Jump to content
 

butysoft

Membru
  • Content Count

    82
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

2 Followers

About butysoft

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 12/05/1976

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male
  • Yahoo
    florin_buty

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Cielo Executive
  • An
    2004
  1. Buna ziua stimate domn montoya68/Razvan, Apreciem foarte mult faptul ca reusiti sa scrieti cantitati mari de text (multi dintre noi nu reusim...), fara formatare in pagina si de multe ori fara legatura cu topicul respectiv. Va rog sa faceti un efort de vointa - pentru a formata inteligibil textul pe care il postati; - a va mentine la subiectul topicului in care postati; - a ne demonstra si noua ca ne respectati; - a ne dat exemple din manualul masinii despre care este vorba in cazul in care faceti o afirmatie; in caz contrar se poate incepe discutia cu urmatoarele clisee: "Eu cred ca" "Mi se pare ca" "Am impresia" "Este posibil sa" Acest fragment cred ca este pentru categoria "diverse" sau "barfe" Va rugam frumos si respectuos sa nu ne speriati. Ironia este dovada unei minti sanatoase, insa orgoliul e problema celor mai multi dintre noi... Despre accidente de genul "ca sa-ti rupi gatul" sa nu mai vorbim. Pentru incercarea de aducere pe "calea cea buna" se ocupa alte institutii, aici e pur si simplu un forum de discutii pe teme auto. Felicitari pentru curelele si lanturile schimbate, fara greseala si respect pentru experienta dvs. Orice domeniu al tehnicii pleaca de la o terie. Teoria evolueaza si se imbunatateste constant. Ce am invatat acum 10 ani din pacate nu mai este foarte valabil azi. Intr-adevar unele lucruri "este grele", dar inainte de a vedea gunoiul din ochii chelorlalti incercati sa priviti spre interiorul dvs. Huruitul de obicei vine de la rulmeti gripati. Sensul de montare a curelei? Daca avea sens pe ea si ai montat-o invers da-o jos si pune alta noua corect!!! Montata invers se uzeaza mult mai repede decat este normal si risti sa se rupa. Nota: Dl. montoya68/Razvan - observati ca au am scris doar 4 randuri pentru problema lui ABUSORIN. Va provoc sa va dati cu presupusul - care post a fost mai util? Al meu sau al dvs.? Cu stima, Florin
  2. Ca sa fii sigur te duci tu cu lista sau aproape la orice reprezentanta, chiar si de Dacia. Problema e ca acolo trebuie sa astepti dupa piese... Inainte sa bagi masina la revizie intrebi ce operatii contine revizia in banii dati si la receptia masini verifici daca s-au facut operatiile mentionate la inceput (poti sa-ti faci o lista si daca lipseste ceva intrebi daca e inclus in revizie sau separat). Pedala moale: - aer in instalatie - probleme la pompa de frana - etriere/cilindri de frana blocati si din acest motiv instalatia are nevoie de mai putina presiune. - prierderi lichid de frana SOHC din 95, are potentiometro de CO daca nu ma insel, incearca un reglaj pe tester de noxe, filtru de aer nou, fise+bujii noi, filtru de benzina nou - posibil sa-ti mai scada consumul.
  3. Incalzire excesiva: masina este infranata pe rotile care se incalzesc. Curatat? A schimbat garniturile cu set nou? Daca nu sigur nu mai etanseaza cele vechi. Pedala moale: Aer in instalatie si posibil pierderi de lichid (daca e necesar sa completezi in vas lichid) Piedica de care spui ca trece pedala poate insemna 2 chestii: - ai o problema la pedalier - ai ceva pe circuitul de franare care infunda. Aici ai 2 probleme: - Frana - intrerupatorul de sub bord care este actionat de pedala de frana sa-ti aprinda stopurile. Trebuie verificat circuitul electric si vazut daca e mufa bagata acolo, daca contactul mai e bun etc. Ambele sunt importante si frana si stopurile, du-te la service cat mai rapid si rezolva problemele, viata e mai valoroasa decat costul reparatiei.
  4. Mea culpa pt. greseala. Imi pare bine ca te-ai lamurit. Daca mai sunt si alte intrebari la care stiu sa raspund, cu placere.
