Jump to content
Sign in to follow this  
Alinutz

Bec Indicator De Controlul Tractiunii

Recommended Posts

Astazi, dupa ninsoare care s-a asternut la noi in Craiova, am iesit si eu cu negruta mea la o plimbare sa vad ce stie pe zapada. Nu pot sa zic ca sunt nemultumit, da' nici la nivelul asteptarilor nu a ajuns, ma rog, sa lasam asta deoparte. Problema, daca se poate numi problema, este ca la un moment dat, cand o turam mai mult si incepea sa derapeze rotile, mi se si aprinde, sau clipea ( nu mi-am dat seama exact) si becul de controlul tractiunii. Tin sa mentionez ca e varianta full, cu control al tractiunii. Am sunat la dealer si mi-a zis ca e normal sa se aprinda ca intra in functiune controlul tractiunii. In manual zice ca nu e normal sa se aprinda ... a mai patit cineva ? Nu se aprinde alta data, decat acum cand patineaza rau (adevarul e ca am cam fortat-o), am dus-o de la 1500 ture pana pe la 3500 ... si atunci se aprinde ...

Share this post


Link to post

Se aprinde atunci cand intra in functiune controlul tractiunii. La mercedes face asa, la bmw face asa, nu vad de ce la chevy ar face altfel. Practic te avertizeaza ca ai pierdut aderenta si ca intra in functiune.

Share this post


Link to post

Si la Renaul Megane II face asa. Vazut cu ochii mei pe 2 masini diferite. Cel putin la Renault scrie si in carte ca se aprinde cand se activeaza controlul tractiunii. Numai daca ramane aprins pe drum normal fara risc de derapaj poate fi o problema.

Share this post


Link to post

Daca ramaine aprins este o problema daca doar clipeste este perfect normal ...te aventizeaza ca a intrat in functiune .La fel este si la VW cu ASR ul .

Share this post


Link to post

Ah bun, m-ati linistit. E de bine atunci :D . Chiar ma speriasem, ca nu am mai avut de a face cu asa ceva. Multumesc pt ajutor ;)

si inca o intrebare : are ceva daca-l folosesc mai mult timp ? de ex astazi ramasesem inzapezit cu ea si a cam trebuit sa apelez la TC cam 5 secunde, poate chiar 10 :D

Edited by Alinutz

Share this post


Link to post

Este facut pentru a fii folosit daca nu vrei sa-l folosesti il poti inchide ...fie de la buton daca ai ...fie scoti siguranta .

Share this post


Link to post

Read the f****** manual! Oamenii aia oare de ce l-or fi dat? Sa-l tii in raft?

Share this post


Link to post

@alx in manual nu zice nimic in afara de faptul ca daca se aprinde becul sa te duci cu ea in service ... Am citit manualul inainte sa postez ... Eu nu am mai avut de a face cu genul acesta de sisteme, si de aceea intreb, nu am dat cu batul ...

Intrebam deoarece nu stiam daca e bine sa mergi cu becul aprins ... atata tot

Share this post


Link to post

E ca la ESP - becul se aprinde atunci cand intra in functiune. That's it.

Ma'ndoiesc ca poti avea vreun control de genu' "il folosesc mai des ca de obicei" :P

Share this post


Link to post

In manualul de la modus se explica cum e cu becul. Desi nu am esp pe masina, tot am citit. Astia de la Chevy nu cred ca sunt asa de idioti sa nu fi scris... Poti sa pui un scan dupa pag alea din manual?

Share this post


Link to post

E normal sa clipeasca TCS-ul. Si mie imi clipea ieri la derapaje. Interesant e ca si ABS-ul imi lucra la franari destul de usoare atunci cand alunecam.

Share this post


Link to post

asta e din ciclul: "nu uzati inutil abs-ul" :) .

cu scuzele de riguare nu-mi amintesc cine avea semnatura asta acu ceva vreme .. :-?

Share this post


Link to post

Ok, iata si pozele din manual

 

@alx cum e cu read the f***** manual ?

post-2582-1141208778_thumb.jpg

post-2582-1141208843_thumb.jpg

Edited by Alinutz

Share this post


Link to post

Mea culpa, mi-am imaginat ca baietii de la Chevrolet sunt mai destepti. Se pare ca m-am inselat, sunt idioti. Scuzele mele Alinutz!

