Jump to content

_escu

Membru
  • Content Count

    226
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About _escu

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2004
  • Nr. Inmatr.
    B 64 VOV

Recent Profile Visitors

2134 profile views
  1. Vand sistem complet de bare transversale Thule pentru Matiz/Spark, cu 2 randuri de chei. Este in stare perfecta, practic e ca nou. A fost montat pe masina mea, care s-a vandut ieri. Mai multe detalii aici: Poate fi folosit la mai multe modele de masini care accepta bare de 118-120 cm si nu au bare longitudinale sau sistem de prindere cu surub (fix point), dar este necesara achizitionarea unui kit de montaj care costa apox. 150 lei. Pretul pentru colegii forumisti este de 300 lei. Desigur, pot sa ajut la montaj (dureaza5-10 minute).
  2. Doua blistere x 1 buc. Osram H4 Cool Blue Intense 4200k, sigilate, 40 lei/ 2 buc. Un blister x 2 buc. led W5W Osram Led Driving Ice Blue 6800K, 1W, desigilat (unul dintre leduri a fost montat si a functionat aprox. 2 minute), 50 lei pentru setul de 2 buc. Pretul este de 80 lei daca becurile si ledurile sunt achizitionate impreuna. Ar mai fi de spus despere led-uri ca au distributia luminii la fel cu cea a becurilor (circulara, uniforma), sunt mult mai puternice decat becurile echivalente, cel probat nu s-a incalzit absolut deloc in cele cateva minute de functionare. Insa din pacate sunt mult prea albastre (si neomologate ECE, dar asta e o alta discutie) pentru a putea fi folosite la exterior: Balansul de alb al senzorului foto a fost pacalit de lumina ledului. In realitate nu e chiar atat de albastru. Prefer sa le dau in Bucuresti (Militari, Crangasi). Datele de contact pe mesaj privat.
  3. _escu

    Matiz Se / 2004

    Cum ziceam, urmeaza farurile. Adica becurile din far, dar pana sa ajung la ele am observat ca geamurile farurilor sunt varza. Cel din dreapta e matuit si ingalbenit, iar cel din stanga are in plus si o mare pata de ceva care a atacat plasticul. Prin asta din urma aproape ca nu se mai vede becul. Am zis fie ce-o fi, am gasit prin casa o bucata de smirghel de 600 (folosit, vai mama lui), am improvizat un cap de polishat pentru masina de gaurit si cu un polish lichid (expirat de 6 ani), in mai putin de o ora a iesit asta: Inainte (cel din stanga, prin care se mai vede cate ceva): Dupa - cel din dreapta, din pacate nu i-am facut poza inainte pentru ca sincer nu credeam ca va iesi ceva notabil dupa. Dar a iesit... si a iesit atat de bine (ca nou), incat a devenit greu de pozat: Stanga vechi, dreapta restaurat: Scuze de calitatea pozelor, le fac cu tableta pentru ca mi-e usor sa le postez. Maine ma apuc de stangul. A fost nevoie de ceva bariera uv si pana cand voi face rost de ceva specializat am folosit un silicon cu protectie uv. Il luasem pentru boxa Thule si a functionat - dupa atatia ani, portbagajul arata ca in prima zi. Ar mai fi de zis de becuri, dar am atatia draci din cauza lor incat voi povesti alta data.
  4. _escu

