Jump to content

 


Photo
* * * * * 6 votes

Nubira 1


  • Please log in to reply
975 replies to this topic

#1 nino

nino

    membru ABSolut

  • Membru
  • 385 posts
  • Din:Otopeni
  • Auto:Chevrolet / Daewoo
  • Model:Lacetti HB 1.6 / Matiz 0.8
  • An:2006 / 2007
  • Nr. Inmatr.:unu / doi

Posted 08 July 2005 - 08:59

Nu am mai postat de mult, asa ca voi lungi mult textul acestui topic...
1. Problema cu ABS-ul (despre care am mai postat aici...):
a) Initial si aparent, la achizitia masinii (martie 2005) nu am avut nici o pb. cu ABS, pana cand m-am apucat sa "mesteresc si eu ceva la masina". Am desfacut panoul cu indicatoare (nu se aprindea beculetul "BRAKE") si am inlocuit vreo 3 beculete pe acolo (plus "re-invelirea" lor in plasticul ala de cacao...) si am descoperit ca se aprindea becul "ABS" (plus becul "BRAKE") la initializarea modulatorului (la atingerea vitezei de 8 km/h). Aoleo, ce ma fac...si chestii de genul cauta pe net, intrebari pe forum si pe autodaewoo.ro...nimic...
b) Imi iau inima in dinti si plec la CVS Craiova...De, erau cei mai in masura sa-mi rezolve problema, sau cel putin asa am crezut. Ajung acolo prin programare pe pagina lor de web, rezolv o alta problema (inlocuire saboti spate), iar la ABS imi spun (dupa susotelile lor de rigoare) ca e eroarea e de la modulatorul ABS care trebuie inlocuit in ansamblu (CD 046 - Nu se inregistreaza miscare la canalul spate - cf. manualului de service). Pret 1000 E. Scurt/2. Eu, cu manualul in fata, le zic sa-mi arate daca respecta procedura descrisa in diagrama de diagnosticare, sau sa-mi spuna ce e defect, setul de motoare ABS sau modulatorul propriu-zis care contine pistoanele si arcurile ESB, si spre surprinderea mea imi spun ca nu fac ei asa ceva, ca au treaba, ori il schimb ori nu! Adica scoate tu 1000 E, ca noi nu verificam defectele intermitente (conectorii de la cabluri, scurtcircuite..), da' suntem smecheri, tu nu esti cel putin un patron de mic magazin cum sunt toti clientii nostri..., cand ti-l schimbam verificam si astea...Insist pe la sefi, nimic... Platesc lucrarea de pana atunci (2,8 mil. ROL - saboti spate + becuri faruri + manopera + constatare -> mi se pare imens, da' asta e) si plec.
c) Suparat, zic hai sa consult net-ul. Gasesc www.dezmembrari.ro, postez cererea
de piesa (modulator ABS) si a doua zi primesc email de la Autorolla Buzau ca au asa ceva la 200 E (da, 1/5 din pretul dispozitivului nou). Plec la Buzau cu inima indoita, patimesc pe drum pana acolo (ploaie torentiala tot drumul, 6 ore, viteza maxima - inclusiv pe autostrada - 80 km/h), in sfarsit, ajung acolo si surpriza... oamenii de acolo foarte de treaba, ma baga in fata ("Dom'le, omul a venit de la Slatina!" - asta au zis-o ei fata de ceilalti clienti), ma intreaba daca sunt sigur ca vreau sa schimb modulatorul, ca poate sunt niste fire care nu fac contact bine, eu zic "Schimba-l, dom'le!". Schimba ei modulatorul (in ansamblul lui) refac conexiunile electrice, fixeaza firele prin EBCM (calculatorul care comanda ABS), aerisesc franele si gata, ABS nu mai da nici un cod de eroare si e vizibila functionarea lui. Surpriza mare e ca au pus apoi masina pe stand la testele: franare, amortizoare si noxe. Toate rezultatele bune, adica treceam ITP-ul. Platesc cei 200 E + 1 milion manopera si plec super-multumit.
