Jump to content
Sign in to follow this  
paul_marines

Cureaua De Distributie

Recommended Posts

Incerc sa dezvolt un subiect pe cat de simplu in aparenta pe atat de complex in influentarea bunului mers al motorului. As dori ca fiecare opinie adaugata din experienta d-voastra sau a altora sa fie pe cat posibil insotita de o detaliere a ansamblului indisolubil cauza=efect.

post-2099-1131184397_thumb.jpg

post-2099-1131184409_thumb.jpg

post-2099-1131184431_thumb.jpg

post-2099-1131184444_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Se accepta si opinii din exterior ? :mrgreen:

 

Se schimba cu 1-2 mii kilometri inainte de numarul de kilometri pentru care este garantata (better safe than sorry), sau daca si-a implinit varsta limita in ani (atat numarul de km, cat si cel de ani, sunt dati in manual), in functie de care eveniment vine primul.

Share this post


Link to post

Si intotdeauna cand cumperi o masina SH o schimbi imediat deoarece nu stii istoricul masinii.

Share this post


Link to post

In cazul meu la 38000 km cureaua MUST inlocuita. Intr-o serie de evenimente care au atras atentia s-a descoperita ca desi la 60000 ii era sorocul deja la 38000 poate fi prea tarziu chiar si pentru o masina cumparata noua. Dupa cca 5-6k km pe capacul distributiei a aparut o pata de ulei care a fost tratata cu : "Las' ca merge si asa!" :-? Mai tarziu si in special in sezonul rece au aparut starturile ratate 1,2,3 etc. S-a dat vina pe benzina desi si cu 98 /99/100 simptomele desi rare totusi existau. Masina a fost investigata pentru 2 zile si raspunsul a fost : GOOD TO GO! Nothing wrong. Timpul a trecut si cum spuneam Kalosul are o detenta mai elastica din treapta a 4-a in a 5-a. Intre timp pata a devenit cu mult mai mare si dupa tergiversari PRO / CONTRA se va schimba indeosebi datorita contaminarii cu ulei de motor de la simering-ul axei cu came. Alte piese afectate : simering-ul arborelui cotit dinspre distributie. Ce cauze afectau motorul la pornire:

1. Uleiul rece la temp 0 la -10C opune rezistenta la rotirea pieselor din cuplul motor ;

2. Cureaua a devenit mai elastica datorita contaminarii cu ulei si permite o defazare cu cateva grade RAC (rotatie arbore cotit) fata de avansul supapelor la admisie. Nici timpul de aprindere nu mai este exact la un motor MPI you could spell DISASTER. Mai departe in mers inertia dinamica a transmisiei distributiei provoaca o extensie variabila a curelei in raport de solicitarea motorului care afecteaza acurateatea "timingului". Astfel un motor puternic devine o leguma.

 

Va urma.. :lavolan:

post-2099-1131194347_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Simeringul de la palier: cine l-a afectat?

Share this post


Link to post

Probabil inca nu este afectat (nu pierde) insa este o procedura comuna si recomandata de inlocuire. E vorba de simeringul arborelui cotit dinspre distributie

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

De regula, cand schimbi cureaua de distributie schimbi si semeringul! De ce: pentru protectie!!! ulterioara. Adica, este posibil ca la un moment dat sa cedeze si ala si atunci sa nu mai ai incotro si sa trebuiasca schimbat. Atunci, ca sa ajungi la el trebuie sa dai jos si cureaua de la distributie si de pus inapoi nu este recomandat - deci, trebuie sa o schimbi din nou. Asa ca daca umbli la cureaua de distributie, trebuie musai sa schimbi si semeringul. Asta in situatia in care se schimba cureaua de distributie pentru termen sau km.

Daca insa in zona distributiei apar pete de ulei atunci se impune schimbarea atat a curelei cat si a semeringului cat de curand posibil. Pata de ulei apare din cauza semeringului care asta la randul lui a cedat din cauza uleiului din motor care nu si=a facut treaba (a se citi ungerea). Daca cureaua a dat de ulei, atunci nu se mai poate pune baza pe ea, schimbarea fiind iminenta: de ce: pentru ca exista riscul sa "sara" de la locul ei sau stiu eu ce, rezultatul fiind motorul varza.

