Jump to content

Kinetix

Membru
  • Content Count

    601
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

About Kinetix

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Iasi
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Tico SX E2
  • An
    2000
  • Nr. Inmatr.
    de IASI

Recent Profile Visitors

4200 profile views
  1. Nu cred ca realizarea a inca vreo cateva porniri in plus pe zi va determina o uzura notabila a cuzinetilor (vezi confirmare AICI). Ei sunt deja lubrifiati cand se face re-pornirea, iar sarcina motorului si turatia sunt mici, deci nu incarca cuzinetii cu presiune periculoasa. Re-pornirea pe baza PMS (PME sau TDC) o face doar Mazda, nu e un standard. Am gasit un PDF care prezinta putin compensarea in temperatura care s-a mentionat mai sus. Atasez schemele din PDF. Poate cineva isi da cu parerea cum adaugam compensarea asta in schema initiala. Un calcul ulterior al valorii pieselor nu ar strica deloc. Cu privire la efectul asupra farurilor, cred ca de fapt acolo avem de a face cu ANTI-flash-uri. Becurile eventual aprinse, se vor stinge pentru o secunda, cat demarorul este actionat, apoi se vor aprinde din nou. Chiar sa deranjeze asta pe cineva? Multumesc. D10.pdf
  2. ches, multumesc de sugestii. Si eu ma gandeam sa comand oprirea motorului direct din ECM, dar printr-un semnal on-off dat la mufa OBD. Insa nu stiu exact cum. La integrate si microcontrolere nu ma pricep. De asemenea, am luat in calcul si oprirea automata a demarorului, dar ma gandeam sa-l conectez cu becul MIL, care la masina mea se stinge la pornirea motorului. Fata de becul de ulei, becul MIL monitorizeaza arderea si semnalul ar fi mai relevant, poate. Posibil ca la tine a aparut uzura aceea accentuata deoarece pornirea o faci pe motor rece? RV nu poate fi compensat la temperatura cu un termistor, dioda, ceva? "Flash-urile" alea ar deranja oare pe cineva? Chiar am putea taia si aeroterma simultan. Da, am desenat si o varianta un pic mai complexa in care viteza zero este o conditie pentru oprirea motorului (semnal de la VehicleSpeedSensor), dar asta era valabil pentru un sistem automat. Cand soferul decide daca sa apese butonul, ar trebui sa stie ce face, nu-i asa? Multumesc.
  3. Bine. Si atunci cum rezolva dilema asta sistemele Start - Stop implementate din fabrica? Starea de "open loop" probabil ca dureaza destul de putin, o secunda-doua. Presupun ca in timpul asta ECM reuseste sa citeasca senzorii si sa-si dea seama ce si cum, nu-i asa? Oare in secundele astea polueaza mai mult decat in minutul in care a stat oprit? Un studiu cu date exacte ar ajuta aici. Multumesc.
  4. Prieteni, fara suparare, topicul este deschis pentru cei ce SUNT INTERESATI de un astfel de sistem si VOR sa implementeze o varianta oarecare a lui la masinile lor. Cei care NU VOR, au la dispozitie subiecte mult mai interesante pe forum. Cred ca toti cei ce au simtit aerul greu respirabil in preajma intersectiilor (la trecerea de pietoni, semafor, etc) ar aprecia daca autoturismele ar opri motoarele pe timpul stationarii. Intre intoxicarea bebelusului din carucior, care sta la un nivel mai aproape de tevile de esapament (si fara masca de gaze pe fata...) si cresterea intr-o anumita masura a uzurii demarorului/bateriei/coroanei dintate de pe volanta, cred ca este mai de dorit varianta a doua. Daca la asta mai adaugam si scaderea usoara a uzurii motorului precum si o infima economie de carburant, parerea anterioara devine chiar si mai rezonabila. Da, se poate face schema si mai simpla: - un buton cu releu pentru oprire si - un buton cu releu pentru pornire (actionare demaror). Insa asta complica oarecum procesul prin faptul ca apar doua butoane pe bord. Fata de varianta industriala unde oprirea si pornirea sunt automate, aceasta suna dezastruos. Totusi, varianta semiautomata, cu un sigur buton, mi s-a parut un compromis acceptabil. EDIT: am postat simultan cu mr_. Da, ai dreptate, nu stiu sigur cum se va comporta ECM, de aceea mi-am propus sa incerc atunci cand voi avea timp. Insa am auzit de un studiu care demonstra ca este mai mic consumul de combustibil daca opresti motorul la semafor timp de un minut (si apoi il pornesti din nou) decat daca il lasi pornit. DIn asta eu deduc faptul ca si poluarea ar putea fi implicit mai mica. Dar astept si alte pareri.
