Jump to content
Sign in to follow this  
Gica

Cazuri Renault

Recommended Posts

Cu toate ca ma enervez foarte tare ca nu am putut face poza, in ciuda faptului ca eram la semafor la cativa metri de el, acum cateva zile am vazut un Reno Megane II hatchback cazut pur si simplu de pe roata. Adica roata stanga fata era oblica, iar masina bineinteles ca se tinea pe 3 roti si ce mai ramasese acolo in stanga fata. Ciudat ca nu era lovita absolut deloc masina, iar inauntru erau 2 doamne, banuiesc ca era de putin timp asa. Asa ca am exclus ipoteza accidentului ca nu erau urme de asa ceva si nici o alta masina in zona.

Ce rezulta ca s-a rupt ? Si de ce asa fara accident ? :scarpin:

 

Scuze ca nu am poza, dar s-a facut verde pana sa imi vina ideea de poza si a trebuit sa plec...

Share this post


Link to post

Pai pivotul ce draq sa se rupa ca bieleta cedeaza mai greu la astea McPherson...

Share this post


Link to post

Gica, iar ne dam cu presupusu? Ai intrebat daca au dat in vreo groapa/canal? Daca au schimbat vreun pivot/cap de bara cu 1 ora in urma? Sau ai PRESUPUS tu ca-s asa de rahat renault-urile incat le cad rotile pe drum...

Share this post


Link to post

Cand ma duceam sa imi verifice directia, la DiBas, am vazut in direct cum s-a intamplat acelasi lucru unui mertz. Pur si simplu s-a rupt roata dupa ce a trecut peste liniile de tramvai de la Doamna Ghica. (Tampitul dracu: a continuat sa mearga asa inca vreo 50m cand a iesit din raza vizuala. Oare credea ca il claxonam ca e sexy?). Si tot mi-as luat mertz!

Share this post


Link to post

S-o fi dus ca si cumnata-miu sa schimbe la un rover fabricatie recenta placutele de frana la un service din spatele blocului si dup-aia nu ii mai merge abs-ul...

Share this post


Link to post

Reno din semnatura, made in France, '84.

import 92, la 111mii km.

92-98: schimbata DOAR turbina la 120mii km. cea veche si originala se pare ca avea wastegate'ul reglat prost si se supratura -> a murit.

de cand l'am luat de la unchiu'meu in 98 am schimbat (imediat dupa ce l'am luat la 130mii km) amortizoare, cauciucuri, fishe, alternator, capac delco.

in 99 i s'a rupt la jumatatea "autostrazii" de la fetesti, in drum spre mare, cureaua de accesorii (singura dealtfel, ca distributia e pe dublu-lantz) => inlocuita. cand am ajuns la mare dupa peripetia asta s'a busit pompa de benzina =>pusa pompa masinii, originala, din 84, ca unchiu'meu o schimbase, dar o lasase in portbagaj pe cea a masinii - thx god!... (deh mashina statuta, intre 92 cand a fost adusa si 98 a facut 19 mii km din care 2 drumuri in franta la paris..).

in 2001 am schimbat pompa de apa cu una noua fiindca cea veche scartaia.

in 2002 a murit si pompa de benzina a mashinii => pompa noua Bosch.

2002: am schimbat regulatorul de presiune benzina ca avea membrana nashparlita si se inneca..

2003: schimbat bujii cu champion N3G (sunt date in cartea masinii) => cu totul alt motor

2004: pe la 165mii km am schimbat toti pivotii pe fata (cei de la basculele inferioare erau cei originali, ai masinii @-) )

2005.11 : schimbat capac delco

astea au fost TOATE de cand e in RO, de 14 ani aproape. ulei, filtre, placute frana, alea-alea nu se mai pun.

 

 

Reno Laguna a lui unchiu'meu, 1.8 16V din 98:

2 becuri schimbate. ba nu, 3, ca i s'a ars un bec de far si le'a schimbat pereche.

la fel, ulei, filtre, consumabile nu se pun.

