Jump to content
Sign in to follow this  
Montoya

Trepidatii Motor Matiz

Recommended Posts

Slutare! Am si eu un mic Matiz ''nu ca ar fii vreunul mai mare'' si am o problema la motor.

Matizul meu are 41000 km si in timp are un an si jumatate. am o problema la motor aparuta pe la 35000.

Mi am montat instalatie Gpl la 20000 km. Pana acum nici o problema cu instalatia de gpl. Consumul pe gaz vara mixt intre 6,5 si 7,5l/100km. Cum spuneam pe la 35000 a aprut o trepidatie la motor.

Am eliminat toate celelalte surse ale trepidatiilor (zgomotului) Adica, am rotile echilibrate, directia buna, aceeiasi problema este si pe benzina si pe gpl.

Dupa 20000 nu am mai facut reviziile in service, pentru ca nu se merita. Am tinut cont de toate lucrarile care se fac la intervalele de km. Am ulei Aral 5w/40 Hightronik, foarte bun, mai ales acum iarna.

Nici o problema de pornire pe timp geros.

Am avut inainte Blue Tronik si simt diferenta.

Nu stiiu or5 fii culbutorii, or fii, bujiile, care sunt Champion dar la noi e posibil orice adica sa fie mai proaste decat cele pe care le am schimbat care erau Bosh.

Daca ma poate ajuta cine , ma inclin. :osanale:

Share this post


Link to post

Sa zicem ca ai 100 km/h. Daca o scoti din viteza si nu accelerezi, cum se comporta?

Share this post


Link to post

Daca o las pe liber la o suta, nu se mai aude nimic.

Sau chiar daca e in viteza nu se aude decat suieratul vantului, antena, chestii de aerodinamica.

 

Aceeiasi problema apare si la 70 cu a 4 a. Odata ce trec de 70 nu se mai aude. Chestia e ca inainte schimbam la 80 a 5 , acum ca sa scap de zgomotul de la 80 tre sa merg cu a 4 a cam la 95.

Share this post


Link to post

trepitatiile alea sunt insotite de zgomot? nu stiu exact motorul de matiz dar as micsora avansul prima data...daca tot mai face pot fi mai multe...

 

PS poate ai vre-un tampon rupt...verifica si asta

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Verifica fisele de bujii. Sa nu fie oxidate si sa aiba rezistenta intre 3 si 5 kohmi. Oricum ar trebui sa le schimbi, cele originale nu sunt f grozave si la 40kkm cred ca le-a venit randul :) .

Share this post


Link to post

La astea pe jepeleu, doar ovi_jer te scoate, da-i un PM, ca-i de povestit.

Share this post


Link to post

Am fost la service.

In Buzau, la Maracineni daca stie careva, acolo unde s a rupt podu'. Povestesc cu un mecanic si pune testerul si mi spune ''nu mi da nici un defect''. Problema este spune el ca pe injectoare s ar fi depus calamina, produse de ardere de la gaz si s ar fi obturat orificiile. Zic ok man, nu mi le curatati, incerc cu ceva solutie de pus in benzina poate reusesc. Dupa ce am luat solutia de curatat injectoare si am pus o in rezervor mi am dat seama ca si pe gaz imi face la fel motorul si culmea atunci injectoarele sunt taiate. Parerea mea e ca el are dreptate dar asta nu e solutia problemei.

 

Mai e ceva, bujiile sunt Champion si erau pentru Tico. Oare acel ''gap''- distanta intre electroliti este diferita intre injectie si carburatie.

Respect celor ce mi au ascultat problema. Maine o sa verific recomandarile voastre. Multumesc.

Share this post


Link to post

Ai uitat sa specifici cand face asa: cand mergi pe gaz, cand mergi pe benzina sau indiferent. Asta-i una. Apoi, un sfat, arunca uleiul ala cu prima ocazie si nu mai spune la nimeni ce ai folosit. Trei: bujiile de Tico au gap de 0,8 mm. La Matiz, pe benzina ai nevoie de 1,1 mm. Iar cand te mai referi la bujii, de Tico sau Champion nu ne spune nimic. Bujiile au un indicativ marcat pe ele si pe cutie, acela conteaza.

 

Toate problemele acestea s-au discutat pe forum, dar vad ca moda "Help" este cea mai comoda, decat sa cauti si sa citesti. Parca ar fi Radio Erevan aici, pui o intrebare si tac-pac vin 10 raspunsuri. Ce mijto e, boierie curata.

 

In rest, sfatul meu din postul de mai sus ramane valabil.

Share this post


Link to post

SCUZELE MELE VA ROG SA LE ACCEPTATI! Intradevar n am reusit sa citesc chiar tot ce era pe forum. Inainte de a deschide acest topic am citit ''o parte'' din subiecte, dar din pacate de multe ori se bat si campii, asa c a poate am omis cate ceva.

