Jump to content
Sign in to follow this  
marius1975

Cutii Automate Vs Cutii Manuale

Recommended Posts

Eu personal prefer cutiile manuale !

De altfel o singura data am condus si nu foarte mult un Pajero cu cutie automata .

Cutia automata are anumite dezavantaje ( pentru mine ) printre care cel mai important este data de faptul ca nu poti sa turezi ( atunci cand ai nevoie in situatii limita) motorul.

Dar repet e o parere personala.

A , si ar mai fi o chestie , daca Doamne Fereste ai probleme , e foarte complicat sa umblii in cutie ( bine nu tu ci meseriasii de pe serviceuri).

Edited by body

Share this post


Link to post

Motorul îl poţi tura cât vrei. Trebuie mai întâi să ştii cum se poate folosi transmisia automată (rezultă citirea instrucţiunilor de utilizare ale autovehiculului ). Se pot schimba treptele şi manual desigur eliminând ambreiajul care nu mai trebuie apăsat. Eu personal nu îmi voi mai lua niciodată maşină cu cutie manuală pentru că cutia automată îmi oferă avantaje ca de exemplu demaraje rapide, eliminarea ocupării cu ambreiajul şi ce e mai important ,funcţionarea optimă a motorului . Totul rezidă într-un confort de invidiat. :) >-

Desigur există şi reversul medaliei. Mie îmi ia cam cu 1 litru în plus în oraş iar în afară este neglijabilă cantitatea eu aproximând-o cam la 0,2 l bineânţeles cutia mea fiind de generaţie mai nouă cu hidroconvertizor blocabil.

Cei care spun că nu pot conduce sportiv sau alte chestii dintr-astea înseamnă că nu au avut parte de cineva să le arate cum funcţionează. :lavolan:

Share this post


Link to post

Cred că cele mai bune sunt cele care nu se defectează. Cât despre confort, este clar că vorbim de cutia automată. Uită-te la americani de exemplu, cutiile manuale sunt la fel de rare pe cât sunt la noi astea automate. Pierderile din alunecarea ambreiajului sunt compensate cu cuplul motorului.

Share this post


Link to post

Eu zic asa: in oras clar sunt mai misto astea automate. In afara, daca ai un minim de 150-200cp sunt ok si automatele...

Pentru oras as merge pe un diesel automat, sa si consume putintel...

Share this post


Link to post

Cum am da-o tot acolo ajungem:

-cutie manuala: consum mai mic, castigi la capitolul dinamica, pierzi la acpitolul confort

-cutie automata: ideala pentru oras fiind foarte comfortabila, consumul creste cu 10-15%, se mai pierd 0,5-1 sec si cam 10-15 km/h din viteza maxima. Alt avantaj ar fi faptul ca motorul este folosit in cea mai mare parte in regimul maxim de performante, nu mai avem subturare/supraturare, uzura motorului fiind minima (cu toate ca motorul e mai turat, un motor de pe o masina cu CV automata tine mai mult fata de unul cu CV manuala)

 

Compromisul ar fi atins in cazul unui tiptronic... cand ai si manual si semi-manual si full automatic :) >- dar la ce bani??? :shock:

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Totuşi tind să merg pe o părere subiectivă şi anume că la urma urmei este o chestiune de gusturi.

Eu pierd la a mea 9Km/h la viteză maximă(oricum maşina asta nu o să meargă nici măcar cu 160 vreodată). Despre faptul că se spune că pierd la demaraj 1 sec. rămân subiectiv asta nu pentru că nu ar fi adevărat ci pentru că nu toţi suntem piloţi de curse (e mai greu să ai o sincronizare optimă la schimbare manuală pe când la automată lucrează cutia/calculatorul pentru tine alegând momentele optime). :mrgreen:

Share this post


Link to post

una clasica pt mine, si-una automata pt nevasta :) )

Share this post


Link to post

manuala clar. unde mai e placerea condusului unde mai e senzatia aia de schimbat trepte la limita.

