Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Kalos si cauciucurile de iarna

Recommended Posts

Parerile mele despre cauciucuri (cum am mai spus), nu tocmai dedicate pe timp de iarna insa foarte la moda si eficiente in acest anotimp se clasifica astfel.

1. Profilul sa fie cu prevazut cu canale radiale de drenaj si o configuratie care sa permita stabilitatea la rulajul pe zapada (vezi foto 1);

2. Sa aiba calea de rulare suficient de flexibila pentru a se deforma dupa micile denivelari, neuniformitati ale ghetii; la kankook sau kuhmo calea de rulare este deosebit de rigida si creeaza aderenta doar in punctele de contact ale pneului cu suprafata ghetii neimbunatatind stabilitatea si tractiunea prin cresterea suprafetei de contact si implicit al coeficientului de frecare cu carosabilul alunecos. Aceasta este parerea mea dupa 46000 km pe Kankook / kuhmo what the f..k tot anvelope mediocre. Cei de la service, indeosebi cei mai avizati, nu toti "alde' tine de cheie"au fost de acord despre cele afirmate insa au spus ca macar 60k vor tine, ceea ce pare adevarat daca initial canalurile profilului au fost 8 mm, iar acum sunt intre 4 - 4,5 mm (bine bine la 2 mm sunt martorii de uzura maxima); Ca sa mai indulcesc amarul lor de opinci, pe carosabil alunecos (gheta, polei) am scazut prin teste succesive presiunea la 1,9 bar . Acum fata pare sa aibe tendinte mai reduse de derapaj insa spatele are un tangaj mai accentuat.

intr-o alta ordine de idei si pe exact acelasi drum matizache al sotiei dotat cu Continental a avut un comportament mai bun, mai stabil.

3. Talonul pneului sa fie deasemenea foarte flexibil pentru a prelua micile denivelari ale drumului fara a pune in functiune elementele suspesiei.

 

Din sondaje pe net si pe piata am concluzionat asupra lui GoodYear Vector 5 pretuit intre 240 - 270 RON.

post-2099-1137348259_thumb.jpg

post-2099-1137349205_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Pai e si nu e asa, si zic si de ce. Am caz concret la ale mele. Gumele de vara care au venit cu masina sunt sport, premium, blabla. Au ce santuri vreti voi. Doar ca de pe la 7 grade in jos se fac de piatra! Nu mai poti sa bati nici cuiul in ele, chiar scoase de pe janta! Pe cand cele de iarna sunt moi la apasare si la minu xxx grade. Mai mult, au acele lamele care "musca" zapada sau gheata si o arunca spre canalele de drenare.

 

Atasez pozele oficiale ale gumelor mele.

 

Cele de vara = Bridgestone Turanza ER300:

post-65-1137352310_thumb.jpg

 

Cele de iarna = Vredestein Snowtrac 2:

post-65-1137352346_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Vezi VIPER, de aceea eu le mai dau jos din presiune. :D

Totusi chiar la temperaturi scazute pneul se incalzeste prin rulaj , iar presiunea scazuta mareste temperatura pneului si de aici flexibilitatea (si uzura , dar cui ii mai pasa?) :-?

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Well, nici aici nu-i asa. S-o incalzi el la rulaj, dar oricum nu esti stabil ca si cu cele de iarna, iar daca afara e cu minus rau, incalzirea aia nu ajuta... Apoi, pneurile de iarna se tin mai umflate, nu mai dezumflate... De exemplu eu cu cele de vara merg cu 1.9, cu cele de iarna merg cu 2.1 sau mai sus.

Share this post


Link to post

Imi cer scuze sa te contrazic, aici nu vorbesc de pe net sau povesti auzite. E vorba de lucruri pe care le-am experimentat. La mai vechea Dacie cu Barum Briliant la 1,6 aveam o stabilitate buna pe zapada si polei la chiar 60km/h.

Un pneu mai tare isi va micsora suprafata de contact si de aici si stabilitatea. Maine iti voi pune o poza de pe un manomentru special pentru vehicule off road unde se va vedea tehnica ajustarii presiunii fata de natura drumului. Pana maine ramane even?

 

Often tires with an inverted tread pattern work better all around. They supply less rolling resistance when on gravel, ice, or pavement, and are reasonably competent in light snow. By reducing tire pressure they supply surprising traction on ice too.

 

Aceasta este valabil la anvelopele nededicate anotimpului rece despre care vorbeam pentru cei ca mine care nu folosesc anvelope dedicate / anotimp. Pentru cele pe care le-ai mentionat, este corecta afirmatia, ca presiunea in sezonul rece trebuie ajustata in functie de temperatura exterioara (normal la trecerea dintre sezoane pentru toate tipurile de anvelope) insa nu se specifica o presiune mai mare.