  5. Daca bateria a reusit pornirea motorului rece, dupa o noapte de asteptare, sigur va porni si motorul cald, mai ales ca intre timp s-a mai incarcat intr-o anumita masura. Apoi vascozitatea uleiului este mult mai mica la cald decat la rece, iar organele motorului sunt deja bine lubrifiate. Curentul maxim absorbit de catre demaror in acest caz este mult mai mic decat la rece. SI oricum, daca stim ca avem o baterie slaba, ne vom abtine de la apasarea butonului STOP. Daca la o masina pe carburatie este suficient si eficient sa tai alimentarea bobinei de inductie pentru a opri motorul, la cele pe injectie nu merge asa. Daca tai aprinderea, motorul va continua sa se invarta vreo doua - trei ture, iar injectoarele vor continua sa arunce benzina in galeria de admisie. Acea cantitate este irosita, iar la urmatoarea pornire amestecul in camerele de ardere va fi prea bogat si masina ar putea sa porneasca mai greu. Deci, complicatii. Ca sa opresti motorul eficient, ar trebui sa tai alimentarea injectoarelor, dar asta presupune sa pui relee pe fiecare injector... Am presupus ca daca ECM-ul nu mai primeste semnal de la CKP, atunci nu mai stie ce turatie are motorul si nu mai stie cand si cat sa arunce benzina. Asa ca ar putea opri injectoarele cu totul. Acest lucru mi s-a confirmat partial atunci cand o cunostinta care avea o Solenza si avea contacte oxidate la mufa de la CKP, mi-a spus ca i se oprea uneori motorul in mers iar turometrul oscila. Dupa remedierea problemei au disparul si simptomele. Daca intreruperea alimentarii CKP nu da rezultatele scontate, face sa apara coduri de eroare sau ECM intra in "fail safe", am putea incerca acelasi lucru cu senzorul de pozitie al axului cu came (CMP). Daca nici asa nu merge, am putea incerca sa gasim un alt "input" la care ECM raspunde cu oprirea motorului. Cand voi avea timp liber, voi testa oprirea motorului la taierea alimentarii senzorului CKP. Vom vedea ce va iesi.
  6. Va salut. Ca pieton, am remarcat cat de poluat este aerul in preajma trecerilor de pietoni semaforizate. Asta se intampla deoarece autoturismele stationeaza cu motorul pornit. Insa acest lucru nu este necesar, mai ales cand mai sunt cateva zeci de secunde de asteptat. Iata de ce s-a inventat si implementat la unele masini sistemul Stop-Start. Astfel se reduce poluarea si se economiseste ceva combustibil. Propun aici o schema simpla ce incearca sa reproduca functiile acestui sistem pe masinile care nu il au montat din fabrica. Oprirea motorului se face din buton, fara actionarea cheii de contact, iar pornirea se face automat, la apasarea ambreiajului. Astfel, la mutarea piciorului de pe frana pe acceleratie, motorul va fi deja pregatit de... actiune. Sistemul functioneaza astfel: - La stationare la semafor, putem apasa scurt butonul B, montat in bord sau pe undeva la indemana. Acesta taie alimentarea de la senzorul de turatie arbore cotit. Motorul se va opri, iar in acelasi timp se aclanseaza scurt releul 1 care incarca condensatorul C. - La eliberarea butonului, senzorul CKP este din nou alimentat si pregatit astfel la urmatoarea pornire a motorului. De asemenea, condensatorul incarcat este conectat la intrerupatorul pedalei de ambreiaj. - Pentru repornirea motorului este suficient sa se apese pedala de ambreiaj. Astfel, condensatorul incepe sa se descarce pe Tranzistorul T1, prin RV. Releul 2 aclanseaza si este actionat demarorul pana ce tensiunea in baza lui T1 scade sub 0.6V aproximativ. Din RV putem regla durata actionarii demarorului sa fie cam o secunda, suficient pentru ca motorul cald sa fie repornit. - Pe durata actionarii demarorului, alimentarea fazei scurte a farurilor ar putea fi intrerupta, pentru a nu suprasolicita bateria la porniri repetate. Presupun ca la Tico, in locul senzorului de turatie din schema, va putea figura bobina de inductie. La Matiz cred ca ar putea functiona cu senzorul de turatie. Desigur ca trebuie montat un mic intrerupator cu parghie ce va fi actionat de bratul pedalei de ambreiaj. Acest sistem este inca in faza de proiect si nu a fost realizat si pus in aplicare. Orice sugestie/corectie/imbunatatire este binevenita. Fiecare este raspunzator pentru realizarea montajului si implementarea la masina lui. Toate cele bune.