 

la automata cand se strica s-a dus dracu consuma in draci ... si daca vrei confort stai acasa in fotoliu.

Share this post


Link to post

Cred că va dispare cutia manuală cu timpul. Cine a avut maşină pe timpuri ştie ce fel era să reglezi la pornire şocul, acceleraţia de mână, şi mai ştiu eu ce alte năzbâtii...

Edited by Florinut

Share this post


Link to post

Personal prefer cutia manuala, dar dupa ce am condus mai multe masini cu cutie Tiptronic...ma mai gandesc. Au inceput sa aiba convertizor de cuplu cu ambreiaj blocabil, multe curbe pentru modul de schimbare a treptelor de viteze (250 la Porsche 911 997 si Boxter 987), timpi de schimbare mici etc. Au invatat sa pastreze trepta de viteza in curba, in depasire sau la urcare unei pante, sa retrogradeze la franare - incep sa fie destepte rau.

Pacat ca inca au probleme - am vazut multe cu span in ulei sau cu soft deficitar si de aici schimbarea treptelor cu soc.

Share this post


Link to post

Să vezi plăcere atunci când duci pedala de acceleraţie la fund şi se cuplează treapta inferioară iar tu eşti împins în scaun în timp ce celălalt abia bagă în următoarea treaptă. Eu râd de mă stric când mai fac "vitejii" dintr-astea. Cutia mea este de o generaţie mai nouă şi sincer aş vrea să văd o maşină similară în performanţe cu a mea care ajunge mai repede la sută... (dar astea-s lăudăroşii şi fapte nechibzuite). :redface:

Share this post


Link to post

Cutia de viteze automata, alaturi de mecanismele electronice gen ABS, ESP etc. interpoleaza abilitatile mai mici sau mai mari ale diferitilor soferi la o valoare rezonabila. Sa luam ca exemplu doua autoturisme de serie, primul clasic si al doilea echipat cu cutie de viteze automata si sistem antipatinare. Cu primul autoturism diferiti soferi vor obtine timpi de demarare de la 0 la 100km/h mai buni (poate chiar mai buni decat cei declarati de constructor) sau mai slabi. Asta nu inseamna ca respectivii soferi sunt mai buni sau mai prosti, ci ca stiu sa exploateze mai bine sau mai rau potentialul masinii. Trecand la cel de-al doilea autoturism, timpii de demaraj vor fi aproximativ la fel. Iata ca primul autoturism avantajeaza soferii mai "buni" iar cel de-al doilea pe cei mai "slabi". Asta nu inseamna nicidecum ca utilizatorii de autoturisme din ambele categorii sunt "buni" sau "slabi" ci ca aceasta a fost alegerea lor. Cine are cutie automata insemna ca a considerat ca pt el mai buna acesta solutie tehnica si viceversa.

De curand am fost impresionat de urmatorul fapt divers: unchiul meu din Germania, vechi client Mercedes, si-a schimbat vechiul E230 automat (caroseria de 123) cu un C 200 Kompressor cu 6 viteze :) >- L-am intrebat daca nu ii e greu dupa atatia ani de condus masina automata sa revina la clasic si raspunsul primit a fost urmatorul: "Pe cel vechi l-am luat de la dealer, pe loc, cu reducere, fusese masina de prezentare si am obtinut si un discount, altfel trebuia sa astept 6 luni sa imi aduca o masina cum mi-as fi dorit eu. Asa s-a intamplat, sa fie cu cutie automata. Cu noua masina m-am acomodat inca din primele zile, n-a fost deloc greu..."

