Jump to content
Sign in to follow this  
alexmohora

Ezitari Motor La Mers Cu Viteza Constanta

Recommended Posts

păi aia... care alta

 

Oricum până să pun OMV100 am reuşit să reproduc BUG-ul ca să zic aşa: dacă mergeam cu a II a la 3.500 - 4.000 rotaţii făcea în continuu vuum vuum adică mergea oarecum în salturi ... e greu de descris.

 

După ce am mers un timp aşa turat se pare că se mai răriseră şi erau mai mici ca amploare... pe urmă am băgat OMV100 şi de atunci (adica de 35km) nu a mai făcut - nici la mers turat.

Share this post


Link to post

Cum a incetat, exact dupa ce ai bagat benzina ?

Share this post


Link to post

uite ce imi face mie dimineata:

alaltaieri noapte pun un plin de 98, dau o tura scurta, si vad ca nu-mi place cum trage,

ieri dimineata tocmai scriu pe forum ca voi schimba Molul pe petrom sau altceva,

inainte am avut mol95

 

azi dimneata plec pe la 6 jumate, pleaca la sfert, incepe sa se incalzeasca , dupa vreo 5-6 minute plec,

dupa vreo 3 km o simt ca se-nfraneaza si se opreste cat ma apropii de semafor si scad turatia spre relantiu

 

m-a chinuit asa vreun km dupa care si-a revenit

 

asta seara, dupa vreo 7-8 km de mers absolut bine .. a inceput sa scada turatia spre 500 dupa care revenea pe la 8-900, cand o lasam libera, dar fara a se opri

 

i-am dat o forja peste 100 pe baba novac in a3-a, am mai tinut-o spre 4000 ture la semafor si si-a revenit imediat

 

ce-o fi oare?

 

bujiile, filtrele au 8000km

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

DA... mai aveam cam 7-8 litri de mol98 şi am băgat 20 litri de OMV100 după care am plecat şi am mers cu ea turată special să văd dacă mai face (asta a fost ieri) - şi nu a mai făcut

 

Azi cand am mers cu ea iar nu a facut si parca a mers mai frumos ca ieri (motorul merge mai rotund, doar ating acceleratia si ţâşneşte)!

 

În schimb la relanti nu parcă tremură o idee...să fi fost o coincidenţă?

 

De când am luat-o am băgat numai de la benzinăria aia de vreo 4 ori de 98 şi o dată de 95 - că am luat aiurea furtunul ăla

 

Tommy - şi la mine făcea nasol şi la frână de motor (luat picior de pe acceleraţie brusc într-a II a). Şi mie mi s-a părut că a mers mai bine cu Mol95 - o fi ceva de la aditivul din aia de 98

Edited by alexmohora

Share this post


Link to post

inainte nu a facut nici o figura.. sa fie de la benzina doar?

sa merg la service?

 

multumesc pentru orice sfat

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Ai avut vreodata probleme cu busonul de la rezervor ? Il strangi tu ? Si pana fata tac ?

Share this post


Link to post

păi... am văzut eu că dacă-l strângi mai tare face ţac dar am zis că o fi ceva defect aşa că la început îl strângeam până la maxim dar la ultima alimentare (omv) nu l-am mai strâns să facă ţac

 

cum e corect?

Share this post


Link to post

strange-l fara grija sa faca tac o data sau de doua ori

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

@alexmohora > vezi ca problema e de aici, ai ceva cu presiunea in rezervor, busonul, supapa de vapori benzina sau canistra de vapori. Busonul trebuie strans pana face tac sau tac-tac. Nu de la benzina ai alt comportament.

Share this post


Link to post
Am luat un Cielo SH de aproximativ 3 saptamani (Executive din 2000, 95.000 km avea - acum are 95.400).

 

Dar iata pb. pt care va rog sa ma ajutati: merg constat in viteza a III-a cam pe la 50 - 60km/h cu acceleratia nemiscata - din cand in cand apare o intrerupere parca la motor si masina are tendinta sa se infraneze putin - e greu sesizabil! Daca calc niţel acceleraţia şi pe urmă o aduc iar la poziţia iniţială nu mai face - dacă o las aşa se îndesesc. în treapta a II-a nu am observat şi nici în a IV-a dar nu am mers cine ştie ce cu ea şi numai prin oraş unde nu ai ocazia să menţii o viteză constantă decât în a III-a... mă gândesc să nu se agraveze!

 

 

Si a mea face asa de cand ma stiu...

Fenomenul e exact cel descris de tine si nu cred ca masina are ceva ... asa face toate Executivele.

Numai in a III-a intre 50-60km/h si pe un drum la vale sau usor la vale...

Cred ca-i ECU de vina ... care pune frana de motor...

La deal merge constant de tras trage bine ... deci "Drum BUN"

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post
asta seara, dupa vreo 7-8 km de mers absolut bine .. a inceput sa scada turatia spre 500 dupa care revenea pe la 8-900, cand o lasam libera, dar fara a se opri

 

Si a mea a facut la fel ieri dimineata si astazi dimineata. Cred ca e de la frigul asta.

Share this post


Link to post

”Nu stiu totul”> nu te culca tu pe o ureche cu ”aşa face toate” - nu are voie să facă aşa ceva!

