Jump to content
Sign in to follow this  
cipiamon

Mici Intrebari Despre Masina

Recommended Posts

1. Daca Domane fereste nu vrea sa mai porneasca si iau curent de la alta masina iar acea masina are baterie de 50 de amperi si masina mea are baterie de 35 se poate intampla ceva nasol?

 

2. Daca a scazut nivelul uleiului insemna ca consuma si mai multa benzina? Pot sa completez cu orice fel de ulei? tinand cont de faptul ca habar nu am ce ulei are acum masina.

 

3. Mi se pare mie sau oare dar daca alimentez de la anumite benzinarii masina poate consuma mai putin?

 

4. Daca e consum de curent in timp ce merge masina, de ex. incalzitor luneta spate, caldura data tare (nu AC) faruri etc., insemna ca masina consuma mai multa benzina? si daca da cam cu cat influenteaza?

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

1. Nu cred, la mine nu s-a intamplat. In plus, curentul nu se ia exact de la baterie la baterie, pentru ca masina care "da" trebuie sa aibe motorul pornit.

 

2. Nu neaparat. Nu. (respectiv). E foarte rau ca nu stii ce tip de ulei are masina, daca amesteci mineral cu sintetic este nasol. Intreaba-l pe fostul proprietar.

 

3. Nu ti se pare

 

4. Nu consuma neaparat mai multa benzina, ci scade puterea. Iar tu "compensezi" din acceleratie, ceea ce duce la cresterea consumului. Oricum, cu foarte putin (sub 0.5%).

Share this post


Link to post

1. Nu

2. ? citi km are masina? nu completa cu orice feld e ulei, compromiti intreaga cantitate daca au caracteristici diferite; incearca sa faci un schimb complet de ulei CU ULEIUL RECOMANDAT DE CONSTRUCTOR; n-ai manual, foloseste Google sau intreaba la reprezentanta Suzu.

3. Calitatea benzinei difera intre benzinarii; o benzina proasta => consum marit; paradoxal, la Matiz si o benzina "prea buna" (CO>95) genereaza consumuri crescute.

4. Da, creste consumul. Infim.

Share this post


Link to post

Pentru viata mai lunga a motorului masinutei tale, fa un schimb de ulei si filtru cat de repede poti. Pune ulei 10w-40 sau 10w-50 si vei putea merge in aproape orice conditii (nu merge cu ulei d'asta la temperaturi sub -20 C). Daca folosesti ulei 5w-30, la temperaturi mai mari de 30 C nu-i ofera suficienta ungere masinii tale. Vezi sa fie minim API SG. Uleiul se schimba (la tine) la maxim 10.000 de kilometri, si se schimba si filtrul.

Sa nu care-cumva sa amesteci tipuri diferite de ulei in motor, ca se intampla oaresce chestii mai nasoale.

 

La celelalte intrebari ti-au raspuns colegii deja.

Edited by tatabobu

Share this post


Link to post

cipiamon, am gasit un forum specializat pe swift in timp ce cautam niste infos despre masina mea, tot un suzuki.

 

http://www.teamswift.net/

 

 

Si ar mai fi http://www.suzukiforums.com

 

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=2937

 

Sper sa te ajute, oricum cauta pe google daca ai vreo nelamurire, e imposibil sa nu gasesti date despre masina ta. Bafta!

Edited by King Mercury

Share this post


Link to post

Multumesc, aveti idee cam cati litri de ulei trebuie sa cumpar pentru motorul meude 1L?

Share this post


Link to post

3.5 litri de ulei in motor, 2.4 litri in cutia de viteze si 3.9 litri lichid de racire pentru motorul in 3 cilindri.

Share this post


Link to post

Mai am si eu intrebare va rog, cand verifici uleiul? Inainte de a porni masina sau dupa ce ai mers cu ea?

 

Chestia e ca masina o tin parcata cu doua roti pe o bordura, si nu cred ca e valida verificarea uleiului in pozitia asta. Daca pornesc motorul banuiesc ca nivelul uleiului scade, azi am oprit motorul sa vad cum e nivelul si nu se cunostea nici un nivel, am sters fierul ala, l-am bagat iar si cand l-am scos tot nu indica nici un nivel dar era murdar de ulei, totusi nu se cunostea nici un nivel :(

Share this post


Link to post

Masori uleiul INAINTE de plecare. Dar masina trebuie sa fie pe teren cit mai drept. Altfel indicatia va fi eronata.

 

Daca pornesti motorul uleiul se imprastie prin motor, normal ca scade nivelul in baie. D-aia, poti sa masori nivelul abia DUPA ce ai oprit motorul DE CEL PUTIN 10 MINUTE, ca sa aibe timp uleiul sa se scurga inapoi in baie!

 

:)

Fierul ala se cheama JOJA! N-are cum sa nu se cunoasca nici un nivel, ori ai uleiul proaspat si foarte curat, ori joja prea murdara! :) (glumesc). Cel mai probabil e ca nu ai vazut tu bine (intuneric, chestii d-astea...)