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Este în firea lucrurilor şi în spiritul evoluţiei să se automatizeze totul, spre a veni în întâmpinarea cerinţelor unor clienţi din ce în ce mai sofisticaţi, mai ales că un grad de integrare mărit al producţiei duce la ieftinirea reperelor... Gata, am zis-o :uff:

Share this post


Link to post

Mi se pare corect ! :) >-

Share this post


Link to post

pai daca in bucuresti cand prinzi un stop de 10 ori nu mai bagi si tu in viteza, te plictisesti.asa ca e mai bine cu cutie manuala.(mai bagi in viteaza,mai scoti,mai apesi ambreiajul)

Share this post


Link to post

deci in concluzie ce ma sfatuiti sa-mi iau Esperache cu o cutie manuala sau automata caci zau daca stiu ce sa fac? :osanale:

Share this post


Link to post

Dacă ar fi existat Nubira 2 cu cutie automată, de aia aş fi cumpărat. Espero, alegi, automată, stop!

Edited by Florinut

Share this post


Link to post

la second mai bine iei manuala. s-a mai discutat pe baza unui cielo automat. riscurile sunt mult mai mari la automata decat la manuala.

Edited by alx

Share this post


Link to post

În România riscurile sunt oricum mari dacă cumperi o maşină la mâna a-2-a fie ea automată sau manuală. Părerea mea este să cumpăraţi o maşină cu cutie automată de generaţie mai nouă,dacă nu să nu vă hazardaţi. Desigur că o cutie manuală poate fi mai uşor mânărită pentru că de astea ştie oricine să repare pe când la automate poţi număra pe degete oamenii care se pricep.

Oricum rămân la afirmaţia făcută la început. :D

Share this post


Link to post

ce masini cu cutie automata de generatie mai noua cunosti tu la pretul unui espero automat (4-5k euro)?

Iar oameni care sa repare o cutie automata nu exista in romania. dar exista in schimb oameni care pretind ca stiu si incearca dar nu reusesc.

Am trecut prin asa ceva cu urmatoarele masini: Ford Explorer, Jeep Cherokee si Grand Cherokee, Kadett... Toate cu probleme mari (cutii care nu mai functionau deloc), costuri imense (2400$ reparatie cutie Explorer), rezultate nada (nici dupa vreo 5 interventii in garantia cutiei nu i s-a dat de cap). Masina a fost vanduta dup-aia pt piese...

Share this post


Link to post

Eu zic sa alegi cutie manuala ca e mult mai misto asea si poate ai si un consum mai mic. in schimb la ceea automata poate creste consumu, daca nu sti sa o manevrezi(eu am vazut un test la un safrane si a crescut consumul semnificativ). Acuma faci cum vrei si cum crezi cai mai bine ;) Bafta! :)

Share this post


Link to post

Raspunsul meu, e ca in 10% din cazuri imi doresc mult o cutie automata, ca am asa o lene sa schimb treptele si sa mai calc si pe Ambreaj, e deja oribil, dar in 90% din cazuri sa nu aud de automata. Am condus o Octavia automata, si mi s-a parut destul de frumos si confortabil, chiar nu aveam ce face la volan, dar totusi mai bine e cu manuala mea, In viatza daca o sa am prea multe masini, o sa am una automata si una cu sofer, desi e total impotriva conceptiei mele, dar uneori sunt bune si astea.

 

Americani au numai automate, tocmai de aia un accident dureaza la ei 2-3 ore, in lant. aia se plictisesc la volan si cred ca adorm.

Share this post


Link to post

Cutie manuala zic eu in cazul Espero. Si asa consuma destul, cu automata mai ia si in plus un litru. Daca se strica (si nu ai de unde sa stii cum s-a mers cu masina decat in cazuri rare) te costa de te rupe, cred ca aproape cat masina una noua!

Share this post


Link to post

N-am condus niciodata o masina cu astfel de cutie (automata). Motivul pentru care nici nu mi-am dorit asa ceva ar fi ce te faci intr-o depasire riscanta unde in mod normal la o masina cu cutie manula poti sa schimbi intr-o treapta inferioara si s-o turezi pana in zona rosie sa scapi de "pericol" ... poate ma lamuriti voi ... cum faci asta cu o cutie automata ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...