  5. Si eu am incercat sa pun monopunct initial. Asa mi-au spus mai multe service-uri. Probabil daca insisti iti vor pune pe riscul tau (de a nu lua omologarea la ea). Cel mai bine dai un telefon la RAR si intrebi exact. Instalatie fara vaporizator din ce am inteles eu exista numai Viali si functioneaza pe baza de injectie de gaz lichid (ma indoiesc ca ai avut asa ceva). Te inteleg ca nu ai si nu vrei sa arunci banii, dar cred ca esti si tu de acord ca siguranta e pe primul loc. Cel mai bine du-te la un service care monteaza GPL cu ce ai si vezi ce-ti spun baietii de acolo, daca pot sa te ajute cu omologarea, ce-ti lipseste, daca e compatibila cu ce ai tu si asa mai departe...
  6. Cielo din 2004 (masina din semnatura) are sonda lambda, initial nu a fost conectata, apoi am rugat la service sa o conecteze, in final am deconectat-o. Din ce m-am documentat (inclusiv la producatorul calculatorului de GPL, gpl ac.com.pl - am dat mail), scopul conectarii sondei lambda la calculatorul de GPL pentru secventiala este strict pentru diagnoza. La acest model de calculator STAG200 (probabil si la altele) injectoarele de GPL sunt comandate dependent de timpii de injectie de la benzina si o harta/un raport de multiplicare de 1 pana la 1.8. Am atasat si o poza pentru exemplificare. Mai mult decat atat, cum am spus si mai sus, la instalatiile secventiale s-a eliminat complet riscul rateurilor si comuta automat pe benzina in cazul in care pe GPL nu e suficienta putere. O fi vreo diferenta fata de instalatia nesecventiala?
  7. Prima chestie si cea mai importanta instalatiile de GPL care se pun pe masini trebuie sa fie omologate RAR. Din ce spui tu nu ai vaporizatorul. Monopunct nu se mai pune decat pe masini unde nu e posibila instalarea unei secventiale (e interzis de lege). Nu e legal si nici sigur ce vrei tu sa faci. Din ce stiu eu buteliile/multivalva trebuie inclocuite/a la 10 ani. Recomandarea mea este sa-ti pui o instalatie GPL secventiala daca mai tii masina mai mult de 2 ani din urmatoarele motive: - nu risti rateu in admisie sau evacuare. - pierderea de putere e nesemnificativa - in cazul in care pe GPL accelerezi brusc si nu ai suficienta putere trece automat pe benzina - comutarea se face automat pe GPL dupa ce se incalzeste motorul suficient, uzura motorului si alte probleme sunt eliminate aproape complet.
  8. Daca umblii la cablul de kilometraj si il pui la loc nu se modifica indicatia kilometrajului, daca il pui gresit indica intermitent sau deloc. Trage frana de mana si incearca sa pleci de pe loc, vezi cat de mult urca turatia, daca nu urca proportional cu efortul depus de motor este ambreiajul. Din ce am inteles un ambreiaj la Cielo tine maxim 150.000Km, pe la 120.000Km incepe sa dea semne de uzura sau pica.
  9. 2. O da ! Risti sa o distrugi. Multumesc frumos Salex pentru raspunsuri. Raman la varianta cu schimbari succesive de cate 0.5 litri. 2 litri ar trebui sa fie suficient pentru o inlocuire aproape completa a lichidului de servo. In locul pompei de vacuum cu recipient de colectare se poate folosi pur si simplu o seringa (cat mai mare). prima schimbare - 0.5 litri - raman 500 ml (0.5 litri din lichidul nou) a 2-a schimbare - 0.5 litri - raman 250 ml (1.0 litri din lichidul nou) a 3-a schimbare - 0.5 litri - raman 125 ml (1.5 litri din lichidul nou) a 4-a schimbare - 0.5 litri - raman 62.5 ml neinlocuiti. (2.0 litri din lichidul nou) Cu mentiunea ca in total la servo intra 1.0 litru la Cielo.
  10. Masa slaba sau scurt in cablaj. Daca incarcarea este ok, nu ai sigurante arse sau altceva si nu te deranjaza poti sa o lasi asa sau iti recomand sa te duci la un service specializat pe electrica auto.
  11. Pentru roti suspendate acasa, cea mai simpla modalitate ar fi o capra si un cric (preferabil hidraulic), dar cu costul la capra (~40-80ron) devine rentabil ma duc la service. Intrebari: 1. Cum imi dau seama care este furtunul de retur de la servo? 2. Ce uzura se face daca pompa de servo functioneaza fara lichid 1-2 minute? Risc ceva? Eu am schimbat lichidul cu o pompa de vaccum si un recipient de colectare, dar nu am reusit sa scot decat 0.5 litri.
