Jump to content
Sign in to follow this  
brusli

Consum (TCO) benzina...TICO

Votaţi consumul URBAN la Tico  

810 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Bruce am si eu o intrebare, tu bagi benzina fara plumb??

 

Acu' sa va spun ce am observat eu: in general bag benzina cu plumb de la OMV sau LukOil.

 

Haideti sa lamurim putin cum e cu benzina de la OMV: Toata este fara Pb. Cea numita Eco Premium are aditivi speciali pentru a putea fi folosita la motoarele fara catalizator. Si, daca imi amintesc bine, are cam 95 CO. Am intrebat eu cand au decis sa renunte complet la cea cu Pb, ca am un OMV la 300m de casa si numai de acolo pun.

 

Diferentele de consum care apar la benzine de la producatori diferiti apar si de la aditivii pe care fiecare ii pune in ea (inclusiv apa).

 

Si la mine parca Eco Premium genereaza un consum mai ridicat decat alte benzine.

Share this post


Link to post

cum alimentez eu:

ma duc la pompa, ma uit la fiecare furtun...raman cele pe care scrie benzina...ma uit pe care scrie cel mai mic pret...si stiu ce aleg.

 

bag fara pb de cind a aparut...dar daca n-au sau e mai ieftina cea cu pb...bag cu pb.

mai nou nu mai stiu care e cu pb sau fara: eco 95 premium\??????premium 95 super (plus)?????? niste timpiti de marketangisti(cred ca nici ei nu stiu care e cu/fara pb)

Share this post


Link to post

eu am consumat vara afara drum de munte , cota 1400, forestier putin si autostrada 4.4 in oras vara cu aer 7.6 si iarna cam 8, poate mai putin , dar drum foarte scurt 2km maxim. asta in cazul in care am impresia ca sta putin turata. e de bine ? :-? :-?

Share this post


Link to post

ultim consum bucuresti 5,8

Share this post


Link to post

Ultimul consum... 6,5

 

15l -> 230K

 

OMV cu plumb

 

sper si la zile mai bune... [-O<

Share this post


Link to post

Tocmai am facut si eu un drum mai lung in afara orasului Cluj-Huedin-Poiana Horea retur (200Km)

Mi-a iesit consumul 4.3% in afara.

 

 

Problema e ca in oras imi ia 7.5%, oare ar trebui sa-mi reglez socul sau pot linistit sa ma duc la reglat, curatat si carburatorul?

 

Mi se pare nejustificat de mare consumul in oras. (chiar daca in oras am curse in medie de 5-7 km)

Share this post


Link to post

Vezi ca au la Metro un spay de curatat carburatorul cam 100k/buc, scoti filtrul de aer si dai cu el in interiorul carburatorului, curata impecabil fara sa freci doar din jet (pui in varf teava subtire).

Te scuteste de demontat carburatorul, dar ai grija sa fie motorul rece.

Share this post


Link to post

Dupa ce ieri am fost in service, azi am fost la peste si cu ocazia asta mi-am facut consumul. Distanta totala a fost de 233km repartizata astfel: plecat berceni pana la dristor si inapoi (acolo a fost punctul de intalnire - am fost 6 masini) din berceni pe la tineretului-budapesta-filaret-rahova-spre alexandria. Cu 9 km inainte de alexandria am facut dreapta la Vaceni. De acolo au urmat 15 km drum tara pana la balta unde mai mult de 30 nu s-a putut merge in general am mers cu a 3-a iar pe portiuni mai proaste cu a 2-a. La intoarcere acelasi traseu numai ca am ocolit rahova luand-o pe soseeaua de centura pana la jilava si apoi direc acasa. Viteza cu care am circulat a fost in localitati intre 50 si 70km\h iar intre localitati a variat intre 80 si 135km\h. Consumul: 3,82l\100km :banana: ceea ce zic ca este un consum bun :D

 

PS. benzina folosita OMV premium.

Edited by Leutzu

Share this post


Link to post

eu alimentez OMV.

initial bagam d-aia fara nici o urma de pb. apoi am bagat d-aia zisa cu pb de care lumea zice ca de fapt n-are pb. cert e ca nu mi-a variat consumul simtitor.

 

acum am bagat un LukOil d-ala laudat, tot versiunea cu pb, parca tragea mai greu masina... e posibil sa fi fost si rezervorul plin care totusi conteaza la o masina de 600kq

 

eu bag benzina cu pb pt ca cica aia fara imi strica nushce la motor. cei mai avizati sa-si dea cu parerea

Share this post


Link to post

Am intrebat eu cand am fost in service, benzina fara pb nu strica nimic la motor, poti baga linistit fara pb.

