Jump to content
Sign in to follow this  
Senna

Daewoo Tico Sx '98

Recommended Posts

Cum am ajuns eu sa dispun de masina care da titlul acestui thread? In 1998, tata, satul de consumul mare al Daciei, s-a hotarat sa cumpere un Tico. Zis si facut, insa nu inainte de eliminarea scepticismului care plana asupra masinilor "mici", eliminare facuta dupa indelungi consultari cu mai vechi "ticozauristi". Numai ca dealerul EuroService si-a batut bine joc, masina avea deja peste 300km la bord si nici macar nu a apucat sa ajunga cu ea casa, a parcurs 3km si a ramas in pana prostului, asta dupa ce a fost asigurat de vanzator ca are minim 3 litri de benzina in rezervor :spumelagura: Trecand peste asta a fost foarte incantat de machineta. A parcurs 90kkm cu mare incantare, atat in oras cat si pe autostrada. Din impresiile lui citez "Tico si-a scos banii numai de consum, am fost foarte impresionat ca am consumat aproape pe jumatate fata de cat consumam cu Break-ul" sau "cand ma sui inapoi in Dacie parca merg cu un camion" :)

In timp ce ea era "Daddy's car" am testat-o de mai multe si m-a dat pe spate atat la figurat cat si la propriu: 0-50km/h in 5 secunde nu mai vazusem pana atunci; suspensie ferma care permite viraje rapide, de asemenea. Mi se parea un "pachet de nervi" numai bun pt un "tanar furios" cum imi placea sa ma cred pe atunci. Dupa test-drive nu va mai spun cat de greu au trecut lunile pana a ajuns pe mainile mele.

Cand am preluat masina dar si inainte am fost extrem de entuziasmat intrucat urma sa cunosc in detaliu un autoturism mai modern, mai nou decat stiam pana atunci si care, dupa sperantele mele, urma sa ma bucure mult mai mult si sa ma dezamageasca mult mai putin decat o facusera Daciile. Tatal meu a fost foarte inspirat si mi-a daruit si manualul de reparatii polonez, sa ma ajute la viitoarele lucrari care urmau sa fie necesare. Care au aparut abea dupa 100kkm, cand cu mare interes am inlocuit personal la trenul fata amortizoarele si bucsile. Mi-a crescut inima vazand cat de usor se lucreaza in comparatie cu Dacia. Au urmat alte reparatii si reglaje care mi-au mentinut tonusul.

Dilema mea a fost intre a pastra masina originala si a o imbunatati. Am ales intr-un tarziu varianta secunda, fara sa iau accentul de pe mentinarea unei bune stari tehnica generale. Dintre imbunatarile aduse masinii mentionez: amortizoare Monroe Original fata/spate care au adus un plus tinutei de drum, bord iluminat prin leduri albastre (multumesc Soran), dimmer la plafoniera (multumesc Abram_Burel). Am modificat corelarea socului automat cu temperatura motorului si am obtinut un mers relanti mai putin turat, un consum mai redus si porniri usoare la cald. Urmeaza inchiderea centralizata cu telecomanda si boxe de 13" in portiere puse pe kick panels pe care le voi monta de indata ce vremea imi va permite.

Previziunile mele de la inceput s-au dovedit a pesimiste intrucat masina nu m-a dezamagit nici macar odata, nu am reusit vreodata cu aceasta masina sa raman in pana, nici macar pana de cauciuc. Pornind intotdeauna la maxim a 2-a cheie am reusit sa scap de "emotiile" care le aveam cu Dacia, cand nu eram sigur atat ca va porni cat si ca va functiona normal si ca voi ajunge la destinatie.

Masina a raspuns excelent la comenzile mele in multele deplasari in care m-a , reusind performanta de a nu comite nici un accident rutier, doamne fereste :osanale: Am ajuns sa simt ca masina este prietenul meu, mereu dispusa sa imi satisfaca asteptarile; cat si toleranta cu scaparile mele, putine insa la numar. A stiut sa-mi atraga atentia cand i-am cerut mai mult decat poate face, astfel incat sa ajung ii cunosc limitele si sa nu le mai depasesc.

Sper sa fiu in continuare cat mai incantat si multumit de ea.

post-498-1136808161_thumb.jpg

post-498-1136808193_thumb.jpg

post-498-1136808221_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Sa-ti dea D-zeu sa-i dai numa` benzina si talpa!