  7. Salut. Ma intereseaza repartitorul frana spate, daca e in perfecta stare. Se gaseste sub portbagaj, in spatele banchetei, pe traseul conductei de frana care duce la rotile din spate. Pret? Trimiti prin posta? Multumesc.
  8. E o electrovalva de ralanti accelerat. Impiedica oprirea motorului atunci cand se porneste aerul conditionat la ralanti si motorul tinde sa "moara". Depresiunea din galeria de admisie scade si se activeaza electrovalva, care redirectioneaza vacuum-ul catre capsula mica din dreapta carburatorului. Aceasta deschide un pic mai mult clapeta de acceleratie ca sa creasca turatia de ralanti. Acelasi lucru se intampla si cand motorul tinde sa se opreasca la ralanti, daca turatia de ralanti e reglata prea mica si pui frana, de ex, sau pornesti alt consumator electric.
  9. Anunt valabil. Telefonul proprietarului in primul post. 7900 Euro negociabil.
  10. Nu stiu la ce a fost folosita masina in Germania. Asa cum am spus, este a unei cunostinte, unic proprietar in Romania. O are din 2009 si a folosit-o ocazional, avand o alta masina de serviciu. Omul este foarte serios si nu se pune problema de umblat la kilometraj. Dovada si faptul ca are un consum decent. Alte detalii la telefonul afisat. Multumesc.
  11. Vand autoturism Mercedes-Benz B180CDI inmatriculat, foarte bine intretinut. Fabricatie 2006, 164627Km, motor Diesel de 1991 cmc, 108cp, cutie de viteze automata, aer conditionat, geamuri electrice, senzor ploaie, scaune incalzite, volan reglabil, etc. Detalii la telefon 0749 162229. 8200 Euro negociabil. O masina de incredere la un pret decent. Anuntul este pentru o cunostinta. Multumesc pentru intelegere.
  12. Reiau putin tema montarii releului pe aprindere la Tico. Va amintiti de problema nedecuplarii releului la scoaterea cheii din contact. Pe releu raman 4.2V dupa taierea contactului, iar aceasta tensiune il face sa ramana cuplat. Solutia este sa tensionam arcul de revenire al releului in asa fel incat aceasta tensiune mica sa nu mai poata retine armatura mobila. Am procedat astfel: - am demontat caseta releului si am apasat la maxim cu degetul armatura mobila spre bobina - am alimentat releul la 5V si am tensionat arcul (prin indoirea lamelei mici, vezi in poza) astfel incat sa nu poata mentine armatura mobila atrasa, dupa ce luam degetul de pe ea. - apoi am alimentat la 9V si am verificat daca releul aclanseaza. - am revenit asupra lamelei arcului pana la obtinerea rezultatului dorit (decuplare la 5v, cuplare la 8.5 - 9V) Dupa montare pe masina a mers din prima. Borna de masa a bobinei releului am prins-o de unul dintre suruburile placii motorului stergator de parbriz. Trebuie curatat acest surub si saiba lui, eventual uns cu putin ulei, pentru mentinerea unui contact mai bun. De verificat si contactul de masa de la borna minus a bateriei si caroserie. Toate cele bune.
  13. Gantera si discurile s-au dat. A ramas aparatul de abdomen. Pret negociabil.
  14. Discurile de 5Kg s-au dat. Au ramas celelalte: gantera echipata (9.5Kg), discurile de 1.25Kg (doua, la cutie), cel de 2.5Kg si aparatul abdominal.
  15. Vand cateva articole sportive: - o gantera de aprox 9.5 Kg, reglabila. Are maner cauciucat, si patru discuri de fonta, marca Active: 2 X 2.5Kg si 2 X 1.25Kg. Pret 65 Ron. - cateva discuri de haltera, din fonta, marca Active: 2 X 5Kg (noi, la cutie), 2 X 5Kg (fara cutie), 2 X 1.25Kg (noi, la cutie) si 1 X 2.5kg (fara cutie). Pret 5 Ron/Kg. - un aparat de antrenare a muschilor abdominali, folosit, dar in pefecta stare de functionare. Are pernuta pentru cap si este demontabil. Pret 85 Ron. Toata marfa 250 Ron. Preturile sunt usor negociabile. 0722772186 Multumesc.
 

×
×
  • Create New...