Jump to content
Sign in to follow this  
nightwolf

Cutii La Matiz

Recommended Posts

Dupa ce-l pornesc... tre sa astept vreo 3-4 min cu motorul pornit... ca sa intre in marsarier, si acum e destul de cald afara.

E normal??

 

In primele 3-4 min... cutia se comporta ca si cum marsarier-ul nu ar exista in pozitia opusa treptei a 5-a

Edited by nightwolf

Share this post


Link to post

nu.

Share this post


Link to post

Eu iti recomanda alta metoda: daca nu intra debreiezi si ambreiezi iar, astepti 3 secunde sa nu caraie din cauza inertiei trenului fix si incerci sa cuplezi iar marsarier. Astfel ai schimbat pozitia unghiulara a arborilor si ai sanse mai mari sa reusesti manevra.

Share this post


Link to post

Eu am o probeleme asemanatoare dar cam stupida, nu-mi dau seama daca are vreo legatura. Cand vreau sa bag in marsarier si a fost masina oprita cu frana de mana trasa nu merge, daca las frana de mana merge.

Share this post


Link to post

Nu cumva ti se agatza mineca? :) )

Share this post


Link to post

Eu chiar vorbeam serios.

Nici eu nu vad legatura dintre frana de mana si marsarier, iar daca spun mai departe ma cred ... .

Share this post


Link to post

Pozitia relativa a celor doua roti dintate care trebuie angrenate nu este tocmai buna cateodata, nu se angreneaza. DAca este trasa frana de mana nu este posibila miscarea arborelui de iesire si implicit a arborelui intermediar din cutia de viteze. Cand lasi frana de mana, milimetrul(ca atat ii trebuie sa se miste) necesar ca sa se angreneze rotile este parcurs si se poate efectua angrenarea! Cam asa s-ar explica in mare acest fenomen!

Share this post


Link to post

Nu e normal dar este la cutiile noastre :dizzy: . Nu avem sincronizare la marsarier si de asta se intampla sa nu intre din prima. Cand mai patesti asa ceva aplica ori metoda NFS, dar iti trebuie putin antrenament pentru ea, ori cand vezi ca nu intra lasi schimbatorul pe liber, eliberezi ambreiajul si apoi reancepi procedura de folosire a marsarierului. Mie in 2 ani de zile nu mi s-a intamplat niciodata sa fie nevoie sa fac a 2a oara manevra asta, mergea dupa prima incercare a metodei. Cand mi-am luat si eu prima data masina, nu stiam de metodele astea si tot incercam sa-l fortez sa intre, iar asta ii dauneaza in timp.

P.S.: esti din Galati ?? ca ti-am vazut azi dimineata masinutza bejulie la facultate.

Share this post


Link to post
Nu e normal dar este la cutiile noastre  :dizzy: . Nu avem sincronizare la marsarier si de asta se intampla sa nu intre din prima.

Poti sa-mi dai un exemplu de cutie a altora care are sincronizare la marsarier ?

Cu ce alta treapta au sincronizat-o ?

Share this post


Link to post
Dupa ce-l pornesc... tre sa astept vreo 3-4 min cu motorul pornit... ca sa intre in marsarier, si acum e destul de cald afara.

E normal??

 

Normal ca nu e normal. Ce poţi să faci:

1- ramâi cu el aşa şi, înainte să bagi în marşarier, apeşi ambreiajul de câteva ori;

2- dai fuga la un service să-ţi regleze ambreiajul;

3- ţi-l reglezi singur după ce arunci un ochi aici: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=246

Share this post


Link to post

@Nightwolf: ne intalnim si ti-l reglez eu daca vrei. Nu e nevoie nici macar sa ai deschisa masina, trebuie doar sa ai rotile bracate la maxim stanga, ca poti baga mana pe acolo sa-l strangi. Normal ambreajul se strange pana se aflape acelasinivel cu pedala de frana(sau asa m-a invatat un mecanic de la Radacini :redface: ).

@Tolin: ma rog, am cam gresit aici. sincronizatorul stiam eu ca e ansamblul de piese care se ocupa ca,atunci cand schimbi vitezele iar rotile dintate trebuie sa se uneasca, sa nu existe situatia ca, la unirea lor,sa se loveasca un dinte de altul si deci sa nu se cupleze rotile intre ele. Stiam ca asta se intampla cand nu intra in marsarier. am dreptate sau nu ? :redface: ca-s cam paralel la cutiile de viteze.