    Matiz Se / 2004

    Salutare, m-am intors. Poate-mi iau si vreun warn ca redeschid topicuri moarte de doi ani Asta e, se pare ca prin luna mai ma apuca dorul de postat pe aici. Anul trecut am fost absent pentru ca in perioada asta eram preocupat de achizitionarea unei biciclete, ulterior ghidonul trecand in fata volanului pe lista preferintelor mele. Am de recuperat 2 ani de absenta, voi fi cat mai scurt: - 63515 km - inlocuit fise bujii (Bosch), bascula dreapta fata, flanse amortizor, cauciucuri vara + iarna (Fulda) - inlocuit placute frana Bosch -cele mai sinistre mizerii montate vreodata intr-un etrier, dupa 12000 km de scartaieli si huruieli, s-au consumat pana la fier. Inlocuite cu ATE, super multumit - semnalizator dr. fata, pe motiv de contact cu usa unui Peugeot - consumabilele uzuale se subinteleg: ulei, filtre, stergatoare etc. In rest, rugina. Aripa dr. spate (grav), usa dr. fata - cantul inferior (grav), aripa dr. fata si stg. spate. Sigur, sunt constient ca in toamna implineste un deceniu in soare, ploaie si zapezi, dar tot am apuca melancolia cand vad pe prima pagina cum arata masina cu 7 ani in urma... Spuneam de bicicleta. De fapt sunt 4 biciclete si bietul Matiz n-are de ales, trebuie sa le care pe toate: trei pe hayon (vreo 45 kg de fier si aluminiu) plus a lui fi-mea in cutia de deasupra. Fara probleme, inclusiv pe Dealul Negru. Ca si imbunatatire, anul trecut am avut sansa sa intru in posesia unui set de lumini de zi + proiectoare Osram ( engineering sample ) d-astea: http://www.osram.com/osram_com/news-and-knowledge/automotive-special/automotive-design-lamps---eye-catchers-with-that-stylish-look/automotive-lighting---stylish-and-trendy/fog-lights-retrofit-or-upgrade-to-led/ledriving-fog---led-fog-lights/index.jsp Cum n-au nicio treaba cu dimensiunea si prinderea proiectoarelor originale, mi-au trebuit 7 luni sa-mi fac curaj sa le montez. Treaba realizata saptamana trecuta, cu ajutorul lui fi-miu, in vreo 10 ore. Ce a iesit: Trecand peste utilitatea luminilor de zi si peste efectele benefice ale reducerii consumului de la aprox. 170W (cu faruri si ce se aprinde odata cu ele) la 20W cu DRL, cornering assist-ul e de mare ajutor seara/noaptea. Asistarea la schimbarea directiei consta in faptul ca proiectorul de pe partea lampii de semnalizare aflata in functiune, se aprinde si ramane aprins pe toata durata semnalizarii. Desigur, asta doar cand pozitiile sau farurile sunt aprinse si implicit DRL-urile sunt stinse. Urmatorul upgrade va consta in asortarea pe cat posibil a culorii luminii farurilor cu draciile astea de 6000K. Acum arata aiurea, e ca si cum as compara niste lumanari triste si galbejite cu arcul electric de la sudura. Si zau ca nu exagerez prea mult, desi becurile actuale sunt Osram +90% iar pozitiile sunt Philips d-alea albastre. Voi incerca ceva bec albastru de la Philips sau Osram, sa vedem ce iese (varianta xenon e exclusa).
  5. _escu

