Jump to content

aporob

Membru
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About aporob

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    Bacau
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2004
  • Nr. Inmatr.
    BC-04-DNK

Recent Profile Visitors

975 profile views
  1. Buna! Nu se simt trepidatii in mod deosebit. Parca cu ceva timp in urma siteam un mic tremurat al volanului cand franam. Am curatat pistonasele si glisierele etrierelor pe ambele parti. La glisere am adaugat vaselina in locasurile in care intra in partea fixa a corpului de franare. Azi o duc si la mecanic desi aici la Londra o sa ma cam usture... E posibil sa fie deformat discul de franare pe dreapta desi nu sunt urme vizibile la ochiometru? Sa ii cumpar etriere noi sau discuri... Ce sa-i mai fac oameni buni ca ma exaspereaza? Ieri, duminica m-am 'inchinat' toata ziua la Matizelul meu incercand sa rezolv propblema?? Multumesc!
  2. QUOTE(aporob @ Aug 16 2009, 12:44 AM) * masina are tendinta sa fuga inspre dreapta ... a trebuit sa corectez tragand volanul dreapta. Cam ciudat ! Scuze! a rebuit sa corectez tragand volanul stanga!!!! De ieri, am reinstalat placutele vechi de frana m-am mai "jucat cu pistonasele (am icercat sa le scot cat de mult inafara si sa le curat,, mi s-a parut ca se misca cu destula usurinta) Apropo se pune lubrifiant pe piston? Am incercat sa scot cilindrii(pistonasele) cat de mult posibil inafara- fara sa pierd lichid e frana, si pareau intacte fara urme de zgarieturi sau coroziune. Am fost la service-ul ce mi-a facut alinierea (unghiul) rotilor acum o saptamana, si mi-au spus ca daca in timpul mersului masina nu vireaza dreapta sau stanga, alinierea este buna. Cand franez si trage asta e alt defect. Oare e posibil ca alinierea proasta a rotilor sa se sesizeze doar la franare si nu in timpul mersului? Mi-au spus, fara sa verifice, ca de vina este discul de franare???!!!! La verificarea vizuala care am facut-o eu totul parea in regula cu discul...fara urme de uzura inegala... Am aerisit franele...ca la carte...nu existau urme e goluri de aer Am mai testat franele din nou dupa toti acesti pasi si tot la fel: * la 80-100 kmh franez si masina are tendinta ffff puternica de a vira dreapta.. * la 20-30 km franez puternic si se blocheaza mai intai roata dreapta si apoi foarte putin cea din stanga. Ar putea fi amortizoarele... nu am simtit nimic neinregula in viraje sau la mers in linie dreapta? Ce alte sugestii mai aveti? Va multumesc anticipat!!!! Robert
  3. Salutare! Nu am mai scris de mult dar asta din cauza ca Matizelul meu nu mi-a mai facut probleme de o perioada buna de timp!!! De curand (7 zile) am schimbat cauciucurile, si am facut unghiurile in service. Acum vreo 2-3 zile am observat ca la viteze mai mari (100-120) cand franez, masina are tendinta sa fuga inspre dreapta destul de tare. A fost o senzatie naspa deoarece a trebuit sa corectez tragand volanul dreapta. Rezultatul a fost o oscilatie periculoasa a masinii. Am testat franele si la viteze mai mici si am observat ca roata dreapta fata se blocheaza si scartaie. Am verificat franele fata personal, placute etrieri-se misca foarte usor cand sunt impinsi, totul pare aparent normal. Vreo idee!!!??? Imi cunosc masina foarte bine si nu am mai intalnit problema asta pana acum. Nu am schimbat pana acum lichidul de frana. Matizul e din 2003, toamna, si are 126.000 km. Imi aduc aminte ca acum 6 luni mi s-a blocat uin pic frana pe fata dreapta, se incinge foarte tare...am scos roata si am impins pistonasul inainte si inapoide 4-5 ori, i-am uns parte care iese din butucul etrierului cu n pic de WD40 si -l-am curata. De atunci si pana acum a mers perfect. Am testat rotile si se invart liber fara nici o problema cand frana nu este calcata. Peste 3 zile trebuie sa plec intr-o calatorie lunga inspre Romania si nu as vrea sa plec cu franele in aceasta situatie.. Va rog...AJUTOR...ceva sfaturi si solutiiii... Multumesc!