 

Insa am vorbit de doua masini facute in franta, in anii in care masina era inca facuta sa tina! acuma aproape toate's o apa si un pamant, diferenta e facuta de design. :mda:

Share this post


Link to post
Insa am vorbit de doua masini facute in franta, in anii in care masina era inca facuta sa tina!

 

Asta e problema... alte vremuri, alte mentalitati.

 

Eu sunt curios.. daca renault-urile sunt atat de bune, de ce ofera cea mai mica garantie posibila, adica 18 luni?

Share this post


Link to post

24 mai nou.

cu extraoptiune platibila de 3 sau 4 ani.

2 ani in plus fata de cea de 2 ani standard costa 700 si ceva euro, nu mai stiu.. cam mult.. dar o tii 3 ani si o dai in garantie ;)

scoti banii cu asta. cred.

Share this post


Link to post

nu scoti nici-un ban cu asta... e cam vanare de vant... ca trenul de rulare e garantat doar 20k km...

mai nou reviziile la dci se fac la 10k km si a crescut garantia trenului de rulare la 50k km. Se pare ca nimeni nu mai da combustibili calumea, nici macar mol sau omv...

Intr-adevar fordul face o treaba buna cu garantia de 4ani dar sa vedem si cat o sa-i tina... Pe de alta parte astia (ford - romcar) au alte probleme - vezi revizii de 30k km de 25 de milioane.

Share this post


Link to post

pai trebe si tziriac sa bage pe sub muztatza, nu? sau fi'su sa mai bage un praf...

Share this post


Link to post
pai trebe si tziriac sa bage pe sub muztatza, nu? sau fi'su sa mai bage un praf...

 

:) ) Da, buna asta si bine spus, oricum asta e super deranjant, atatea marci aduse de Tiriac Auto care te jecmaneste la intretineri si reparatii.

 

@alx

Da, mi-am dat cu presupusul, d-aia am si intrebat ce se putea intampla, daca stiam amanunte, incepeam direct :" bai nene varza masinile astea !" Si confirm, renault-urile vechi erau trainice, multa lume le lauda, dar de cand au devenit nr. 1 in europa si-au mai schimbat ideea de fiabilitate.

Share this post


Link to post

1. nu au devenit nr 1... have you heard of audi?

2. hai sa nu ne mai dam cu presupusul, ok?

3. chestia cu calitatea se pare ca e valabila la toti producatorii cu modele ale caror preturi au scazut in ultimii ani: vezi vw, ford, seat, etc... ca exemplu, pe vremuri nu pupai golf sub 35-40k marci...

Share this post


Link to post

la vanzari in europa marca renault e nr 1, la modele e golful

 

parerea mea: renault merita de la megane in sus, dar de la laguna ai deja variante multe,

si te face sa te gandesti bine daca sa dai banii pe o masina careia ii cedeaza suspensiile incepand de pe la 50-60k

 

si o scurta prezentare clio simbol fidji 1.5dci, 65 cai

-tinuta de drum: bunisoara, asezata acceptabil pt dimensiunile ei

-frana, buna, dar pina a intra abs-ul, cel mai jalnic abs din cate am vazut

(pe anvelope bridgestone intermediare)

-interior/finisari interioare la fel ca la logan, dar mult mai putin spatiu

-ansamblu motor/cutie, cel mai prost vazut de mine la vreo masina (exceptie dacia 1300),

mult mai prost ca al loganului

 

consumul nu m-a interesat, de asemnea cricul pozitionat ca in logan,

tabla care se vede in fundul portbagajului, etc

Share this post


Link to post

cunosc persoana care era impatimita dupa renault. a avut 3 masini : megane 1, si 2 bucati megane 2. la megane 2, la fiecare, i-a picat caseta de directie, norocul lui a fost ca era inca in garantie. megane 1 nu i-a facut nici o belea. a dat-o cu gandu' ca megane 2 e mai buna ... acum a optat catre un 307 de la peugeot. nu a apucat sa i se strice nimik la ea. asta m-a determinat sa nu merg pe mana renault, plus ca erau foarte multe masini cu aceiasi belea la noi (in craiova) ... eu spun doar ce mi s-a spus. daca el minte, mint si eu, da' chiar nu vad ce motiv ar avea ...

