Jump to content
Sign in to follow this  
VECTOR

Ce Faci Cand?

Recommended Posts

Greseala mea cand am plecat la acel drum a fost ca am avut incredere in "evaluarea" facuta de socrul meu (proprietarul masinii) cum ca ... e buna masina ... n-are nimic.

=)) si uite cum suntem doi in situatia asta! :scarpin:

Share this post


Link to post

Hai sa va povestesc ceva tare si extrem de real. Acum vreo 8 ani, iarna. Trei prieteni buni si cu mine al patrulea ins din Trabantul unuia dintre ei . Trabant bunicel, de altfel, dar fara caldura de nici un fel.

" Bai , hai sa mergem pana la Bacau !" ( aprox 45 km fata de orasul meu, Roman) " Hai, domne, hai!- " zic optimist. Ne urcam . Soseaua gheata- sticla, frig ca la Polul Nord. In Trabant sufla crivatul prin toate cartoanele. Noi- voie buna, cu spirit de aventura, faceam poante . Eu, soferul limuzinei. Mentionez ca am 1.91 si 100 kg, ingramadit ca vai de mine , cu genunchii celui din spate in rinichii mei. Toti prietenii mei peste 1.80 si destul de grei... veti vedea de ce va dau detaliile astea.

Jumatatea drumului, cei de pe contrasens conduceau prudent, cum era normal , in conditiile alea. Noi, cam 80 la ora, in ciuda sforaielilor bietului Trabi. La un moment dat, o palalaie de fum si o flama imensa se napustesc pe parbriz, dinspre motor. Vizibilitatea mea, zero, normal. Focul acoperise TOT parbrizul !!!! In masina, o tacere mormantala , nefireasca! " FRANA, BAI !!!" - racni proprietarul lui Trabi, din dreapa mea. " Esti bolnav? E GHEATA PE JOS !!! Vrei sa murim???" - am urlat la randul meu. Astia trei intrara, in sfarsit intr-o panica vecina cu nebunia... OPRESTE! Ba nu opri ! Ce fac, ce fac ? Doamne, da-mi putere! Palalaia nu se oprea, ci crestea , extinzandu-se pe lateralele masinii! Nu franez deloc, eram constient ca daca franez MURIM, asa ca incerc sa retrogradez vitezele , trag nebuneste de maneta aia subtire de langa volan , reusesc sa domolesc " bolidul" dar tot nu vedeam nimic in fata !! mergeam orbeste! noroc ca drumul este drept... Astia de langa mine urlau nefiresc, parca nu erau ei. Unul incepuse sa planga, om la 24 de ani. Cred ca dupa vreo 3-400 de metri reusesc sa opresc pe Trabi , care ardea aproapre de-a binelea. Faza acum urmeaza : cei din spate au coborat primii, peste capetele noastre!!!! Va imaginati doi oameni solizi si inalti aruncandu-se orbeste peste noi, cei din fata , ca sa iasa afara primii ????? Acum am impresia ca tot ei au deschis cele doua portiere ale trabantului, noi din fata nici nu am apucat sa le deschidem noi !!!!! Au ajuns afara pe burta, ca niste niste copii supradimensionati dintr-o masinuta de jucarie ... Va imaginati privelistea? In ciuda focului, va jur ca muream de ras cand i-am vazut asa de disperati. S-au dus direct la un gard sa se usureze ... Deh, emotiile puternice si-au spus cuvantul. Ce se intamplase ? Am inteles ca niste conducte pe acolo acoperite cu un fel de hartie, se supraincalzisera si au luat foc, impreuna cu toate partile de cauciuc ale motorului... Abia am stins focul cu zapada si am asteptat infrigurati ajutor... Nu prea aveam mobile pe atunci... si am mai stat vreo doua ore pana a venit cineva sa ne tracteze pana acasa...In Trabant nu-mi mai trebuie aventuri niciodata...

