Jump to content

 


Photo
- - - - -

Modificare Cutie De Viteze


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 fry

fry

    Forumist

  • Cont inchis
  • 384 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo 1.4 16v 100CP
  • An:2008

Posted 28 January 2010 - 23:48

Salut. Habar nu am daca pun sau nu o intrebare amuzanta, nu sunt foarte priceput in domeniu. Incercarea moarte n-are. Treaba sta cam asa: sunt multumit de motorizarea masinii mele, mi se pare ca 100CP scosi dintr-un motor de 1.4 16v sunt suficienti. Sunt nemultumit insa de cutia de viteze, raporturile sunt prea lungi, nu stiu de ce le-au facut asa. De aici si problema - masina s-ar putea misca mult mai bine daca ar fi cutia de viteze mai "exacta". Este posibila o reglare in service a cutiei?

Edited by fry, 28 January 2010 - 23:49.


#2 lascarica

lascarica

    Omu' cu Instant ON

  • Membru
  • 1296 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Ex-Daewoo - Skoda
  • Model:Ex-Cielo - Octavia
  • An:1999 - 2001

Posted 29 January 2010 - 02:05

Ar trebui sa ai rapoarte variabile ceea ce nu prea cred la o masina gen Aveo :)
  • tolin likes this

#3 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10407 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet/Peugeot
  • Model:Spark 0.8 i/301 1.6hdi
  • An:2007/2014

Posted 29 January 2010 - 11:34

Nu cred ca exista masina care sa aiba cutie manuala si rapoarte variabile...
Rapoartele variabile sunt apanajul cutiilor CVT.
Ca sa modifici rapoartele intr-o cutie manuala de serie, trebuie confectionate alte pinioane si alt tren fix. Greu, scump, aproape imposibil...

#4 naylui

naylui

    Forumist

  • Membru
  • 558 posts
  • Din:G A L A T I
  • Auto:Daewoo/Suzuki
  • Model:Cielo GLE/ Vitara JX
  • An:'96 KOREA / '97 JAPAN
  • Nr. Inmatr.:GL-72-PAR / B.G.

Posted 29 January 2010 - 13:30

alte pinioane... mult prea complex, imposibil de facut artizanal. dar se poate prin inlocuirea cutiei de viteze cu o alta de aceeasi marca dar cu un motor mai slab, gen 1.2l ;)

#5 lascarica

lascarica

    Omu' cu Instant ON

  • Membru
  • 1296 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Ex-Daewoo - Skoda
  • Model:Ex-Cielo - Octavia
  • An:1999 - 2001

Posted 29 January 2010 - 17:01

Imposibil nu e, dar costurile "legal-cu factura" sint foarte mari si nu mai gasesti unde sa faci. Eventual daca ai cunostiinte intr-o fabrica care se ocupa cu roti "dintoase" sa le faca la negru. Dar e "grele" acum nu gasesti nici unde sa faci o "sita" de masina de tocat carne...era la moda pe vremea lui Ceasca...

Am facut ceva de genul asta pe vremuri pt o motocicleta. Dar la vremea aia eram in training, probe masini, etc ... ai nevoie de prea multe, cel mai naspa e rectificare dantura si mortezare sau brosare.
Cutia de pe motorizare mai mica rezista la aceeasi putere?

Edited by lascarica, 29 January 2010 - 20:18.


#6 naylui

naylui

    Forumist

  • Membru
  • 558 posts
  • Din:G A L A T I
  • Auto:Daewoo/Suzuki
  • Model:Cielo GLE/ Vitara JX
  • An:'96 KOREA / '97 JAPAN
  • Nr. Inmatr.:GL-72-PAR / B.G.

Posted 29 January 2010 - 18:30

cand am spus imposibil ma refeream la modul practic...

cutia rezista, diferenta de putere nu e atat de mare incat sa o rupa.

Edited by naylui, 29 January 2010 - 18:32.