Share this post


Link to post

nu minte, intr-adevar au fost cazuri de casete de directie bulite pe megane si clio (la servo electric). S-au schimbat si multe degeaba (de la un tacanit aiurea). Sa vezi cate se schimba pe 407 si 307...

Share this post


Link to post
si o scurta prezentare clio simbol fidji 1.5dci, 65 cai

-tinuta de drum: bunisoara, asezata acceptabil pt dimensiunile ei

-frana, buna, dar pina a intra abs-ul, cel mai jalnic abs din cate am vazut

(pe anvelope bridgestone intermediare)

-interior/finisari interioare la fel ca la logan, dar mult mai putin spatiu

-ansamblu motor/cutie, cel mai prost vazut de mine la vreo masina (exceptie dacia 1300),

mult mai prost ca al loganului

 

consumul nu m-a interesat, de asemnea cricul pozitionat ca in logan,

tabla care se vede in fundul portbagajului, etc

Tinuta de drum merita mai mult decat buna, crede-ma. Poti sa mergi lejer la viteza maxima, asta cu anvelopele Bridgestone turcesti. Cu debica de iarna e mai greu, nu mai ai aceeasi stabilitate, dar sunt la jumatate de pret.

Abs-ul e jalnic cand franezi pe drum ondulat si asta din cauza ca e un sistem destul de simplu, fara alte asistari. Dar in rest isi face cu brio datoria, incomparabil mai bine decat un sistem simplu.

Finisarile nu sunt chiar ca la Logan/Solenza, oricum, nu ai sa vezi butoane intepenite, etc. Numai faptul ca butonul de dezaburire luneta e cu releu iar la Solenza nu e (desi designul e identic) spune multe (la mine revine butonul la loc, la SLZ il inchizi tu..

De ansamblul motor/cutie nu ma pot pronunta la dci, eu am benzinar. Sunt foarte multumit de motor si de etajarea cutiei de viteze, se vede ca e facuta sa se "pupe" cu motorul nu pusa doar design.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Am megane 1 break 1,9 dci din 2002 şi am cu el 95KKm amortizoarele faţă nici o problemă, în schimb pe spate mi s-au rupt de sub bucşa superioară ambele la 20KKm respectiv 21kkm, le-am sudat şi merg şi acum cu ele. La acest model amortizoarele spate sunt bune funcţional dar unghiul de montaj proiectat nu este cel mai bun (eroare de proiectare) Pot rupe un astfel de amortizor, fiind singur în maşină (maşina fără încărcătură) în max. 5km. In rest maşina este f. bună ţinînd cont de raportul calitate/preţ. Pînă în prezent mi-a picat la 85kkm

EGR- ul, şi mi s-a rupt cablul de acceleraţie la 14kkm (viciu de material)

Share this post


Link to post

Renault Laguna "strikes back". Acum 1 saptamana a venit la firma o hartie de la Renault (sau de la dealerul Autocobalcescu, nu mai stiu exact) in care se chema in service Laguna ce am descris-o in primul post. Aceasta rechemare este deja a doua a acestei masini. Culmea este ca daca nu venea acea hartie, masina avea toate sansele sa ramana in pana, era vorba de pompa de ambreiaj ce a fost schimbata acum, iar cel ce merge cu ea zicea ca pedala parca facea cursa tot mai scurta, devenea moale... etc, chiar se intreba cat o sa mai mearga asa... Masina are putin peste 60k km, dar are 3 ani aproape. Ma intreb cum de s-au gandit abia acum sa o cheme in service, pe semne ca au intalnit la mai multe si si-au dat seama de viciu... :scarpin: Oricum, ma gandesc ca daca se mergea mai mult cu ea (mai multi km/an), isi dadea sfarsitul (pompa), de altfel, acum un an suferind o problema ce am semnalat-o in rpimul post, iar acum ma gandesc ca o fi fost chiar pompa de ambreiaj si au aberat cei de la Dacia Asistenta, dar nu vad ce-i puteau face asa "pe loc"... :-?

