Jump to content
 

montoya68

Membru
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

About montoya68

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    daewoo
  • Model
    cielo
  • An
    1997
  • Nr. Inmatr.
    b 37 nar

Recent Profile Visitors

186 profile views
  1. Ai masina din 2006 ,e firesc sa i pui sintetic sau full sintetic ,e euro 3 sau cel putin asa spun cei de la RAR,este ok alegerea ta,restul,ca pui castrol sau motul e alegerea ta,ok!Cum amestecati motoarele din 93-98 cu cele dupa 2005 -cel putin in cazul tau,recomandam ARAL ul pt ca eu am probat personal pe masinile mele cam toate tipurile sau ma rog aproape,iar cu ajutorul amicilor care si fac reviziile si reparatiile la mine,m am axat pe acest ulei,pt ca a dat randament bun mai pe toate motoarele,indiferent de natia lor sau de fiabilitatea lor,nu mai amesteca zacusca ca nu tine,observ asa un iz de "gica contra",doar pt faptul ca mi am permis sa recomand un ulei care,nu este in gratiile unora de pe aici,n am crezut ca exista atita rautate si ura ,impotriva unui ulei care nu e contarfacut si nu prea poate fi contrafacut,dar ma rog ,politica asta nu mi place.Eu sint patit cu castrol,valvoline si texaco,deci ce ar trebui sa fac,sa le fac reclama ca sint ok,nu niciodata nu mi mint interlocutorii de dialog,alegerea in fond este a fiecaruia ok!Sanatate,Razvan
  2. Multumesc frumos de aprecieri,se vede ca n ai nici o treaba cu mecanica!Cind cielo a intrat in productie,din pacate,avea si niste garnituri ,simeringuri,pompa de ulei,samd,cum uleiul sintetic este f subtire,poate imi explici si mie de ce cam toate garniturile de la mototarele 93-98,indiferent de marca,au scurgeri si pierderi mari de ulei-o sami spui vechimea ,uzura stiu deja raspunsul-doar ca o sa ti l dau eu acum.Toti detinatorii de "pisicuta",golf3,mb 190-300,opel astra F,renault,peugeot si japoneze+italiene,din anii respectivi,au aceeasi boala,cred ca e ceva patologic,uita ca au motoare conceptie 90-98 si pun uleiuri sintetice,rezultatul fiind umflarea garniturilor si plasticizarea semeringurilor,nu mai vb de diverse"mici" probleme la motor.In ultimele 7-8 luni cred ca am schimbat la aceste masini cam toata gama de garnituri si semeringuri,toti aveau un "defect" ,adica de cca 3-6 luni foloseau sintetice si,unii dintre ei erau disperati ca l mai si minca motorasul,plus pierderile de rigoare,asa ca poti folosii cu multa incredere ce ulei doresti.De ce crezi ca mai sint pe piata uleiuri multigrad-mineral si semisintetice ,pt ca masinile vechi au nevoie de ele,nu pt ca au ramas nevindute sau vreun stoc uitat prin depozit,iar masinile vechi inca predomina soselele in proportie de 65% cel putin deci sa stii ca mi ar fi placut sa pot pune sintetic in cielo,doar ca ma retine ceva,ok,mentalitatea si stiinta de a oferi motorului ceea ce trebuie nu ceea ce mi trece prin cap,sau ca am vazut la cutare x,y sau z ca pun sintetice la masini din 93-98.Vrei sa mai stii ce hibe apar in timp nu imediat,-se arde garnitura de chiulasa,se "topesc" pinioanele prin uzura excesiva,cad pompele de ulei,segementii de ungere praf,ulei in camera de ardere deic il papa,semeringuri de supapa,arbori cu came uzati,la fiecare masina din anii respectivi apar genul acesta de probleme.Iar ca sa ti mai dau si alte exemple,dieselul din anii 88-96,nu prea digera actuala motorina de pe piata,ca de -chimia asta-nu poti sa pui un ulei care este facut pt un anume tip de masina nou,la o masina veche de 15-20 de