Share this post


Link to post

acu pe cine sa cred ? pe tine care zici ca ai intrebat in service sau cele 3-4 alte persoane care au zis ca-mi mananca nushce garnituri pe la motor care nu e conceput sa lucreze fara pb ?

 

o persoana mai avizata cu ceva experienta in mecanica auto nu ne poate ajuta ?

poate ne elucideaza si noua misterul pentru posteritate.

Share this post


Link to post

Pune linistit fara plumb. Era pe undeva atasat un raspuns de la Craiova in care ziceau ca in motoarele fara catalizator, se poate pune si cu plumb si fara - si daca nici astia de la DAR nu sunt avizati...

Share this post


Link to post
...

Consumul: 3,82l\100km  :banana:   ceea ce zic ca este un consum bun :D

 

PS. benzina folosita OMV premium.

 

 

Ah, ce l-as baga cu capu-n monitor pe un asshole de pe alt forum cu care m-am certat, el sustinind ca doar tractat un tico poate scoate consum sub 4%, ca a avut si el Tico si ca era etalon, ca avea cel mai bun mecanic de la nu-s ce service si asa mai departe. Totul plecase de la faptul ca i-am spus ca exista si benzinare care extraurban consuma mai putin decit maretul lui Clio diesel... > :)

Share this post


Link to post

Mda e dubios rau cu consumurile la ticozauri...producatorul dadea un consum mediu urban de 6,23%, iar in afara in jur de 5%, 4% la mers constant cu 90kmh.

Share this post


Link to post
Ah, ce l-as baga cu capu-n monitor pe un asshole de pe alt forum cu care m-am certat, el sustinind ca doar tractat un tico poate scoate consum sub 4%, ca a avut si el Tico si ca era etalon, ca avea cel mai bun mecanic de la nu-s ce service si asa mai departe. Totul plecase de la faptul ca i-am spus ca exista si benzinare care extraurban consuma mai putin decit maretul lui Clio diesel... > :)

 

Pentru 1000 Km (Bucuresti - Bacau - Piatra Neamt - Bacau - Bucuresti) cu vreo 150Km facuti in Bacau a rezultat un consum de 3.8%. Mers 2 persoane fara bagaje afara cu 90-100 Km/h si in localitati cu pana in 60 Km/h.

Share this post


Link to post

Consumul la tico nu se poate face exact pe principiul cu plinul facut mergi cat mergi apoi iar faci plinul si calculezi cata benzina a consumat.

 

Eu am stat mai bine de 5 minute la pompa sa fac plinul, adica sa-mi ajunga benzina pana-n buza rezorvorului si tot n-am reusit. (nu e ca la dacie sa-l umpli pana-n buza)

Cand aveam impresia ca e plin rezorvorul, dupa 5 secunde de baltacait incepea sa scada, apoi iar puneam pana-n buza, apoi iar baltac-baltac si scadea iar, pe principiul asta am bagat aproape 3 litri in rezervor si tot nu s-a umplut rezervorul pana-n buza.

Eu nu am reusit niciodata sa-l umplu pana-n buza.

 

Eu cand aveam indicatorul de benzina pe prima linie am reusit sa bag in rezervor 29 si ceva de litri.

Cand e indicatorul pe prima linie ar trebui sa am >3 litri de benzina in rezervor.

Asta inseamana ca rezervorul lui Tico e mai mare de 30 litri !!!!

 

Sa-mi zica si mie care a umplut rezervorul la Tico pana-n buza, iar dupa 10-15 secunde sa stea tot plin sa nu scada nivelul la benzina. In cat timp a reusit performanta?

 

Asa ca nu va mai infierbantati ca consuma nu stiu cine 3.8 litri/100 km, mai putin decat si-a facut reclama producatorul, si intodeauna consumul real e mai mare decat anunta producatorul si nu invers.

Producatorul face consumul in conditii optime: nu iarna, fara vant, fara trafic, fara porniri de pe loc, drum drept, etc.

Cine are bicicleta stie ce nasol e sa mergi cu vantul in fata iar daca dai si de o panta mai mare o iei pe langa bicicleta.

 

Daca toti calculati pe principiul asta e FOARTE posibil sa nu calculati corect.

