spre dreapta (cum cred eu ca ar fi normal). In al 2`lea rand, in timpul mersului, la roata dreapta spate se aude un huruit, nu mereu, care la apasarea pedalei de frana dispare, apoi apare iar dupa eliberarea ei? . Mentionez ca placutele de frana au fost schimbate acum 10.000 km, iar discuriel de frana nu au uzura proeminenta. Astept si eu un sfat! Multumesc :D

Share this post


Link to post

Prozatos, pina una alta da si tu ceva detalii, ex: ce tip de etrieri ai, discuri, pompa...Sau fa poze si pune-le sa vedem.

Etrierii cu pistonas de 52mm, sint mai mari, adica, nesecita discuri cu diametrul de 256mm si 24mm grosime. Daca tu ai discuri de 236mm, atunci pistonasul e de 48mm. Acum, te las pe tine sa faci putina inginerie, adica, daca cu o pompa mica (20mm) impingi pistonase mari sau, cu o pompa mare impingi pistonase mai mici, care este diferenta, de aici vei deduce care va fi eficienta frinarii. Furtunele ramin aceleasi, deci se potrivesc, le schimbi doar daca sint imbatrinite, crapate...

Aia de la dezmembrari, sigur vor sti ce sa-ti de-a daca le dai informatii precise despre etrierul actual (care il ai).

Share this post


Link to post

Am si eu o problema la Cielo meu din 96. Am ceva probleme la sistemul de franare...in primul rand am facut cu masina in jur de 22-23 de mii de km si nu am schimbat niciodata lichidul de frana(Deci am gresit din cate am citit). Istoricul masinii nu`l stiu. Asadar. Sa zicem ca vreau sa franez brusc. Ce se intampla? Roata dreapta se blocheaza, cea din stanga se roteste fara nici o problema, iar daca volanul este lasat liber masina vireaza spre stanga in loc sa vireze spre dreapta (cum cred eu ca ar fi normal). In al 2`lea rand, in timpul mersului, la roata dreapta spate se aude un huruit, nu mereu, care la apasarea pedalei de frana dispare, apoi apare iar dupa eliberarea ei? . Mentionez ca placutele de frana au fost schimbate acum 10.000 km, iar discuriel de frana nu au uzura proeminenta. Astept si eu un sfat! Multumesc :D

 

pentru roata din spate, daca huruitul nu e continuu...deci nu poate fi de la rulment, din ce am mai citit si eu pe forum cred ca raman sabotii impinsi pe tambur...deci cred ca are praf din ala de sabot ros pe acolo si nu se mai misca piesele pe acolo cum ar trebui sa se miste

 

multumesc mult viktore...stiu ca sunt un stress uneori :P ...uite o sa imi fac timp azi dupa ce curat masina de zapada sa ridic capota si sa caut pe pompa sa vad ce scrie, maine sau vad eu cum fac sa dau si roata jos sa pun poze, uite chiar mi-ai dat o idee buna, sa fac un album pe net cu toate pozele legate de masina si sa pun doar linkuri catre ele cand am nevoie de ajutor

Share this post


Link to post

pentru roata din spate, daca huruitul nu e continuu...deci nu poate fi de la rulment, din ce am mai citit si eu pe forum cred ca raman sabotii impinsi pe tambur...deci cred ca are praf din ala de sabot ros pe acolo si nu se mai misca piesele pe acolo cum ar trebui sa se miste

 

 

 

Multumesc. Acum ramane enigma cu rotile din fata. Ma gandesc sa ii schimb garniturile de la etrieri si sa ii schimb tot lichidul de franare. Dar sa treaca prostia asta de vreme naspa ca nu poti sa faci nimic de ea ptr ca e foarte frig. :D

Share this post


Link to post

cred ca la mine e clara treaba...m-am uitat in seara asta prin comparatie l adiscurile de pe fata...cel din dreapta e curat, cel din stanga e super ruginit si se vede ca otelul pare decalit, nu stiu e o rugina naspa...am sa fac maine dimineata niste poze si am sa le postez

am sunat azi mecanicul la care mergeam de obicei sa ii cer o parere...el zice ca nu garanteaza daca schimbi glisierele si alte garnituri la etrierii de pe maisna vor si merge mult timp intrucat se paote sa aiba si uzura la gaurile [rin care trec glisierele daca am inteles bine. A zis ca e posibil ca discul sa nu fie ovalizat ci doar etrierul blocat si inclinat oarecum, sa devina un pulsator daca imi da vibratii la viteze de 60 km/h intrucat masa inertiala a masinii e mai mare...daca am inteles eu bine ce voia sa explice cu aceasta masa si cu acele gauri largite

a zis ca nu se poate pronunta pana nu vede despre ce e vorba

apoi a zis despre etrierii de opel ca sunt buni doar ca nu prea se gasesc piese pentru ei si ca e posibil daca gasesc piese sa ma coste multisor, a zis ca acele masini e posibil sa fi stat cine stie cati ani prin parcuri auto si de la umezeala, praf e posibil sa se fi uzat peste masura

recomandarea lui a fost etrieri lanos la cca 270 lei bucata, cu placute de matiz...a zis ca macar e lucru nou, si placute de matiz se tot gasesc

acestea fiind zise, nu stiu exact cum se va termina toata treaba. am sa merg si pana la dezmembrari cand vor primi etrieri sa vad in ce stare sunt, ca asa si lascarica a fost si a zis ca i-au aratat aia niste ruginituri

Viktore...o intrebare dilematica mai am la tine te rog...intradevar se gasesc greu piese re reparatie pt etrierii de opel> cam cat costa un kit de reparatii? cam cat costa un set de placute?

multumesc mult

Share this post


Link to post

Eu cred ca unii oameni asculta numai ce vor ei. Mecanicul tau ti-a spus foarte bine: nu umbli la frana cu piese vechi!

Share this post


Link to post

Piese de Opel se gasesc, tu decizi pe ce vrei sa mergi. Aici http://www.unixauto.ro/UnixOnline/Unix_Startlap_Form.aspx?Nyelv=RO te poti documenta in privinta preturilur. In cazul in care vei ramine la etrieri de Opel, pun aici modul de pe acest site: Opel-Astra- 1.6-1995-Limuzina-55kw 75CP-Etrier-Toate-Etrier ATE unix cod:968047, intri la aplicatii si vei vedea pe ce masini merg acesti etrieri. Tot aici am gasit si etrieri reconditionati, ceva mai ieftini. Placutele difera ca pret, depinte de producator.

Cu ajutorul site-lui de mai sus, fa o comparatie de pret (probabil te intereseaza) pentru etrierii de Opel si cei de Matiz.

Share this post


Link to post

prima poza e cu discul din dreapta care este "curat" iar restul sunt cu discul rotii din stanga, disc care a fost fierbinte...cred ca de asta are si o altfel de rugina pe el

post-23980-126799513569_thumb.jpg

post-23980-126799515553_thumb.jpg

post-23980-126799516332_thumb.jpg

post-23980-12679951778_thumb.jpg

post-23980-126799519135_thumb.jpg

post-23980-12679951978_thumb.jpg

post-23980-126799520652_thumb.jpg

post-23980-126799521285_thumb.jpg

post-23980-12679952203_thumb.jpg

post-23980-126799522738_thumb.jpg

post-23980-126799523397_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Sa nu fie cu suparare, dar ...pfaaa...mi se pare extrem de neingrijita TOATA masina. Trebuie sa recunosc ca nu am vazut niste roti de Cielo care sa arate mai groaznic. De la crasa neingrijire pana la problema nu e decat un pas.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...