ani,ok!Te invit sa mai studiezi in primul rind chimia,la mecanica nu te baga ca sigur e greu sau te frige la minute,ok.Iti multumesc pt aprecieri oricum,sigur n as vrea sa mai am inca un client pe cap,si asa nu am timp de "prietenii mei la fel de inteligenti ca tine",sau ma rog pe acolo.N o spun ca sa te jignesc,dar mai citeste ce scrie despre orice ulei sintetic semisintetic,multigrad-mineral,vezi ca o sa ti cam dea cu zecimale,adica grasimea-consistenta,viscozitatea si densitatea necesara pt a unge acel TIP de motor,lasind la o parte gama de aditivi samd,ok!Pina acum nu mai erau uleiuri cu rezistenta mare/mica la inghet,si nu se rupeau motoarele asa des,treaba cu rezista si isi pastreaza calitatile la -20-40 gr c-adica iarna,este doar pur marketing,unul f bine facut de toti producatorii mari,deci te rog eu,uiti ca ne aflam in epoca economica a tepelor destepte si imposibil de probat,iar exeplele le vezi in magazine nu numai la uleiul auto!Exista producatori si consumatori,sau , bogati si saraci,cine crezi ca va cistiga vreodata in instantele romanesti,europene, "JUST ONLY THE RICH PEOPLE",poate am reusit sa mai deschid putin ochii userilor!Cit ulei ai bagat in cielo si era facut la brasov si pe vapor ,sa fii tu sanatos,dar eticheta e baza,si aia falsa dar arata bine si bidonul si firma!No ofence ok,e doar o opinie din experienta mea nimic altceva!...Sanatate,respect,Razvan
  3. Este posibil sa ai si garniturile din pompa de frina uzate,eu de regula nu prea schimb garnituri,cel putin la masina mea,pompa noua si asta e,frine beton!Cu graniturile noi mai duce o vrerme,dar e posibil sa ai uzura sau rugina pe cilindrul pompei si atunci cumperi garnituri degeaba,nu ti va face presiune niciodata cum trebuie,stiu ca te costa ceva dar,este de verificat cam tot circuitul cind e vb de frine,furtune crapate,tevi care nu mai inchid bine,vreo garnitura la cilindrii spate sa fie intepata sai rupta,etrierii pe fata,e greu de dat cu presupusul,mai ales ca se stie ca frinele la cielo nu prea le rezolva oricine,e putin mai complicat decit pare,la mecanic bun cu ea si vezi acolo costurile,fii oricum pregatit de vreo 3-400 ron,minim,poate fii si mai putin dar ma cam indoiesc!Bafta,Razvan
  4. Sincer,imi pare rau cind aud si citesc asa ceva!Motorul este varza,trebuie masurate uzura la arborele cotit,vazut la ce cota trebuie sa l aduci,dupa aceea bucsat motorul(camasile pe care lucreaza pistoanele)ca la masuratori o sa iasa uzura mare sigur,pistoane la cota respectiva daca se pot modifica bucsile,dar de regula mai bine se schimba,te costa ceva cam mult,plus set garnituri,undev spre 15-20 mil,sau alt motor de la dezmembrari ,dar si acolo este o loterie,alegerea este a ta,eu as prefera sa fac motorul indiferent daca as avea sau nu bani,stiu exact ce cumpar si l fac ca nou,asa un motor la sh nu stii cit duce si ce surprize iti poate oferii.Bafta,sanatate,Razvan
  5. Uleiul folosit de dvs,nu este bun la Nubira,posibil sa fie si contrafacut!La Nubira se baga de regula 5w30 sau 5w40 sintetic,probabil v a pus mecanicul un ulei doar cu cutia de Mobil1 ca sa va faca o " poza"-smecher mecanicul"-probabil acel ulei il avea el pus de o parte pt cine stie ce client neatent sau care nu prea le are cu mecanica(nu e o rusine sa nu stii ce ulei iti trebuie la inceput,doar ca pe viitor sa aduceti dvs uleiul care scrie in cartea masinii)marca uleiului in speta n are nic o vina,sigur ti a facut vreo smecherie urita.Schimbati filtrul si uleiul,puneti un ulei compatibil cu cartea masinii,indiferent de firma,si nu veti mai avea probleme,recomandarea mea in materie de ulei pt nubira sint,:Aral-made in germany,Mobil1,liqui molly,total,valvoline,dar sa nu scrie pe el- made in UE- e mai sigur ca nu e contrafacut,sa scrie belgia olanda,franta,ok!Sanatate,Razvan