Nu mi se pare normal sa nu intre in marsarier din prima dar asta este,nu prea ai ce-i face.

Cu stransul ambreiajului nu mi-am rezolvat niciodata problema, mi se mai intampla din cand in cand,dar mi-aintrat in reflez sa mai calc inca odata ambreiajul, asa ca nu ma deranjeaza.

Share this post


Link to post

Am avut si eu o pb asemanatoare doar ca in treapta a 2 a.Cand masina era mai noua intra greu in treapta a 2 a dar cu timpul a mers si merge bine.

Share this post


Link to post

Eu folosesc metoda remix. Cand nu vrea sa intre in marsharier in parcare ma agit putin prin masina, rotile se misca usor si exact cum spunea prietenul Soran, e destul un milimetru sa se alinieze pinioanele.

Deci, zgaltzaitzi-va fratzilor sa intre masina in viteza !

 

Va recomand zvacniri pe axa longitudinala a masinii ca sa imprimati o miscare de du-te vino. Daca o faceti laterla nu faceti decat sa balansati masina pe loc, dar e posibil sa fie util si asa pentru ca un milimetru tot se misca ea si fatza-spate chiar daca voi o miscati stanga dreapta.

 

Va asigur ca metoda remix este testata si chair functioneaza. Garantez eu.

 

Mult succes !

Edited by remix

Share this post


Link to post

Da Remix ai dreptate cea mai buna metoda ce ai scris tu ar trebui sa fie la "tips and tricks"! :) ) :) ) :) )

Share this post


Link to post

Salut,

Cred ca am probleme cu cutia de directie si cutia de viteze (troncane pe fata si agata in marsarier).

Se schimba greu? Cum fac cu garantia?

Multam!

Share this post


Link to post

Caseta de directie se schimba pe garantie fara probleme. In schimb, la cutia de viteze se baga sa ti-o "repare".

Share this post


Link to post

chiar asa...si mie imi agata in a doua si ma gandeam sa o duc sa o rezolve...cumva nu e bine sa se bage la reparat cutia de viteze...adica mi-o face salata?

Share this post


Link to post

Sa zicem ca in pofida faptului ca serviceurile au senzatia ca o scot ca noua eu (si nu doar eu) am unele rezerve asupra calitatii acestei operatiuni.

Share this post


Link to post
chiar asa...si mie imi agata in a doua si ma gandeam sa o duc sa o rezolve...cumva nu e bine sa se bage la reparat cutia de viteze...adica mi-o face salata?

Din pacate aici nu se poate aplica decat: las-o bah ca merge-asa. E defect conceptual. Da un search pe forum si ai sa vezi ca mai toate matizurile au problema asta. Asa ca sa nu crezi ca o rezolvi in service, ba mai degraba te poti trezi ca ai alte probleme. O cutie e mai complicata decat un motor.

Share this post


Link to post

Nu lasati pe nimeni( poa sa fie specialistu lu speacialistu!) sa va dea jos cutia si sa o demonteze ca inapoi n-o mai face :wallbanger:

Va spune un patit, chit ca e pe dacie dar m-am ales cu un harait enervant si intra in a 3-a pe un drum absolut unic :P Am aplicat "drumul" pe masina de scoala(tot dacie) si am ajuns a 5-a :scarpin:

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Inteleg ca, cutia de directie se schimba usor si e chiar indicat...Care sunt semnele ca ea este defecta si cum se demonstreaza asta la service?

Multumesc

Share this post


Link to post
Din pacate aici nu se poate aplica decat: las-o bah ca merge-asa. E defect conceptual. Da un search pe forum si ai sa vezi ca mai toate matizurile au problema asta.

Bey, voi nu vreti sa intelegeti ca daca ridicati putin pedala de ambreiaj, adica scurtati cablul din piulitza de reglaj, nu mai aveti probleme cu cutia de viteze la Matiz ? Reglajul din fabrica este foarte jos, tipic coreean, aceiasi problema am vazut si la Kalosul nou. I-am pus de la receptie sa mareasca cursa la pedala de ambreiaj si sa intinda cablul la acceleratie! Apoi, cablul este cam slab, dupa ceva timp se intinde si iar trebuie reglat.

Share this post


Link to post
Inteleg ca, cutia de directie se schimba usor si e chiar indicat...Care sunt semnele ca ea este defecta si cum se demonstreaza asta la service?

Multumesc

Troncane pe fatza, la orice gropitza. Iar zgomotul pare a veni de undeva dinspre motor.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...