Jump to content

adytt

Membru
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About adytt

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    pitesti
  • Auto
    ARO
  • Model
    ARO10
  • An
    1999
  1. Multumesc mult pentru raspunsul prompt, faptul ca se potrivesc m-ar scutii de o gramada de complicatii.
  2. Intre timp am rezolvat problema - era vorba despre senzorul VSS, dar stai sa vezi povestea. Senzorul VSS exista, infilatat corespunzatorul in cutia de transfer (reductor) la ARO 10, cu mufa atarnand pur si simplu in aer. Mufa de pe instalatia masinii, cea care se conecta la mufa VSS, lipsea insa cu desevarsire fiind taiata pur si simplu (cel mai probabil de meseriasi care au efectuat schimbarea sasiului - intrucat masina a suferit o schimbare de sasiu ) Din cauza ca s-au folosit ceasuri de bord ARO - care functioneaza cu cablu, senzorul VSS folosit este de tip VB de Espero - asa ca am mers la dezmembrari si am luat o mufa de pe instalatia electrica a unui Cielo 16v - le-am legat si problema s-a rezolvat instantaneu. Multumesc mult celui ce mi-a indicat ca sursa posibila a problemei senzorul VSS. (Initial nu credeam sa aibe acest senzor - insa dupa ce am citit manualul de reparatii am inteles ca trebuie sa fie intrucat ECM nu putea calcula altfel viteza de deplasare a masinii si de aici o gramada de probleme) Uitati aici si cateva poze cu masina mea. Se poate observa ca si canistra de vapori (in stanga admisiei) folosita este tot de Cielo, insa este purjata prin intermediul unui solenoid la fel ca la Nubira. Banuiesc ca au pus de Cielo intrucat rezervorul este de cel original de ARO, canistra de vapori de Nubira aflandu-se undeva prinsa de revervor din cate stiu. Pompa de benzina folosita este una externa prinsa pe sasiu iNCA O POZA Problema fumului albastru persista in continuare la coborarea pantelor, asa ca m-am gandit (insa nu m-am hotarat) sa pun bloc motor nou echipat complet insa am gasit doar de Euro 3 banuiesc ca Nubira II. Din cate se pare la prima vedere blocurile par identice. Singura diferenta intre nubira 1 si 2 din punct de vedere al specificatiilor pieselor folosite (bloc motor si chiulasa ) (excluzand ECM si altele ) este data de raportul de compresie 9.5 vs 9. Credeti ca pot folosii blocul de Nubira II cu chiulasa de Nubira 1 ?
  3. In manualul de nubira 1 scrie clar ca aceasta canistra de vapori este comandata de ECM prin intermediul unui solenoid, presupun ca functioneaza pe acelasi principiu ca si VGIS (geometria variabila care la fel are si comanda vacuumatica si electrica). Am postat pe acest forum intrucat mai stiu doar 2 astfel de ARo in tara pe ai caror proprietari ii cunosc dar ambii lucreaza in afara. Unul se intoarce prin decembrie si atunci o sa stiu sigur cum e treaba. Oricum sper sa o rez. pana atunci.
  4. am anulat comanda vacuumatica dar face la fel intrucat ECU (ECM) actioneaza electrovalava pentru purjare a vaporilor insa aceasta fiind rupta si neconectata la furtunul respectiv nu face ceea ce ar trebui.
  5. Intrucat sunt nou pe forum si nu pot crea un topic propiu pentru descriere problemei mele subscriu si eu aici intrucat ma lovesc cu aceeasi problema la masina mea echipata cu motorul a16dms 1.6 16 valve ce a fost montat pe nubira 1. Masina in cauza este un Aro 10 - pe care l-am cumparat dupa ce a stat parasit intru-un service vreo 7 ani timp in care au mai disparut diverse elemente. Asadar as dorii putin ajutor in elucidare traseului corect al furtunelor care intra si ies in canistra de vapori. Mentionez ca inginerii de la Aro nu au pastrat canistra de vapori originala de la Nubira 1 ci au adaptat-o pe cea de CIELO/ESPERO poza cu canistra de CIELO/ESPERO montata pe masina canistra are 3 intrari in fata si una in spate ca sa spun asa. 1. cea mai subtire din varful capsulei mici stiu ca intra in galeria de admisie sus in primul lacas. 