Jump to content
Sign in to follow this  
alexmohora

Ezitari Motor La Mers Cu Viteza Constanta

Recommended Posts

Salutare la toata lumea!

 

Am luat un Cielo SH de aproximativ 3 saptamani (Executive din 2000, 95.000 km avea - acum are 95.400).

Deocamdata nu sunt chestii majore care sa ma nemultumeasca - am schimbat numai cureaua de distributie si rolele, i-am pus inapoi filtrul de aer standard (avea conic si ma enerva zgomotul), am reparat scaunul dreapta care nu mergea reglat inainte/inampoi si mai am niste rugina la aripile spate la roata care tre sa o rezolv.

 

Dar iata pb. pt care va rog sa ma ajutati: merg constat in viteza a III-a cam pe la 50 - 60km/h cu acceleratia nemiscata - din cand in cand apare o intrerupere parca la motor si masina are tendinta sa se infraneze putin - e greu sesizabil! Daca calc niţel acceleraţia şi pe urmă o aduc iar la poziţia iniţială nu mai face - dacă o las aşa se îndesesc. în treapta a II-a nu am observat şi nici în a IV-a dar nu am mers cine ştie ce cu ea şi numai prin oraş unde nu ai ocazia să menţii o viteză constantă decât în a III-a... mă gândesc să nu se agraveze!

 

Ce ar putea fi?

 

Benzină am băgat 98 de la Mol, la rece cât şi la cald (ralanti) motorul merge OK, nu tremură, nu nimic... accelerează bine. Mi se pare că porneşte cam greu - tre să ţin demarorul cam 3 - 4 secunde uneori când e rece. Dar o ia de la prima cheie. O altă chestie care am observat-o: când frânez (sunt în treapta a III) pt. a reduce viteza, bag a II şi ridic ambreiajul - are câteva şocuri uşoare (trebuie să mă stresez niţel să ridic uşor, să şi accelerez un pic ca să fie turaţia potrivită pt. viteză) - poate nu m-am învăţat eu cu ea cine ştie...

Edited by alexmohora

Share this post


Link to post

La cei 95k km ar trebui sa verifici sistemul de aprindere, bujii + cabluri.

In cazul retrogradarii, e bine sa verifici shtutul de la ventilarea carterului care este pe galeria de admisie, sa nu fie infundat.

Share this post


Link to post

Schimbă imediat bujiile şi dacă se poate cu unele originale noi !

Share this post


Link to post

Tipul de la care am luat-o zicea că a schimbat bujiile şi fişele şi uleiul + filtre la 93500 (în septembrie). Avea şi ştampilă de la service că a făcut revizia.

 

Fişele sunt noi, bujiile nu ştiu cum arată, uleiul arată bine...nu cred că m-a minţit (pt. că de curea mi-a zis clar că a schimbat-o la 50.000 - nu mi-a ascuns decât mici mărunţişuri, sau poate a uitat de ele).

 

O să le verific totuşi - mulţumesc de răspuns!

Share this post


Link to post

Sa ne spui si ce tipuri de bujii (marca + indicativ) a pus vechiul proprietar, ocazie cu care verifici si contactele de la fise, in ambele capete.

Share this post


Link to post

Mi-a zis că sunt NKG parcă - totuşi de ce e aşa ”urgentă” treaba cu schimbatul bujiilor - ce s-ar putea întâmpla?

Share this post


Link to post

Cind schimbi din viteza a patra in viteza a cincea apare senzatia de "infrinare" sau nu ?

Share this post


Link to post
- totuşi de ce e aşa ”urgentă” treaba cu schimbatul bujiilor - ce s-ar putea întâmpla?

N-am zis sa schimbi, am zis sa verifici. In rest, urgenta cred ca-i din partea ta, altfel nu cred ca postai.

Share this post


Link to post
Cind schimbi din viteza a patra in viteza a cincea apare senzatia de "infrinare" sau nu ?

 

Nu apare!

 

Până acum ”ezitarea” a apărut doar la mers cu viteză constantă... şi mie mi se pare că seamănă a lipsă scânteie. Oricum e greu sesizabilă. Am zis să întreb pt. ca nu cumva să fie semne ale unei probleme mai grave - asta în contextul în care am maşina doar de 3 săpt, e SH, nu am mai avut Cielo şi am mers numai 400 km cu ea.