Share this post


Link to post

@alx Poate sa fie o "scapare" a traducerii manualului din engleza sau ma rog , in ce limba o fi fost scris.Am vazut chestia asta la un TV Samsung , acum vre-un an .Era o traducere de toata jena .

Share this post


Link to post

Poate aveai franele incinse. Conform cu manualul cel putin. Parerea mea este sa cauti un manual original in engleza ca e foarte posibil sa fie traducerea aiurea.

Share this post


Link to post

@alx no problem ;) se intampla si la case mai mari.

Cat despre manual si eu tind sa cred acelasi lucru, mai ales dupa ce voi m-ati linistit.

@silviustel nu aveau cum sa fie franele incinse, pt ca eu eram pe loc, si patina ... nu aveam de a face cu frana.

Are cineva idee unde as putea gasii un manual in engleza ? de la lacetti, sau doar partea cu controlul tractiunii ?

Share this post


Link to post

Eu zic ca e prost tradus, si ca aprinderea din manual se refera la becul care ramane aprins dupa terminarea functionarii sistemului. La Renault in manual scrie clar ca trebuie sa mergi la service numai daca becul ramane aprins, pt ca e normal sa se aprinda in timpul functionarii. Oricum, Chevy nu e Renault, nu folosesc aceleasi piese, asa ca a fi bine sa gasesti un manual in engleza sau daca nu fa o vizita pe la garantie, ca sa fii sigur, ca doar e masina noua si e pacat.. Drive safe!

 

P.S. : am un prieten cu Chevy Lacetti, dar nu stiu daca are sau nu TCS. Oricum il intreb si pe el despre asta si il intreb si daca are manual in engleza.

 

Later Edit: Am vb cu respectivul si din pacate nu are TCS, si manualul tot in romana il are si el.

 

Later edit 2: srry, ma gandeam la TCS si am scris altceva.

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

TCS la Chevrolet se bazeaza pe utilizarea franei (si modulatorului ABS) pentru a redistribui cuplul la roata care are aderenta mai mare. Din cauza asta scrie in carte ca daca franele se incalzesc (TCS e "utilizat" intensiv) se aprinde becul si trebuie asteptata racirea franelor. Dar exclud situatia asta la tine, ar fi trebuit sa o forjezi bine de tot ca sa incingi franele. Daca ramane aprins permanent, atunci e problema.

Share this post


Link to post
Later Edit: Am vb cu respectivul si din pacate nu are ESP, si manualul tot in romana il are si el.

 

Noi vorbeam de TCS nu de ESP! Esp contine tcs dar reciproca nu este adevarata.

Share this post


Link to post

E destul de clar, sper, ca s-a tradus deanboulea capitolul asta despre TCS, e normal sa te avertizeze cind intra sistemul, ca sa nu persisti in stilul de mers neadaptat la conditiile de drum, da' io sint curios, pe Lacetti e cumva un TCS decuplabil de catre sofer, sau e permanent, nedecuplabil?

 

Am mers odata ca pasager cu un Volvo ce avea un sistem asemanator, iar demarajele la deal pe zapada erau un adevarat chin cu smecheria cuplata, ma si imaginam urcind cu Matizache ca fulgul pe linga elefantul ala sugrumat de electronica ( actiona prin "taierea" motorului, nu prin frinare).

Share this post


Link to post

Daca martorul nu are semnul exclamarii si se aprinde la plecarea de pe loc cand masina pierde aderenta indica functionarea tcs-ului.Functioneaza numai pina la 40km/h.Daca martorul ramane aprins in timpul functionarii masinii sau daca are si semnul exclamarii indica faptul ca acesta este nefunctionabil si trebuie mers la service.In mod normal el se aprinde 3 secunde odata cu cel de abs la punerea contactului apoi se sting amandoua.Din cate stiu eu switch pentru decuplarea tcs-ului are decit modelul evanda de la daewoo/chevrolet.

Share this post


Link to post

Intradevar, nu se poate scoate TCS-ul la Lacetti, iar acest sistem, la ce e bun daca functioneaza numai pana la 40km/h ? Doar iarna ?

Share this post


Link to post

Nu numai iarna ,oricand masina pierde aderenta la plecarea de pe loc.

Peste 40km/h se folosesc alte sistem gen ASR care taie accelerarea dar la alte marci de masini.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...