  12. Fiecare are dreptul sa fie de acord sau nu. Acest topic este pentru cei care sunt de acord si au sau vor sa-si monteze instalatii GPL pe masina. Referitor la competente, fiecare are meseria lui. Daca fac un schimb de ulei si filtre nu inseamna ca sunt mare specialist. Uzura prematura a motorului era valabila in 2 situatii: 1. Motoare care functionau cu benzina cu plumb - aparea fenomenul de "recesiune a supapelor" si atat 2. La instalatiile GPL de generatie mai veche, exista acel buton de comutare si fiecare dadea de el dupa ureche. Daca se facea comutarea pe GPL sub temperatura de vaporizare a GPL-ului intra gaz lichid in motor si cand se expanda volumul de gaz echivalent era de vreo 270 de ori mai mare decat lichidul intrat. Se putea oare strica motorul de la asta?! Din ce stiu eu dupa 1995 la toate buteliile auto pentru GPL este obligatoriu sa fie prevazute cu Multivalva. Aceasta reduce la 0 (zero) riscul de explozie. Din pacate nu acelasi lucru se poate spune despre rezervorul de benzina, la care in caz de accident intr-adevar exista riscul sa sara in aer. MULTIVALVA – sistem de securitate si de transfer a GPL din statia de alimentare în rezervor si din rezervor în reductorul - vaporizator prin intermediul conductelor de înalta presiune. Este prevazuta cu trei supape de siguranta, prima care nu permite trecerea gazului înapoi catre statia de alimentare cu gpl sau în atmosfera, a doua care nu permite trecerea GPL catre regulator decât atunci când motorul functioneaza pe GPL si este actionata prin comanda electrica; a treia care în caz de suprapresiune protejeaza rezervorul si celelalte elemente ale sistemului, eliberând surplusul de presiune prin tubul de ventilare cu care este prevazuta carcasa etanta. Multivalva limiteaza gradul de umplere a rezervorului la 80% din capacitatea totala si de asemenea asigura indicarea nivelului de GPL care se afla în rezervor. Sistemul de siguranta la instalatiile GPL auto este controlat in 5 puncte. Conditiile sunt foarte stricte, in caz contrar RAR-ul nu ar permite omologarea si circularea pe dumurile publice a vehiculelor cu combustibil dual benzina/GPL. Am vazut articole in ziare de genul "se scurgea/picura lichid din butelia GPL" - foarte tare, as vrea sa vad si eu o butelie la care desfac busonul si iese lichid nevaporizat. In realitate era vorba desigur despre rezervorul de benzina... De obicei cine isi ia masina, cu exceptia "soferilor de duminica", o ia ca sa o foloseasca. Atat utilizarea cat si neutilizarea masinii necesita cheltuieli de intretinere sau conservare, dupa caz. In acest moment, cel putin din calculele mele, cu 100ron la 6 lei motorina/6 lei benzina/3.2 lei GPL-ul, cu GPL se parcurge cea mai mare distanta. Daca mai luam in calcul si diferentele de pret la intretinerea unui diesel fata de benzina/GPL, o economie este semnificativa la un numar de cel putin 15.000Km pe an. Este adevarat, cu GPL se pierde putin din putere (acest lucru implica si o scadere a uzurii motorului), dar sincer pentru oras chiar nu am nevoie de 90 de cai sa stau la semafor si in aglomeratie... RATB din ce stiu eu inseamna Regia Autonoma de Transport Bucuresti - Ce te faci daca locuiesti in alta parte decat in capitala, unde transporul in comun nu este chiar asa de bine pus la punct? Cand te duci 1 data, de 2 ori , de 3 ori la un service si problema nu se rezolva - ori nu ai nici o problema, ori trebuie sa schimbi service-ul. Loteria la statiile GPL este o iluzie. Exista gaz mai bun sau mai putin bun. Volumul gazului GPL este dependent de presiune si temperatura. Cu cat vei alimenta intr-o zi mai calduroasa cu atat gazul va ocupa un volum mai mare - si de aici diferentele de Km parcursi. Daca mai pui si diferentele de calitate de la un furnizor la altul incepi sa ai impresia ca "te fura la pompa"... Sa facem un calcul banal: Cu GPL, asa cum ai spus, economiseti 20-25 lei/100Km. La 10.000Km avem o economie de 100 x 20 = 2.000ron Dupa 20.000Km avem o economie de 200 x 20 = 4.000ron Dupa 30.000Km avem o economie de 300 x 20 = 6.000ron - asta inseamna cam 1 an si ceva