Share this post


Link to post

Dimmer-ul este un circuit electronic plantat intr-un dop de PET. Mentine lumina plafonierei aprinsa inca 10 secunde dupa inchiderea usilor si dupa acest timp o stinge gradat. Astfel ai lumina cat sa bagi cheia in contact si sa-ti pui centura.

Am renuntat la becul original al plafonierei deoarece era uzat, lumina devenind galbuie. Intrucat nu prea se gasesc de schimb l-am inlocuit cu 4 leduri de 3V, alb neon, legate in serie. Acestea au fost procurare de la magazinul Syscom de pe str. Maica Domnului; costa 3.5 ron bucata fiind cele mai puternice pe care le au. Mai intai am lipit led-urile 2 cate doua (+ cu -) apoi perechile rezultate le-am unit rezultant un sir de 4 leduri. Plusul este piciorul care se continua in led cu o bucata mai mica de metal. Sau incercati ledul la doua baterii R6 inseriate (3V): daca este conectat corect se aprinde si astfel identificati polaritatea. Picioarele exterioare ale sirului de led-uri le-am matlasat pe suportii (lamelele) becului originial si am strans cu clestele pt o solidarizare mai ferma pe lamele.

 

Intr-adevar, amortizoarele spate s-au dovedit a fi prea dure pt deplasari urbane zilnice, cu treburi. Calitatea precara a asfaltului a avut un cuvant greu de spus. Le-am inlocuit luna trecuta cu o pereche Mando pe gaz, koreene. Practic sunt amortizoarele cu care veneau echipate masinile fabricate in Koreea. Confortul este mai bun iar scaderea stabilitatii in viraje este foarte mica, sunt mai multumit asa.

post-498-1146299048_thumb.jpg

post-498-1146299095_thumb.jpg

post-498-1146299721_thumb.jpg

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns si pentru poze . Ai avut din fabricatie sistemul de aprindere a plfonierei la deschiderea portierei sau este instalat ulterior?

Share this post


Link to post

Din fabricatie, intrucat am modelul SX; plafoniera avand 3 pozitii. La Tico SL plafoniera are doar 2 pozitii: inchis sau permanent deschis.

Edited by Senna

Share this post


Link to post

De asemena, Bogdan, observ ca si masina ta este intretinuta si pastrata cu grija de-a lungul timpului :)

Un lucru este clar totusi: odata cu trecerea anilor constat ca nu se mai fabrica masinile astfel incat sa dureze in exploatare ani de-a randul doar intretinandu-le si atat (exceptie fac o parte dintre cele japoneze); acum se produc dupa principiile epocii de consum :) ) (schimbare la 3 ani)

Share this post


Link to post

Trist dar adevarat, economistii dicteaza, timorand inginerii proiectanti :-W Protestez prin faptul ca refuz sa-mi inlocuiesc masina cu una noua pentru ca apoi sa cotizez la greu prin service-uri. Am satisfactie ca am intretinut personal aceasta masina cu mult inainte sa mi-o daruiasca tata. Si voi avea grija de ea in continuare, pur si simplu nu suport ca un strain sa umble la masina mea. De curand am reusit s-o aduc intr-o stare tehnica impecabila din punct de vedere mecanic. Urmeaza de remediat micile imperfectiuni ale caroseriei dobandite cu "sprijinul" concitadinilor nostri :spumelagura: si dezvoltarea echipamentelor auxiliare de confort si siguranta (sonorizare,inchidere centralizata cu telecomanda+alarma). Mergem impreuna inainte!

post-498-1146432412_thumb.jpg

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Iti urez succes :thumbl: in implinirea dezideratului tau, si sa o conduci cu bine :)

Edited by Mike1

Share this post


Link to post

O poza mai noua a masinutei

post-498-1147025299_thumb.jpg

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Impecabila masina, felicitari ! Grabeste-te cu sonorizarea, ca se pune praful pe difuzoare! :)

Share this post


Link to post

Este vopsita aripa spate ? ca pare vopseaua mai inchisa .Frumoasa culoare oricum.

Share this post


Link to post

felicitari pentru faptul ca o intretii! (eu unul mi-am dat seama cam tarziu ca e esential sa ai grija de masina)

am o intrebare: amortizoarele monroe de pe spate le-ai vandut? daca nu, ce ai de gand cu ele?

Share this post


Link to post

Mi-am polisat si ceruit masina de curand, in regie proprie. Din cauza ca a fost harsaita acum multi ani de un berbec daciot in Mioveni, usa stanga spate a fost revopsita si a iesit prost, si de aici diferenta de aspect fata de aripa spate (si restul masinii). La Tico vopseaua originala este aplicata in camp electrostatic si este de buna calitate. Stau in cumpana daca sa ma hazardez sa revopsesc elementele de caroserie zgariate cu riscul de a pierde calitatea vopselei de fabrica.

