Jump to content

 

Photo
- - - - -

Chiulasa


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#41 sven

sven

    Forumist

  • Membru
  • 19 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo Cielo
  • Model:std /AC
  • An:2004.03

Posted 22 November 2008 - 19:26

multumesc ovi_jer


Si ce as putea sa fac??? sa fac si eu testul de compresie? si daca e ok sa astept?

Ceea ce vreau sa specific este urmatoarea treaba: ca supapele erau de "reparatia1", iar semeringurile erau standard de aceea acestea din urma au fost rectificate.(la un atelier specializat)

Poate influenta treaba asta???

#42 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 4,699 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 22 November 2008 - 19:36

... supapele erau de "reparatia1", iar semeringurile erau standard de aceea acestea din urma au fost rectificate.(la un atelier specializat)...

Cred ca te-au "ars" la buzunar bazindu-se pe necunoasterea ta :(. Sau nu ai retinut exact ce anume era "de reparatie1" si ce anume ti-au rectificat. Probabil ti-au rectificat scaunele de supape, simeringurile nu prea cred, sint din cauciuc. Cit despre supape, nu stiu ce ar fi de "reparatia1", daca au probleme se schimba cu unele noi. La rupere de curea, mai mult ca sigur supapele au fost indoite si, deci, ar fi trebuit shimbate. Daca le-au declarat ochiometric bune ... vai mama lor de meseriasi, ar trebui batuti cu sapa ! In plus, daca lucrurile stau asa, e posibil sa iti treaca ulei pe la simeringuri care, in scurt timp, vor fi deteriorate rau.

#43 sorin77

sorin77

    Forumist

  • Membru
  • 569 posts
  • Din:SB/TM
  • Auto:Daewoo
  • Model:CIELO GLE/AC (55kw,1025kg)
  • An:'96

Posted 22 November 2008 - 21:13

@Sven, inteleg ca ai motor Cielo DOHC cu 16 vlave si din acest motiv cand ti s-a rupt cureaua de distributie ti s-au stricat si supapele, etc ... urata treaba.

1. Sfatul meu este sa mergi la un service Daewoo (gen foste IATSA) si renunta la practica de a merge la service-uri universale cu mesteri meseriasi policalificati la locu de munca.
Mie mi se pare incredibil de-a dreptul ca la o chestiune de interventie in motorul masinii tu ai preferat sa mergi la un service universal ... de cartier, poate chiar cunoscut...
Astfel vezi pe pielea ta ca nu ai nici un fel de garantie reala nici pe piese nici pe manopera.

2. Nu mai cumpara piese de schimb de la comerciantii de piese de schimb -magazine de cartier etc.
Iti spun din experienta ca pierzi banii dar si timpu si nervii cumparand piese "ieftine si originale" de la comercianti din astia care se jura ca au ei contract cu fabrica respectiv cu importatorul. Te mint in fata doar ca sa iti vanda pielele lor cu care mai mult ca sigur ca vei avea probleme.
Sunt patit la capitolul asta cu asa-zise-le piese originale ori piese GM ori piese "germane", mai bune decat cele originale, aproape de fiecare data a fost teapa!!!

3. Stai linistit ca se gasesc piese originale de Cielo SOHC&DOHC tot ce vrei tu, dar trebuie sa mergi la un service Daewoo si numai acolo le poti achizitiona /monta.

4. Omule ti-ai dat masina pe mana unor mesteri retardati. Orice om normal la cap nu pune silicon pe garnitura de chiulasa!!!
Garnitura de chiulasa tocmai d-aia e facut a din ceea ce e facuta ca sa nu fie necesar sa umblii cu silicon acolo.
Daca pui silicon pe garnitura de chiulasa de ce nu e bine?:
4.1. In primul rand cand se strange tot ansamblu siliconul va intra pe canalele fie de apa fie de ulei colmatandu-le. Astfel o sa distrugi motorul, mergand cu respectivele canale infundate.
4.2. Stiu ca exista silicon rezistent la temperatura, dar ma indoiesc ca nu va fi dizolvat de catre ulei respectiv urmele de benzina cu care vine in contact.
Astfel solutia asta este doar cu scop estetic si de aburire pe moment a clientului. O vreme nu o sa iti curga.
Daca tu o sa revii la respectivul service peste 15.000km cu motorul terminat aia ce o sa spuna ca e vina lor, siliconu toate alea?..nici gand!