pentru un sofer amator normal. Daca faci mai putin de atat nu renteaza sa-ti pui GPL, pentru ca masina sta mai mult parcata... Acuma, ce sa spun, daca ai salariul mare si 6.000ron nu reprezinata mai nimic, intr-adevar GPL-ul nu e o afacere pentru ca: -nivelul de complexitate a problemelor la motor creste -ai o autonomie mai mica daca mergi numai pe GPL -scade putin din puterea motorului -ai de facut o revizie in plus la GPL, dupa fiecare 15.000Km -masina este mult mai sensibila la problemele de aprindere (fise/bujii) - trebuie sa schimbi la timp fise/bujii -masina este mult mai sensibila la admisie (filtru aer, scapari vacuum/aer fals) - trebuie sa schimbi la timp filtru de aer, trebuie sa repari problemele de admisie -butelia din portbagaj ocupa spatiu util, daca ai obiceiul sa mergi cu porbagajul plin in general -se face o gaura din aripa pentru busonul de alimentare a masinii -nu e recomandat sa parchezi in parcari subterane neventilate, din cauza ca GPL-ul este mai greu decat aerul si in cazul (aproape imposibil) in care supapa de supra presiune da afara gaz exista pericolul acumularii de gaze. -pentru lucrari de tinichigerie pe masina este recomandat sa golesti butelia de GPL, daca se lucreaza cu flacara deschisa (autogen) -nu ai voie in tunelul de sub Canalul Manecii cu masina pe GPL Culmea culmilor, din ce in ce mai multi colegi de serviciu care erau total contra GPL acum isi pun GPL, ce sa spun...o fi vreo moda noua sau pur si simplu este mai rentabil...sau poate e o doar o iluzie...pana la urma gusturile nu se discuta. Fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui. Personal de banii economisiti am preferat sa fac concedii in afara cu masina in loc sa ma duc o data la trei luni la munte/mare cu un plin de benzina...In acest moment Cielo al meu a vazut cam toata Europa (si inca nu am sarit in aer)...pe benzina nu mi-as fi permis. Cum spuneam...gusturile nu se discuta si acest topic este pentru cei care sunt de acord si au sau vor sa-si monteze instalatii GPL pe masina. Realitatea este ca de fapt nu am economisit nimic, in afara de timp (pentru ca ma deplasez mai repede cu masina decat pe jos) - cu aceeasi bani de care as fi alimentat benzina am parcurs un numar mai mare de kilometri pe GPL. Da, economia este o iluzie... Sunt o persoana practica si am citit 2 ani despre siguranta si riscuri la instalatiile GPL pe masini inainte sa-mi pun pe Dacie in 2000 si ceva. Intre timp instalatiile GPL au evoluat asa de mult incat a trebuit sa fac eforturi sustiunute pentru a fi la zi. La instalatiile secventiale riscul rateului in admisie sau evacuare a fost eliminat complet, daca masina nu are putere suficienta pe GPL comuta automat pe beznina, comutarea benzina/GPL la pornire se face automat, exista un al doilea calculator paralel cu calculatorul motorului pentru GPL cu mufa de diagnoza, reglaje si multe alte facilitati. In final am sa va povestesc o intamplare din Bulgaria: Vroiam sa alimentez, GPL bineinteles. In Bulgaria, uneori, pompa de GPL este intre pompele de benzina si motorina. Ajung la o statie si ce sa vad coada, vreo 10 masini. Eu, destept, imi spun "astia pun benzina" eu ma duc sa bag GPL. Ma postez in fata. Pompele erau in linie de o parte si de alta, pe stanga era coada, dreapta liber. Cand am ajuns in fata (pe dreapta) victorios, stupoare: TOATA COADA ERA LA GPL, nimeni nu baga benzina...A trebuit sa astept sa se termine coada ca sa fac si eu plinul. M-am simtit penibil, toti se uitau ciudat la mine (aveau si de ce)... Respect.
  13. Spuma face numai daca e aer in instalatie. De obicei dupa ce schimbi lichidul de servo, dai vreo 10 ture de volan stanga-dreapta maxim (cu motorul pornit) si iese aerul din instalatie (atunci face spuma). Daca la tine face spuma tot timpul inseamna ca ia aer pe undeva. Verifica cu mare atentie furtune crapate/imbatranite, etansare imbinari, pompa servo, caseta directie. Lichid servo recomandat: Mobil ATF 320 (respecta standardele Dexron II si III)
  14. A folosit/folosete cineva ulei de motor LukOil 5w40?
 

×
×
  • Create New...