  6. Ce bine ar fi sa fie adevarat ceea ce spui!Am lucrat in italia si oleaca prin franta,se cam gindeau de 2-3 ori si italienii si francezii daca sa l cumpere pe cel care scrie belgium,germany sau UE,marea majoritate il luau pe cel care scria germany,restul fiind putin neinformati de cum sta treaba cu uleiul si cu piesele de schimb.Asa pentru cultura generala a userilor,va informez ca aveam amici algerieni,egipteni si libieni,care,aduceau ulei facut pe vapor care jurai ca e facut in UE cu etichete si ambalaje perfect realizate,ce era inauntru "Dumnezeu cu mila",stiu insa ca ,pe perioada cit am lucrat intr un service particular(10 luni) linga Roma ,multi clienti se plingeau de diverse probleme la motor dupa ce cumparau ulei facut in UE cumparat din magazine "dubioase" la preturi relativ mari pt a marii credibilitatea ca ar fi original sau cel putin sub licenta.Aveau probleme cu:simeringurile,pompa de ulei,cu presiunea de ulei,batai ale axei cu came si ale fustei de piston,ungere defectuoasa.Le rezolvam problema cu Duralube sau Slick combinat cu ARAL sau MOBIL1 made in germany respectiv USA care era la fel de scump ca celelalte,dar incepea motorul sa "toarca" altfel ,ca si cum ar fi fost nou.Deci astfel de intimplari"intimplatoare " sint si in occident,nu numai aici,recomandarea mea este ca la achizitie atentia si ochiul fin sa fie acolo unde trebuie,ok!Duralube ,este iar un tratament excelent pt motoare,dar sa fie originalul,nici Slick ul nu i de evitat!Cred ca am lamurit lucrurile si sper ca m am facut inteles.Referitor la postul de mai sus al lui CRIS 06 cu matizul,la 130k km cine stie cind o fi schimbat uleiul,fiind masina de firma cam toti il schimba doar pe hirtie si baga banutul in buzunar,cunsoc metoda,poate asa din greseala i a completat uleiul cu vreun litru la 5-10 k km ca sa l tina cit de cit in "parametri" de functionare mediocri .Sotia mea a avut tico,uitase sa i schimbe uleiul de vreo 15-20 k km,mai avea vreo 1,5 litri in baie si cind isi aducea aminte mai punea cite un litru,odata la 6-9 luni,cind am verificat uleiul am ramas mut,abia atingea joja uleiul din baie,si bineinteles mizga,ulei negru,ceva intre uleiul de cutie cu praf fin amestecat si uleiul ars din tigaie...mergea cu ulei valvoline 10w40,si culmea e ca mergea binisor motorul(pe carburatie )!Mizga in general se face de la schimburi de ulei rare sau doar completari cind si cind sau o uzura mare a motorului,forjat la maxim bineinteles,adica piederi de ulei pe la garnituri si simeringuri,completari la 2-3 luni sau mai mult samd.Putini oameni isi permit sa intretina masina corespunzator manualului,e greu sa dai 3-400 pe an sa ti schimbi uleiul,nu si permite oricine pe criza asta,si fara criza tot la fel se "utilizeaza"dar foloseste masina oricum,doar am si eu niste ani de mecanica,marea majoritate baga benzina si putina apa cind se aprinde becul de la temperatura si da i bice!Cind ajung in service atunci incep sa se plinga,m a lasat motorul,segmentii,garnit de chiuloasa,pompa de ulei,axa cu came si lista poate continua!Cam asa stau de fapt lucrurile,neglijenta si lipsa banilor pt intretinere ii aduce pe multi in pragul "plingerilor" despre ulei samd!Daca s ar putea sa mearga cu un schimb de ulei vreo 50-100 k km ar fi minunat...Sanatate,Razvan