  4. Multumesc din suflet! Am deschis delcoul azi dimineata si intr-adevar era apa inauntru. Ciudat ... poate condens sau cine stie? Multumesc de sfaturi! Dau de baut cand vin in tara!
  5. Multumesc, mi-ati dat speranta! Maine cum se lumineaza afara sunt calare pe delcou. Va tin la curent!
  6. Cum se desface delcoul, si daca il desfac ce sa ma astept sa vad in el? Multumesc pt raspuns. Intre timp am mai facut o tura. Porneste doar dupa 2-3 chei insistente si apoi imi da suturi i a 2-a , a 3-a. La relanti face un zgomot ritmic ciudat, infundat, foarte incet, probabil e esapamentul ?!!
  7. In primul rand imi cer scuze ca am deschis un nou topic, dar sunt atat de disperat! Am citit cateva topicuri legate de problema mea dar trebuie sa va cer ajutorul intrucat am nevoie de masina, sunt la Londra si nu am momentan posibilitatea de avizita un service auto. Problema: azi am plecat cu masina (MATIZ E 2003 73.000 Km, pana acum a mers impecabil ) la cumparaturi. La intoarcere surpriza: nu mai pornea motorul. Am incercat de mai multe ori dar nimic, de cateva ori mi-a ramas aprins beculetul de CHECK. Am umblat pe la fise, le-am scos , pus inapoi iar dupa 10 minute apornit. Mergea intrerupt, cand normal cand trepida si se oprea. Cu chiu cu vai cu a treia fisa scoasa am reusit sa duc masina acasa. Aici l-am lasat sa se raceasca si am incercat sa vad daca delcoul ii da scanteie. Am pus pe rand fiecare fisa singura si motorul a pornit. OK Cand pun toate fisele inapoi incepe tragedia- vibreaza, trepideaza si eventual moare. Am curata bujiile, am resetat ECM-ul am scos si verificat cam toate furtunasele dela sistemul de aspiratie aer. Cateodata merge aparent bine dar daca il accelerez repede se ineaca. Am facut niste ture cu masina, daca incercerc sa-i dau pedala se ineaca si da suturi Cand e motorul rece porneste destul de repede, dar daca se incalzeste, moare. E posibil sa fie eva de la aprindere (bobina, delcou, avans - desi nu am umblat la motor deloc pana acum) ? Va rog ajutati-ma pentru ca am nevoie de masina maine si nu am posibilitatea sa merg in service. Ce naiba sa-i mai fac? Si tocmai azi ma gandeam ce norocos sunt ca nu am avut probleme cu masina!!!!! Va multumesc din suflet!!!
  8. Salut. Incercati pneuri Lassa atracta 155/65/R13. Au o aderenta super, reduc simtitor vibratiile si acum parca am servodirectie fata de cauciucurile vechi (Montana -aratau dupa 48.000 km destul de bine, desi erau cam rigide). Stiu ca Lassa sunt turcesti, dar sunt facute in colaborare cu Bridgestone. Pe aici pe la Roma ii fac reclama in draci. Am platit 50 euro/buc. montaj, echilibratura, si valve incluse! AVE!
  9. Salut. Am un Outz (vine de la ou- asa imi "intitulez" eu Matizu') din 2004 E-klasse ) 48.000 km. Merge excelent. Listen here: *benzina 99 petrom (ma intreb daca o fi de 99 - in vise poate?!!) Bacau - Focsani (exact 100,00 km pa ceas) august 2005 90-100 km/h 4,5l/suta km (verificat prin petoda plinului) *benzina de toate tipurile (de la Lukoil 95 la omv 98+(in Austria) si altele) BACAU - ROMA (Italia) 2348 km (pe bord)) de la 50-90-150(mai mult timp pe autostrada)-175 km/h septembrie 2005 a manacat 181 l adica 7,8l/suta km Am efectuat circa 6-7 opriri de 20 minute in medie. Cantitatea de benzina am calculat-o in functie de benzina pusa in rezervor (cam 4 plinuri mai sus de click-ul pompei). Nu am aer conditionat dar mi-a mers cd playerul tot timpul plus am mers cu faza scurta 100% din drum. Nasina a fost incarcata cam la capacitatea maxima, adica bancheta spate rabatata si plin cu bagaje. Eu zic ca masina nu mananca mult. Adica e un consum acceptabil. Precizez ca Outz-ul este cumparat din Romania , Iatsa Bacau Salutari de la Roma! >-