5. Referitor la garnitura capacului de chiulasa, eu am schimbat-o la mine (motor SOHC) in service Daewoo acum 6 luni si de atunci nici picatura nu imi iese pe acolo (fara silicon sau alte prostii).
Inainte de experienta asta am schimbat 2 astfel de garnituri la interval de nici 3 luni, garnituri care mentionez erau de pluta cauciucata cumparate de la un magazin local numit ProMotor din TM (si montate la serviceul lor Grand garage)... dezamagitor au curs in prima luna si nici nu s-a pus problema de inlocuire pe garantie ..deh sunt "consumabile".

6. Pentru motoarele DOHC&SOHC nu e normal sa iti consume atat de mult ulei la 1500 de km, totusi poate ne spui si ce tip respectiv marca de ulei folosesti.... poate si acolo e o mica chestie ...


.. am observat ca pierde ulei le la capacul de la chiuloasa asa ca m-am intors in service unde mi-au spus ca ca trebuie inlocuita garnitura, cert este ca au schimbat de doua ori garnitura si tot a curs (explicatia a fost ca nu se mai gasesc garnituri originale si ca astea romanesti sunt proaste), a treia oara au pus silicon+garnitura si nu s-au mai vazut urme de scurgere, dar ulei tot disparea, acum "meseriasii" spunca maninca ulei.

Treaba este urmatoare... nu ma pricep la mecanica si poare o sa-mi spuneti ca am fost chiar fraier la faza cu reparatul pe banii mei, dar spuneti-mi daca e posibil ca o masina la care nu completam ulei intre schimburi sa ajunga sa consume cam 1 L la 1500km???


Edited by sorin77, 22 November 2008 - 21:14.


#44 sven

sven

    Forumist

  • Membru
  • 19 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo Cielo
  • Model:std /AC
  • An:2004.03

Posted 22 November 2008 - 21:41

Sorin,
cred ca nu m-am facut inteles. este vorba de garnitura din cauciuc care este intre chiulasa si capacul acela de plastic care este peste axele cu came. pe acolo a avut pierderi.

Iar service-ul la care m-am dus este service Daewoo (pot sa-i dau numele???)

Uleiul pe care-l folosesc este mobil1 5-40 (recomandat de ei)


Pentru Salex,

Cand am spus semeringuri (gresit spus!!!) m-am refetit la acei cilindri metalici care se fixeaza in chiulasa si prin care trec supapele... mai pe romaneste supapele nu intrau pe acei cilindri si au marit gaurile.

Sper sa intelegeti (cu exprimarea mea atehnica)

Edited by Salex, 01 December 2009 - 17:29.


#45 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 4,699 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 22 November 2008 - 21:59

este vorba de garnitura din cauciuc care este intre chiulasa si capacul acela de plastic care este peste axele cu came ....

Daca pe la garnitura de capac ai pierderi, nu sa patesti nimic in afara de faptul ca motorul a sa se jegareasca in timp in ultimul hal.

... cilindri metalici care se fixeaza in chiulasa si prin care trec supapele... mai pe romaneste supapele nu intrau pe acei cilindri si au marit gaurile.

Alea sint ghidurile de supape, simeringurile vin dupa ele :). Ce spui tu e cam ciudat, trebuiau sa foloseasca supape noi si, daca era cazul, sa puna si ghiduri noi. Sa nu fi pus niste supape aiurea.