#7 adostar

adostar

    Forumist

  • Membru
  • 1730 posts
  • Din:Galati
  • Auto:---
  • Model:---
  • An:---

Posted 29 January 2010 - 18:50

Mai bine schimbi masina decat sa modifici prin cutie :D

#8 fry

fry

    Forumist

  • Cont inchis
  • 384 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo 1.4 16v 100CP
  • An:2008

Posted 29 January 2010 - 23:15

Deci nu se poate sau daca se poate, nu se merita.
Hehe, masina n-o schimb, imi place, tocmai de-aia ma gandeam s-o fac si mai buna. Nu se poate... asta este, asa ramane. Va multumesc ptr lamuriri. Stima

Edited by fry, 29 January 2010 - 23:19.


#9 TBird

TBird

    Forumist

  • Membru
  • 1042 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Ford - Seat
  • Model:Mondeo Eco 1.8 TDCI ; Ibiza 1.2
  • An:2009 - 2007
  • Nr. Inmatr.:CT - 85 - SFD

Posted 30 January 2010 - 11:21

Daca nu ma insel, tot de aici de pe forum a modificat cineva timoneria si a facut un "short-shift". Imi scapa nick-ul lui dar o sa ma uit si iti dau link sa vezi. A modificat pentru un Cielo, ba chiar a explicat si cum... poate te ajuta cu ceva.


LE : nt98adu

Pai se ia o timonerie si se taie din capatul scurt 12mm, iar la partea lunga se adauga 14mm. Se sudeaza, polizeaza, vopseste si se monteaza pe masina. Rezultatul e cursa mai scurta a schimbatorului, vitezele sunt mai aproape una de alta, intra mai precis inclusiv marcharie-rul. Doar treapta 1 nu vrea din mers, ceea ce inainte imi intra.

Edited by TBird, 30 January 2010 - 11:30.


#10 EM!L

EM!L

    ASBO

  • Moderatori
  • 4754 posts
  • Din:---
  • Auto:M.B.
  • Model:A 180
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:♫♥♪

Posted 30 January 2010 - 12:17

Bre, omu' nu vorbea de scurtarea cursei schimbătorului... :)

#11 TBird

TBird

    Forumist

  • Membru
  • 1042 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Ford - Seat
  • Model:Mondeo Eco 1.8 TDCI ; Ibiza 1.2
  • An:2009 - 2007
  • Nr. Inmatr.:CT - 85 - SFD

Posted 30 January 2010 - 14:25

Stiu, dar decat deloc tot e ceva :)

#12 Saint666

Saint666

    Forumist

  • Membru
  • 179 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos 1.4 16v
  • An:2005

Posted 01 February 2010 - 09:37

La logan se practica asa ceva. Se modifica treapta a 5-a la benzinare prin inlocuirea pinionului cu cel de la motoarele diesel. Astfel scade turatia in treapta a 5-a. Am inteles ca tu vrei exact invers, nu? Artizanal slabe sanse sa poti face asa ceva.

#13 cosmin_cosmin_1

cosmin_cosmin_1

    Forumist

  • Membru
  • 26 posts
  • Din:Rm. Valcea
  • Auto:Opel
  • Model:Corsa
  • An:1988
  • Nr. Inmatr.:VL 12 CXX

Posted 02 February 2010 - 08:43

fara sa desfaci cutia n-ai de unde sa vezi daca se poate modifica sau nu. poate ai noroc si poti modifica raportul final.

#14 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4896 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 02 February 2010 - 08:54

In mod normal treapta a 5-a e intr-un compartiment separat de restul cutiei (cel putin la Espero). Adica este o cutie in 4 trepte normala (cu ax comun de transfer...etc) + inca un compartiment unde ies capetele ambelor axe si au rotile de transfer pentu a 5-a. Deci teoretic daca se schimba cele 2 roti se schimba raportul, probabil asta faceau baietii la logane.

#15 fry

fry

    Forumist

  • Cont inchis
  • 384 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo 1.4 16v 100CP
  • An:2008

Posted 03 February 2010 - 23:38

Am plecat de la ideea ca voi face ceva numai daca va fi usor de facut, ori... chiar daca cei din service vor dori sa faca asemenea reglaje (in masura in care ele ar fi posibile), tot ar insemna sa-si bage nasul prea adanc in cutie. Cutia este OK si asa, maniacul sunt eu.