 

Pressure - Proper air pressure extends tread life, improves safety, and reduces fuel consumption. As temperatures drop, tire pressure decreases, so check the pressures at least once a month when the tires are cold, preferably after the car has been out all night.
Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Nici eu nu vorbesc de pe net ci din ce am testat deja cu 3 masini din dotare... Si la asta adaugam si indicatiile celor de pe net, care saracii or stii ei ce zic... Adica aia de le testeaza la sange...

 

Ce nu zic ei si nu zici nici tu, dar eu am zis si pot demonstra, si mai zic o data: cauciucul dedicat de vara (nu all-season) se face piatra pe frig. Si asta nu o poti schimba nici cu presiune scazuta, nici cu frecare, cu nimic. Am mers 350 km cu ele la -1 - 3 grade, ar fi trebuit sa se incalzeasca destul, nu crezi? Si erau tot de piatra!

Share this post


Link to post

doar eu sunt singurul nebun care a aruncat kumho-urile dupa 20.000km?

si mie mi-au zis ca tin cel putin 40.000km dar din experienta stiu ca nu e bine sa tii cauciucurile mai mult decat e cazul. un cauciuc nou si bun face multe din masina.

 

ramane sa vad ce cauciucuri de vara o sa cumpar, poate se combina (sau se face alt thread) despre cauciucurile de vara?

Share this post


Link to post
Din sondaje pe net si pe piata am concluzionat asupra lui GoodYear Vector 5 pretuit intre 240 - 270 RON.

 

La pretul asta, daca nu ma insel, sunt made in turkey si o sa-ti pare extrem de rau ca le-ai luat...

Daca gasesti made in germany ar fi ok dar ma indoiesc ca vor fi la acest pret.

Share this post


Link to post

Ok, e clar, nu vor mai fi ierni fara cauciucuri de iarna.

Sambata seara am iesit la plimbare. La un moment dat trebuia sa fac dreapta pe o straduta mai... laturalnica. In curba am intrat cu 30-40kmh, totul parea normal. La simpla apasare a franei a intrat imediat ABS (ceva e in neregula - primul gand) dar, cum nu aveam ce face, m-am comportat ca sa si cand nu l-as fi auzit/simtit si mi-am continuat manevra. Am mers vreo 20-30m pe straduta si am dat sa cobor. Doar portiera deschisa m-a salvat sa nu cad pe... ce naiba o fi fost pe jos. Gheata e putin prea mult spus, dar era ceva de genul asta. La intoarcere am vazut urmele intrarii mele. Practic, cauciucurile muscasera din stratul acela fin de gheata/polei de pe sosea. Am salutat inca o data minunatia de Mertz in care as fi intrat cu Koocele, am spus in gand un "Praise you, Vredestein" si am plecat linistit.

Share this post


Link to post

Am fost saptamana trecuta la schi (Azuga) si ma declar foarte multumit de Debica Frigo 2.

Nu incape discutie intre ele si cele de vara cu care eram incaltat anterior.

Share this post


Link to post

Am sta mult sa ma gandesc daca are rost si merita sa schimb cauciucurile noi de vara cu cauciucuri de iarna...dar pana la urma m-a lasat inima si am cumparat 4 buc. barum.polaris2 si sunt foarte multumit de ele (raport pret/calitate). La 185/55/R15 am gasit greu ceva sa nu fie de la 100 Euro bucata in sus...atata nu m-a lasat inima sa dau, mai ales ca nu particip la raliuri... :D

Share this post


Link to post

La marimea data de tine, daca te duceai la APCO sa iei Vredestein Snowtrac 2, dadeai 85 euro/bucata cu tot cu tva, garantie, montaj si echilibrare gratuite... Si nu are nici o treaba chestia cu raliurile...

Share this post


Link to post
La pretul asta, daca nu ma insel, sunt made in turkey si o sa-ti pare extrem de rau ca le-ai luat...

Daca gasesti made in germany ar fi ok dar ma indoiesc ca vor fi la acest pret.

 

Alx cele comercializate in Constanta de A-Z sunt Germany, afirmatia le apartine celor de la depozit. Inca nu le-am luat si am sa verific oricum inainte de cumparare. Multam de sfat voi fi si mai circumspect.

 

Satori tot la 30 amice, tot la 30? Parca vad un remeber de anul trecut cand Kalosul meu mi-a oferit o priveliste panoramica de peste 180 de grade a bulevardului, pe aceiasi gheata si la aceiasi viteza.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Pune gume de iarna si nu o sa iti mai ofere.