  10. Completare tutorial. Dupa cum vedeti in poze eu mi-am pus antena oblica, dar se poate pune aproape orice tip de antena doriti (mai putin tip rechin, ca aia da naspa - ma rog gusturile nu se discuta). Eu am optat pt montarea antenei prinsa de cadrul de sustinere al cupolei pt ca asa rezista mult mai bine la viteze mari (fata de montajul direct pe tabla cupolei - risca sa se indoaie) si pentru ca asa am reusit sa maschez piulita si boltul de prindere in interior. Bafta!
  11. Multumesc pentru manuale! Sunteti tari!!!! Scuze de incalcarea regulamentului! nu se mai repeta!
  12. Salve Denis! Ca sa montezi antena trebuie sa fi un pic pregatit si psihic si material (nu cu sensul de bani, ci de scule). Trebuie sa-ti spun ca o antena de interior nu se poate compara niciodata cu una de exterior. Cea exterioara are o receptie net superioara. Gandeste-te ca am receptie radio fm chiar si in tuneluri de pana in 6-700m lungime. Chiar daca o sa-ti manance 2 ore din timpul tau liber (timp pretios in Italia) merita efortul si pot spune ca iti da si o mica satisfactie. >- Deci sa incepem: *MATERIALE: - 4-5 m cablu coaxial subtire - antena oblica sau orizontala (recomand oblica - mult mai estetica vezi poze mai sus) -bormasina cu baterie (si mai bine daca ai acces la curent- una normala) -burghiuri de marime <= cu marimea boltului pe care-l are antena -patent, un cutter, un cleste dezizolant, izoler band, chei fixe sau tubulare de marimea piulitei de la bolt -cateva grame de silicon sanitar alb sau incolor - cateva surubelnite diverse marimi cap cruce sau normale - 3,4 beri reeeci (depinde de vremea de afara) *PASI DE URMAT: 1)demontat manere de sustinere deasupra usilor spate, cu usile spate deschise desprinzi incet chederul de guma situat in interior(nu pe usa ci pe caroserie) 2)incearca sa scoti bolturile de plastic ce sustin capitonajul cupolei (cele de pe spate, laterale spate si mijloc) Nu este necesar sa dai jos tot capitonajul. Vezi sa nu distrugi bolturile ca se gasesc cam greu 3)deschizi hayoul si desprinzi de pe caroserie chederul de guma (numai partea de sus). Incearca sa indepartezi capitonajul din partea de spate, nu prea tare pt ca este din carton iar la mijloc va face niste cute inestetice cam greu de eliminat. 4) vei observa, daca te uiti din lateral cadrul de sustinere al cupolei. Exact pe mijloc va avea o mica "umflatura din fabricatie. Exacat acolo incepe sa gauresti de jos in sus(interior spre exterior) de preferabil mai intai cu un burghiu mai fin si dupa cu cel pe marimea surub. antenei. Dupa aceasta curata bine spanul din jurul gaurii. 5)incepe montajul antenei. Antena trebuie sa aiba o garnitura de guma cae va veni pe capota. Incearca sa pui silicon (nu foarte mult) atat intre corpul antenei- garnitura cat si intre garnitura si tabla acoperisului(sa fie curata!). Fixeaza in interior piulita si strange-o, avand grija ca corpul exter. al antenei sa nu se invarta (risti sa zgarii tabla si manjesti cu silicon). Strange pana vezi ca se curbeaza ext acoperisului foarte putin 6) trece firul antenei prin cadrul de sustinere al acoperisului spate si apoi lateral dreapta pana la stalpul fata dreapta. E destul de usor intrucat are gauri din 10 in 10 cm. Scoate ornamentul de plastic al stalpului si introdu firul sub bord pana la player. Dupa ce l-ai conectat, incepe remontarea masini. La asta te pricepi f. bine cred. Pe ici pe colo mai adapteaza pt. ca cred ca am mai omis ceva detalii. Scuze daca am fost plictisitor. Sa stii ca nu e asa complicat pr cat pare. Daca nu te simti in stare e mai bine sa o monteze cineva (sau chiar eu daca ne intalnim - gratis) sau instaleaz-o pe cea de interior (daca faci ceva fa-o bine!). Adrsa mea este apo_rob@yahoo.com Bafta si a la prossima!
  13. Salut. Ma poate ajuta cineva cu un manual de utilizare (nu cel care deja il am din service) ptr. Matiz euro2 la adresa de mail apo_rob@yahoo.com Va multumesc infinit
  14. Buna. AM un Maty care are 2 ani si 45000. se apropie revizia de 50.000. Am citit toata "discutia" (9 pagini) si tot nu am tras nici o concluzie! Pot sa schimb uleiul care-l foloseam pana acum aral 10w40 cu mobil1 0w40? ty
 

×
×
  • Create New...