Jump to content

 

Photo
- - - - -

Ferodo dezlipit de pe sabot


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#21 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 968 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Lacetti HB
  • An:2007/ 2009
  • Nr. Inmatr.:B-900-LMT

Posted 20 April 2011 - 17:01

Sistemul prezentat in poze de marchizu e foarte asemanator cu cel de la Nubira (poate chiar identic? nu stiu daca se potrive sabotii de Nubira). tolin are dreptate cu frana de mana, dar indiferent daca pleci cu ea trasa sau nu, tot nu e normal sa se dezlipeasca. Constructorul sabotului are obligatia de a prevedea astfel de situatii. Altfel baietii care fac intoarceri cu frana de mana ar trebui sa fie toti cu sabotii dezlipiti, nu?

Eu va recomand cu caldura sa ii luati pe aia de 85RON daca sunt facuti de Sangsin Brake. Eu la Nubira de-astia mi-am luat si n-am avut probleme cu ei in cei 6000km pe care i-am folosit (dupa aia am vandut-o). La Epica am placutele de frana pe fata tot Sangsin si franeaza f bine (au in jur de 5000km). Au costat aproape jumatate fata de cele GM...

Numai bine!

#22 zack

zack

    Forumist

  • Membru
  • 1,060 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:chevrolet, volvo
  • Model:kalos 4dr, S80
  • An:2005, 2005

Posted 20 April 2011 - 23:51

Si eu am schimbat acum 6 luni sabotii de pe spate. La fel ca si voi...dupa ce am dus masina pe rampa la vopsit, s-a blocat roata de pe dreapta spate la ei in service, evident dupa ce au dat masina jos si au mai facut 2-3 manevre. Am pus saboti textar pe care am dat 240 lei. Nu e e joaca cu asa ceva. Masina cand s-a blocat sabotul avea 100k si inclin sa dau vina pe cei de la platforma. Cred ca baiatul care mi-a urcat masina pe rampa a vrut sa plece cu manerul si butonasul cromat de la frana de mana dar n-a reusit.

#23 safari hunter

safari hunter

    Membru ratacitor prin lume

  • Membru
  • 2,122 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Skoda / Peugeot
  • Model:Superb TSi / 207 HDi
  • An:2011/2009

Posted 21 April 2011 - 06:40

Dar tu cand crezi ca incepe procesul de dezlipire ?


Tolin @ greu de precizat daca exista anumite simptome sau deficiente. La 135 000 km (+/- marja de memorie :-? ) am avut si eu aceiasi problema, desprinderea unui sabot de pe partea dreapta. Cu o zi inainte a plouat torential in Bucuresti si am rulat cca 15-20m prin apa care ajungea putin mai jos de marginea inferioara a caroseriei, in "siajul" unui camion.
A doua zi la plecare am auzit o pocnitura la plecarea de pe loc, apoi inca 15 km nimic care sa anunte problema, doar ca franarea era suspect de ineficienta. La introducerea masinii in parcare prin manevrarea cu spatele s-a blocat roata. Masina am luat-o cu o auto-platforma si am reparat-o la GTT.
In prealabil, la revizia de 130 000 km cand am schimbat placutele de frana am verificat si sabotii, iar mecanicul a apreciat ca inca nu se impune inlocuirea lor. Probabil ca ar fi fost necesara o schimbare preventiva, costurile ulterioare fiind ceva mai mari ca sa nu spun si pericolul blocarii rotii in mers.
Ma gandesc ca de intrat cu masina in torentele ploilor am mai incercat de cateva ori, dar cred ca de fiecare data am mers suficient de mult cat sa se usuce ferodoul prin frecare cu tamburul. De aceasta data am mai mers doar 4-5 km dupa care masina a ramas parcata cu frana de mana trasa. Probabil asta a contribuit la "lipirea" hidrostatica de tambur si aparitia fortei de smulgere.
Zic si eu :D

Attached Files


Edited by safari hunter, 21 April 2011 - 06:43.


#24 ciolanus

ciolanus

    Forumist

  • Membru
  • 137 posts
  • Din:Olteniža
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 5d 1,4 16v 5MT
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:CaLifornia

Posted 09 May 2011 - 19:22

@ches, inseamna ca sa sabotii mei gm sunt ideali deoarece au rezistat 72.000km , daca tu recomanzi unii despre care spui ca sunt foarte buni desi i-ai folosit doar 6.000km si ai dat verdictul.