 

 

 

Ma repet trepidatiile au existat si inainte sa schimb bujiile, si dupa. Si se manifesta atat pe gaz cat si pe benzina.

Multumesc celor ce doresc sa dea cate o sugestie, imi sunt de folos.

Maine verific indicatiile ce apar pe bujii, si o sa vad si ce gap au.

 

Legat de ulei, nu l am pus de capul meu, ci dupa un sfat mai mult sau mai putin bun ''specialist veritabil mai greu gasesti astazi''. Am tinut cont ca indicatiile sa fie conforme cu temperaturile de afara iar marca Aral mi a fost recomandata. :-? . Mai multe argumente si promit sa nu spun la nimeni ca am avut in motor Aral 5w40 Hightronik.

 

Acu' chiar ca cer ajutor: PM fiind...

Edited by Montoya

Share this post


Link to post

:o fftopic:

N-ai ce sa-ti reprosezi in legatura cu uleiul... n-aveai de unde sa stii, iar Aral-ul e trecut primul ca recomandat pt Matiz. Totusi, tine cont de sfatul lui Tolin.

Share this post


Link to post

Nu-i problema cu scuzele, am profitat de ocazie, mesajul era general valabil si se referea la ultimele luni. La tine doar s-a umplut paharul.

PM = mesaj privat.

ovi_jer = membrul forum cu acest ID.

Uleiul Aral nu se potriveste la motoare Daewoo (GM) sau cel putin cel adus pe aici. Aveau si ei in productie ulei cu specificatiile GM, dar n-am gasit codul prin rafturi. Si mie mi-a fost recomandat cu caldura de oameni pe care nu aveam cum sa-i contest. Comportamentul lui in urma a doua schimburi, relatarile si constatarile (motoare desfacute dupa rulaj indelungat) altora de pe forum, cu sute de mii de km la bord pe astfel de motoare mi-au intarit aceasta convingere.

Si un sfat general: nu cumparati ulei auto din rafturile marilor magazine, mergeti la cele auto sau la importatori.

Share this post


Link to post

Ok renunt la Aral, si o sa fac recomandarea si altora.

Am verificat bujiile sunt ok

N am tampon rupt

Mai ramane sa verific fisele sau mai bine sa cumpar altele.

Merci, pana nu verific fisele raman la ideea ca ele ar putea fii de vina.

Share this post


Link to post

Daca spui ca se manifesta in treapta a V-a si a IV-a pe la 70 km/h , atunci inseamna ca ar trebui sa se manifeste in toate treptele si in acest caz ar fi trebuit sa se manifeste si la acceleratie pe loc . Daca se ajunge la concluzia ca se manifesta la o anumita turatie ( cu masina pe loc ) atunci poate fi si din alte cauze , gen catalizator , cutie , vibratii ...

Trepidatia unde se simte mai tare : in schimbator , in volan , in pedalier, ... ???

Share this post


Link to post

@Montoya:...inainte sa schimbi fisele, verifica-le. Daca erau duse, sa-ar fi simtit mai ales la relanti, nu doar in sarcina, la o anumita turatie... As banui capacul distribuitorului, sau rotorul. (pt. EuroII)

 

Edit: MP/PM nu mai exista. Acum se numeste, simplu, "Mesaj"... (stanga-jos, ON/OFF, PROFIL, Mesaj) :) >-

Share this post


Link to post

In relantimeersul nu mai e acelasi, se simte o mica diferenta.

Nu ca as avea ureche dar l am pus langa alte doua matizuri si am vazut ca al meu era mai zgomotos. Nu era tacanitul acela de culbutori, doar putin mai zgomotos.

E adevarat se simt trepidatiile si in celelalte trepte, dar nu la fel de puternice ca in a 4 a la 70 si in a 5 a la 80. Stiti cum se aseamana mult cu zgomotul acela pe care il face motorul cand este subturat si trage greu. Adica cand mergi cu a 4 a la 30, sau cu a 5 a la 40. Inca o chestie , sa stitt ca motorul are vana, are demaraj nu cred ca e vreo diferenta fata de atunci cand nu suferea de aceasta buba.

Merci de sfaturi, utile si foarte necesare unui necunoscator.

AM O RUGAMINTE MARE::: M-AR PUTEA AJUTA CINEVA CU O CARTE TEHNICA MATIZ CARE SA INCLUDA DESCRIEREA TUTUROR REPERELOR MOTORULUI!!! APRECIEZ GESTUL , ANTICIPAT!

Share this post


Link to post

Am verificat si fisele cu altele de pe alt matiz si... nimic, acelasi zgomot. Ramane capacul distribuitorului.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...