Jump to content
Sign in to follow this  
Gerula

Matiz La - 16 Grade

Recommended Posts

tolin, cu mine vorbeşti? :scarpin: Mie mi-a pornit din prima.

Share this post


Link to post

Sorry, ma adresam cu un post mai sus, la care n-a pornit.

Share this post


Link to post

Prima cheie fara ambreiaj. Defapt prima apasare de buton de la etajul 7.

 

Nu stiu cum era schimbatorul, si restul ca eu am coborat dupa vreo 10 min. Totul mergea cum trebuie, caldurica etc.

Share this post


Link to post

Daca nu era la zero schimbatorul, o vedem la ora 17.

Share this post


Link to post

Cred ca steph s-a referit la faptul ca nu stia cat de greu se misca schimbatorul...

Share this post


Link to post

tolin_afc> gresit.

 

pt. a lasa secventa de pornire pe ON sunt niste pasi de urmat acestia fiind diferiti de la alarma la alarma.

 

in cazul meu inainte sa cobor din masina apas pe butonul de pornire, scot cheile din contact si motorul inca merge. Se va oprii cand se inchide ultima usa. Toate usile se inchid singure si ea stie ca motorul mergea cand s-a dat ultima persoana jos din masina deci nu exista sansele sa fie bagata in viteza.

 

daca deschizi o usa din nou secventa de pornire se anuleaza si tre sa iei pasii de la inceput, deci nici o sansa de stirile de la ora 5 :D

Share this post


Link to post

star trek nemesis si alta nu! 8-}

ce nu inteleg eu este de unde caldurica. ca eu cobor cam cu 5-10 mins inaintea neveste'mii, nu dau drumul la aeroterma si tot nu se ridica deloc acul dupa 10 mis de mers la relanti.. macar se mai fluidizeaza zemurile prin motor si cutia de viteze..

Share this post


Link to post

Bey, dar dejtepta scula ti-ai luat.

Share this post


Link to post

stiu :D

 

strumfuadi alea 10 min se fac mai mult, pana ma imbrac pana ma spal pe dinti bla bla, si se amorteste acu pana pe la prima liniuta. Cand afara sunt -17 si in masina +10 stii ce bine e ( ai impresia ca e cald rau :D )

 

La mine la relanti poate sa stea si o ora ca acu se lipeste de prima linie pe frigul asta si acolo ramane. Cum plec de pe loc ajunge aproape de mijloc unde trebuie, cum opresc 2 min scade la prima linie. Asa e si la voi?

Share this post


Link to post

Da, asa face si al meu; a fost prima data de cind il am cind n-am mai vazut acul lipit 2mm sub linia de mijloc ... frigul naibii, monsher.

Share this post


Link to post

La mine stă de obicei la jumate între prima linie şi linia de mijloc. Acum e 2mm peste prima linie.

Share this post


Link to post

de obicei sta umpic sub mijloc

la fel sta si acuma cand se incalzeste bine si daca tin aeroterma maxim pe treapta 2. daca dau pe 3 o ia la vale acul si ramane undeva putin peste linia 1. asta in bucuresti, ca afara nu cred sa se miste de unde l'au setat aia de la craiova

Share this post


Link to post

afara sta tot timpul 2 mm sub linia mijloc. in oras cum vede semafor cum cade acu :)

Share this post


Link to post

Scuzati-mi ignoranta, dar n-ar trebui sa se intample invers ?

Share this post


Link to post

Al meu nici ieri dimineata, nici azi nu a vrut sa porneasca la - 24 de grade. A pornit numai cu cabluri de la Kalos. Bateria are numai 1 an(Bosch) dar nu vrea sa porneasca.

Share this post


Link to post

tolin> afara chiar daca ecurentul de aer mai mare in botul maisnii, motorul merge turat dar in oras cand stai pe loc turatia e mult mai mica. nici inoras cand merg nu imi scade temperatura. doar la statul pe loc la relanti.

Share this post


Link to post

Sase ierni cu Matizul nu imi facea asa, doar invers. Si aici, la Bv. e mult mai rece ca in Buc. pe tot sezonul. Nici la Kalos nu face asa cum zici tu.

Nici n-ar avea de ce, daca motorul este termostatat. Nu ?

 

Ulterior

"Exista o explicatie": ceri prea mult de la incalzirea interioara.

Share this post


Link to post

Am pornit si eu azi, la 6:30 pe un frig cum nu s-a mai pomenit in cta.

Am auzit de la niste oameni batrani ca nu e bine sa fortezi masina la prima cheie, il lasi sa invarta o data, de doua ori si iei contactul. Cica atunci se rupe uleiul. La a doua cheie insisti putin si gata.

Am luat act de acest sfat precum si de ce am citit pe aici (ieri nu am plecat cu masina) si am pornit la a doua cheie fara probleme. Credeti sa sunt bune sfaturile batranilor, rablagiti prin dacii de ani si ani?

In rest simptomele aceleasi ca la toata lumea: scartaituri, troncanituri, volan greu etc, dar numai pana si-a dat drumul matizaurul.

Am incercat si chestia cu parasolarele lasate, vazuta la tv, cred ca functioneaza.

Share this post


Link to post

Care e chestia cu parasolarele?

Share this post


Link to post

Pai parasolarele lasate jos ar trebui sa tina aerul cald mai mult timp in zona parbrizului si astfel acesta se dezgheata mai repede.

 

Asta-i teoria. Trebuie verificata si practic...

Edited by AAdorjan

Share this post


Link to post
Din ciclul: "SECRETE MICI- EFECTE MARI" Vazuta la tv. (parca duminica): Pentru o dezgetare mai rapida a parbrizului se recomanda orientarea parasolarelor catre acesta. Astfel aerul cald este retinut mai mult in zona.

 

Am verificat, merge, dar daca motorul apuca sa se incalzeasca oricum parbrizul de dezabureste pana atunci.

Eu am incercat cu aer rece, motor neincalzit si a mers.

Share this post


Link to post
Am auzit de la niste oameni batrani ca nu e bine sa fortezi masina la prima cheie, il lasi sa invarta o data, de doua ori si iei contactul. Cica atunci se rupe uleiul. La a doua cheie insisti putin si gata.

La motoarele (injectie), la uleiurile, la benzinele, la bujiile si la acumulatoarele actuale nu cred ca sfatul mai este valabil. Cheia (prima) problemei sta intr-o revizie inainte de intrarea in sezonul rece. Cine invata sa faca treaba asta, nu are probleme de pornire tot sezonul. Revizia asta n-are lagatura cu reviziile cerute de fabricant si poate fi facuta oriunde de catre cineva care stie ce trebuie facut:

 

1- acumulator verificat si incarcat;

2- sistem de aprindere verificat (bujii, cabluri, delco, bobina);

3- filtru de aer curat sau nou;

4- galerie de admisie aer + IAC + PCV curatite, functionale;

5- lichid de racire verificat sau schimbat;

6- ulei adecvat zonei climatice si schimbat la timp;

 

Lista ramane deschisa, desi toata poate fi cuprinsa intr-o singura propozitie: motor in stare buna de functionare. Neglijarea intretinerii motorului loveste sigur in sezonul rece.

Share this post


Link to post

tolin> la mine caldura sta la maxim pe viteza 2 sau 3

 

e cald si bine in masina :)

Share this post


Link to post

Si atunci cum faci de-ti scade temperatura la stop, opresti motorul ?

Share this post


Link to post

...probabil ţine aeroterma pe aer d'afară. Cum renunţ la recirculare, de două zile şi eu păţesc la fel... dar numai dimineaţa pe răcoare. Mai nasol e cu fumatu'...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...