  7. Inca imi merge ceas motorasul,deci n am nici un motiv sa ma dau pe alt ulei,inainte cielo a mers pe valvoline mergea binisor,acum cu aral parca a renascut,e adevarat ca am schimbat consumabile inclusiv distributie si p apa,curele si toate cele,iar dupa 2000 km ,este ceas doxa,consumul a scazut cu 250-30 gr/100 km,verificat la pompa si nr de km,eu conduc asa mai sofereste/batrineste,fara excese,am probat o dupa schimbarea distributiei pe la 160 km/h si se infige al dracului de bine,sint patit cu castrolul,BP ul,esso,shell,agip,adica nemultumit,am ales aral din recomandarile unor prieteni mecanici atit romani cit si italieni sau francezi,(am lucrat afara vreo 12 ani)toti mi au spus acelasi lucru,este cel mai sigur de pe piata si nu poate fi contrafacut,performant si pret ok!Decit made in ue(adica ,turcia sau cine stie ce vapoare chinezesti sau africane) ,prefer made in germany,iar in ultimii 15-20 de ani acest ulei nu m a dezamagit indiferent de specificatii si de masina la care l am utilizat.Probabil este bun si liqui molly si total si probabil multe altele ,dar stiu ca m am ars cu agip,shell,BP,valvoline,esso sau texaco,deci pina la proba contrarie aralul ramine ok,din punctul meu de vedere!Observ ca unii folosesc full sintetic in loc de semisintetic,mi se pare o greseala relativ mare,uleiul semisintetic are la baza lui ulei mineral aditivat cu componenti sintetici(aditivi de sinteza-artificiali),pe cind cel full sintetic sau sintetic are la baza uleiuri de sinteza si aditivi sintetici,deci in manualul daewoo scrie clar SAE -SF-CC grade10w40 semisintetic este cel mai indicat-long life pe timp de primavara -toamna,iar iarna 5w30 la -20 gr C-citez manualul ok! Pomeneste si de cel mineral 15w40 acesta fiind la categoria ulei normal(adica maxim 5-6000km ca utilizare sau 6 luni,ok),iar filtrul de ulei se scimba la fiecare schimbare de ulei.Nu am pierderi de ulei inca ,deci n am motive de ingrijorare ca ar fii uleiul prea subtire sau nu mi face o ungere corecta a motorului,sper ca ma lamurit problema,puteti folosii ce doriti,dar eu unul nu voi folosii vreodata ulei made in UE nici daca mi l da gratis cineva,si stiu eu de ce.Ca valoare ,mobilul(made in belgium) este si el un ulei bun,l am folosit la o solenza ,mergea brici,asta ca completare.Dar mai ramine un aspect de discutat aici,asta pt a dezvolta subiectul despre uleiuri,fara a intra in dispute cu cineva,voi adresa o intrebare tuturor userilor e ce mercedes,brabus,opel,bmw ,vw,porsche au folosit ca ulei de prima echipare din fabrica ARAL vreo 15-20 ani,iar brabus inca il foloseste permanent la masinile care au in componenta motorului piese brabus,daca n ar fii un ulei performant,nu spun cel mai bun,dar printre cele mai bune uleiuri existente la ora asta pe piata?Astept raspunsuri pe aceasta tema,si fara ironii ca nu e cazul,mai usor cu inginerii ca pina una alta,datorita noua in fiecare domeniu,ne am cam dezvoltat,asa cum sintem noi mai slabi mai prosti mai buni,mai inconstienti,sa stiti ca,inginerii de top sint cam 90% din cei care au facut facultatea si scoala aceea mai veche si care au mai si terminat o,restul sint slabuti,iar cind ma uit in urma ,la noile generatii de ingineri,ma cam speri si eu,de multe ori ramin oripilat si ma intreb cum au reusit sa ajunga pe santiere sau sefi de service,in orice domeniu sint uscaturi,ok!
