Jump to content
Sign in to follow this  
Lucman

Renault Clio Symbol 1.5 Dci

Recommended Posts

In ciuda comentariilor sarcastice, venite din partea aripii militare a forumului :) , va prezint masinuta mea, un minunat old fashion Renault.

 

Desi i se mai spune si Logan turcesc, sau tractoras, sau ... ei bine nu pot sa intru in detalii intime, este o masina cum nu se poate mai practica, utila, economica si devreme acasa.

 

Plecand de la caroseria minunat curbata si cu intarsii de plastic pe aripile fata, trecem prin dreptul farurilor enorme, bine vazatoare pe timp de negura, poposim numai oleaca pe langa cele 3 radiatoare din dotare: Aer, radiatorul principal si cel de intercooler si ne protapim privirea in habitaclu.

 

Mult hulit de unii si adorat de altii, ca si dimensiune in fata avem destul spatiu pentru domni generosi si posesori de burti, ce pot conduce linistiti datorita volanului reglabil pe inaltime. In asentiment cu volanul si scaunul reglabil pe inaltime, ofera un plus de confort in acest sens.

Este adevarat ca odata instalata o astfel de namila la volan, in spate intra numai bine o domnita subnutrita, ce sta ca "micul pe felia de paine".

 

Odata instalat la volan, iti sar in ochi curbele fine si languroase ale bordului, dealuri si vai ce ascund minunile tehnicii din dotare.

Nu poti sa nu fii surprins de cat de putin trebuie sa te misti odata ce te-ai instalat la volan. Ai nevoie sa iti schimbi pozitia oglinzilor laterale. No problem, exista un buton magic. Trebuie numai sa il misti pe cele 2 grade de libertate si voila - oglinzile sunt atinse de un fior magic si prind viata. Isi incep valsul dupa cum le canti. Deja incepi sa te simti maestrul papusar.

Odata ce ai inchis usa, te loveste o liniste sinistra. Ups, ce s-a intamplat, am surzit... no, stai linistit, e numai antifonarea excelenta. Poate sa te claxoneze partenerii de trafic pana crapa, daca ai mai dat si drumul la un CD cu Albinoni - Adagio in Sol Minore, sau un pic de Grieg, credeti-ma nu mai auzi nimic altceva.

Pui mana pe volan, uauu, este chiar un volan deosebit, se potriveste pe orice mana, indiferent cat de gorila e posesorul ei. Simtul tactil e in extaz, dupa ce te-ai delectat vizual cu cele 2 tonuri ale bordului.

Aprinzi luminile, o minunata si calda culoare portocalie iti arata ce ai facut n ultimul timp. Poate ar fi bun un screen saver pentru ochii tai, daca te mai uiti mult in indicatoare o sa iti ramana intiparite pe retina.

N poti sa nu fii placut surprins de eleganta pozitonare a celor 2 airbag-uri, a centurilor pretensionate cu reglare pe inaltime, de temporizatorul pentru stergatoare si a delay-ului de stingere a lampii de habitaclu... (sic) si de buclucasele faruri de ceata ce cu atata ravna le aprind in fiecare dimineata.

 

Am uitat, mea culpa, am uitat sa va aduc aminte de buzunarasele de usa si de capitonajul interior, de consola centrala, ce iti rezerva bucuria de a te juca la butoane; deh.. pana la urma toti suntem mai mult sau mai putin copii. Drept dovada... daewooclub :D .

 

Bagi cheia in contact, astepti rabdator sa se stinga incarligeala aia ce se numeste preincalzitor de bujii cica, dai la cheie... mut de uimire. Feel the power. Nu Flower power si Pure Power. 80 de CP ce abia asteapta sa se dezlantuie. Inchipuiti-va ca aveti o caruta si inhamati 80 de cai. Ce mare lucru sunteti tentati sa spuneti, un fleac. Dar hau sa facem un exercitiu de imaginatie, cei 80 de cai nu sunt martoage, sunt Hutzuli, cai de tractiune, ce scot 180 Nm la cuplu maxim. Alta mancare de peste...

 

Sunetul este sublim, nimic nu se compara cu un diesel common rail. Un diapazon ar intra in fibrilatie pe langa cei 4 cilindrii ce duduie nervosi. Turbina tiuie linistita, asteapta calma si fara sa se dea de gol sa intre in actiune. Nebunatica mica, vrei sa te invarti, calca numai acceleratia odata ce ai trecut de 2000 de rpm si vei avea placeri nebanuite.

