Jump to content
Sign in to follow this  
Tavi

Ajutor! Curge Ceva Pe Sub Rezervorul De Antigel!

Recommended Posts

Ajutati-ma va rog cu o idee, cu o solutie ceva, provizorie, pina miine cind am sa pot sa ajung la un service.

Imi curge ceva (cred ca e antigel, ca e destul de "uleios" daca il iau pe degete) exact pe sub "borcanul" de antigel, cu o frecventa de o picatura la 2-3 sec., si se prelinge pe contararipa stinga, sau ce dumnezeu e aia.

Acum, facind feedback-uri, ma gindesc ca e mai demult, pentru ca acum vreo 2 sapt. mi s-a parut ca nivelul in borcan e cam mic (era la minim) si am mai completat vreo 2-300ml de antigel direct in borcan. Azi cind m-am uitat din nou, nivelu' era cam 0,5 cm sub minim!

Ce sa fac? Unde sa ma duc?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Pai n-au unde sa te duci acum (ca-i duminica dupamasa) iar pina maine nu se intampla nimic daca nu dai drumul la motor! Probabil va trebui inlocuit vasul de expansiune. Nu te ingrijora, costa numai 180 mii lei vechi.

Maine inainte de plecare, verifica nivelul, completeaza daca e cazul, apoi dai fuga la primul service daewoo, stind cu ochii pe indicatorul de caldura. Daca trece de jumate te opresti!

 

Daca n-ai stare, poti sa faci un test, acuma, completezi cu antigel, daca ai, apoi dai drumul la motor... si te uiti pe unde pica, vezi cit de tare pica, etc... te prinzi daca maine poti sa mergi cu ea, sau chemi doctorul acasa!

 

Bafta si tine-ne la curent.

Share this post


Link to post

Mai vreu sa te (va) intreb daca e groaznic de nasol daca completez nivelul cu alta marca de antigel pentru ca nu mai stiu de care e ala vechi din instalatie?

NFS, multumesc de raspuns. Nici nu stii ce incurajator e sa vezi ca ... , nu stiu, parca nu esti singur pe lume!

Si, da, promit, sa va tin la curent cu operatiunea.

 

PS: daca aveti idee de un doctor pentru acasa... Asta asa in caz ca...!

Multumesc.

Edited by Tavi

Share this post


Link to post

nu te mai speria asa tare ca nu e grav, chiar daca mergi o perioada cu vasul de expansiune gol (daca doar vasul e gaurit!!!) nu se intampla nimic, racirea functioneaza. doar atentie la becul rosu, cum ti-a zis NFS. dar nu o lasa zile intregi asa!!

nu te apuca de completat cu antigel de dacie, mai bine pui putina apa distilata, dar nu multa ca-i strici concentratia

 

ps: vasele sunt facute la timisoara ;)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Multumesc Tommy, incerc sa ma mai "potolesc" daca ziceti ca nu e chiar asa neagra... Stii cum e cind esti cam pe din-afara cu de-astea!!!

Oricum, in cursul zilei de miine o sa incerc sa rezolv problema.

Inteleg ca Autonetul si Grand Garage sint mai serioase decit celelate? Sau cel putin cam asa reiese din postul cu service-uri.

Edited by Tavi

Share this post


Link to post

Iti curge cand instalatia e sub presiune(dupa ce s-a incalzit motorul) sau si la rece?

Share this post


Link to post

Revin cu chestii proaspete. Curge numai cind e motorul pornit! si, am mai observat, cind e turat. Daca nu pornesc motoru' sau dac-l las la relanti picaturile nu se mai observa. In schimb, daca turez, incepe sa dea aprox. o pic/sec. (nu stiu ce-nseamna asta Nesperatule, cred ca numa' daca e cald cum zici tu). Deocamdata am completat cu un pic de apa distilata, sper sa nu fie prea frig in noaptea asta, am sters cu o cirpa cit am reusit sa bag mina sub borcanul de antigel (tata, inghesuiala mare mai acolo!!) si... D-zeu cu mila!