  8. E posibil nu contest,eu am facut referire la cel in 16 v,ok,scrie clar acolo,doar ca citesti mai grabit si dai replica si mai grabit!Sanatate,Razvan
  9. Inchei orice "lupta" cu unii forumisti,dar,pt cultura unora Aralul lucreaza in colaborare cu BRABUS si Mercedes,iar in manualul de la cielo scrie clar ca 10w40 este uleiul care este necesar motorului de cielo,semisintetic.Poate ai gasit mizga in vreun motor obosit si cu ulei schimbat din an in paste,este posibil orice,si eu am gasit mizga la mai toate tipurile de ulei,dar le schimbau cind mai aveau vreo maxim 2 litri in baie,de multe ori joja nu atingea nivelul de ulei,deci,"uituci" si "sandalisti permanenti" benzina ,si restul cind o fi!N am service,deci nu s vreun mecanic de ocazie,mai repar la amici si prieteni,nu fac din asta bani,sau sa traiesc din mecanica,eu sint ing in c tii,cu liceul auto la baza,nimik altceva.Sper ca v am lamurit clar cum stau lucrurile,si sincer unii ar trebui sa mai deschida macar o revista/brosura auto...sanatate,Razvan
  10. E clar ca e sarita de la punct 2-3 dinti,de aceea are si simptomele acelea,daca masina mergea bine inainte de schimbarea distributiei,nu era necesar sa umble la avans sau alte alimentari cu benzina sau curent.Cosuma mult si nu prea are putere,eu mi am schimbat singur distributia si vreau sa spun ca se simtea ca e altceva ,mai vioaie,nervoasa si a scazut si consumul cu cca 250-30 gr/10 km,bineinteles ulei si antigel nou,pompa ,curele accesorii noi,cam asa trebuie sa se manifeste o maisna cu toata distributia schimbata.Am intilnit pe net schite cu distributia la cielo complet gresita asa ca nu va luati dupa ele.Sint 2 semne ,unul pe capacul de plastic sus la axa cu came si unul jos pe bloc,semn pe roata dintata a axei cu came si un semn foarte fin pe rola de la arborele cotit sub fulie,iar ca punct de reper,pana pe care intra fulia trebuie sa fie perpendiculara pe intersectia baii de ulei cu blocul-cum sint de altfel la toate motoarele care au pozitia de 90 gr fata de caroserie-,la cele usor aplecate in fata sau in spate se pastreaza unghiul de aplecare si semnul de pe bloc-baie ulei.Eu am motor sohc si este relativ simplu,doar ca,intinderea curelei se face din rasucirea pompei de apa excentrica,intinsa bine pe ambele "laturi"-tangente ale celor doua cercuri sus si jos.Pt mine e simplu pt unii poate fi dificil si dupa 5 ani de mecanica,fara sa fiu ingimfat sau sa jignesc pe cineva ok!Sanatate,Razvan
  11. In general cind vb de precizie si tehnica ,cliseele nu prea isi au locul,nu exista in materie de tehnica acele clisee la care faceti referire,decit pt cei care "sufera" ca ar fii ceea ce nu sint,mecanicva si modul de punere in opera a reparatiilor necesare este unul singur,adica "eu cred ca" ...nu prea isi are locul,aici n avem marje ,poti sa spui :"eu stiu ca asa se executa cutare"mai ales cind stii ceea ce afirmi pe baza experientei dobindite prin munca si pasiunea cu care o faci.Nu esti atit de abil sa muti discutia pe cit ai vrea,de combativi este plini ,mai putini mecanici buni sint pe zi ce trece,oare de ce!Rulment exista si in pompa de apa,iar la cielo nu prea se schimba rulmentul si presetupa ci pompa cu totul,oare am gresit cu ceva!Pompa are de regula uzura mai mare decit restul elementelor ca "poseda" o rola/fulie,pt ca circula antigel+ apa prin ea,restul doar produc curent sau presiune de ulei,iar apa si antigelul produc "ceva uzura" pompei,nu spun ca ar fi obligatoriu sa fie pompa,pot fii rulmentii din compresor sau alternator,doar ca interpretarea dvs lasa de dorit.Sanatate,Razvan
  12. Exista vreo 5-6 repere inca fixe de vreo 50 de ani,iar una din ele are vreo 100 de ani,a ramas aceeasi la toti constructori de motoare auto si utilaje,poate imi spui vreo noutate si eu nu stiu,tare as vrea sa aflu!Sanatate,Razvan