2. cel de dedesubtul acestuia presupun ca ar trebuii sa intre in partea de jos a corpului clapeta inainte de galeria de admisie insa conform manualului de nubira canistra aceasta este comandata de un solenoid (ideea este ca am gasit un solenoid cu doua intrari la fel ce cel de la VGIS (geometria variabila) rupt care atarna pe sub galerie si presupun ca acesta este dar nu stiu cum sa il leg. Acest solenoid a fost tot o adaptare cred a inginerilor de ARO intrucat nefolosind canistra originala au extins instalatia electrica originala pentru al pozitiona langa aceasta capsula. 3. urmatorul de langa capsula mica este marcat F/TANK - presupun ca este furtunul ce vine de la rezervor (Fuel tank). 4. intrarea din spatele canistrei care nu se vede in poze, nu stiu daca trebuie conectata undeva sau nu. Am studiat manualul de nubira si am inteles ca un traseu incorect al acestor furtune duce la relantiu instabil si chiar opriri in mers, lucru cu care ma confrunt si eu, asa ca va rog daca aveti ceva pareri si ma puteti ajuta astept cu mare interes raspunsul vostru
  6. ceasurile de bord Takosan nu am martor de check engine in schimb este un bec care sta aprins mereu dar nu stiu ce inseamna acel simbol. O sa atasez o poza cat de repede
  7. Multumesc de raspuns. Trebuie sa mai precizez un lucru insa. Cutia de viteze este de Renault Trafic - asa le-au imperecheat cei de la "ARO"
  8. Parca am mai citit undeva despre senzorul asta de la cutia de viteze care cauza problema asta, stii cumva cum il pot verifca? Multumesc mult pentru informatie.
  9. Am fix aceasi problema ca si tine, masina mea este un ARO 10.4 echipat din fabrica cu motorul de nubira 1. 1.6 16v - 106 cp - A16DMS. Initial am crezut si eu conform parerilor mai multor mecanici ca este vorba despre semeringurile de la supape. Asadar am cuparat altele (Vicotor reinz) dar problema nu s-a rez. Am dus masini la alt mecanic care a zis ca s-ar putea sa fie segmentii. Am cumparat din nou semeringuri supape , semeringuri axe came, segmenti, plus garnitura de chiulasa etc Dupa ce am desfacut masina am constatat ca segmentii nu aveau pic de uzura (masina are doar 45.000km), i-am schimbat ca tot ii luasem pe ceilalti - problema persista in continuare. Am verificat sa nu traga ulei din chiulasa prin furtune in galeria de admisie - si nu trage. Conform altor pareri ar mai exista problema scaunelor de supape sau eventuale fisuri foarte mici. Sincer nu stiu ce sa-i fac. Oricum mai am o problema, In mers cand schimb vitezele - turatia scade atat de mult incat se opreste motorul, daca fac acceleratii usoare, pana la urma o stabilizez Cand o pornesc sta la relantii fara nici o problema. Banuiesc ca ar fi motorasul pas cu pas. Daca aveti vreo parere va rog sa o expuneti. Diagnoza nu pot face intrucat mufa de diagnoza nu au mai montat-o astia de la ARO, sau poate nu am dat eu de ea pana acum
  10. Salut postez si eu aici intrucat sunt nou pe forum si pot deschide un "tread nou". Detin un Aro 10 cu motorizare DAEWO 1.6 -16V motor A16DMS - 105 cp - montat de uzina. Din pacate masina are o problema si nu reusesc sa ii dau de cap: Simptomele sunt faptul ca scoate fum albastru de fiecare data cand cobor o panta. Am desfacut motorul de 3 ori pana acum - am schimbat semeringuri supape, semeringuri axe cu came, segmenti, garnitura de chiulasa, etc. problema este aceeasi de fiecare data - merg cu masina pe drum drept nu sunt probleme, cum incep sa cobor o panta - incepe si da fum. Daca stiti vreu remediu va rog sa imi spuneti - am chetuit 2000 RON pana acum si problema nu s-a rezolvat, am fost cu ea la 2 mecanici si nimic. Ma gandesc ca poate e o problema la tipul asta de motor.
 

×
×
  • Create New...