d) La vreo saptamana, iar codul de eroare CD 046 (se aprindeau simultam "BRAKE si "ABS" - nu, n-am avut scanner, dar l-am banuit...). Ma apuc si misc de firele care intra in EBCM, le fixez cum pot mai bine si gata, nu mai da eroarea asta...Acum imi pun intrebarea: nu cumva am schimbat modulatorul degeaba? Desi cand il misc mai puternic pe ala vechi, care sta pe balcon..., zdrangane ceva in el (banuite: rotile dintate de la motoarele ABS).
e) Dupa vreo luna, se aprinde doar martorul "ABS"...Incerc iar cu faza cu miscarea firelor si descopar ca daca trag frana de mana, se stinge "ABS" si atunci am banuit un contact de masa imperfect... L-am gasit in compartimentul motor, langa tubul de umplere a lichidului pentru spalarea parbrizului. L-am desfacut, smirgheluit si pus la loc si de atunci au disparut problemele cu ABS-ul.
2. Problema cu electromotorul, aparuta acum 2 zile:
a) Vin de la servici, parchez si intru in casa (dimineata plouase zdravan si apoi s-a lasat o caldura umeda de nu stiai daca esti in clima mediteraneeana sau in jungla...). Seara, dau sa plec cu masina, pun contactul si...nimic. Nici câr, nici mâr... nu se invartea motorul. Toate celelalte sistem functionau bine, tensiunea de la baterie nu scadea sub 11,8 V la punerea contactului... Chem pe unul, pe altul si nimic..."A, Nubira, nu ne bagam!"
b) Il chem pe patronul de la service-ul la care ma duc de obicei, ii zic sa vina cu sufa de tractare si cu niste cabluri de pornire...mi-era si rusine sa plec din parcare tras...Vine omul cu 2 angajati, zice ca e nasol si apoi că sa incercam s-o impingem... Dupa 1 m!!! impinsa, porneste... O opresc, dau s-o pornesc, nimic... Patronul respectiv zice ca e electromoturul bulit, 5 milioane si gata... O mai impingem o data, ma duc la service-ul lui, da electromotorul jos si surpriza din nou (da, stiu, Nubira asta e surpinzatoare..)...pe carcasa electromotorului, in dreptul periilor de contact, era noroi... Da' nu asa, doar noroi, ci noroi intarit, beton...Il sparge usor cu o surubelnita, il sufla cu aer comprimat, il pune la 12 V si merge! Il pune pe masina, curata piulitele de contact (care ruginesc ceva de speriat fata de filetele pe care se insurubeaza) si gata, totul OK, s-a rezolvat si problema asta.
Acum intrebarea mea ar fi: chiar asa, Daewoo nu a proiectat un scut pentru masina lor? Sub Nubira nu e nimic de protectie, baia de ulei e la 25-30 cm de sol (de e masina joasa), conductele de frana catre spate trec ele prin niste canale care nu sunt foarte adanci... Unde gasesc un scut care s-ar putea potrivi la Nubira, cu modificari (taieturi, ambutisari minime)?
Multumesc pentru rabdarea voastra de a citi acest topic, cu scuzele de rigoare ca nu am folosit smiley-urile cara am vazut ca va plac asa de mult :D si sper sa va fie de ajutor...

