Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Practici "occidentale" In Serviceuri

Recommended Posts

In service-ul unde ma duc de obicei am observat de ceva vreme c-au imprumutat o practica civilizata: la desfasurarea operatiunilor de intretinere (schimb ulei, schimb filtre/curele/kit distributie), aplica pe masina un sticker propriu (cu sigla firmei), micut, cu detaliile operatiunii efectuate, numarul de kilometri al masinii si data aplicarii.

 

Ati intalnit practici similare si prin alte serviceuri ?

Share this post


Link to post

Da, o singura data (la Sebastian service) dar dupa aia nu au mai aplicat etichete desi am mers tot la ei. Mai, e greu cu pratici din astea la Romania! :) Toate servisuriile care 'se dau' occidentale au pornit in Romania frumos si dupa aia standardul a decazut (dupa ce s-au vazut cu clienti). Adica 's-au rominizat'. :D

Share this post


Link to post

Am "patit" si eu la un mic service "de cartier". Patronul, un baiat bine intentionat. Meseriasii... asi! Mi-a pus un sticker sa-mi aduca aminte la cat am schimbat uleiul, dar a gresit kilometrajul. Motiv pentru care a pus altul. Oricum, dupa un an nu se mai vede ce scrie pe el (e pe verso-ul capotei de la motor). Si tot oricum, dupa ce au schimbat un cap de bara, mi-au lasat rotile "cracanate" de s-au facut saracele ca draq pe exterior (noroc ca oricum trebuia sa le schimb).

Concluzia: pe afara e gardul si nu se vede leopardul.

Share this post


Link to post

@Vaxxi , sa fie cumva automar serviceul acela?

Si la Matizul sotiei i-au pus un sticker din ala , dar mai sunt si pe acolo tipi, de ex pe partea electrica , care nu prea aveau habar ( faceau practica pe masina ).

Share this post


Link to post

Chestia pe care am întâlnit-o şi consider că este cea mai bună este faptul de a nu lăsa clientul să stea lângă automobil . Vă spun din experienţă că există lucruri pe care nu trebuie să le vezi totdeauna şi sunt practici chiar de constructor recomandate .(ex. folosirea ciocanului , pumnului ş.a.m.d.)

Share this post


Link to post

... si completarea cu apa in loc de antigel sau cu lichid de frana folosit in loc de unul nou

Share this post


Link to post

Las-o ba ca merge asa ! Parerea mea. :mda:

 

La Passat mi-au agatat baietii de la Scorpion Focsani o eticheta pe la motor pe care scria ca s-a folosit ulei Aral, kilometrii si data schimbarii. eticheta cred ca venise odata cu uleiul. Mai e si autocolantul ce se lipeste pe stalpul central, sa fie vizibil soferului, obligatoriu la VW (scrie si in cartea tehnica).

Share this post


Link to post

Totuşi sunt dealeri unde a început să domnească şi occidentul ,mai ales acolo unde sunt patroni străini sau cel puţin plimbaţi pe afară mai mult.

Share this post


Link to post

V-as spune eu o intamplare cu un service/dealer pe care l-am laudat (ma lasasera ca la dentist cu serviabilitatea, promptitudinea si seriozitatea lor) si care din "pura intamplare intamplatoare" au vrut sa mi-o "traga" la o reparatie, dar dintr-o intamplare oarecare nu le-a mers. Numa' ca le-am promis ca n-o sa trambitez nimic.

 

Oricum, de acum incolo nu mai cred nimic!

 

Cat despre "domnii occidentale", e adevarat pana la prima proba contrarie. Si din cateva, sigur nimeresti una.

Share this post


Link to post

parerea mea e ca ar trebui sa spui ce s-a intamplat pt ca asa am fi si noi atenti.se fac multe manarii la serviceuri si ar trebui sa stim si noi. nimeni nu si-ar dori sa plateasca niste bani si pe urma sa vada ca banii aceia au fost aruncati pe geam.nu da nume de srvice sau de persoane dar macar spune-ne ce s-a intamplat.

 

 

 

bafta !!!

Share this post


Link to post
Chestia pe care am întâlnit-o şi consider că este cea mai bună este faptul de a nu lăsa clientul să stea lângă automobil . Vă spun din experienţă că există lucruri pe care nu trebuie să le vezi totdeauna şi sunt practici chiar de constructor recomandate .(ex. folosirea ciocanului , pumnului ş.a.m.d.)

Mda, ca sa simta ala vintul libertatii si sa poata sa (nu) faca ce vrea el pe la masina. Cum, mai nene, e masina ta? Atunci trebuie sa poti sa stai linga ea, daca vrei! Aaaa... daca ar costa cit o imprimanta, as mai zice, nu stau linga ei la service cit imi repara imprimanta... da' totusi, unitatea de masura e alta aici.

 

V-as spune eu o intamplare cu un service/dealer pe care l-am laudat (ma lasasera ca la dentist cu serviabilitatea, promptitudinea si seriozitatea lor) si care din "pura intamplare intamplatoare" au vrut sa mi-o "traga" la o reparatie, dar dintr-o intamplare oarecare nu le-a mers. Numa' ca le-am promis ca n-o sa trambitez nimic.