Un test de compresie ti-ar arata starea in care se afla segmentii si daca supapele inchid bine, adica daca supapele calca cum trebuie pe scaun. Daca sint probleme la cozile supapelor si la ghiduri, asta nu o sa ti-o spuna testul de compresie. Ma rog, ceva tot cistigi, adica te poti apropia prin eliminare :)

#46 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1,772 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 22 November 2008 - 22:22

Se mai strica si ghidurile supapelor la faze din astea si probabil au inlocuit si ghidurile si supapele.

#47 sven

sven

    Forumist

  • Membru
  • 19 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo Cielo
  • Model:std /AC
  • An:2004.03

Posted 22 November 2008 - 22:27

Testul asta de compresie se poate face la orice service???

#48 sorin77

sorin77

    Forumist

  • Membru
  • 569 posts
  • Din:SB/TM
  • Auto:Daewoo
  • Model:CIELO GLE/AC (55kw,1025kg)
  • An:'96

Posted 22 November 2008 - 23:50

@sven,
-In mod normal un test de compresie trebuie facut la un service care sunt in stare pe baza interpretarii datelor sa iti spuna imediat daca pistoanele sau supapele sunt cu defect.

La urmatorul link gasesti o discutie despre consumul de ulei si sfaturi cum se face acest test de compresie
http://www.gmclub.ro...m...st&p=262312
eu am atasat o poza din postul ui Ovi_jer.

Poza poti sa o tiparesti si sa o iei cu tine cand faci testu iar daca vezi ca aia nu fac ce scrie acolo, pune-le-o in fata si sa faca exact ce scrie acolo ori cauta pe altii care stiu direct ce au de facut.

Nu stiu la ce fel de service Daewoo ai fost dar aia daca erau profesionisti iti puneau piese originale care s-ar fi potrivit la fix, fara sa fie nevoie sa dea nu stiu ce gauri in ghiduri. Poate ai crezut tu ca ei sunt service Daewoo si ei in realitate nu sunt. La un service Daewoo aia repara/inlocuiesc supape de cateva ori pe saptamana ori din ceea ce ai descris tu parca aia nu au mai facut asta de sute de ani de nu au comandat piese de schimb adecvate motorului tau si au fost nevoiti sa improvizeze.

Attached Files


Edited by sorin77, 22 November 2008 - 23:53.


#49 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 4,699 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 23 November 2008 - 10:31

Testul asta de compresie se poate face la orice service???

Cam orice service ar trebui sa iti poata face testul. Operatiunea in sine este la fel de "complicata" ca si schimbatul bujiilor :).

#50 sven

sven

    Forumist

  • Membru
  • 19 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo Cielo
  • Model:std /AC
  • An:2004.03

Posted 23 November 2008 - 12:36

Ok stiu ce am de facut!

Revin cu amanunte!

Multumesc!

#51 corido

corido

    Forumist

  • Membru
  • 11 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:GL.08.TEM

Posted 05 May 2009 - 20:53

Se mai strica si ghidurile supapelor la faze din astea si probabil au inlocuit si ghidurile si supapele.


asa e! depinde de cum se utilizeaza motorul ... la mine a fost nevoie de inlocuirea ghidurilor de supape numai cand am reparat motorul fara ruperi de curele sau alte nebunii!

#52 khrysskoncept

khrysskoncept

    Forumist

  • Membru
  • 1 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:...

Posted 17 June 2010 - 13:46

Posted Image Am schimbat si eu garnitura de chiulosa dar dupa nici 2 km se incalzeste motorul ...ce poate sa fie?Termocupla sau poate sa fie fisurata chiuloasa?????????Posted Image

#53 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1,772 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 17 June 2010 - 20:46

Pai prima data verifica daca rwcirea este ok, adica daca ai suficient lichid in instalatie si daca ventilatoarele merg.