 

In alta ordine de idei, motivul principal (in opinia mea) pentru care se busesc astea ar fi uleiul naspa din motor (care desi de firma noi suntem totusi in RO si se mai fac manarii... ). La porniri iarna cand este foarte frig, in special, ungerea nu se face normal si sunt perioade scurte in care semeringul ia cunostinta cu axul pe care sta dar fara ulei. De aici, se duce semeringul si urmeaza toata distractia.

Share this post


Link to post

Ma gandeam si eu la ulei cu atat mai mult cu cat astazi la METRO am vazut pe raft uleiul Opel 10W 40 la numai 47,5 lei bidonul de 4 litri cu o clasa de aditivare SJ / CF nu tocmai rea. insa pretul imi ridica mari semne de intrebare. Oare cat de bun sa fie deoarece pe cand aveam Dacia uleiul Castrol / Valvoline ambele 20W 50 SJ / SH prin 2003 cam 124000 respectiv 117000. Nu zic ca erau uleiuri de slaba calitate insa coasca costa cam 3500 $ pe cand un Kalos este cam 12000 cu taxe. Nu prea vad proportia si mai mult ma intreb daca nu este oare o facatura gen BP care dupa ce a fost adus spre botezare in tara nu a mai avut calitatea de dinainte (cei mai in varsta mai viseaza la nostalgia lui VISCO 2000 BP). Totusi la testul de slam dupa 15000 de km rezultatul a fost mai mult decat satisfacator aproape 7% slam in uleiul util. Pot spune ca uleiul era aproape curat si pata inca lucioasa ceea ce denota ca aditivii si-au facut datoria. M-as uita mai atent la calitatea cauciucului din care sunt facute garniturile, curelele, furtunele etc. Cred ca aici ar exista o umbra mai mare de indoiala. Am gasit pe net curele GATES pentru Kalos care se vand cu setul complet de piese ce trebuiesc inlocuite. Din gama Gates am avut o curea de transmisie care arata dupa 5 ani aproape ca in prima zi , iar pretul de doar 3 ori mai mare decat o curea de Fartec sau Arteco Tg Jiu (deh vremuri imemoriale - ambele au fost executate de AVAS) GATES timing belts . Poate se indura cei de la GM Europe sa citeasca aceste randuri si sa ne scuteasca de suferinte (scurgeri de lubrifiant).

post-2099-1131305234_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

1.Stai linistit ca nu ai inveti tu pe cei de la gm ce sa faca.

2.Toate curelele folosite de daewoo sant power grip de la gates si rezista 60k km indiferent daca intra in contact cu ulei sau apa.Daca

curea ar fi slaba ar apare imediat un cod de eroare datorita diferentelor de rotatie intre senzorii CKP si CMP.

3.Uleiul recomandat de daewoo este 5W30 si unul de marca buna deci e problema ta daca pui smacoline de genul 10W40.

Share this post


Link to post

In mod normal daca ai schimba cureaua la timp adica la 60k se schimba atunci si semeringul, sau doar daca ceri in mod expres chestia asta se intampla?

Share this post


Link to post

Se schimba numai daca prezinta scurgeri de ulei.

Share this post


Link to post

Ai 60K schimbi doar cureaua (fara semering), dar ce te faci daca peste inca 10K sa zicem, apar scurgerile de ulei... ????!

Nu mai bine esti tu prevazator din timp si schimbi si saracia de semering ca tot e desfacut acolo, asta asa, pentru linistea ta?!?!? - intreb si ioh...

Share this post


Link to post

Sant rare cazurile cand apare problema asta.Cazurile cele mai intalnite sant la cele noi din defecte da fabricatie iar la cele vechi din cauza functionarii la temperaturi mari sau fara ungere.

Share this post


Link to post

Si cum pot afla daca nu ma incadrez intr-una din categoriile astea si deci pot sta linistit in privinta semeringului?

