Jump to content
Sign in to follow this  
b03hxt

A Inghetat Apa Din Benzina In Carburator?

Recommended Posts

de cand a scazut temperatura sub 0 grade motorul la ticalosul meu nu isi mai tine relanti ul

se opreste

 

aveti idee este de vina apa din benzina sau este alta problema

 

ce remedii imi sugerati?

Share this post


Link to post

Are mizerie in jiglerul de ralanti.

Share this post


Link to post

ma uit in carte sa vad pe unde vine jigl..

am cumparat acum si niste aditiv pt benzina care cica curata carburatorul si elimina apa dar tot degeaba

Share this post


Link to post

Aditivul care elimina apa...cred ca este o "chestie" care perimite ca apa sa se amestece cu benzina.

Cum adica elimina apa? Hocus - pocus - a disparut apa.

Pe vremea lui ceasca cand se gasea apa in benzina, se punea cate o juma' de kil de spirt la un plin de rezervor.

Share this post


Link to post

Daca ii bagi aditiv de "eliminat" apa mai baga niste benzina intr-o sticla de 2 litrii di mergi cu ea pana se termina benzina.

Share this post


Link to post

Am dat carburatorul jos l-am curatat (si suflat cu aer )si tot se opreste , cred ca o duc la service.

Edited by b03hxt

Share this post


Link to post

Pai da l-ai curatat...dar reglajele de aer,benzina si ralanti nu i le-ai facut???normal sa se opreasca.

Share this post


Link to post

Ma gandesc si eu ca la cat este de ciudat carburatorul de tico daca ai apucat sa invarti si vreun surubel sa-l dereglezi doar la service ii mai dai de cap. Ca daca-l reglezi dupa ureche risti sa consumi prea mult... ;)

Share this post


Link to post

Cred ca nu imi mai functioneaza electrovalvele alea dupa carburator.

Share this post


Link to post

Motorul se opreste si cand este cald si cand este rece?

Share this post


Link to post

Am rezolvat o , era o electrovalva de pe carv blocata

Acum merge bine.

msy ptr ajutor

Share this post


Link to post

Va salut pe toti!

 

Am si o bestie de aproape 1.5 ani si n-am facut decat sa-i pun benzina si talpa. In iarna asta a incept sa moara din senin si oriunde nu te astepti. Suspectez ca ar fi totusi apa in benzina, ca am sentimentul ca face de cand i-am facut plinul ultima oara. Oricum nu ma pricep, dar nici in service nu l-as duce fara sa am temele facute ca cine stie cu ce ma aleg. Interesant este ca daca moare nici nu o mai pornesti o ora, doua, si are zile cand nu moare deloc. sunt foarte contrariat de aceasta manifestare aleatorie. Va rog sa ma ajutati cu un sfat, ceva. Multumesc.

Share this post


Link to post

@mariancd: in cazul in care ai mai mers si cu rezervorul gol (mai ales in perioadele reci - primavara, toamna) in rezervor apar intradevar condens. Simptomele descrise de tine pot fi intradevar de la existenta apei in rezervor si aceasta poate ingheta pe conductele de benzina. Iti recomand solutie de alcool izopropilic (gasesti in orice benzinarie) si toarna un flacon in rezervor cand afara este temperatura poztiva (ca sa se dezghete doapele). Astfel vei scapa de apa adunata in rezervor. Mie problema asta mi s-a intamplat la Dacia din profil.

Share this post


Link to post

A trecut frigul au venit ploile. Dupa ce cu o zi inainte a mers fara probleme, aseara si-a facut iar de cap. Dupa ce a pornit si am acelerat-o sa nu moara, tot a murit, si asta definitiv ... Dupa mirosul puternic de benzina cred ca este inecata. O sa pun si o solutie de curatat carburator dar nu stiu ce sa-i fac atunci cand se ineaca si de ce se ineaca ...Poate ma puteti ajuta ... Multumesc.

Share this post


Link to post

Tico-ul nu se ineaca...

Suspectez ca ai o problema cu modulul electric de la delco. De la apa din benzina nu se opreste motorul...decat daca ai vre-o 10l in rezervor...

Share this post


Link to post

mariancd, cea mai simpla metoda de a descoperi daca ai apa in sistemul de alimentare este asa:

1) urci masina pe rampa (sau o ridici pe cric la roata spate stanga)

2) te bagi dedesubt

3) stergi cu o carpa curata (eventual inmuiata intr-un solvent, apa, ceva) filtrul de benzina care are forma unui butoias din plastic (de vreo 100ml) si este situat cam in dreptul rotii stanga spate, in fata ei

4) observi daca pe fundul paharului decantor al filtrului este un lichid alb-ruginiu (apa murdara), diferit de benzina galbuie (sau verzuie) de deasupra.

Daca acel lichid exista acolo (apa), este posibil sa se fi imprastiat prin tot sistemul de alimentare: rezervor, filtru, conducte, pompa, carburator.