Mai, banuiesc ca nu te numesti Burel Abram in buletin! Sub acoperirea anonimatului eu cred ca ai putea sa-i dai pe goarna pe aia. Macar sa stim si noi. Iar daca afla si ei, cu atit mai bine, poate al'data se fac copii cuminti!

Parerea mea!

Share this post


Link to post

@NFS: Nici eu nu stiu cum iti zice in buletin, dar daca povesteste cineva despre un Matiz galben la care se stinge incet plafoniera, cred ca stiu despre cine e vorba.

 

Anyway, la cererea publicului, o "scurta" poveste. Sa nu va asteptati la cine stie ce teapa, dar morala de cele mai multe ori sta in detalii.

 

Deci, am fost "agatat" acum vreo 3 luni de bara fata, coltul din dreapta de unul care se gandise sa ma depaseasca pe partea aia ;i pentru ca lolul era stramt si n-a vrut sa se urce pe bordura, mi-a tras de bara dinn spate spre fata. Rezultatul: bara fisurata (rupta putin) si zdrelita, aparatoarea de noroi rupta si ea putin si, cuiul lui Pepelea sau eroul salvator din poveste, becul de la proiectorul de ceata dreapta, s-a smuls din soclu si sa facut pilaf. Am fost pe peste tot, am dus-o la reparat si cand s-o iau incepe de fapt povestea (zau ca va fi scurta).

 

Imi zice ca becul si manopera de inlocuire trebuie sa le platesc eu ca nu a acceptat asiguratorul. Dau telefon si mi se explica faptul ca "in general" becul e "consumabil". Eu zic ca situatia asta e "in special" si nu "in general" si, ma rog, ca sa trimit nu's'ce hartie de expertiza de la service, bla, bla, bla. Si da-i tergiversari si discutii...

 

Asteptand eu rezolvarea aspectului, iese masina din hala si ma duc sa ma uit la ea. Bara se inlocuise si vopsise (a descoperit Sato o prelingere intr-un loc, dar "in general" a iesit foarte bine), becul era ca nou, dar aparatoarea era tot aia sparta. Mai dracie, zic. Ma duc si le cer devizul. Articolul ala era pe ea pus de "nou". Hopa, zic, de ce una e in hartie si alta la masina. Aoleu, zic ei, am uitat! Si se duc si scot din magazie un ditamai "cearceaful" de plastic (e dintr-o bucata si acopera intreg pasajul rotii). Ca sa-i scuz, ca nu stiu cum s-a intamplat.

 

Am promis ca voi fi scurt. Asa ca va pot spune ca in final n-am mai avut nici o problema cu "decontarea" becului de ceata.

 

Cat despre morala... Tocmai (pe vremea aia) imi povestea cineva cum in service-uri zic ca fac revizii si "uita" de una-alta in "natura", dar le trec in scripte. Si eu ziceam: nuuuu se poate. La mine totul e ca "in occident". Si totusi: oare de ce nu mi-a scazut si mie consumul cat de cat (ba din contra) dupa inlocuirea filtrului de aer la revizie? Inca n-am verificat. Dar asta era de pe vremea cand eram... credul (si le ziceam ca ce sa fac eu cu alea vechi, mai bine sa le tina ei sa le dea la altii care vor o "dovada").

 

Dar de-acusi, s-a ispravit!

 

Dixit!

Share this post


Link to post
Si se duc si scot din magazie un ditamai "cearceaful" de plastic (e dintr-o bucata si acopera intreg pasajul rotii).

 

Io-s mai tampit si nu pricepez... Ce legatura are aparatoarea de noroi sparta cu o piesa de dimensiunile unui cearceaf?

Share this post


Link to post

Alx, se referea la aparatoare de noroi care imbraca contraaripa, la ale noastre e de plastic si imbraca roata, ca sa nu ajunga noroi si cah pe tabla.

On topic, am intalnit service-uri unde te duci frumos intr-o sala de asteptare la etaj, de unde iti vezi masina, nu trebuie sa stai printre mecanici, poti bea o cafea (pe cheltuiala firmei), iar la final, inginerul care a preluat-o ti-o aduce, iti arata piesele vechi, si-ti pune un stiker cu tipul uleiului folosit si km. Din pacate este vorba de service-uri nonDaewoo... ( Autoitalia Baneasa si BMW Filaret) Dar si acolo se da cu scuzati, "mucii-n fasole" La Autoitalia mi-au gresit nuanta de vopsea, iar la BMW au schimbat piese de 120 milioane si tot bate pe dreapta ...

Am mai intalnit un service mititel in militari pe virtutii, unde angajatii au refuzat sa ia spaga, spunandu-mi ca sunt platiti suficient si ca nu e nevoie!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

care-i ala? dupa mcdonalds, imediat pe dreapta?

Share this post


Link to post

Exact ala. Se face o strada la dreapta si imediat pe dreapta este service-ul. Pe aleea de acces la Ford BDT. Am fost la ei cu un Mercedes de la firma, n-am facut mare lucru, am schimbat filtre si ulei. N-au pus botul la nimic, am vrut sa-i las mecanicului 100.000 si n-a vrut. Ca si chestie, ma dusesem la Autorom pentru acelasi lucru si mi-au zis ca sa revin in 2 zile ca n-au rampa libera nici macar la Expres...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

si eu am rezolvat la ei mai multe problemute si am fost multumit. nu am dat spaga, dar e frumos sa stiu ca nici nu accepta :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...