Share this post


Link to post

Senna de ce nu incerci sa vopseti toata masina ca sa nu mai ai variatie de culoare! Dai un ban da sti ca iese bine!

Share this post


Link to post

Ba e exact invers, dai un ban, dar stii ca iese mult mai prost decat vopseaua din fabrica.Asa cum spunea si Senna, vopseaua originala este de foarte buna calitate, iar conditiile de lucru si competenta meseriasilor din service, sunt la o distanta de ani-lumina fata de tehnologia din fabrica, iar rezultatul final se cunoaste. Eu am mai avut un Matiz, care a fost serios avariat, si a fost revopsit integral, in service autorizat. Rezultatul a fost groaznic. Asa ca nu cred ca merita revopsirea integrala.

Share this post


Link to post

Nu stiu daca e locul cel mai bun sa discutam(macar pe scurt) lucrurile astea dar ticozauru meu a fost lovit de vreo 2 ori(usor) si de fiecare data s-a lasat cu vopsit(la service-uri diferite) si de fiecare data a iesit din service ca nou :) Se observa ca aripile si capota sunt vopsite mai de curand fata de restul unde s-a mai matuit dar la calitatea vopselei si executiei nu am cuvinte de repros! :D

Share this post


Link to post

Daca faci o polisare nu se va mai cunoaste, iar dupa vreo 10 spalari nici pe atat.

Share this post


Link to post

@guru: Sa sti ca exista si vopsitorii de calitate! NU mai generaliza de la un lucru pe care l-ai patit tu. Eu stiu in constanta 2 vopsitorii care iti fac masina ca noua, dar costa!

Share this post


Link to post

Ma rog, nu prea e asta locul in care sa dezbatem subiectul, dar nu contest ca exista vopsitorii de calitate.Insa oricat de bune ar fi, nu au tehnologia din uzina, pentru ca e imposibil, nu au cataforeza, nu au camp electrostatic,nu au roboti, nu au un mediu lipsit de praf, ca o sala chirurgicala, etc. Am vizitat sectia vopsitorie de la Craiova , si desi eram impreuna cu directorul de relatii publice, am avut nevoie de aprobare speciala ca sa intru in acea sectie, unde am fost decontaminat de praf, mai ceva ca la NASA. Am fost echipat cu papuci, boneta si halat alb cand am intrat in sectie, unde am vazut tot procesul tehnologic, in care, de la tabla pana la lac, sunt aplicate 7 straturi de material. Daca un service ar folosi tehnologia respectiva, vopsirea ar costa, probabil, mai mult decat toata masina. De aceea, eu nu recomand vopsirea integrala , decat atunci cand nu se mai poate altfel, ca in cazul meu. Parerea mea, Senna chiar nu cred ca e cazul sa vopseasca toata masina, cu o tehnologie mult inferioara celei originale, pentru o amarata de usa, chiar daca sunt diferente de nuanta.

Edited by guru

Share this post


Link to post

Super masina :D

Sa o stapanesti sanatos in continuare si fara incidente :lavolan:

Edited by bebestrumf

Share this post


Link to post

Cu greutate m-am despartit de Ticalos. Mi-a adus destule bucurii si de acum i le va aduce noului ei stapan, colegul nostru de forum nic_otava. Condusul unui Tico va fi palpitant mereu pt mine.

Octavian, s-o stapanesti sanatos :thumbl:

Share this post


Link to post

Mersi, Senna!

Condusul unui Tico este ceva aparte. Daca masina este intr-o stare foarte buna, cum este cazul de fata, satisfactia este garantata.

Promit sa am grija de ea si sper sa ne vedem la cate o bere, suc.

 

Oricum, multumesc pentru sfaturi, consultanta tehnica si ...tot.

 

 

Spor!

Share this post


Link to post

@guru mie mi-au vopsit-o fain sincer, tot integral.

La fel ca si tico tau, al meu a fost intretinut bine cu tot ce ii trebuie CAND ii trebuie. Tata a fost primul sofer, eu conducand ocazional. Acum e in posesia mea 100% din timp si vreau sa am grija de el atat cat a avut si tata daca nu chiar mai mult(el nu prea il spala, cam o data la 3 luni vedeam culoarea cum era :) ) )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...