Jump to content
Sign in to follow this  
raol

Tuning

Recommended Posts

need help!!!! am un matiz POWER SE din 2002,al 2-lea proprietar,imi place cum arata si nu vreau sa-l schimb in urmatorii 2,3 ani.vreau sa-i maresc putin putere ca nu prea-i simt calutii si stabilitatea.ma gandeam la suspensii pe gaz si un filtru de aer etc.,invetitii minime(sunt un novice in ale mecanicii).oricum nu ma prea intereseaza exteriorul si as vrea sa fac o investitie minima

 

Ce ati patit cu totii de la un timp ? La ce scoala ati invatat scrisul asta ? Poate forumul acesta nu este pentru voi ?

Share this post


Link to post

ce legatura au caii putere cu confortul?? Sau e vorba doar de faptul ca te simti tu mai bine cand apesi acceleratia? Dai un search si ai sa gasesti destule. Stim ca nu mai ai rabdare si vrei raspunsurile pe tava, dar la ce vrei tu sa faci la masian trebuie citit nu doar sa primesti un raspuns simplu.

Share this post


Link to post

Eu iti raspund , desi ... titlul este in antiteza cu ce scrii ! :) Comfortul il poti spori prin isonorizare ( zgomote exterioare reduse ) , reglare usi ( sa nu mai bata vantul prin el ) , motorul ( daca spui ca e SH , apai primul lucru este sa-l aduci la zi : ulei , antigel , filtre , curatare si muuuulte altele ) Poti pune o cotiera , o instalatie audio mai buna , huse de calitate ( cu suport lombar ) ...

Performantele sunt destul de greu de realizat cu o investitie minima si , daca ai fi avut rabdarea si ambitia mai intai ai fi citit tot ce inseamna Matiz : probleme ( pentru a le evita ... pentru verificare ) , piese auto ( sa stii de unde sa le cumperi ) si tuning ( imbunatatiri , performanta , vizual , audio ... ) si tutoriale .

Daca pui suspensii pe gaz , atunci adio comfort pentru ca astea sunt tari si te zdruncina la gropi si pe piatra cubica de iti lasi rinichii prin masina , vrei stabilitate ( jenti mai lare , cauciucuri , suspensii , astea costa ... si dupa jenti va trebui sa maresti si puterea , pentru ca va fi putin mai lenesa ... ) , deci se lasa cu chip-tuning ( 200 - 280 euro ) + evacuare sport + filtru aer ...

Investitie minima ( nu exista ! ) ... esti novice in ale mecanicii ... pai cel mai bun sfat este sa vinzi masina , mai pui deoparte banii , mergi cu RATB-ul si poate in vre-o 3-5 ani iti vei permite masina pe care o vrei . Ai vrut consum mic , costuri de intretinere mici , nu ai nevoie de spatiu ( portbagaj si interior ) si te multumesti cu imaginea de a te da jos dintr-un Matiz , atunci ai facut alegerea corecta , altfel ... nu ai facut o alegere prea fericita . Daca in 2-3 ani vrei sa o schimbi .. atunci nu mai baga bani in ea , pentru ca nu ii vei scoate la vanzare ! Pune bani deoparte si urmatoarea masina o vei schimba cum vrei tu .

Bafta !

Share this post


Link to post

"Isonorizare" sau "Insonorizare" :scarpin: Reglare usi? mai bine inchizi geamurile ca sa nu mai bata vanul prin el ca de batut nu prea mai bate altfel...zic si eu.

Share this post


Link to post
... esti novice in ale mecanicii ... pai cel mai bun sfat este sa vinzi masina , mai pui deoparte banii , mergi cu RATB-ul si poate in vre-o 3-5 ani iti vei permite masina pe care o vrei . Ai vrut consum mic , costuri de intretinere mici , nu ai nevoie de spatiu ( portbagaj si interior ) si te multumesti cu imaginea de a te da jos dintr-un Matiz , atunci ai facut alegerea corecta , altfel ... nu ai facut o alegere prea fericita . Daca in 2-3 ani vrei sa o schimbi .. atunci nu mai baga bani in ea , pentru ca nu ii vei scoate la vanzare ! Pune bani deoparte si urmatoarea masina o vei schimba cum vrei tu .

Bafta !

1. Lasa bafta, nu mai scrie la fiecare post

2. Nu inteleg ce legatura are imaginea de a te da jos dintr-un matiz...Tu te dai altfel jos din Dacie?

3. Nu trebuie sa stii mecanica ca sa detii o masina(doar la dacie se aplica)

4. O masina normala o tii max 2-3 ani, deci poti baga bani ca sa te bucuri de ea in astia 3 ani.

 

PS: S-a discutat mult pe forum dspre imbunatatirea performantelor, trebuie doar sa ai rabdare sa citesti.

Share this post


Link to post

intre timp am invatat cum sa folosesc forumul si am gasit ce ma interesa.masina imi place cum arata,spatiul imi este suficient si chiar daca as castiga la loto tot mi-as tine-o 2-3 ani.ar fi super sa fie cu 5min mai rapida.totusi problema e ca simti si un furtun cand treci peste

 

Dupa scris, nu cred ca ai invatat ceva.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Te veei obisnui. Si eu la inceput auzeam toate particulele de nisip care sareau in caroserie, dar m-am obisnuit.

 

Nu mai cita postarile anterioare inutil si in intregime.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
ar fi super sa fie cu 5min mai rapida

 

5 minute fata de ce? Ca banuiesc ca nu-ti ia 5 min sa atingi suta, doar nu ai trabant. Amortizoarele pe gaz sunt o solutie daca vrei sa nu mai simti atat de tare gropile dar se bate cap in cap cu ideea de a mari puterea motorului pentru ca amotiizoarele pe gaz fac (,) ca masina sa fie mai putin stabila si sa se incline mai pronuntat in viraje. Deci intai de toate hotaraste-te ce vrei. Confort sau performanta. E greu sa le obtii pe ambele la o masina de 6000 eur.