Mi-am adus aminte ca v-am cerut parerea in urma cu ceva timp de ce am eu la o roata pe spate cauciucul mult mai tocit, fix la roata respectiva am patit fenomenul dezbatut. Mi se pare ciudat din cel putin 2 motive: 1. folosim frana de mana foarte rar si 2. ar fi trebuit sa se incinga, sa miroasa, ceva.
In ziua cu incidentul parca mi s-a parut si mie ca frana nu ar fi fost cum era candva, dar poate eram subiectiv.

#25 CrysMM

CrysMM

    Forumist

  • Membru
  • 1 posts
  • Din:Ulmu
  • Auto:Dacia
  • Model:Super Nova
  • An:2001

Posted 10 May 2011 - 02:41

Punctez si eu pentru un prieten cu Aveo.




Dau sa plec din parcare, drift, nu gluma. Sabotii pe dreapta "descaltati". Masina avea cam 65.000 km. Pacat de ei, mai mergeau pana la 100.000. Avand in vedere ca eram in deplasare, era duminica si voiam sa ajungem si acasa, am gasit un "meserias" ce a lipit sabotii cu picatura. A urmat inlocuirea lor cu unii noi, de GM zicea vanzatorul, la pretul de 90 RON setul. Schimbarea lor in service a costat 40 ron. Toate acestea au avut loc in Buzau.



#26 vieri

vieri

    Forumist

  • Membru
  • 145 posts
  • Din:bacau
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo
  • An:2008

Posted 24 May 2011 - 19:19

Va salut. Am si eu o problema cu frana de mana la un aveo (nu stiu daca se incadreaza in acest topic problema). De fiecare data cand imi spal masina mi se blocheaza frana de mana la o zi dupa. Cand ies din spalatorie n-am nicio problema, a doua zi dupa ce se usuca cand dau sa plec rotile blocate.Trebuie sa plec fortat ca se se deblocheze.Dupa ce se deblocheaza se aude un pocnit la rotile spate. Ce ar putea fi??

Edited by vieri, 24 May 2011 - 19:25.


#27 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 24 May 2011 - 21:49

Dupa ce se spala o masina sau dupa ce se intra cu rotile prin apa se franeaza pentru a elimina apa de pe discuri si de pe tamburi prin evaporare pentru a avea frane functionale. Respecta regula aceasta si vezi apoi daca mai ai problema semnalata.

#28 diablo

diablo

    Forumist

  • Membru
  • 144 posts
  • Din:craiova
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo
  • An:2007

Posted 24 May 2011 - 22:34

Salut..dupa ce speli masina nu mai trage frana de mana o zi ,sa se usuce apa care intra in tambur(apa plus praful rezultat de la saboti ajuta la lipirea acestora).

#29 yobag

yobag

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B 16 PPU

Posted 09 June 2011 - 08:07

Salut ,
Tot la un Kalos din 2004 am patit si eu aceeasi problema ieri. Poti sa-mi spui si mie de unde ai cumparat sabotii te rog ?
Merci,
Salut,

Acceasi problema am patit si eu la Kalos din 2004.
Am fost la spalatorie Sambata seara, noaptea am tras frana de mana, iar a doua zi cand se plec era infranata.
Am incercat a doua oara si a plecat de pe loc, dar cu zgomot; frana de mana nu mai tinea deloc, iar frana de picior era mai moale.
Prin urmare azi am fost la service unde s-a constatat ca ferodoul s-a dezlopit de pe sabot, si a ramas lipit pe tambur.
Deviz: 115RON sabotii si 100RON manopera. Ce spuneti de pretul pentru manopera? Vi se pare OK?

Vali
[/quote]

#30 yobag

yobag

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B 16 PPU

Posted 09 June 2011 - 15:10

Salut Imi poti spune te rog de la ce magazin ai cumparat sabotii . Aceeasi problema o am si eu .Multumesc