Edited by ovi_jer, 22 April 2008 - 11:10.


#2 Gica

Gica

    Forumist

  • Membru
  • 1053 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevy / Fiat
  • Model:Kalos / Doblo
  • An:2004 / 2006

Posted 08 July 2005 - 09:12

Interesanta povestea ta si sunt de-acord ca e cam lipsa de scut, totusi eu am abservat (am mai scris pe undeva) ca nu ajunge mizerie dupa ploaie prea rau pe motor, asa cum am vazut la alte masini. Acum 2-3 zile am scris si eu un subiect cu ce mi-s-a intamplat dupa ploaie si caldura umeda pe care ai descris-o tu. Ca idee chederele de la usi se lipisera, ceea ce nici iarna pe cele mai groazice ingheturi nu am patit, iar ambreajul nu mai mergea, si-a dat drumul dupa cateva zeci de pedale. Eu o mai spal din cand in cand la spalatorie automata pe dedesupt si am spalat-o o data si la motor. In fine, a mea e II, poate or exista si ceva difente constructive, nu stiu...

Bafta !

#3 nino

nino

    membru ABSolut

  • Membru
  • 385 posts
  • Din:Otopeni
  • Auto:Chevrolet / Daewoo
  • Model:Lacetti HB 1.6 / Matiz 0.8
  • An:2006 / 2007
  • Nr. Inmatr.:unu / doi

Posted 08 July 2005 - 09:40

Nu, pe motor - a se intelege deasupra - nu e mizerie deloc, eu mi-o sterg singur cu "mânuța" și "cârpuța"..., dar sub e dezastru...Ganditi-va ca mergeti pe plaie torentiala si lauti de volan, stanga sau dreapta... O parte din apa si mizeria aruncata de pneuri se va duce si la partile de sub motor, cu toate ca exista "oala rotii" si aparatoarele de noroi..., asta ca sa nu mai vorbim de un strat de apa de 20-30 cm, care in ultimele luni e destul de intalnit pe la noi, de criblura sau de bălegarul din ce in ce mai intalnit pe dragile drumuri nationale sau pe E -uri (asta ca dovada a "evolutiei" societatii românești)...

#4 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 08 July 2005 - 12:48

Scuturile alea laterale protejeaza destul de bine mizeria aruncata de roti.
Cat priveste mizeria pe partea de jos a motorului nu are cum sa se stringa decit daca ai pierderi de ulei.

#5 i93mid

i93mid

    Forumist

  • Membru
  • 73 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nubira 2
  • An:2003

Posted 08 July 2005 - 13:38

Ai facut reclamatie scrisa?la daewoo romania?ca altfel nu rezolvi nimic...

#6 nino

nino

    membru ABSolut

  • Membru
  • 385 posts
  • Din:Otopeni
  • Auto:Chevrolet / Daewoo
  • Model:Lacetti HB 1.6 / Matiz 0.8
  • An:2006 / 2007
  • Nr. Inmatr.:unu / doi

Posted 11 July 2005 - 08:40

Scuturile laterale ar proteja și mai bine dacă n-ar avea fante așa de largi... Oricum, eu simt nevoia scutului, având în vedere ca nu sunt genul care țin mașina "de oraș", deși Nubirei nu-i place și nu-i stă bine "la țară". Sincer, am mers cu ea și pe arătură, pe "urme de tractor" :"> ...
Privitor la ditamai reclamația pe care trebuia să o fac la Daewoo Romania, m-am gândit și... răzgândit repede, pentru că știu cum sunt oltenii, "especially" craiovenii... "lasă-mă să te las" și nu am timp de umblat apoi pe la Protecția Consumatorului sau mai știu eu unde mi-ar trece prin minte (că de, la nervi, te înfierbânți și te arunci în tot felul de acțiuni...)
Si...problema nouă :spumelagura: mi se încinge o jantă spate... Am desfacut roata, scos rulmentul, verificat frâna de mână, curățat, dar...mi-a fost frică (și nu cred că le-aș mai fi pus la loc cum trebuie) să desfac și pistonașul care împinge saboții la frâna de serviciu :-SS . Așa ca tb. din nou "servis", mai ales că se apropie concediul...

#7 Gica

Gica

    Forumist

  • Membru
  • 1053 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevy / Fiat
  • Model:Kalos / Doblo
  • An:2004 / 2006

Posted 11 July 2005 - 10:54

pentru că știu cum sunt oltenii, "especially" craiovenii... "lasă-mă să te las"

<{POST_SNAPBACK}>

... spui tu care esti din SLATINA ! Pai e vreo diferenta "oltenii de Craiova" si "oltenii de Slatina" sau cum vine treaba...? :-?