#54 Alex.C1979

Alex.C1979

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:BV54ADI

Posted 19 July 2010 - 23:55

Salutare tuturor!
Vad ca vorbiti despre culasa, si am si eu o intrebare.
Am un Cielo GLE, din 1995, cu 185000km.
In primavara, s-a "mancat" garnitura de culasa intr-un loc, baga apa, etc... scotea mult abur alb...
Am incercat sa o inlocuiesc eu, dar am renuntat repede. Nu am nivelul.
Acum o luna, am gasit niste baietzi care ziceau ei ca se pricep, si le-am incredintat masina.
Au lucrat cu silintza... au curatat bine motorul, au schimbat garnitura...
Dar cind sa-i dau cheie... cār ... cār... si cam atat.. nu mai demareaza!!!!
Deceptie totala...Posted Image
M-am uitat la bujii, si nu mai au scanteie. Am schimbat delcoul... dar tot degeaba... Urmeaza sa schimb bobina care alimenteaza delcoul...
Eu ma gandesc ca ar fi 3 motive care fac ca nu mai porneste:
1) Au montat gresit cablurile electrice.
2) Bujiile erau ude, si asta a provocat un scurt circuit... deci s-a ars bobina. Dar bobina inca da 12V, atunci cind pun contactul. Am masurat. In schimb, cind dau la cheie, tensiunea e de 0 V.
3) Uitandu-ma in motor, am remarcat ca un mic senzor, care se afla langa galeria de admisie, a fost rupt; mufa coresupunzatoare, care se fixa pe senzor, sta acum in aer, deci informatia furnizata de senzor nu ajunge nicaieri.
Poate ca chestia asta blocheaza demarajul...? Atasez niste poze cu senzorul.
Cam asta ar fi...
V-as fi recunoscator sa ma ajutati... Tin mult la masina asta.
Va multumesc!Posted Image

Attached Files



#55 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4,531 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero 1.5 dohc GLX
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:TR-07-LIN

Posted 20 July 2010 - 08:55

Inteleg ca raspunsul meu de aici nu ti-a convenit...

http://www.gmclub.ro...pic=8363&st=480

#56 Alex.C1979

Alex.C1979

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:BV54ADI

Posted 20 July 2010 - 09:57

Multumesc de primul raspuns, Dj_Dark! dar am repostat intrebarea, pt. ca am crezut ca prima data am creat gresit topicul, dat fiind ca nu il mai gaseam... Da, si eu cred ca e o problema de mufe... Tu te referi la cele 2 din imaginea alaturata? Chestia e ca la a mea, la intrarea in delcou, au dimensiuni diferite... deci nu stiu cum as fi putut sa le inversez...

Multumesc, o zi buna!

Attached Files


Edited by Salex, 20 July 2010 - 11:28.
Curatare post


#57 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4,531 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero 1.5 dohc GLX
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:TR-07-LIN

Posted 20 July 2010 - 11:30

Una din alea 2 si inca una care nu se vede in poza (sub delco la senzorul de apa) sunt identice, le inversezi intre ele si vezi.

Edited by Dj_Dark, 20 July 2010 - 11:31.


#58 Alex.C1979

Alex.C1979

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:BV54ADI

Posted 20 July 2010 - 13:35

Multumesc de ajutor...
deci ar fi o a treia mufa identica cu una din cele 2 de pe delcou...
De vede cumva in pozele pe care le postez acum? (sint comentarii suprapuse, pt. ca ii explicam unui prieten faptul ca am demontat bobina, (poate fara nici un rost)
In acelasi timp, mufele la a mea au izolir-band de ala in jur, pt. ca s-au rupt clemele... ceea ce face ca le recunosc, deci nu prea stiu cum as fi putut sa le inversez...

Iti multumesc pentru sfaturi!



Attached Files



#59 bogmit

bogmit

    Forumist

  • Membru īn rodaj
  • 1 posts
  • Din:constanta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996

Posted 26 October 2011 - 22:03

Salut tuturor! Este primul meu post pe acest forum, si nu stiu daca postez corect pe acest topic ,dar caut o chiuloasa second hand de cielo 1.5 1996 in Constanta. Ma poate ajuta cineva? Multumesc



#60 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 4,699 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 26 October 2011 - 22:05

Nu ai postat bine :). Asta este un topic dedicat discutiilor tehnice, pentru anunturi comerciale foloseste sectiunea Bursa




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users