    Matiz Se / 2004

    Nu-mi vine sa cred de cand n-am mai intrat pe aici... In ultimii doi ani am ajuns la 46000 km, fara vreo problema majora. Minore ar fi... in primul rand mi-a ruginit aripa din dreapta spate. Nu mult, dar destul cat sa se vada si sa fie enervant. A doua ar fi ca iarna trecuta s-a rupt furtunasul de la spalatorul de luneta, exact in interiorul burdufului care face legatura intre caroserie si hayon. N-a fost cine stie ce problema sa-l repar, dar pana sa ma prind de ce nu pot spala luneta am transferat in portbagaj vreo 2 litri de lichid. A treia ar fi ca tot iarna trecuta bara fata s-a intalnit cu un maldar de zapada inghetata. Uimitor, desi afara erau minus 20 de grade, nu s-a spart ci s-a infundat. Am indreptat-o cu uscatorul de par si nu se mai cunoaste nimic, vopseaua in schimb s-a crapat unde au fost cutele mai pronuntate. Asta e, se mai intampla... Daca as putea s-o conving sa consume macar o data mai putin de 8% in oras m-as declara super-incantat. Asa sunt doar... foarte multumit
  6. Eu am Bosch pe masina. Vreo 2000 km mi-au scos peri albi cu scartaielile, acum scartaie doar ocazional la viteze mici. Franeaza foarte bine si fac praf in cantitati rezonabile, dar fac. Am rezerve in a le recomanda din cauza scartaielilor. Nici eu n-o sa le mai folosesc, la urmatorul schimb va fi ATE sau Pagid - care dintre ele va fi mai ieftin la momentul acela. Brembo nu produce decat placute de frana high performance, pentru competitii. Pe astea normale le cumpara de la TMD, cei care produc Textar si Pagid - produse premium, de prim montaj. Daca sunt si ieftine, cu atat mai bine. ATE, Ferodo, Textar, Pagid, Jurid, TRW sunt de asemenea alternative de calitate. Diferenta de pret fata de no-name-uri este de doar cateva zeci de lei, care se amortizeaza fara probleme in zecile de mii de km de exploatare. Ca sa nu mai vorbim de acei cativa centimetri in minus pe care este foarte probabil ca o placuta de frana premium sa il poata oferi la o franare de urgenta, sau rezistenta mai buna la fading etc. Nu este recomandat sa ne zgarcim la placute de frana, mai ales ca cele mai scumpe dintre cele scumpe costa mai putin decat jumatate de rezervor de benzina (de-ala minuscul, de Matiz).
  7. Nu e primul schimb de ulei, a mai fost schimbat la 10000 km de primul proprietar. Sau ma rog, asa scrie in cartea de service Asa o fi la Matiz, dar eu n-am mai vazut pilitura in halul asta si nu e prima masina careia ii schimb uleiul din cutie. Acum mi se pare chiar ciudat ca uleiul arata normal iar vitezele puteau fi schimbate fara caraieli/agatari. Revin cu precizari despre schimbari: dimineata m-a sunat sotia foarte incantata, dupa un drum de vreo 20 km prin oras. Zice ca masina toarce, la ralanti nu se aude nimic iar vitezele se schimba mult mai bine ca inainte (tot ieri am schimbat si uleiul de motor si filtrele). De-abia astept sa probez pe cont propriu diferenta, mai ales ca nevasta-mea nu a sesizat niciodata vreo schimbare in bine sau in rau, indiferent ce schimburi/reparatii am facut la oricare dintre masinile anterioare. Acum nu doar ca a vazut diferenta, dar s-a entuziasmat in asa hal incat a simtit nevoia sa ma sune cu noaptea-n cap (pentru mine) ca sa-mi spuna Azi ii schimb si bujiile.. doar ca sa ma simt eu bine, ca NGK-urile cu care merg de peste 25000 km arata si functioneaza perfect. Distanta dintre electrozi e cu foarte putin mai mare de 1,1 mm.
  8. Am schimbat si eu azi, la 46000 km, uleiul de transmisie. Am pus Valvoline 75W80. Deocamdata nu pot sa spun daca s-a schimbat ceva in bine, oricum nici inainte n-am avut probleme cu schimbatul vitezelor. Mi se pare totusi ciudata cantitatea enorma de particule metalice adunate pe busonul de golire (care este magnetic). Dupa ce am scos busonul, un strat de 4-5 mm de pilitura a ramas pe capul si partea filetata a acestuia. Afurisitul ala de magnet e atat de puternic incat mi-a luat un sfert de ora sa indepartez mizeria de pe el. Uleiul in schimb arata bine. Nu stiu ce era, dar dupa miros parea sa fi fost mineral.
  9. De obicei recitesc inainte sa dau "add reply", am facut-o si de data asta dar nu am observat ca am scris 15 in loc de 150. Scuze.
  10. O parere: La discuri as recomanda Brembo (peste 200 lei/set) sau Jakoparts (max. 15 lei/set). Saboti - TRW sau Bosch, ambele cu un raport bun calitate/pret in cazul Matizului - aprox. 100 lei. Varianta acceptabila "de buget" - LPR, aprox. 70-80 lei. Sau poti sa alegi variantele ieftine de care s-a vorbit in ultimele pagini... HI-Q (ieri as fi jurat ca astia canta, nu franeaza), BP (credeam ca e ulei), Parts Mall (ca tot sunt la moda mall-urile)... sa fim seriosi, credeam ca este topic despre franare.
  11. Mannol este distribuitor Wolf Oil in regim "private label". Adica Wolf Oil produce uleiul iar Mannol isi lipeste eticheta pe el. Ceea ce este mai important e ca Wolf Oil este de vreo 15 ani principalul furnizor de ulei pentru GM, atat pentru prima umplere cat si pentru comercializare sub brand GM sau Ac Delco (brand subsidiar GM). In 1997 Wolf Oil a fost desemnat "furnizorul anului" de catre GM - asta apropo de "ulei prost la norma", vorba lui argon. Deci bidoanele de Mannol si bidoanele GM contin acelasi ulei, adica Wolf (ca tot intreba cineva pe pagina anterioara ce e in bidoanele GM). De cateva luni Wolf Oil nu mai comercializeaza sub brand propriu uleiul 75W85 GL4, recomandand inlocuirea acestuia cu 75W80 GL4. Nu se recomanda inlocuirea lui 75W85 cu 75W90. La transmisii sistmul de ungere este prin barbotare, nu se aplica metoda de la motoare "daca e uzat trebuie ulei mai gros". De fapt nici la motoare nu ar trebui sa se procedeze asa, dar... Valorile din tabel sunt medii, dar se poate face o idee de ce 75W80 (si nu 75W90) in locul lui 75W85:
  12. tool

    Salut,

    A trecut ceva timp de cind ai postat dar totusi poate ma poti ajuta (cu un link macar) sa cumpar si eu. Nu sunt din Bucuresti.