Mie imi place sa mai merg si "off road", dar intr-adevar e mai joasa decat Cielo pe care l-am avut inainte si trebuie atentie sporita...

PS: voi nu aveti service Daewoo in Slatina ?

#8 andreib

andreib

    Diasporic

  • Gold Member
  • 4705 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Fiat
  • Model:Bravo
  • An:2008

Posted 11 July 2005 - 10:57

Off road cu Nubira e un soi de autoflagelare: masina este f joasa, nu pot sa ma bag cu ea nici pe jumatate din drumurile pe care ma bagam cu Matizul iar riscul de a atinge ceva de pe dedesubt este foarte ridicat :-SS .

#9 nino

nino

    membru ABSolut

  • Membru
  • 385 posts
  • Din:Otopeni
  • Auto:Chevrolet / Daewoo
  • Model:Lacetti HB 1.6 / Matiz 0.8
  • An:2006 / 2007
  • Nr. Inmatr.:unu / doi

Posted 11 July 2005 - 12:07

Urmasii lui Mihai Viteazul sunt altfel decat urmasii lui Traian (Romula, castre romane, popularea artificiala a judetului Olt din timpul regimului comunist)... >:)
Pe de alta parte, dealerul Daewoo din Slatina "te sparge" la monopera si la calitatea lucrarii... #-o

#10 Gica

Gica

    Forumist

  • Membru
  • 1053 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevy / Fiat
  • Model:Kalos / Doblo
  • An:2004 / 2006

Posted 11 July 2005 - 12:21

"Surprinzator" as putea spune fiindca de fiecare data cand merg spre Craiova sau Tr. Severin observ ce multe Daewoo-uri intalnesc. Eu am fost cam prin toate orasele mari si pot spune ca dupa bucuresti, la nr. de woo-uri cred ca urmeaza DJ, OT si IS, iar apoi CT. Asta e parerea mea.

#11 nino

nino

    membru ABSolut

  • Membru
  • 385 posts
  • Din:Otopeni
  • Auto:Chevrolet / Daewoo
  • Model:Lacetti HB 1.6 / Matiz 0.8
  • An:2006 / 2007
  • Nr. Inmatr.:unu / doi

Posted 11 July 2005 - 12:27

Intr-un fel e normal ca la un numar mare de "woo"-uri sa fie si multe service-uri, dar la Slatina e altfel (oras mic, interese mari concentrate in putine maini) si in acelasi timp lipsa concurentei face "valuri" in buzunare...

#12 expero 16V

expero 16V

    Forumist

  • Membru
  • 1193 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Opel astra coupe Bertone

Posted 12 July 2005 - 08:02

Doua chestii surprinzatoare am citit aici :

1. Magarii din serviceul Daewoo au manopera mult mai mare atat decat Porsche si de cat Gold & Platin Opel .

2. AutoRolla Buzau sunt niste tepari si amatori , dupa parerea buzoienilor :)) Esti singurul care il aud de bine

#13 nino

nino

    membru ABSolut

  • Membru
  • 385 posts
  • Din:Otopeni
  • Auto:Chevrolet / Daewoo
  • Model:Lacetti HB 1.6 / Matiz 0.8
  • An:2006 / 2007
  • Nr. Inmatr.:unu / doi

Posted 12 July 2005 - 10:15

La CVS Craiova, tariful orar era acum 2 luni de 220.000 ROL (pentru Nubira), iar la dealerul din Slatina, 300.000...
Privitor la AutoRolla, pe mine m-au servit impecabil iar d.p.d.v. al calitatii lsi modului de lucru nu ma pot plange prea rau.
Si...problema noua: ieri am fost la o spalatorie si magarii de acolo mi-au dezlipit un papuc de la dezaburirea lunetei. Nasol e ca am observat abia dimineata...Solutii practice cu costuri minime? Bine, eliminand schimbarea lunetei...

#14 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 12 July 2005 - 11:00

Domnilor reveniti la subiect.Aici discutam de probleme tehnice si nu despre service-uri despre care se discuta in alta parte.