  13. Verificati curelele de accesorii,eventual schimbate si intinse corespunzator,eu mi am rezolvat problema cu ,curele noi si intinse bine de mine,nimik altceva,am mai schimbat uleiul hidraulic care asigura functionarea servo si compresorului,e dificil sa se infunde instalatia cu freon,vedeti cu ce fel de agent de racire ati incarcat,multi incarca cu cel pt aparatele de aer conditionat din casa,deci clar ca nu e bun,sau calitativ este altceva decit are nevoie masina.Eu i am dat in goarna vreo 25-30 km,cu aerul pornit dupa schimbarea curelelor si la viteza 3 din 4 a ventilatorului si a dat drumul perfect,m a "congelat "in 10 min de mi tremura capul,nu i nimik grav, oricum curelele de accesorii ,ambele ,nu sar de 70 de lei ron.Razvan
  14. Este adevarat ca BP ul face -pamint de flori-in mototr,dar din cite stiu eu,nu prea exista ulei aral facut sub licenta BP- british petroleum- e una ARAl alta,ma rog ,probabil o sa mi spui in curind ca e facut la Brasov sau iasi in curind,,iar 324 si 325 n au decit vreo 20 de ani ,poate chiar 30 de ani de cind se fabrica,si inca sint folosite pe alte masini ,doar ca au alta sigla,dar cum nu esti in tema cu motoarele,poti sa spui orice doresti,eu inchie subiectul ca se pare ca mi fac "amici" care confunda uleiurile si motoarele ,dar vb sa se afle in treaba...succes in viitor si multumesc de avertismentul ...aralul e crima pt motoarele daewoo...am sa tin cont de el,dar nu in primii 20 de ani,ok!Am schimbat distributia si consumabilele personal,singur,am cules de pe net o aberatie de schema pt distributia daewoo,bineinteles ca era gresita,daca montam distributia asa,eram "varza" eu ca mecanic,am respectat semnele si a iesit perfect,e ceva de lucru la distributie si pompa de apa,pt ca trebuie intinsa f bine cureaua,iar acum masinuta merge ceas,cu acest ulei ARAL 10w40-semisintetic,stii cita mizga are in motor?E "lacrima lui ovidiu" si dupa 1500 km,identic la culoare,grasime ca si cind l as fi pus acum.Eu am incheiat subiectul ok,si vezi ca motorul 1,5 sohc este identic cu cel de opel 1,6 8v-nu e obligatoriu sa recunosti asta-doar CILINDREEA DIFERA !Sanatate,Razvan Observ ca ai vagi "intersectii cu mecanica si motoarele"te las sa mai studiezi putin problema,eu am inclus mototarele cam din aceeasi generatie,poate cu mici diferente de 1-3 ani intre ele,deci 324 si 325 bmw am avut in 96-97 fabricate 88-90,daewoo are motor an de fabricatie 90-91 prin germanica,"pi la opiel",deci m am lamurit cu cine stau de vb.Apropo uleiul aral nu cred ca l a facut vreodata BP,poate reinventezi tu ceva noutati.Stii tu ceva despre BP ca face "pamint de flori in motoare",dar confunzi marfa cu ambalajul,cred ca niste lectura de specialitate nu ti ar strica,nu uita ca vb cu unul care "maninca motoarele" pe piine cum servesti tu micul dejun,mai informeazate putin tommy ca nu i frumos sa "aburesti lumea" ok,oi fi eu mai nou pe aici,dar cred ca am vreo 28-30 ani de meserie din pasiune(nu am lucrat doar pt bani,ok),oare tu ai cumva anii astia de viata,e o intrebare retorica doar!Sper ca n am deranjat prea tare,ok!No ofence my friend!Razvan
  15. Este poribil sa ai ceva dinti rupti pe volanta,iar cind pornesti ,bendixul de la electromotor "arunca" o rotita dintata care ti misca motorul pt pornire si avind 3-4 dinti rupti pe volanta se aude acest croncanit pt ca "prinde portiunea de volanta fara dinti si face urit,verificati cu rabdare coroana de pe volanta,la fel face daca dinti coroanei sint f uzati-tociti(mai rar asa ceva,dar posibil).Daca ,coroana volantei are dinti rupti sau uzati-ciobiti usor trebuie schimbata volanta cu totul,doar coroana nu prea are rezistenta in timp-lucru de fabrica e unic-chiar daca e mai scumpa o volanta noua ,face toti banii,vezi si manopera ca e cam mult de munca pe acolo,ori motorul(cel mai bine),ori cutia de vit(mai putin bine) se demonteaza de pe masina.Daca o lasati asa zgomotul se va marii ca durata si va rupe in continuare dintii volantei,de verificat elecromotorul daca este f bine strins pe carterul cutiei,daca sint bucsile de ghidaj pe carter in care se fixeaza electromotorul.Sanatate,Razvan
 

×
×
  • Create New...