Share this post


Link to post

Eu cu prima mea dacie berlina am tras cam tot ce ati spus voi, in afara de faza cu sarit volanul... Mi-a luat foc instalatia electrica, s-a fisurat placa de presiune la o frana de motor, s-a rupt cablul de ambreiaj, s-a rupt maneta schimbatorului, mi-a sarit roata stanga spate intr-o depasire din cauza de rulment gripat, am ramas in doua pistoane prin Cheile Bicazului (ulterior am gasit segmentii de la doua pistoane cazuti in cilindru), am ramas fara frane la 120/h, mi s-a blocat un etrier dreapta fata, bendix ars, a iesit fum din contact tocmai cand voiam s-o vand si eram in probe, etc... Si toate astea in doi ani, ghinionul continuand si la cel ce a cumparat masina de la mine. Ce-i drept, am si mers cu masina aia, cam 35k km din septembrie cand am cumparat-o pana in aprile, si apoi inca vreo 70k pana am vandut-o. Partea buna este ca am invatat mecanica la greu pe masina aia, pana si cutia de viteze i-am desfacut-o sa-i schimb doua sincroane si penele sincron.

Cu Cielo am patit o singura belea aparent minora, un geam blocat pe deschis, insa ,fiind sambata si aflandu-ma prin Constanta, mi-a luat doua ore pana am gasit un service care mi-a imprumutat un flex cu care sa tai suruburile macaralei ca sa pot ridica geamul si sa-l blochez in pozitia inchis.

Cu Leganza mi s-a rupt cureaua de distributie in noiembrie, ocazie cu care m-am ales cu 13 supape strambe si una rupta.

Share this post


Link to post

Si altii vor sa respectam ce iese de pe portile fabricii de la Pitesti :mda:

Ai uitat sa specifici cand ai ramas fara incalzire sau asta era la defectele neimportante (nu de ramas in drum).

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Treaba cu incalzirea am pus-o pe seama antigelului prost care desi era preparat sa tina pana la -39 grade a inghetat la -22, aici n-avea nici o vina masina... Interesant este ca nici-un defect al daciei nu m-a imoblizat in drum, intr-un fel sau altul am ajuns acasa netractat.

Share this post


Link to post

Merlina 1310 - rupt maneta schimbator din nuca articulatiei, am infipt cea mai mare surubelnita pe care am gasit-o la un magazin metalo-casnic si da-i bataie; pina la magazin am schimbat cu surubelnita "de serviciu", senzatia dracului, ca mergea si bine cutia, hehe, abia gaseam treapta I.

Matiz - pe S-urile de linga Rasnov m-am ambitionat cu o Mazda 6 si am luat ditai gropanul - rezultat caucioacele de pe stinga muci; nu m-a aruncat rau explozia, desi aveam cam 80, fiindca eram inclestat pe volan, ma fugaream cu ala cu masina de bastan; am trecut dreapta spate pe stinga fata, rezerva am pus-o pe dreapta spate, stinga spate am lasat-o pe loc si am mers asa, schiop, pina in oras, unde am gasit cu greu o vulcanizare care sa aiba cauciuc SH pe 13; am venit pina la Bucuresti intr-o configuratie de cosmar, stinga fata Uniroyal 680rallye 165/65-13 directional montat invers, ca venea de pe dreapta, dreapta fata Sava 165/65-13, dreapta spate Montana M800 (rezerva) 155/65-13, stinga spate Hankook 145/70-13, 3 dimensiuni si 4 profiluri intr-o singura masina, Matiz.

Share this post


Link to post

Mers prin oras cu monstrul mecanic - "1300", cam 40-50 kmh.

Dintr-o data, un tronc! rasunator, masina ingenuncheata stinga-fata, mers tiris cam 10 metri, cu mine la volan inghetat si incercind sa misc de covrig in mod inutil...

Dupa ce mi-am revenit, imbarbatat si de lumea care se adunase ca la urs, am vazut roata din fata bagata sub masina, intoarsa cu 90 de grade (adica perpendicular pe sensul normal de mers).

Cauza: pivot rupt. Era schimbat cu vreo saptamina in urma...pe sistemul "Noi aicea mergem pe incredere, dom'le !!!"....

N-am putut sa urnesc masina de acolo nici impinsa de 10 oameni, si am remediat defectiunea pe loc, in mijlocul unei strazi destul de intens circulate...ridicarea pe platforma ar fi costat cit masina...

Am avut mare noroc ca am mers totusi drept si nu am intrat pe contrasens...dupa cum spuneau toti de pe acolo...."mergi la biserica si aprinde o luminare, c-ai avut mare noroc, baiatule!".....

Brrrrrr!!!!!!!!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...