Edited by tribunul

Share this post


Link to post

Daca e permisa benzina fara PB la motoarele clasice de ce nu se scoate de pe piatza prostia de ECO Premium? Ca miroase dubios rau arsa. Iar referitor la consumuri, constructorul da un consum mediu, adica valoareal in jurul careia se invart rezultatele gasite de voi.

Share this post


Link to post

Dragul meu tribunul, am impresia ca esti un pic masochist, cum poti sa te chinui sa umplii rezervorul cand foarte bine poti sa pui pana la primul click benzina. Eu asa am procedat de fiecare data...pun benzina pana cand da primul click. O singura data am incarcat sa vad cata benzina intra in tico si am stat ceva mai putin de 5 minute...dupa ce dacea click miscam masina, apoi iar puena si tot asa. Am pus in total 30l. Probabil ca ei dau rezervorul de 30 litrii necalculand benzina care este pe furtunul pana la rezervor...

Share this post


Link to post
Eu asa am procedat de fiecare data...pun benzina pana cand da primul click.

 

Daca tu iti faci consumul in functie de primul clic, si iti iese un consum cu 2 cifre dupa virgula ... :o

 

Pompa se opreste cand simte vapori de benzina, daca ai "shtutzul" de la pompa bagat mai bine in rezervor o sa auzi primul clic si o sa constati ca s-a umplut doar jumate de rezervor.

Daca-l tii mai inafara si au loc vaporii de benzina sa iasa din rezervor, primul clic o sa se produca ceva mai tarziu.

De altfel clic-ul poate fi influentat si de debitul cu care alimentezi.

 

Daca intradevar vrei un consum cat de cat real, ia 2 bidoane de benzina in portbagaj si incearca urmatorul experimentul:

- Daca vrei un consum afara: pleaca cu rezervorul cat mai gol sa te tina pana iesi din oras, sa ramai fara benzina pe camp, iei un bidon masurat din rezervor, si-l pui in rezervorul gol golut, mergi cu el pana se termina toata benzina, si atunci faci calculul.

Al doi-lea bidon il ai ca sa poti sa ajungi la urmatoarea statie de benzina. :thumbl:

 

Sau mai exista si o alta posibilitate, sunt pe piata firme specializate care monitorizeaza masini, nu ma refer numai la pozitie (traseu), ma refer si la viteza cu care merge, timpul de stationare, incarcatura etc. precum si consumul.

Share this post


Link to post

1. rezervorul de tico are valoare nominala de 30 litri dar are o rezerva de 5 litri si O CAMERA DE EXPANSIUNE. Camera asta este utila pentru variatiile de volum ale benzinei, pentru vapori si pentru cine stie ce alte minunatii au descoperit constructorii ca e necesara. Mai mult, umplerea BUZA a rezervorului de Tico, pe langa faptul ca dureaza 20min (sursa: Benzinar cu experienta) este nesanatoasa pentru masina (citit in manualul de utilizare pag 5-3).

2. Mersul pana la oprirea motorului din lipsa de benzina este si el FOARTE periculos pentru rezervor. El are acolo niste chestii care trebuie sa stea permanent scufundate in benzina. Acum nu-mi cereti sa va explic ce si cum ca nici mie nu mi-e prea clar si nici nu m-a interesat. Cert e ca nu e o metoda buna de facut consum.

3. Eu zic ca cea mai buna metoda este asta cu primul click dar incarcarile sa se faca de la aceeasi pompa in aceleasi conditii (cel mai bine pe seara pentru a nu fi extreme de temperatura). Valoarea consumului nu trebuie luata chiar asa cu 2 zecimale pentru ca, intr-adevar, valorile masurate sunt aproximative. Jnalierul arata un numar aprox de kilometri, in rezervor un plin la primul click este si el aproximativ. Cel mai bine se gandeste un consum cu 1 zecimala.

 

Ultimul meu consum exclusiv urban cu ceva utilizari sporadice de A/C - 6.9% pe benzina OMV Premium (cu Pb)

 

Urmatorul va fi ceva mai dureros pentru ca azi am mers numai in viteza si cu A/C la greu :(

Edited by remix

Share this post


Link to post

Guys, problema e foarte simpla. Disputa a pornit de la faptul ca unii anuntam consumuri sub 4% pt Tico. Evident ca nici o metoda nu e precisa pina la 2 zecimale, dar iti da o masura buna a consumului masinii. Ca e 3.8 sau 3.9 deja conteaza mai putin, ideea e ca nu pot fi erori atit de mari, si culmea, numai in minus. Si mai este o chestie: eu vad clar ca ma deplasez din punctul A in punctul B cheltuind X lei ca sa iau benzina. Daca fac de mai multe ori lucrul asta, la un moment dat s-ar vedea la X faptul ca am consum mai mare in realitate. Nu mai vorbesc de situatia extrema (cind am obtinut eu consum de 3.2, dar nu mai insist ca mi se urca lumea in cap, neavind alte dovezi decit cuvintul meu...), deci ziceam de situatia in care nu e neaparat sa folosesti km contorizati de masina, ci cei pe care ii gasesti pe harta, sa zicem Bucuresti - Timisoara = 570km! Si tot iese consum sub 4.