Share this post


Link to post

La relanti merge perfect minute in sir? Problema poate fi si de la un injector. Baga o solutie de curatat injectoare la un plin de benzina (costa aproximativ 100k) si vezi daca mai persista "problemul"

 

M-as mira sa fie o problema pe partea de aprindere, avand in vedere ca rateurile apar in joasa sarcina cand pt amorsarea arcului electric nu este necesara o energie mare plus ca sansa de a se pierde curentul prin strapungere de izolatii este redusa.

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Si au am avut probleme similare cu tine, si a fost de la bujii. Bujiile pentru executive sunt: NGK BKR6ES-11 sau BKR6S-11 si Champion RC9YC4 distanta de 1.0-1.1 mm.

Solutia de curatat injectoare e apa de ploaie. Nu cred sa ai probleme cu injectoarele daca la relanti merge bine.

Edited by EXE

Share this post


Link to post

alexmohora@ Intreruperile apar in jurul turatiei de 2000 rot/min?

Share this post


Link to post

Este posibil ca distanta dintre electrozii unei bujii sau a mai multora sa fie prea mica. La sarcini mici, cantitatea de amestec carburant este redusa si exista posibilitatea ca in ciocul bujiei sa nu ajunga destule molecule de benzina care sa asigurea arderea acestui amestec.

Share this post


Link to post
alexmohora@ Intreruperile apar in jurul turatiei de 2000 rot/min?

 

Da... aşa e! Dacă merg constant la 2000 în a III-a. Deocamdată am mai mers cu ea vreo 100 km şi nu s-a mai manifestat (am fost pe la RAR - nu vă mai zic ce am păţit şi pe acolo - că nu se vedea seria motor).

 

Încerc să mă uit mâine la bujii şi la fişe - poate chiar o să schimb bujiile dar cu zăpada asta s-ar putea să zic pass - mai ales că nu a mai făcut.

 

Mai spuneţi-mi şi mie cam câte secunde ar trebui să meargă demarorul ca să pornească motorul (la rece). Faţă de dacia lu taicămiu, un clio de la servici şi un Astra diesel cu care compar mi se pare că ţin prea mult demarorul ca să pornească.

 

Iniţial am crezut că ţin eu aiurea - că motorul porneşte şi nu mă prind dar nope: am ţinut special foarte puţin (1 sec) şi nu a pornit. La a II-a cheie proneşte la maxim 1 sec.

Share this post


Link to post

Cauza este cea explicata de Senna mai sus sau ai alt fel de bujii decit cele ar trebui.

Share this post


Link to post
Iniţial am crezut că ţin eu aiurea - că motorul porneşte şi nu mă prind dar nope: am ţinut special foarte puţin (1 sec) şi nu a pornit. La a II-a cheie proneşte la maxim 1 sec.

 

Apropo, de cand pui contactul si pana incerci sa pornesti, astepti vreun pic? De regula, pleaca prima pompa de benzina sa faca presiune in rampa. Cand e ok, se aude dupa vreo 2-3 secunde un click, adica a decuplat releul de la pompa, presiunea in rampa fiind ok. Abia dupa aceea dai la electromotor, si bine ar fi sa nu te atingi de pedale. Ar trebui sa o ia la prima cheie. Masinile pe care le-ai mentionat nu au nici una aceeasi procedura de pornire. Dacia nu se pune, iar Astra diesel are bujii incandescente, deci alti timpi.

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post
Apropo, de cand pui contactul si pana incerci sa pornesti, astepti vreun pic? De regula, pleaca prima pompa de benzina sa faca presiune in rampa. Cand e ok, se aude dupa vreo 2-3 secunde un click, adica a decuplat releul de la pompa, presiunea in rampa fiind ok. Abia dupa aceea dai la electromotor, si bine ar fi sa nu te atingi de pedale. Ar trebui sa o ia la prima cheie. Masinile pe care le-ai mentionat nu au nici una aceeasi procedura de pornire. Dacia nu se pune, iar Astra diesel are bujii incandescente, deci alti timpi.

 

Cu stima,

Costel

 

Aştept până nu mai bâzîie pompa de benzină şi mă ating numai de ambreiaj (adică ţin pedala jos) - cred totuşi că sunt eu cam paranoic - poate vin şi eu la o întâlnire de-a membrilor să văd la alţii cum porneşte.