Pentru a remedia situatia:

1) trebuie sa torni in rezervor un aditiv pentru eliminarea apei din benzina;

2) daca nu merge, se procedeaza la eliminarea manuala a apei din sistem (carburator, etc.) prin demontare, stergere, suflare;

3) alimentezi data viitoare de la alta statie de benzina...

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Am pus solutie de elimnat apa dar am ajuns la concluzia ca alta trebuie sa fie cauza. Oricum fenomenul se manifesta cam asa:

- azi o pornesc, bajbaie un pic la relanti dar cu un pic de acceleratie trecem si merge

- ma plimb cu ea prin cartier si incepe sa moara, si gata este ...

- nu mai porneste decat eventual a doua zi ...

- cert este ca poate sa moara in mers si nu porneste nici impinsa ...

- curios este ca daca o pornesc si o las sa moara la relanti nici ca mai porneste ...

Toate aceste fenomene nu le-am avut intr-un an jumate si iarna trecuta chiar daca mai murea din cauza socului automat o ajutam cu acceleratia ... Poate fi bobona de inductie dar deaja trebuie sa apelez la cineva care se pricepe ... dar unde il gasesc ...

Share this post


Link to post

Da, se poate sa fie ceva din sistemul de aprindere: bobina sau modulul de aprindere. In functionare, prin ambele trece un curent destul de important, care, prin efect Joule, le incinge. Ajunse la o anumita temperatura, nu mai sunt eficiente in generarea tensiunii inalte necesare pentru aparitia scanteii pe bujii.

Faptul ca porneste a doua zi se poate datora revenirii in parametri a acestor componente dupa racire.

Pentru verificare, faci urmatoarele:

1) dupa ce motorul "moare", pui mana repede pe bobina si vezi daca e fierbinte, apoi desfaci repede cele doua suruburi care tin capacul delcoului si pui mana pe modulul ala electronic negru dinauntru. Daca vreuna din ele e fierbinte, e clar ce trebuie schimbat;

2) scoate o bujie si vezi daca e innegrita, dovada a scanteii slabe si a arderii incomplete;

3) cu un ohm-metru masori rezistenta electrica a bobinajului primar si secundar al bobinei de inductie: in primar trebuie sa ai 1.2 ohmi, iar in secundar 12.1 kohmi.

4) verifici puterea de descarcare a bobinei:

- demontezi delcoul (distribuitorul) cu totul, scotand cele doua suruburi cu cap hexagonal de 12, apoi tragand cate putin de corpul delcoului spre dreapta, dupa ce ai deconectat mufa electrica de sub delcou si ai scos fisele;

- conectezi din nou mufa aia, scoti capatul fisei centrale din delcou si o apropii de masa la aprox 1cm

- pui contactul cheii

- sprijini corpul de aluminiu al delcoului de masa (capacul culbutorilor, de ex) si rotesti cu mana de pinionul (furca) de antrenare de pe axul delcoului: trebuie sa apara scantei albe-albastrui intre capatul fisei si masa; maresti distanta fisei fata de masa si incerci din nou: scanteile trebuie sa se mentina pana macar la 15mm de masa, ca semn al unei bobine cu izolatia indemna.

Succes!

Share this post


Link to post

Multumesc! Din pacate nu am prea mult timp sa ma ocup de masina, asa ca merg pe varianta mai costisitoare si am schimbat bobina, fise, buji ... urmeaza modulul de aprindere electronica ... intrebarea mea este daca acest modul este cel care comanda bobina si daca il inlocuiesc trebuie sa mai fac alte reglaje ...Oricum acest modul sper sa fie ultimul pe care il schimb... multumesc inca o data ...

Share this post


Link to post

Kinetix, am scos ansamblul aprindere si am facut ce mi-ai spus cu rotitul. Nu are nici pic de scanteie. Am mers ceva mai departe si dupa capul meu de mecanic ar trebui ca la intrarea in bobina de inductie sa am 12 V daca fac punte pe cele doua fire care vin la delco. Sper sa nu gresesc, dar nici becul nu s-a aprins. Ce ar putea fi?

Share this post


Link to post

Da, daca pui contactul cheii in pozitia in care se aprind becurile din bord, trebuie sa ai tensiune pe mufa bobinei de inductie.

Atentie, mufa de plastic are deschiderile tare inguste, asa ca daca sarmele becului de test sunt mai groase, nu ajungi sa faci contact electric efectiv cu papucii metalici din mufa. Eu am incercat azi cu varfurile de test ale aparatului de masura si a trebuit sa le fortez pentru a intra in contact cu papucii metalici.

Daca pui contactul cheii in felul aratat mai sus, faci contactul bine pe mufa, si totusi nu ai curent pe ea, inseamna ca trebuie cautata defectiunea undeva pe traseul de alimentare a bobinei: tablou sigurante, contactul cheii, cabluri alimentare. Pe de alta parte, daca modulul de aprindere din delcou primeste curent dar nu alimenteaza bobina, atunci el e de vina. Nu uita ca si sub delcou este o mufa electrica ce alimenteaza modulul de aprindere.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...