Ideea mi-a venit dupa ce am condus noua Ibiza si am vazut ce cutie buna are. Masina avea motor de 1.4 16v 85CP, dar cutia de viteze "scurta", precisa, bine pusa la punct, mi-a dat voie sa scot untul din motorul respectiv dupa bunul meu plac. Doar atat pot spune de bine despre noua Ibiza, restul masinii m-a dezamagit crunt din pacate, motorizarile, spatiul interior teribil de mic precum si preturile prea mari pentru dotari banale nu m-au incantat deloc. Comparand cutia de pe Ibiza cu cea de pe Aveo nu am decat un singur lucru de spus: la Ibiza schimbi repede si eficient de prima data cand te urci, la Aveo schimbi asa numai daca esti bine obisnuit cu masina, altfel nu iti iese.

Va multumesc din nou pentru toate informatiile pe care mi le-ati dat.

PS: N-am stiut ca unii isi modifica cutia la Dacia Logan pentru a scadea turatiile in viteza a 5-a... dar nu prea ma mira.

Edited by fry, 03 February 2010 - 23:40.


#16 EM!L

EM!L

    ASBO

  • Moderatori
  • 4754 posts
  • Din:---
  • Auto:M.B.
  • Model:A 180
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:♫♥♪

Posted 04 February 2010 - 09:27

... și-apoi la 70kmph schimbă într-a 5a și încep "vijelioși"(eventual cu fumul cu curgând) depășirile :mrgreen:

#17 SORAN

SORAN

    Forumist

  • Membru
  • 1048 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daihatsu
  • Model:Rocky
  • An:1989

Posted 24 March 2010 - 14:48

Pentru ce vreti voi se modifica grupul, la Loganele pe care le criticati, exista si aceasta posibilitate. :) Ibiza spre deosebire de alte masini este mult mai bine realizata, cu materiale mai de calitate in tot nu neaparat pentru plasticul de la bord, de aceea pretul este mare pentru "dotari banale".

Edited by SORAN, 24 March 2010 - 14:48.


#18 sorinm

sorinm

    Forumist

  • Membru
  • 283 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Golf V 1.9 TDI
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:MSI

Posted 30 March 2010 - 09:28

O masina cu o cutie si mai prost pusa la punct este noul Symbol de 1.2, Matizul mi se pare un bolid pe langa acel Renault, inainte aveam Clio 1.4 care era superb in privinta rapoartelor.

#19 fry

fry

    Forumist

  • Cont inchis
  • 384 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo 1.4 16v 100CP
  • An:2008

Posted 11 April 2010 - 17:34

Da, stiu ca Ibiza actuala este o masina construita cu materiale rezistente, dar nu aici bateam eu. Spuneam ca, prin comparatie, intre un Aveo 1.4 si Ibiza 1.4 nu-s mari diferente, poate doar de aspect, de renume. Daca le pun una langa alta, sunt doua masini din aceeasi clasa, bune, cu multe mii de euro diferenta la pret. La ce imi doream eu pe masina, nu mi s-a parut justificabila o diferenta de 4 mii EUR intre Ibiza si Aveo, doar ptr o cutie de viteze mai buna, in rest dotari identice si materiale mai mult decat asemanatoare. E prea mult 4 mii ptr renume, pana la urma. Parerea mea

M-am impacat cu ideea ca n-am ce schimba la cutia de viteze. M-am obisnuit cu ea, asa ramane.

Edited by fry, 11 April 2010 - 17:37.


#20 omurau

omurau

    Forumist

  • Membru
  • 57 posts
  • Din:/
  • Auto:/
  • Model:/
  • An:/
  • Nr. Inmatr.:/

Posted 20 April 2011 - 20:37

La aveo e alta cutie decat la kalos 1.4 16v? Ca la kalos nu mi se pare "lunga" cutia...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users