A! ca sa nu mai spun ca, cu ocazia asta, destul de noapte fiind, am observat ca primul cablu de bujii (adica primul din partea dreapta cum stai cu fata la masina) da niste scintei intre cauciucul care intra in motor si fierul motorului!!!!! Plus ca mi se pare ca nu mai merge asa silentios ca alta data, plus ca... Offfff! pastele masii ! Stiti cum e vorba aia cu... nu stiu cum in curu' babii mele!!! Ma rog sper sa rezolv!

Multumesc.

Edited by Tavi

Share this post


Link to post

Probabil o sa ajungi fara probleme la service, curge cand circuitul e presurizat. Eu am circulat zile cu pierderi mult mai mari pe la pompa de apa, dar nu iti recomand procedura pe care am folosit-o, adica sa merg cu dopul de la borcan nestrans, ca sa nu se faca presiune in circuit. Stai doar cu ochii pe indicatorul de temperatura apa sa nu urce prea tare. In caz ca urca acul prea sus(mai sus de 3/4 din scara) opreste frumos pe dreapta, lasa masina 15-20 min oprita sa se raceasca un pic, apoi completeaza cu apa distilata si mergi mai departe.

Acel "cablu de bujii" se cheama fisha si probabil de la ea merge mai putin rotund motorul, semnaleaza-le asta in service si probabil v-a trebui sa o schimbi, eventual tot setul, care cred ca e vreo 700 de mii.

Bafta.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor pentru suportul tehnic si moral. Voi rezolva in cursul zilei de miine mai ales ca, uite asa mai ai din cind in cind motive sa ramii si sa nu pleci cu totu' din tara asta, mai exista oameni seriosi si de omenie si printre noi !!!

Sa fiti sanatosi si sa dea D-zeu sa n-aveti nevoie de unii ca mine, cum am eu nevoie de voi!

Va tin la curent cu mersurile!

Multumesc!

Share this post


Link to post
Acel "cablu de bujii" se cheama fisha si probabil de la ea merge mai putin rotund motorul, semnaleaza-le asta in service si probabil v-a trebui sa o schimbi, eventual tot setul, care cred ca e vreo 700 de mii.

Bafta.

 

 

Tavi, nu-l asculta :)

 

Ia-ti un set de fise siliconice din Carefour, sunt mai bune, tin mai mult si costa mai putin, aprox 350.000 lei

 

Aaaa... si nu pune apa distilata si atit. Apa distilata ingheata fix la zero grade.

Deci cu cit cresti concentratia de apa distilata, cu atit iti va ingheta la o temperatura mai apropiata de zero.

 

Vad ca esti din Bucuresti, ai vazut ca azi a nins, asa ca la noapte...

Share this post


Link to post

Si ma uit dupa "set bujii matiz" sau ceva de genu' asta, nu, NFS? Adica vreau sa zic: scrie pe ele, pe cutie, pe ambalaj?

Apa distilata am mai pus numa' vreo 200 ml. Sper si eu sa nu...

 

Total offtopic, da' la cit de "negru" sint acum ca e bolnava buburuza mea, parca iti mai trece din amareala: http://a.oneofthelads.com/carwash.php.

Am mai vazut ceva in genul asta da' nu cu car wash. Trebuie sa bagati niste comenzi. Am incercat cu "wash", "kiss", "dance". Mai vedeti si voi ce mai fac fetele!

Edited by Tavi

Share this post


Link to post
Deci cu cit cresti concentratia de apa distilata, cu atit iti va ingheta la o temperatura mai apropiata de zero.

 

Te inseli, de ex, temperatura de inghet a antigelului nediluat este mai mare decat cea a antigelului diluat in anumite proportii.

Share this post


Link to post

Pai ori cauti bujii ori fise? Te uiti dupa FISE siliconice care sunt pentru Matiz!

Share this post


Link to post

Pardon, fise! OK.