Ca desert, rog pe cine are un link la un consum specificat de producator pt Tico, sau are o poza scanata dintr-un manual sa le puna sa le vad si eu, ca in cartea mea eu nu am gasit consumul specificat, asa ca nu stiu exact cit ar trebui sa consume un Tico extraurban

Share this post


Link to post

am scos si eu sub 4 vara trecuta :banana: in mod normal sta in 4,4 afara si fara excese.

ieri am fost pana la munte si inapoi (160km) , cu mama, un amic, amica-sa si bunica-sa :wallbanger: VORBARIE la greu :wallbanger:

deci, piciorul in mocheta sa scap cat mai repede de cele trei femei care vorbeau in acelasi timp. :lavolan:

consum? nu mai conteaza dar a fost peste 8.5 cred ca mai mult nu puteam sa consum

Share this post


Link to post

eu nu pot sa scot mai mult de 7-7.2 consum in nici o conditie.

consumul sub 4 se scoate afara mergind cam cu 70-75km/h

in carte oficial afara: 4,3%

in oras 4,8%

Share this post


Link to post
Asa ca nu va mai infierbantati ca consuma nu stiu cine 3.8 litri/100 km, mai putin decat si-a facut reclama producatorul, si intodeauna consumul real e mai mare decat anunta producatorul si nu invers.

 

nu pot spune decat ca te inseli dle tribun.

nu cred ca m-as putea insela eu cand stiu exact cata benzina am bagat in cei 1000 de km, iar cand stiu ca bag 30 de litri si merg vreo 520 de km, iar nu ma pot insela. deh, fiecare cu stilul lui de condus. eu recunosc, merg batraneste in 90% din timp.

 

PS: scuze din nou, dar acel "nu stiu cine" eram eu si nu m-am putut abtine.

 

BTW, joi o sa plec in concediu si voi face vreo 1000-1500 km. Sunt curios cata benzina o sa consum. Haide bafta si :lavolan:

Share this post


Link to post

Poate ma insel eu, poate ai dreptate... Eu trag doar niste concluzii. ESTE IMPOSIBIL SA INTRUNESTI ACELE CONDITII PERFECTE CU CELE IN CARE A CULCULAT PRODUCATORUL CONSUMUL, sunt prea multi factori variabili legati de vreme, sosea, starea masinii, aglomeratie, etc. pe care trebuie sa-i intrunesti pe toti la un singur drum.

 

Cnsidera situatia urmatoare:

Daca eu as scoate o masina noua pe piata si in urma testelor de consum imi iese un consum minim de 4 litri/100km, adica in cele mai optime, favorabile, posibile conditii de consum in care se fac testele (conditii care se regasesc foarte rar pe sosea), crezi ca eu ca producator as anunta un consum de 5litri/100 km, adica mai mare de 4 litri/km.

 

De acea am afirmat ca este dubios sa scoti un consum mai mic ca cel cu care se lauda producatorul.

Chiar daca intrunesti in deplasarea ta conditii perfecte, identice cu cele in care a calculat producatorul consumul (putin probabil), tot mi se pare suspect sa scoti mai putin decat producatorul.

 

Ai vazut si cred ca aici nu ma insel ca in general cam toate masinile scot un consum mai mare decat cel anuntat de producator.

EXEMPLU: LOGANUL, cat scrie in carte si cat consuma.

Intradevar, extraurban diferenta dintre consumul dat in carte de producator si cel care il obtii tu este mai mica decat diferenta in cazul consumului urban dintre ce scoti tu si ce scrie in carte.

 

Pot sa-ti dau un exemplu, daca la o masina scrie ca scoate afara consum de 7-8%, si masina poate sa ajunga la 200km/h, cand esti in accelerare si ajungi pe la 150Km/h consumul in acel moment este de 3 ori mai mare, adica sare de 20%, dupa ce stabilizezi viteza intradevar scade, dar peste 12%.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...