Share this post


Link to post

La dohc nu poti verifica decit prin demontarea capacului de la cureaua de distributie.

Share this post


Link to post
Si cum pot afla daca nu ma incadrez intr-una din categoriile astea si deci pot sta linistit in privinta semeringului?

 

Nexxus, amice poti compara poza de 5 Megs cu motorul meu ( vezi post 2) cam j...s cei drept pe care am atasa-o la mail. Daca pata de ulei e inrudita cu a ta atunci reteta e valabila si ptr tine. Imi doresc sa nu. :osanale: iar ca thriller-ul sa fie complet la motorul DOHC ruperea curelei duce si la deteriorarea grava a distributiei. Asa cateva valve indoite pe cand la SOHC se lasa doar cu surprize surprize!! si inlocuirea curelei fara afectarea valvelor. (sic celor cu +11 CP si 8 valve) :banana:

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Alt motor, alta mancare de peste.

Share this post


Link to post

Asa este insa tot tre' sa musteasca ceva pe afara, sau nu...?! (vorba premierului)

In ceea ce priveste SOHC-urile am vazut 2 pana acum in afara de al meu si toate trei sufera de pete la distributie inca din frageda pruncie. S-au dat la ulei inca de pe la 6-7k. Zic eu ca in atare caz trebuie schimbat valvolina asta dubioasa (10W 40) si toate oil seal impreuna cu cureaua de timing si pinioanele cu intinzator. O fi asa? Vad eu saptamana asta si va mai spun.

 

Nu cita mesajul anterior.

Share this post


Link to post

10W40 au 1,4 8V?

 

MCojo, ti-a mancat ulei?

Share this post


Link to post

Nu, sigur consumul de ulei este infim insa pata de pe motor in dreptul lagarului de la axa cu came este vizibila, chiar daca cantitativ este neglijabila. Nenorocirea este ca si la mine si ca MCojo a aparut la cateva k

 

Ovi_Jer,

 

cu siguranta ca tre' un alt ulei doar in cartea de garantie nici nu specifica de vre-un 10W 40. Intrebarea pe care ti-o adresez este cum sa fac sa-i determin pe cei care-mi asigura garantia masinii sa-mi ofere si alta alternativa? :-?

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Poti cauta pe altii care au asemenea ulei sau care iti acepta uleiul adus de tine.In legatura cu pierderea de ulei :spala motorul si daca pina la urmatoarea revizie apare iar pata de ulei prezinta aspectul acesta celor de la service.Atita timp cat masina e in garantie nu e grija ta faptul ca se poate intampla ceva cu motorul.

Share this post


Link to post

@Satori

Nu s-a dat la consum de ulei...dar intradevar o micuta pata este pe capacul de la distributie; nu stiu daca a fost acolo sau a aparut in timp; cert e ca o sa merg pe mana lui ovi_jer: spal motorul si il tin sub observatie.

Despre schimbul de ulei in mod cert le voi cere la revizie sa-mi puna 5w30 si nu altceva...

 

@Safari_Hunter

Cere la revizie in mod special sa-ti puna 5w30...daca nu le-ai specificat ce fel de ulei sa iti puna, in mod cert ti-au pus 10w40 care se pare ca si-a dovedit "calitatile"

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

MCojo Cred ca la noi in cartier meniul este unic in ceea ce priveste uleiul. Eu m-am zgait pe raft si n-am vazut altceva insa voi pune some presure si cand vei ajunge la 15000 vii pe urme batatorite. Eu am mai inaintat cu inca 600 de la intalnire.

 

Nu stiu cum vei spala motorul as fi si eu curios sa dau jegul jos de pe al meu insa inainte de a-l spala fa-i o poza si da-le un semn :wallbanger: si celor ce se-ngrijesc de garantie just for a second opinon.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Cred ca ar fi mai elocvent un motor asa curat si cu pata de ulei decit unul nespalat niciodata cu multe pete de grasime sau ceara de la ansamblare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...