Share this post


Link to post

Cele pe gaz sunt mai rigide in raspuns, cele pe ulei sunt mai "docile".

Share this post


Link to post

Pt. andreib : 1 .Sincer , da , eu ma simt mai bine cand ma dau jos dintr-o Solenza si m-as simti si mai bine daca m-as da jos dintr-un Clio , dar asta-i viata si astia-s banii .

2.Trebuie sa stii mecanica si de toate pentru a sti ce vrei de la o masina , pentru ca de fapt cam asta este problema lui . Masina aia nu mai e de 6000 de euro de acum 2 ani si acum trebuie sa bage bani mai intai sa o faca sa mearga bine si apoi in inceapa sa o imbunatateasca . Vrea stabilitate , dar nici sa nu simta un furtun cand trece peste el , vrea viteza si putere dar sa bage cat mai putin in ea . Aceste lucruri nu se pot rezolva decat in timp , dupa ce invata care sunt parametrii ( piesele inlocuite ) care trebuie modificati , cam cat ar costa si abia atunci ar putea spune daca se merita sau nu .

3. Indiferent ce masina as avea eu tot as dori sa stiu cat mai multe despre ea si cred ca acesta este cazul majoritatii persoanelor de pe forum , altfel nu le-ar mai fi pasat de masina , nu ar mai fi fost curiosi sa stie despre ea si s-ar fi multumit sa mearga la revizii si la service-uri si sa dea banii pe o gramada de prostii fara sa stie daca le rezolva problemele sau nu . Oricine poate sa detina o masina , doar ca putini stiu sa o faca a lor !

O masina o detii cati ani vrei ! Eu am tinut fosta Dacie 1310 cinci ani si arata mult mai bine la vanzare decat la cumparare . Indiferent daca ai cumparat-o noua sau nu , te gandesti daca vrei sa ti-o faci pentru tine sau pur si simplu tragi de ea , fara sa investesti nimic , pentru a spera ca , dupa vre-o 2-3 ani vei obtine un pret bun datorita anului si kilometrilor . Eu personal am de gand sa tin masina cel putin 4-5 ani , timp in care vreau sa ma bucur de ea si sa-mi fac orice modificare vreau la ea .

Ontopic : Verifica bucsele si troncanelile de pe spate si abia apoi dai fuga sa schimbi amortizoarele . Iti recomand amortizoare pe ulei si nu cele pe gaz , iar daca vrei calitate , cauta si tu o firma mai buna . Pune-ti jenti de aliaj si astfel vei rezolva putin din stabilitate si putin tuning vizual . Pune-ti un filtru de aer sport ( 50-80 euro ) si mai rezolvi putin din putere . Te astept cu intrebari !

Share this post


Link to post

filtrul sport NU ITI DA NIMIC IN PLUS de unul singur

ba chiar daca nu e instalat calumea iti scade puterea

Share this post


Link to post

Va dau eu solutia pentru confort si performante marite: cand ma deranjeaza Matiz-ul pentru ca e prea lenes si ma zgaltie prea tare ma urc in cealalta masina din famile, Cielo, si ma simt mai bine. Matiz-ul imi place in oras ca ma strecor mai usor iar Cielo in afara; de la 80km/h in sus se simte clar diferenta dintre Mati si Cielo.

Share this post


Link to post

Si cati bani costa unul ... si cat costa celalalt? Nu ti se pare normal sa simti diferenta?

Share this post


Link to post

Sa nu ma intelegi gresit. Eu pledez pentru 2 masini. Una de oras si alta pentru drumuri lungi. Stiind ca ai o masina ceva mai puternica si mai confortabila nu mai simti nevoia sa tunezi Matiz-ul ...

Share this post


Link to post

Aici depinde! Nu trebuie sa uitam ca sunt multi impatimiti care ar tuna si un Phantom! ... Fiecare cu damblaua lui!

Share this post


Link to post

Tuning-ul tine si de personalizare , sa faci in asa fel ca masina sa te reprezinte nu neaparat sa ii maresti performantele etc

Share this post


Link to post

Sunt multe persoane care nu suporta ca masina sa fie stock ... fara sa fie personalizata. Nici mie nu imi place sa am o masina pe care sa nu o personalizez cat de cat, mai mult sau mai putin, sa ii fac ceva sa arate mai bine ca atunci cand a iesit din fabrica! Nu sunt nici impatimit ca altii sa bag mii si mii de euro intr-o masina, dar nici nu pot sa stau cu ea ca in fabrica! Si la unele masini, chiar simti nevoia unor anumite lucruri pe care nu le ai! Si deci, incerci sa le pui tu!

Edited by lordcalibras

Share this post


Link to post

Am vazut o asemanare (forma )intre tunelul central de la dacia logan si cel de pe tico, acel plastic care acopera partea mediana dintre scaunele fata peste schimbatorul de viteza, vreau sa intreb pe cei care au un logan mai la indemana si pot masura acel plastic daca s-ar potrivi si la tico, poate cu mici modificari. Cel de pe logan are si 2 suporturi pentru scrumira si doze.. poate merge si la tico.

Share this post


Link to post

raol, esti pe un drum fara iesire ... la sistemul de rulare al Matizului nu poti impaca tinuta de drum "sportiva" cu confortul. Trebuie sa alegi, ori/ori.

 

PS: marius eugen, m-ai spart ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...