Scaunul te tine bine, altfel ai plonja pe locurile din spate.

Depasiri... un fleac, trebuie numai sa stii sa te porti frumos si sa apesi gazul cand trebuie. Atfel, te vei simti tradat. E numai pentru cunoscatori. Nu ai nevoie de 6000 de rpm ca sa te simti alive, 2500 sunt destule. Unii vor sa fie iepuri... altii vor sa traiasca in alt ritm, mai lent, mai asezat, dar cat de plin de viata si suflu. Ingerii canta odata cu tine imnul adus naturii trezite la viata. Fiara s-a dezlantuit, e drept ca nu e asa de usor sa o opresti, macar 2 minute trebuie sa o lasi in pace la relanti cand ai ajuns acasa. Cele 150.000 rpm ale turbinei o fac sa lumineze, e mai bine sa o lasi sa se raceasca mai molcolm.

 

Odata ce ai plecat ai nevoie de frane. Minunatele frane Renault, sublime, in combinatie cu ABS-ul simti ca esti mai sigur.

 

Desigur ca mai sunt multe de spus, in treacat amintesc de cei 3.6 l/100 km in afara si de cei 6.5 in oras. Dar astea sunt detalii neesentiale pentru un benzinist convins, ce vrea sa simta cum ii sar pistoanele prin capota.

Un 12-13l/100 km da savoare vietii si buzunarului banuiesc.

 

Cred ca e cazul sa ma opresc, altfel o sa ajung PR la Renault...

Share this post


Link to post

Parca ai scris o poveste erotica despre Clio Symbol =))

Share this post


Link to post

Lucica, nu ai zis nimic de "greierasi". Te las sa povestesti la fel de frumos despre cristalinul cintec la greierasilor care cinta suav din bordul plin de curbele fine , languroase si nefinisate ... > :)

Share this post


Link to post

Super misto prezentarea! =D> Drace, se rasucesc in morminte Calistrat Hogas si Geo Bogza! Si mai ziceai ca esti plin de spleen si ecliptic! No shit!

Share this post


Link to post

Multumesc, multumesc.

Iar tu Shenck, sa nu crezi intotdeauna ca ezista greierasi. Nu s-a demonstrat stiintific.

Iar despre marginile nefinisate... hai sa vorbim de lonjeronul tau. :D

Share this post


Link to post

:osanale: Jefe, sar'na pentru dimineata incantatoare pe care mi-ai creat-o! Mi-au dat lacrimile cand am citit. Cred ca am sa cobor in parcare sa ma mai uit inca o data la masina :>

Share this post


Link to post

Daa, frumos scris, asa ma gandeam si eu cand ma gandeam ca voi merge cu 6 litri de motorina consum prin oras si 4 afara pana cand le-am comunicat si alor mei ideea asta, iar ei au tacut vinovati, iar visul s-a transformat mai apoi in cosmar, caci cei 6 litri erau de fapt vreo 10-11.

Si peste toate astea mai trebuie sa notam si comanda de faza mare, inversa fata de toate masinile normale, sau cd-player-ul care, atunci cand esti la mozoale cu vreo gagica si canta si el ceva, se intrerupe cand ti-e lumea mai draga, si se mai si intrerupe de-si da seama si gagica :mda: ca sa reporneasca dupa cateva secunde, apoi iar sa se opreasca, si tot asa de cateva ori, de-ti piere tot cheful. Pacat de el, ca in rest are exact ce ii trebuie si o calitate exceptionala a sunetului si o putere pe masura.

Share this post


Link to post

veli biutiful...

u made my morning of this sad & ugly day...

 

Q: Autocolant cu DWC ai pus?

 

@laur: cd-ul tau este stricat. de ce nu te duci la garantie? si ce compari 6 cu 11? iar faci comparatia matiz - clio?

Edited by alx

Share this post


Link to post

Nu m-am dus la garantie pentru ca a facut-o altcineva de 2 ori inaintea mea, adica a schimbat 2 HU, si tot la fel a ramas, "asa face toate", cand e motorul oprit si nu vine curent pe firul de turometru care creste volumul in intensitate la mers normal. Ma gandesc deja la un circuit care sa suplineasca acest inconvenient, dupa cum ma gandesc sa intercalez o dioda intre pozitiile contactului tot pentru a imbunatati circuitul, caci se opreste cand mut cheia si ii trebuie vreo 3-4 secunde pana isi revine.