 

Tolin_afc> mi-ai dat de gândit - oare să nu tragă aer în rezezervor şi de aia atunci când nu am mai strâns buşonul la maxim să fi mers mai bine... mi-ai dat de gândit, mă pun pe verificări - diseară când o să plec mă duc să strâng buşonul să vedem

 

Mulţumesc la toţi pentru răspunsuri!

Edited by alexmohora

Share this post


Link to post

Nu ma culc pe o ureche dar la mine face numai cand drumul e la vale si explicatia mea in aceste conditii Ecu taie alimentarea pentru ca eu tin acceleratia constanta si masina tinde sa se accelereze (pentru ca e la vale) si apoi ecu alimenteaza iarasi si asta simti tu...

Oricum la mine se simte foarte putin fenomenul cu pricina !

 

Totusi Matizul nu face asa ...

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

Ceva asemanator face si la mine pe GPL de cand am activat optiunea "Idle TPS hysterezis", adica la mentinerea constanta a acceleratiei ii saraceste amestecul, scazand astfel consumul.

Share this post


Link to post

Deci poate fi un comportament perfect normal ! :)

Lasa ca-i dau eu talpa si rupe pamantul... numai sa o pornesc ca s-a dus bateria ... (vezi in topicul Vine Iarna...)

Cine merge constant in ziua de azi?

:dizzy:

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

Faceţi şi voi ca mine: mergeţi cu a II-a turat constant la 3.500 cam 500 - 1000m - ar trebui ca fenomenul să se agraveze şi să fie suficient de evident.

 

Atunci veţi concluziona că nu e normal.

 

"Idle TPS hysterezis" - şi tot felul de economizoare pot să dea fenomenul ăsta sau orice altceva

 

Ştiu pe cineva care oprea şi motorul la vale - să facă economie (cu dacia) şi mai avea şi o drăcie pusă la carburator să tragă ăla cât mai puţină benzină. Numai maşină nu mai era aia... dacă nu aveai picior fin îţi luai un volan în bot câd accelerai sau se oprea motorul.

 

Eu vreau să meargă ”perfect” - sunt maniac... nu suport ezitări, cârâituri, troncăneli, greiri prin maşină etc. Că de aia îi dau benzină de 40.000 şi ulei scump şi tot ce o să schimb va fi peste medie.

Share this post


Link to post
... la mine face numai cand drumul e la vale

Daca face fitze doar pe decelerari, vezi traseul de la capac carter la galeria de admisie aer (furtun epurator), Matizul are PCV.

Share this post


Link to post

la mine s-a rezolvat problema de la sine .. si azi dimineata si azi, a mers perfect rotund, atat cu motorul rece cat si cald.

sper ca a fost de la benzina..

(sau s-a speriat cand a auzit ca vreau s-o atac cu o verificare :) )

Share this post


Link to post
Daca face fitze doar pe decelerari, vezi traseul de la capac carter la galeria de admisie aer (furtun epurator), Matizul are PCV.

 

Ce sa vad ca nu ma pricep?

Share this post


Link to post

Ei, era doar o sugestie, nu trebuia sa treci direct la actiune.

Share this post


Link to post

La sugestiile lui tolin_afc m-am apucat să diagnostichez defectul. Mai precis, pe considerentul că a fost o coincidenţă dispariţia lui cu schimbatul benzinei... şi că ar fi o problemă pe la rezervor, că nu ar ar trage aer.

 

Am făcut aşa: strâns buşon până la click, am mers ceva cu maşina, mai turat, mai uşor and int's happening again :-?

 

Deşurubat buşon - să lase aerul să intre...mers ceva (nu a mai făcut) - o să mai merg aşa că vedem ce zice (să nu zic iar că am scăpat până nu e sigură treaba).

 

Între timp am consultat manualul de reparaţii. Este acolo o secţiune de diagnosticare şi este prezentat şi defectul meu: se numeşte ”mers galopant”.

Ei zic aşa:

- verificat conexiunile la masă ale ECM

- verificat senzor oxigen să nu aibă o pulbere fină pe el

- verificat furtune de vacuum

 

Pe urmă se pune testerul pe ea - în mers şi se memorează parametrii de funcţionare când se manifestă fenomenul.

În funcţie de ce zice testerul se verifică sistemul de aprindere şi de alimentare.

 

Tester evident nu am, dar primele 3 chestii aş putea să le fac? A mai făcut cineva să-mi spună şi mie (precizez că nu ştiu nici unde sunt localizate chestiile alea - în special furtunele de vacuum)?

Share this post


Link to post

Benzina in rezervor face presiune nu depresiune.

Treci la punctul 4 direct.

Share this post


Link to post

Pai si-ti porneste daca nu strangi capacul la rezervor... ?

Eu am uitat odata sa pun capacul si nu a vrut sa porneasca.

 

Azi a mea a pornit in "3 pistoane" . Dupa aprox 1 minut si-a revenit. Poate sunt de vina pornirile dese si mers sub 1km sau poate se vad buji noi la drum de seara :)

 

Despre tremurarturi...

Am testat si in a II-a nu face nimic ... am mers constant cu 3500 ture ~ 60km/h in a II-a

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

Presiunea din rezervor ajuta la cresterea presiunei in rampa de injectoare daca pompa de benzina este obosita.Asta la cielo si espero fara canistra de carbon.

Share this post


Link to post

Si e vreo explicatie sa mearga altfel daca nu e bine strans busonul de la rezervor?

Eu nu vad nici una.

 

Ovi_Jer sti de ce nu mi-a pornit mie fara buson?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...