Share this post


Link to post

Copii,

asa cum am promis revin cu situatia "reparata" la zi! Se pare ca nu era nimic ingrijorator si ca unul din furtunurile care intra/ies din borcan, mai batrin si mai obosit (furtunu'), se slabise, cred si curgea pe linga el. Cu ocazia asta, recunosc, m-am cam facut de kk cind mi-a mai verificat cite ceva pe ici pe colo, in sensul ca, buburuza mea a fost cam neglijata in ultimul timp: filtrul de aer cam murdar, cel de benzina cam demult neschimbat etc. etc. Promit sa redevin cu ea acelasi "gentelman" din prima zi!

Fise de bujii siliconice nu mai erau in Carrefouru' din Orhideea, o sa mai caut miine prin alte parti. Deocamdata merg cu ele asa mai ales ca n-am mai remarcat scinteile.

Va doresc o saptamina buna.

Share this post


Link to post

Sfatul meu este sa stai in continuare cu ochii pe antigel...ca nu se shtie sigur daca s-a revolvat 100%...exista posibilitatea sa fie chiar vasul devina si sa faca probleme numai dupa ce se incalzeshte lichidul in el , posibil ca vasul sa sufere vre-o transfomare :-? "dilatare",si doar atunci sa piarda...

 

 

Asa ca stai inca vre-o 2 zile cu geana pe antigel...daca tot se ambitioneaza sa curga ...ia-ti un vas...

Share this post


Link to post

Multumesc de sfaturi si promit sa le urmez pe toate cele primite indeaproape!

 

PS:

As multumi si in nume personal si "personalizat" dar nu stiu daca e voie, daca nu e reclama ... :-?

Oricum se stie el! :) >- :osanale:

Share this post


Link to post

Salutare, fratilor...

Incepand de azi sunt "fericitul" posesor al unui Matiz SE PLUS! Sunt in Marea Britanie cu ceva treburi (o sa stau ceva timp) si a trebuit sa-mi cumpar o masina...Taxele si asigurarile fiind scumpe a trebuit sa aleg o masina "low budget". Mi-am luat Matiz ca o stiam de acasa...In afara de faptul ca are toate comenzile pe dreapta (suciti mai sunt englezii astia!!!), cand am ajuns cu ea in parcarea casei am observat ca face un pic de balta jos...La o examinare mai atenta am zarit o fisura ca varful de ac prin care se scurgea agentul de racire...E dificil de gasit un vas de expansiune aici...Ma intereseaza daca stie cineva o solutie de lipit sau ceva asemenea care sa tina la tavaleala! Orice alte sugestii sunt apreciate! Multumesc anticipat baieti!

P.S. Pe viitor o sa postez si niste poze cu ciudatenia cu volan pe dreapta sa va minunati si voi! Mai are ea niste bubite dar pot sa mai astepte...vasul de expansiune e problema!!!

Share this post


Link to post

Esti in Anglia si nu gasesti solutie de lipit prin magazine? Ce sa iti recomandam noi, d-aci din tara? Moment, silicon. Cu poxipol nu incerca, am pus eu si se dezlipeste cand da de umezeala.

Share this post


Link to post

Multumesc Ilenuta!

Am fost la un garaj sa imi dea o solutie...Le-am amintit de siliconul care face minuni la noi...Parerea lor a fost ca nu tine pe polipropilena (materialul din care e fabricat vasul naibii)! Am intrebat si eu ca tot omul, ce sa fac? Sunt incepator in chestii din astea...Oricum sunt bucuros ca am depistat problema...Oricum mai astept sugestii!

Si inca o chestie mica...Care e presiunea normala in pneuri la Matiz? (Am mers pe autostrada si mi se pare ca "e mort" la acceleratie!)

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Incearca sa punctezi rapid locul cu un ciocan de lipit

Share this post


Link to post

Fratilor am incercat cu niste Super Glue si se pare ca tine...Oricum dupa vreo 50 km si ceva timp de stat prin parcari nu am mai gasit balti sub masinuta...Cand am terminat calatoria insa, am verificat nivelul antigelului in vas...si iar era sub minim...Credeti ca s-a dus pe instalatie? Alta explicatie nu am gasit...Astept un raspuns de la voi!

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...