 

Mulţumesc de sfaturi la toată lumea... gata schimb bujiile că pe vremea asta numai chef de verificat nu am şi nici nu am lere. Trebuie să-mi iau şi cheie de bujii. Cred că o să pun BOSCH cu 4 electrozi că Champion EON 2 sunt prea scumpe pt. bugetul meu de acum... sau poate tot NGK-uri... ia să văd cât costă

Share this post


Link to post

Te grabesti cu schimbatul bujiilor, parca baietii n-ar fi scris romaneste.

Scoate-le, verifica ce scrie pe ele si ce distanta au intre electrozi. Verifica tot circuitul pana la bobina. Vezi ca bujiile pe care le-ai enumerat merg mai prost pe motorul tau. Vezi postul lui EXE.

Share this post


Link to post
Cred că o să pun BOSCH cu 4 electrozi

 

Nu pune Bosch, mergi pe NGK. Ti se pare greu de gasit o bucatica de tabla de 1mm ca sa le reglezi pe cele actuale?

Share this post


Link to post

Ieri am încercat să mă uit la bujii (că nu am avut când până ieri). După ce am alergat toată sâmbăta ca să găsesc o cheie de bujii ţapănă am sfârşit prin a lua una dintr-aia de se vinde la benzinării. Mi-am luat şi antifurt (bară dintr-aia galbenă de se montează pe volan şi vine pusă pe bord)

 

Evidend că după ce am ridicat capota am constatat că îmi trebuie şi hexagoane dintr-alea pt. ca să desfac capacul ăla de deasupra la bujii - alergat benzinărie, găsit, luat în fine

 

Am încercat prima bujie, m-am chinut cât am putut - nici un semn că ar vrea să se desfacă... boon am căutat să fac o pârghie cu ceva: antifurtul ăla mi s-a părut bun... a mers pe post de pârgie dar tot nu am putut să o desfac.

 

Am încercat a doua bujie - antifurt - tras cu forţă - trosc - plesnit antifurt dar bujie desfăcută: bujia este NKG codul bun pt. Cielo EXE - am verificat şi distanţa - OK 1.1

 

Încercat din nou prima bujie - antifurt - trosc - rupt antifurt bujia nedesfăută. Evident plin de draci (probabil şi de la ger) m-am dus la portbagaj şi am luat cheia de desfăcut roţile + altă cheie să fac alte pârghii - am mai încercat cu noile pârghii - nici chip să o desfac. Evident dat dreaqu de bujie - montat la loc tot ce am desfăcut.

 

Concluzie:

1. Nu faceţi ca mine că pierdeţi vremea

2. Antifurturile alea sunt de kaka adică casabile dacă îi dai un ciocan plesneşte - am aruncat 350.000 aiurea în BricoStore

3. Nu-i mai lăsaţi la service să le strâgă ei

 

Întrebare: De unde iau o cheie de bujii mai sănătoasă (asta săraca nu s-a rupt, s-a îndoit un pic dar nici un am reuşit să desfac)?

 

Şi încă o chestie: am luat bujii Champion din târg de la Vitan - un magazin dichisit care vinde numai piese Daewoo - dar mi se par dubioase - de exemplu ciocul ăla nu este pe aceeaşi verticală cu miezul bujii - e într-o parte la 2 dintre ele - e posibil să fie falsuri?- nici nu mă gândesc să le montez. NGK unde pot găsi?

Share this post


Link to post

Vezi ca mai patise cineva ca tine. Cheia de bujii e proasta. Adica este excentrica si atinge cu buza marginile chiulasei. Se impaneaza daca vrei in chiulasa, de-aia nu poti sa scoti bujia.

Share this post


Link to post

Revin pe topicul ăsta cu o chestie pe care nu mi-o explic.

 

Dar în primul rând... încă nu am găsit cheie ca lumea pt. bujii şi nici la service nu am timp să merg... pls help

 

Dacă tot nu am reuşit nimic cu verificatul bujiilor am mai făcut 2 chestii:

 

1. mers cu motorul mai turat 3.500 - 4.000 vreo 3 - 4 km

2. schimbat benzina de la mol98 la omv100

 

surpriza> după punctul 2 se pare că nu mai face... interesant

Share this post


Link to post

de la care statie mol ai alimentat?

Share this post


Link to post

aia de la dristor?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...