#15 nino

nino

    membru ABSolut

  • Membru
  • 385 posts
  • Din:Otopeni
  • Auto:Chevrolet / Daewoo
  • Model:Lacetti HB 1.6 / Matiz 0.8
  • An:2006 / 2007
  • Nr. Inmatr.:unu / doi

Posted 14 July 2005 - 10:45

Da, am batut un pic câmpii, dar era doar in contextul problemelor expuse...Revin cu problema lipirii contactului desprins de la luneta. Oare merge cu "Picatura" Sau "Super Glue" amestecat cu pilitura de fier?
LATER EDIT: Putem muta acest topic la ceva de genul "Jurnal de reparatii Nubira"? Nu ca o sa am multe de reparat la ea, Doamne-fereste, dar la anu' (nu si "la multi ani") am de gand sa umblu la motor...si pana atunci tot tb. sa mai apara ceva...

Edited by nino, 14 July 2005 - 10:54.


#16 Zmeul cel rau

Zmeul cel rau

    Preacuviosul Pafnutie Costel Pescărușul

  • Membru
  • 4341 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:ex-Daewoo
  • Model:Espero 1.8 CD
  • An:1998

Posted 14 July 2005 - 21:06

Cu letcon si fludor nu merge?

#17 nino

nino

    membru ABSolut

  • Membru
  • 385 posts
  • Din:Otopeni
  • Auto:Chevrolet / Daewoo
  • Model:Lacetti HB 1.6 / Matiz 0.8
  • An:2006 / 2007
  • Nr. Inmatr.:unu / doi

Posted 15 July 2005 - 06:42

Mi-e frica sa umblu cu letconul pe la luneta, avand in vedere ca, in general, geamurile securit au o structura deja supusa la tensiuni (forțe) mari (rețea pre-tensionata) si ma gandesc la faptul ca prin incalzirea locala se pot induce alte forțe care vor deregla echilibrul mecanic existent in reteaua lunetei...(Nu dati cu pietre, prima facultate absolvita a fost Fizica :mda: )... Totusi, cred ca o sa incerc cu un ciocan de lipit (unul cu putere mai mica, de 25-40 W) si voi incerca sa preiau o parte din temperatura mare aplicata cu o placuta de cupru...

#18 ToPser

ToPser

    Tico's Master

  • Membru
  • 2596 posts
  • Din:Medgidia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CT-40-SSM

Posted 16 July 2005 - 09:29

Am sa postez aici ca sa nu fac un topic nou.Amicul si colegul meu de job are Nubira I 70000 km ,toate operatiile de intretinere la timp , in toamna curatat in jectoare schimbat filtru benzina se loveste de urmatorea problema:
la acelerare brusca in orice treapta de viteza cu motorul aflat chiar si la turatii de peste 3000/m ,,da in nas'' , ezita , se scutura de cateva ori si apoi isi da drumul fenomen foarte suparator de care nu s-a mai lovit pana acum .Daca aveti sugestii sau raspunsuri va multumesc! :osanale:

#19 relu17

relu17

    Forumist

  • Membru
  • 188 posts
  • Din:Rm. Valcea
  • Auto:Espero 1998 CD 1.8MPI albastru metalizat

Posted 16 July 2005 - 10:06

Am avut aceiasi problema dupa ce am schimbat bujiile Bosch cu unele NGK. Rezolvarea a constat in revenirea la vechile bujii Bosch. Acum 1 an foloseam excesiv frana de motor(40%) si masina avea tendinta sa dea in nas. Am revenit la utilizarea moderata (maxim 10%) si problemele au diparut, poate si in urma folosirii unei solutii de curatat injectoarele.

#20 khhamsin

khhamsin

    Forumist

  • Membru
  • 256 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:VW
  • Model:Golf V 1.9 TDI
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B-**-MNI

Posted 18 July 2005 - 06:23

La mine s-a rezolvat problema asta prin trecerea la bujii NGK :scarpin:




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users