Share this post


Link to post

Uleiul se verifica cu masina in plan orizontal :D si sa aiba minim jumatate de ora de cand a fost oprit motorul (de cand ai lasat-o in parcare)

 

edit1: mamaaa, ce degete rapide are Nenea Sergiu :) )

Edited by sebian

Share this post


Link to post

uleiul trebuie verificat cu masina intr-o pozitie perfect (sau ma rog aproape) plana. chiar daca mergi cu masina si o asezi pe o pozitie orizontala...las-o cateva minute sa se aseze tot uleiul dupa care poti sa verifici prin metoda care o stii ;)

Share this post


Link to post
Pune ulei 10w-40 sau 10w-50 si vei putea merge in aproape orice conditii (nu merge cu ulei d'asta la temperaturi sub -20 C). Daca folosesti ulei 5w-30, la temperaturi mai mari de 30 C nu-i ofera suficienta ungere masinii tale.

Dupa logica asta ar trebui sa bagam ulei xW100, ca pe acolo e temperatura motorului. SAE30/40/50 reprezinta grade de vascozitate, iar motoarele se construiesc pe aceste grade si nu pe acele de temperatura.

La un motor mic si pentru strada, in zona climaterica temperata, un ulei de 2x/4x mai vascos (adica de la SAE30 la SAE40/50) face mai rau. Nu ignorati faptul ca dimensiunea fitrului de ulei, a circuitului si a pompei ramane constanta, deci, se reduce debitul, nu ?

Share this post


Link to post

Este bine cand se verifica uleiul sa se scoata joja si sa se astepte 1-2 minute pana se face verificarea. Pentru ca in momentul in care este scoasa, uleiul fiind rece este vascos, si este tras de joja in sus, iar indicatia poate fi eronata

Share this post


Link to post

Pai, regula este: scoti joja, o stergi de ulei, o bagi la loc, tragi aer in piept, o scoti si abia atunci o "citesti". Apoi o stergi si o bagi la loc.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

si pe urma expiri

Share this post


Link to post

Sau ramai asa, daca pe joja nu-i urma de ulei. Am patit una data, cand motorul era inclinat si n-am observat, iar urme usoare de ulei erau doar pe varful jojei.

Share this post


Link to post

Sau cand e masina cu 100km la bord. Asta am patit la kalos. Pana nu am pus pe mana, nu imi venea sa cred ca e ulei pe joja.

Share this post


Link to post
Apoi o stergi si o bagi la loc.

Pai de ce s-o mai stergi? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Pentru ca urmatoarea citire sa fie corecta.

Share this post


Link to post

Sanchi... asta numa in cazul in care vrei sa citesti de doua ori la rind! Daca vrei sa mai citesti dupa ce ai mai mers un pic cu masina, tre s-o iei de la inceput cu aeru in piept si cu stersu'!

Share this post


Link to post

pentru ca s-o bagi perfect curata :)

Share this post


Link to post

Aha, compris! Pai eu as sugera sa n-o mai bagam deloc, daca tot se murdareste, ocazie cu care facem si economie la servetele. O luam acasa si-o punem in biblioteca, intre carti, sa stea dreapta, ca vorba aia... daca ai joja in casa, de necazuri nu-ti mai pasa!

:) )

Share this post


Link to post

Mai am si eu o intrebare, eram azi la iesire din Bucuresti catre soseaua Bucuresti-Pitesti, mergeam catre Pitesti, nu am iesit din Bucuresti, in fata liceului auto 8, trebuia sa intorc, la 180 de grade, era acolo un scuar, dar in fata mea era si un semafor care era rosu si sub el scria RATB. Normal m-am gandit ca se adreseaza doar autobuzelor. In masina mai eram cu cineva (fara carnet) care mi-a spus ca stie pe cineva cre si-a luat amenda aici ca a intors pe culoare rosie a acelui semafor... si facea presiuni sa nu trec sa astept culoarea verde. Ok, dar in spate claxona unu... pana la coada am astepta verdele care a aparut dupa vre-un minut... aveti idee daca chiar ar fi interzis sa treci pe culoarea rosie a acelui semafor sub care scrie RATB?

Share this post


Link to post

Nu am inteles prea bine dar nu cumva acolo era o intersectie si tu ai fi intors in interesectie fara sens giratoriu?

Share this post


Link to post
Dupa logica asta ar trebui sa bagam ulei xW100, ca pe acolo e temperatura motorului. ...

 

 

Ce am scris (recomandarile alea) sunt luate din recomandarile producatorului pentru motorul G10A (3 cilindri, 1 litru). Si se cam pupa: la temperaturi exterioare mici e recomandat sa ai vascozitatea la rece cat mai mica, sa nu ai belele cu motorul la pornire, iar la temperaturi exterioare mari se recomanda sa ai vascozitatea la cald mai mare un pic. Repet, datele sunt luate din recomandarile producatorului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...