Salutare tuturor

Aceeasi problema si la mine, cat si unui prieten bun de-al meu, dar la el s-a lasat cu blocaj in mers, norc ca nu avea viteza fiind in oras pe urma pe platforma la service si cu deviz de 500 ron. In fine, ieri cand sa plec de acasa de pe loc am auzit un "troscc" pe la roatile din spate si masina neam sa se urneasca de pe loc, ce sa fie, in momentul ala mi-am adus de aminte patania prietenului asa ca am purces la demontarea rotii spate stg caci acolo era problema si cand desfac tamburul un ferodo dezlipit si un arc cazut pe acolo. Se pare ca aceasta este o problema grava a celor de la Chevrolet pt ca ma gandesc eu daca as fi mers cu o viteza mai mare ce s-ar intampla...brrrr nici nu vreau sa ma gandesc. Am sunat la service si un set complet de saboti costa aproape 300 RON Asa ca am comandat pe net de la un mag. cu 140 ron si un discaunt mic de 10ron ( made in korea ) sunt si model GM dar mai scumpi 170 ron.
Oricum luni cand sosesc saboti sigur le voi trage cateva nituri asa de precautie pe viitor Am pus si cateva poze pentru o mai buna observatie

La buna vedere




#31 valisor

valisor

    Forumist

  • Membru
  • 55 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos
  • An:2004

Posted 10 June 2011 - 14:55

Salut,

Este un service in Militari, pe soseaua Virtutii, cand vii dinspre Crangasi, pe strada dupa benzinaria Petrom, chiar langa reprezentanta Honda.
Acolo i-am si schimbat.

Vali

[quote name='yobag' timestamp='1307599663' post='529511']
Salut ,
Tot la un Kalos din 2004 am patit si eu aceeasi problema ieri. Poti sa-mi spui si mie de unde ai cumparat sabotii te rog ?
Merci,

#32 vieri

vieri

    Forumist

  • Membru
  • 145 posts
  • Din:bacau
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo
  • An:2008

Posted 11 June 2011 - 19:28

Eu am fost un pic mai norocos. Nu era deslipit ferodoul. Mi-au desfacut tamburul si nu era nimic in neregula. Mi-au suflat cu aer comprimat sa iasa mizeria si apoi mi-au lubrifiat cu un spray.

#33 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 4,689 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 12 June 2011 - 10:36

... apoi mi-au lubrifiat cu un spray.

Poate au curatat cu un spray :)

#34 vieri

vieri

    Forumist

  • Membru
  • 145 posts
  • Din:bacau
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo
  • An:2008

Posted 12 June 2011 - 21:05

Da. Cam asa ceva :rolleyes: .Era ceva gen wd40, un spray de la wurth

#35 uscat_stefan

uscat_stefan

    Forumist

  • Membru
  • 1 posts
  • Din:hd
  • Auto:aveo
  • Model:1,4
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:1234

Posted 27 June 2011 - 10:30

si eu am patit asta la 90.000 km, noroc ca la plecarea de pe loc.

#36 kstor

kstor

    Forumist

  • Membru
  • 11 posts
  • Din:braila
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo 1,4 16 v
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:br07mok

Posted 02 July 2011 - 13:59

si eu am patit asta la 90.000 km, noroc ca la plecarea de pe loc.


Am patit-o azi in Predeal, fiind in concediu. Are cineva de prin zona vreo solutie? Multumesc.



#37 kstor

kstor

    Forumist

  • Membru
  • 11 posts
  • Din:braila
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo 1,4 16 v
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:br07mok

Posted 04 July 2011 - 19:18

Nu mai e cazul, am rezolvat!

#38 RON

RON

    Forumist

  • Membru
  • 4 posts
  • Din:Timisoara
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:TM 88 STF

Posted 11 August 2011 - 13:16

eu am cruze. am auzit pocnituri la plecarea de pe loc cu spatele dupa ce am eliberat frana de mana. sa fie tot de la saboti? masina franeaza bine .




uneori se mai lipesc mai ales ca se face condens pe discu cald seara sau daca ploua si mai rugineste putin mai ales daca nu ai mers de ceva timp. am patit si eu sa se blocheze in garaj afara ploua si dupa 2 zile de stat in garaj s au blocat



eu am cruze. am auzit pocnituri la plecarea de pe loc cu spatele dupa ce am eliberat frana de mana. sa fie tot de la saboti? masina franeaza bine .




are discuri pe spate pentru frana de la pedala dar pentru cea de mana are saboti pentru cei care nu stiati



#39 ALiCE

ALiCE

    Forumist

  • Membru
  • 568 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevy
  • Model:Cruze 2.0D LT
  • An:2010

Posted 11 August 2011 - 13:45

Cruze nu are saboti pe spate!!! Terminati cu tampeniile, a mai fost discutia asta.

Edited by ALiCE, 11 August 2011 - 13:45.


#40 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,228 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 11 August 2011 - 14:53

Are frana de mana pe placute?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users