Si nu faceam comparatie intre Matiz-Clio, ci intre Dci si motorul meu de SRN/SLZ,Logan. Dar hai sa nu mai continuam discutia.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

laur, cd-ul tau se intrerupe automat dupa 20 de min fara contact. daca vrei sa mearga continuu, treci cheia pe accesorii. sau modifici circuitul sa-si ia plus continuu, sa nu mai depinda de cheie.

Share this post


Link to post

frumoasa si originala prezentare!

daca nu te superi.. cat km ai facut si .. eventuale probleme daca au fost

(la clio bineinteles)

 

mersi si bafta!

Share this post


Link to post

Are in jur de 2000 de km parca iar singura problema a fost ca mi-a lasat-o si mie sa o conduc, ceea ce a produs o stare apropiata cu preinfarctul :D

Edited by sebian

Share this post


Link to post

aceeasi intrebare daca se poate si pt tine sebian

mersi :)

(daca nu-i locul aici.. rog sa se stearga)

Share this post


Link to post

La mine e mult mai subtire kilometrajul, ca nu sunt indeajuns de nebun sa merg cu masina pina in Otopeni in fiecare zi, cu minunatele ambuteiaje de pe centura...Iar singurul repros care il pot aduce masinii e puterea...dar asta e vina mea, ca n-am luat modelul in 16 valve... deci fara greierashi, shopirle si alte oratanii...

Share this post


Link to post

si 1.5d de 80, fata de al tau.. cum se simte?

Share this post


Link to post

Nenea Lucman, sa-ti traiasca jucaria! Am ramas, sincer, placut impresionat de cum arata inauntru (afara stiam deja)! Iar pe scaune chiar m-am simtit bine! Nu mai zic de pret si ce primesti la banii aia, deocamdata e imbatabil!

 

A, si inca ceva:

 

:worthless:

Share this post


Link to post

Pot a veni eu cu o critica la symbol? sprijin lateral in scaune...

Share this post


Link to post
si 1.5d de 80, fata de al tau.. cum se simte?

M-am fatzait prin oras cu el, si doar un pic, ca isi schimbase nenea Luc culoarea la fata...diferenta nu e mare la trafic urban...la drum lung nu stiu

Share this post


Link to post

Mda, scaunele nu-s cine stie ce, bancheta din spate parca-i banca din parc (©AndreiB) , dar in schimb masina e destul de stabila ca sa mergi la viteza mare, se poate merge cu 130-140 constant si lejer, fara stres.

Cd-player-ul e extrem de bun, are exact functiile care trebuie, minus ar fi bug-ul descris mai sus ce n-a fost solutionat pana azi. si se manifesta asa cand sunt cu cheia pe accesorii, cand nu, se inchide si nu se mai deschide.

Altfel, masina la calitate si finisaje e ca la Daewoo, doar ca oferite la un pret mai mare.

Share this post


Link to post

@Lucman: niste detalii despre pretul masinii, intervale de revizie, pretul reviziilor se poate? :) >-

Share this post


Link to post

pot sa raspund eu?

revizii la 15k, 5 milioane prima, vreo 7-8 a doua si 12-14 aia de 60k.

asta daca deschizi ochii, daca nu, am auzit si revizii de zeci de milioane...

Share this post


Link to post
Mda, scaunele nu-s cine stie ce, bancheta din spate parca-i banca din parc (©AndreiB) , dar in schimb masina e destul de stabila ca sa mergi la viteza mare, se poate merge cu 130-140 constant si lejer, fara stres.

Cd-player-ul e extrem de bun, are exact functiile care trebuie, minus ar fi bug-ul descris mai sus ce n-a fost solutionat pana azi. si se manifesta asa cand sunt cu cheia pe accesorii, cand nu, se inchide si nu se mai deschide.

Altfel, masina la calitate si finisaje e ca la Daewoo, doar ca oferite la un pret mai mare.

1. Habar n-am cum e bancheta din spate, eu conduc de pe scaunul meu (cand conduc) ;)

2. Confirm 140-160 pe A2 ;)

3. Eu n-am avut probleme cu cd-ul, mi se pare ok.

Edited by sebian

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o critica la Symbol (am mai multe dar las doar una) : Se sta la fel de confortabil ca intr-o Solenza :rolleyes:

Share this post


Link to post

You are pushing my buttons, my friend :P

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...