Jump to content

cristics

Membru
  • Content Count

    294
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

About cristics

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Caransebes
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz E
  • An
    2006

Recent Profile Visitors

3721 profile views
  1. Pt rotile spate de la Matiz se pot folosi de Dacia 1310, codurile sunt: 30204A (cel interior - mic), 30205A (cel exterior - mare). Deoarece imi trebuiau repede, am montat rulmenti KG (fabricati in India), sa vedem cat tin. La magazinul de unde i-am luat mi s-a spus ca sunt cei mai buni ca raport calitate/pret (13ron, respectiv 15ron) si sunt utilizati de majoritatea taximetristilor din oras. Problema rotii dreapta spate a plecat de la mers cu frana de mana partial trasa (sotia), am inlocuit si toate arcurile.
  2. Cine imi poate spune cam cat costa inlocuirea kitului de ambreiaj la Matiz, la un service autorizat?N-am idee cate ore baga la manopera...
  3. A cedat si al doilea contact in 4 luni (din acest topic rezulta ca nu sunt singurul), de data asta nu s-a rupt, doar e indoit suficient cat sa nu actioneze demarorul. Acum am comandat unul "de origine GM", sa vedem cat tine si asta, dar de data asta schimb si contactul electric (la care se presupune ca se intareste arcul dupa o vreme, arcurile isi schimba proprietatile cu vremea sau temperatura -vara pot sa fie 60 de grade in masina-, deci depinde si de material)...Caut in continuare si unul de Opel Corsa B pt a-l adapta si daca reusesc revin si cu poze. PS: Fac toate astea pt a nu renunta la cheia originala...
  4. NU, daca este decalibrat, tocmai de aceea se face IDLE Learn. Se spunea in topicul dedicat sa NU se mai umble la IAC...e suficient sa faci o curatire in zona clapetei de aer (cu WD40). Pe evacuare cum se aude? Mi se pare ca "tacanitul" specific motorului este constant totusi si merge aproape rotund...Cu un ELM327 sau la diagnoza cum e turatia? Daca era o problema de injectoare, se vedeau timpii la diagnoza.
  5. Din filmulet, relantiul se modifica in "mai rau" odata ce porneste ventilatorul (cel putin asa am perceput la sec. 20-21). Bateria e buna? Tensiunea data de alternator e ok? Parca nu-l tine cum trebuie dupa pornirea ventilatorului, ori IDLE Learn tocmai de aceea se face si cu A/C-ul cuplat daca este, daca nu vezi cu farurile aprinse pe faza lunga...Cred ca e totusi de la IAC, nu revine in pozitia care trebuie...
  6. Or exista contacte de Matiz pe piata noastra, dar sunt proaste (si daca le schimbi nu tin mai mult de 100000km). La Opel nu am auzit de asemenea probleme (rupere contact), chiar am avut unul de 23 de ani cu contactul original si s-a rupt cheia, nu contactul. Nu stiam ca Opel face masini in China, dar chiar si asa pot impune standarde de calitate.
  7. Cica s-ar potrivi contactul de Opel, cu o usoara scurtare (am gasit informatia pe un blog). Se poate gasi cu google pe imagini.
  8. http://www.pieseautoradacini.ro/electrice/1425-contactor-aprindere-cielo.html Am mers cateva zile cu o cheie improvizata in contactul electric si cheia in contactul rupt (pt a nu se bloca volanul si activarea pornirii), dar nefiind apasata, nu s-a facut unul din contacte si nu mi-a mers cd player-ul si AC-ul (asta am constatat, dar mai erau si altele pe acolo, nu m-am uitat pe scheme).
  9. Nu pot sa spun despre piesa din primul link nimic deoarece nu am incercat-o (nu o mai au si nu a stiut cel de la radacini cand o s-o aibe pe stoc), de aceea am comandat-o pe cea ieftina. Nu cred ca e vorba doar de aceasta piesa care e din antimoniu. Personal, cred ca e o uzura si la partea in care intra in contactul electric (se poate incerca cu orice piesa noua in contactul electric vechi) si cand invarti de cheie tinzi sa invarti mai tare ca sa invarta electromotorul. De aceea cred ca e bine sa se comande si contactul electric impreuna cu contactul mecanic (eu nu am facut-o deoarece nu il mai au nici pe ala pe stoc, dar cu proxima ocazie il comand).
  10. @vrazvanc: Dupa cum se vede din a doua imagine, nu era rupt ci doar torsionat. Daca invarteai, mergea totul mai putin pornirea. Legat de blocarea volanului in mers, nu prea vad cum se poate cu cheia bagata, in pozitia II. Oricum, eu am folosit suportul de la contactul original, am schimbat doar piesa in care bagi cheia, cu cateii adaptati. Astazi am montat contactul chinezesc, dar am avut alta surpriza neplacuta: acesta are doar 6 catei in loc de 8 si cheia mai lunga. L-am adaptat si pe asta, sa vedem cat tine.
  11. Din pacate, al meu a tinut fix o saptamana si nu e din China, l-am cumparat de la fosta reprezentanta Daewoo. Abia acum o sa incerc o chinezarie (la radacini nu are decat modelul ieftin). Personal nu pot sa dau vina numai pe materialul prost, am observat ca originalul intra fix in gaura "contactorului" electric, pe cand piesa de schimb nu. P.S. Am atasat poze cu modelul de contact de care sa va feriti.
  12. Buna intrebare, am observat ca de acea gheara se agata mecanismul de blocare al volanului. Acea gheara e "motivul" pt care trebuie sa apesi din partea opusa cu ceva subtire (sarma) mecanismul de blocare volan, prin gaura pe unde iese "limba" (care se rupe de obicei), cand introduci contactul la locul sau.
  13. Am rezolvat-o simplu, conform descrierilor din forum. Singura "problema" a fost ca nu s-au potrivit "cateii", cei originali fiind mai grosi. I-am comparat si am gasit 6 din 8 din butucul nou identici ca dimensiuni (cei originali aveau niste cifre incrustate 2, 3 si 4), ceilalti 2 a trebuit sa-i subtiez. Merge fara probleme, sa vedem cat tine
  14. Salut, a cedat si la mine butucul (83000km, 7 ani). Am insa o nedumerire si mai bine astept raspuns decat sa stric si contactul: se spunea ca dupa demontarea contactului electric de pe butuc, sa-i pui mufa la loc si sa invarti in sensul acelor de ceas. Intreb si eu: cat invarti de el, scurt ca la cheie sau trebuie sa treaca printr-o pozitie, doua? Invartit invers, isi revine la pozitia initiala. Nu-mi dau seama care e pozitia buna, pt ca a cedat la pornire demaror si au ramas becurile aprinse in bord, banuiesc ca trebuie sa dau in sens invers doua pozitii si apoi sa incerc "pornirea" apasand. Pana imi vine butucul, am nevoie de masina, multumesc. PS: Rog un moderator sa stearga acest post deoarece era specificat la postul #39 ce ma interesa. Din pacate, am citit printre randuri acel post.
  15. Salut, ma intereseaza un volan de matiz (pret si poze). Multumesc
 

×
×
  • Create New...