    Multumesc

  13. M-am gandit sa dezgrop un topic interesant dar din pacate uitat de aproape un an. Am purtat ceas de cand ma stiu, desi punctualitatea nu a fost niciodata punctul meu forte. Cred ca sunt exemplul clasic al faptului ca indicarea timpului este ultimul motiv pentru care iubitorii ceasurilor le poarta la mana... Primul ceas (un Luch sovietic de dama ) l-am primit cadou la 7 ani, apoi am avut un Orex, un Pobeda, un Seiko cu quartz... din pacate dupa ce s-au stricat m-a incercat curiozitatea sa vad daca le pot repara iar acum sunt toate gramada intr-o cutie. Nimeni nu poate sa mai spuna ce piesa de la ce ceas era. De aproape 20 de ani port ceasul de mai jos, care pentru mine are o valoare sentimentala inestimabila. A fost purtat de bunicul meu, apoi de tata... Intrucat purtatul zi cu zi lasa inevitabil urme, cu vreo 3 ani in urma am achizitionat alt ceas in acest scop. Initial ma gandeam la un Citizen sau Seiko, dar m-am indragostit de un... Casio: Este primul ceas pe care mi l-am ales singur si sunt foarte atasat de el, chiar daca pentru multi este greu de inteles de cum poti sa te atasezi de un ceas cu quartz care nu este nici macar Swatch. Ei bine se poate. Chiar nu ii inteleg pe cei care cred ca faptul ca ai dat 100 $ sau 1000 $ pe un ceas spune ceva depre tine, cu atat mai mult cu cat diferenta dintre 100 $ si 1000 $ nu mai pare atat de mare atunci cand pe aceeasi planeta exista asa ceva: 10-of-the-worlds-most-expensive-watches Abramovich poarta un Casio de 80 $, Maradona poarta la fiecare mana cate un Rolex sau cate un Hublot de 1000 de ori mai scumpe. George Bush poarta un Timex de 50 $, Fidel Castro purta 2 Rolex-uri in acelasi timp. Are vreo legatura imaginea oamenilor astia cu ceasurile pe care le poarta? Desigur, ca iubitor de ceasuri nu pot sa nu imi doresc un ceas automatic. Cam asta ar fi in plan, l-am vazut la cineva si mi-a placut enorm: Nimic nu se compara cu sentimentul de a purta la mana o minune a tehnicii, un mecanism miniatural aproape viu care oscileaza cu 6, 8 sau 10 batai pe secunda avand ca singura sursa de energie miscarile celui care il poarta. Desi precizia unui ceas automatic nu se compara cu precizia unui banal ceas cu quartz, sa ne gandim totusi ca o eroare de 10 secunde pe zi a unui ceas automatic inseamna de fapt o precizie uluitoare de 0.001%. Oare este cineva care sa nu priveasca cu admiratie sau In calitate de iubitori de masini ar fi pacat sa lasam sa moara topicul despre ceasuri, aceste mecanisme minuscule care isi fac treaba cu o precizie de 100 de ori mai mare decat cea mai buna toleranta a vreunei piese din masinile pe care le conducem. Asta este motivul pentru care mi-am permis sa redeschid topicul, in speranta ca si altii vor posta impresii despre ceasurile lor, fie ele Q&Q ori Audemars Piguet.
  14. Subscriu sugestiei lui Tommy. Mondeo este o alternativa mai buna, chiar daca in aceeasi bani cu 407-le va fi cu 1-2 ani mai vechi. Recomand motorul 2.0 TDCI 130 cp, o incantare atat din punctul de vedere al reprizelor cat si al silentiozitatii. Mondeo este cea mai silentioasa masina din clasa ei de pret, mult peste Passat, Vectra, 407 etc. Singurul neajuns ar fi predispozitia Fordurilor diesel de a avea probleme la sistemul de injectie, dar orice diesel second hand poate avea astfel de probleme. Oferte avantajoase se mai gasesc pentru Citroen C5, care teoretic este superioara oricaror modele enumerate anterior (cine a mers cu o masina cu o suspensie hidractiva stie despre ce vorbesc). La fiabilitate nu ma pronunt, as fi tentat sa arunc cu pietre doar asa, pentru ca nu sunt un admirator al masinilor frantuzesti. Dar C5 este o incantare dpdv al confortului, la un pret foarte bun pe piata second hand.
  15. _escu

    Matiz Se / 2004

    Nu e chiar degeaba scaunul, intr-un final am reusit sa-i gasesc o solutie de fixarei cu centura. Este eficienta, desi in mod normal prinderea recomandata de producatorul scaunului este alta. Scaunul pasagerului este deplasat in fata cu vreo 7 cm fata de scaunul soferului (dat la maxim in spate in poza de mai jos). Nu pare mult, dar la cei 1.85 m ai mei orice cm conteaza Scuze pentru mizeria din masina, dar pana la primavara chiar nu am de gand sa fac curat inauntru. Ar fi zadarnic.
 

×
×
  • Create New...