 

P.S. In fine, doar ca o divagatie, nu m-am putut abtine sa nu compar problemele aparute la masina asta cu cele ce le am eu la a mea, avand la ora actuala acelasi nr. de km ambele masini. Si daca mai adaug la Laguna, in afara la ce am zis mai sus, a distributiei sarite de la punct, a zgomotului ce il face si in prezent de la rulment alternator, a stergatorului desprins, arcuri pe spate schimbate, a bateriei ce a murit de cateva ori iarna (fara sa aiba consumatori)... etc, ma declar multumit ca am ales Nubira, care nu m-a purtat in service decat la intretineri, exceptand acea problema de trista aintire cand mi-a luat foc de la frunze, stiti voi.

Share this post


Link to post

Pe mine nu ma mai cheama nimeni la service sa-mi remedieze problema rulmentului de presiune care troncane la relanti dupa ce se incalzeste motorul. http://www.reno.ro/index.php?showtopic=39685 Asta alaturi de ambreiaj, care la debreiere nu are o cursa prea lina.

Dupa 1 iulie am sa le fac o vizita la baieti, ca la asta am doar 18 luni garantie, dupa cat se pare, nu 2 ani ca la masinile mai slabe, aka daewoo. :P

Incep sa constat ca nu e chiar un upgrade de la Matiz la Clio Symbol, in afara spatiului marit, am stiut eu ce am stiut cand am luat-o. :D

Share this post


Link to post

Scenic din 2003, 1.9dci, valva egr schimbata la 60k. Atat! 100k km, 5% consum... nu am absolut nimic de reprosat masinii asteia! E absolut perfecta!

 

Foloseste cu incredere majuscula la inceput de fraza/propozitie. Renunta la IRC-isme

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Renault 1.5 DCI 80CP, 11.600 Km, am schimbat cablul de comanda la inchiderea centralizata portbagaj.

Share this post


Link to post
Pe mine nu ma mai cheama nimeni la service sa-mi remedieze problema rulmentului de presiune care troncane la relanti dupa ce se incalzeste motorul

 

Sincer să fiu nici nu cred că te vor chema vreodată pentru că este catalogat de Renault drept "zgomot tehnologic" . Să ştii că şi după ce ţi-l vor schimba ,zgomotul este foarte posibil să reapară. Toată această tărăşenie rezultă din proiectarea cutiei, în speţă a prizei CV.

Ca să te mai linişteşti este bine de ştiut că la logan care are acelaşi motor zgomotul apare la 8 din 10 maşini şi după cum am mai spus fabricantul zice că este normal.

Share this post


Link to post

In talon scrie ca am benzinar, cand il ascult mai lipsesc vibratiile si consumul mic ca sa zic ca e diesel.

Si poate sa mearga asa in continuare? Nu va pica? Ca in jumatate de an ies din garantie si nu vreau sa demontez cutia si sa platesc manopera.

Share this post


Link to post

Nu va pica nimic laur. Ia de citeste pe forumul drag tie topicul care suna cam asa: "Sunet ca de diesel". Intr-adevar, e neajuns de proiectare, nu e chiar defect ca nu avanseaza. Daca mergi cu muzica, nu-l auzi. Daca-ti uiti fata acasa, sunetul "reapare".

Deci sa inteleg ca nu ai avut nici-o problema, pana acum, nu? :P

Share this post


Link to post

Exceptand schimbatorul care vibreaza, si cand ii dai limitare zici ca a luat viagra, aeratoarele laterale care au joc stanga-dreapta, cochilia volanului care joaca in jurul axei acestuia, tzacanit in portiera stanga, cd-player-ul care, cand stau cu motorul oprit si cheia in contact, i se mai nazare sa se opreasca si sa porneasca iar cand ti-e lumea mai draga :X pot sa zic ca n-am avut probleme, de motor sunt chiar multumit si dupa vreun episod de schimbat la limitare si tras de el parca merge mai bine dupa aceea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...