Share this post


Link to post

Azi dupa-amiaza in Cta a inceput sa ninga abundent... nimic de zis pana acum... S-a oprit destul de repede cam dupa o ora... Am plecat pe la ora 17 cu ceva treburi prin oras... Pe strazi surpriza : toti soferii faceau concurs de patinaj artistic, mai ceva ca la olimpice... Era cat pe ce sa-mi reuseasca "un triplu axel cu dublu surub" dar n-a fost sa fie... Am facut, pentru cunoscatori, de la Casa de Cultura pana la Liceul economic (un drum de 2 km de altfel, care de obicei il faci in 5 min cu indulgenta) 25 min.!!! Se mergea bara la bara ca sa nu mai zis de tentativele de piruete pe care multi le "incercau"... Din fericire cam dupa o ora problema s-a rezolvat :mda: poate si datorita autoritatilor care si-au facut oarecum datoria, si toate tentativele mele de a lua o nota buna la vreun sport de iarna au fost sortite esecului... :P

 

P.S. Am ajuns acasa cu gandul la niste cauciucuri de iarna... ma si vad montandu-le pe trotineta... iarna viitoare!

Share this post


Link to post

Nici nu stii ce bune sunt anvelopele de iarna. Am fost saptamana trecuta la Azuga si Predeal si am dat recital cu ale mele Toyo Snowprox pe orice aleiuta de acolo. Am pus si pe fata si pe spate si nu-mi pare rau de loc de investitia facuta, mai ales ca am vazut un Hyundai Tucson care nu a putut sa urce dupa mine o panta mai abrupta plina de zapada de pe langa partia din Azuga.

Edited by Florinut

Share this post


Link to post

cauciucurile de iarna sunt sfinte.

in weekend aveam in fata un lacetti cu kumho (am vazut ulterior dupa ce a parcat) care se chinuia de zor sa urce pana la 1400 in sinaia si a reusit cu foarte mare chin si dupa niste coborari ale pasagerilor sa impinga masina.

cu cauciucurile de iarna nu mi-a patinat decat o singura data cand din neatentie am incercat sa pornesc putin mai puternic cu a 1-a.

evident, si in oras si in alte situatii cauciucurile de iarna fac minuni.

 

sunt curios sa vad cum se comporta la vara niste cauciucuri de vara (peste medie).

Share this post


Link to post

Agree @Hawkeye - cauciucurile de iarna sunt sfinte in anotimpul asta.

 

Pe masinuta sotiei (Polo Happy) nu am pus cauciucuri de iarna - fiind luata in urma cu 2-3 saptamani am considerat ca nu se justifica investitia pt. o luna - doua. A ramas cu anvelopele (de vara) cu care a venit - Pirelli.

Pe Kalos am Firestone Winterhawk.

 

Masnile sunt de aproximativ aceeasi dimensiune & greutate.

In vremea asta, cu zapada, gheata & mazga, diferenta de comportament rutier este ENORMA !

Share this post


Link to post

Va recomand NOKIAN finlandeze.

Dar, bineinteles pt iarna viitoare. :banana:

Share this post


Link to post

Mi se par prea galagioase.

Share this post


Link to post

Buuun, desi inca e vara si caldurile sunt in toi am inceput sa ma gandesc la niste cauciucuri de iarna...

M-am oprit in principiu la 2 modele :

- "clasicele" Vredestein Snowtrac 2 descrise aici ... http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...iarna&st=40

- alternativa ar fi Dunlop Winter Sport M3 care mi-au fost tare mult laudate... http://www.dunloptires.com/dunlop/display_...mrktarea=Winter

 

Pareri?!

Share this post


Link to post

Sa ma bag si eu in seaman ... eu am 2 pneuri de iarna , care le pun bineinteles pe fata (sunt Sava) si sunt foarte multumit de ele , si recomand cu caldura pneurile de iarna pe timp de iarna , ajuta foarte mult ,e o difderenta incredibila intre cele de vara si cele de iarna , nu am ramas niciodata cu masina in zapada si sa nu pot sa ies, parca sapa in zapada si iesi de oriunde (in limita bunului simt nu in munti de zapada) . Mi`as fi luat si alta firma mai buna decat sava , dar cand bugetul e redus ... asta e viata .

Daca vine iarna ptr cei care folosesc sau au de gand sa-si cumpere pneuri sa nu-si cumpere cele all season ca alea nu sunt prea bune nici vara nici iarna (e un fel de: hai sa mancam felul unu si felul doi in aceeasi farfurie) .

 

Nu mai folosi limbaj IRC te rog

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
... eu am 2 pneuri de iarna , care le pun bineinteles pe fata (sunt Sava)

 

DMX @ Recomandarea producatorilor este de a echipa masina cu un set complet de 4 anvelope. 5 pentru cei care stau bine cu bugetul.

Din studiile personale intreprinse pe net si pe la distribuitorii de anvelope, gama este destul de diversa si de costisitoare. Lasand la o parte pretul, m-am oprit la 3 marci si tipuri de anvelope dedicate anotimpului rece pe care le-as monta Kalosului meu. Desi nu am amintit de Vredestein Snowtrack spre fericirea Viperului, ele nu trebuie omise de pe lista de optiuni accesibile ca pret si cu o comportare buna pe timpul sezonului rece. Pur si simplu nu am avut oki @-) pentru ele pentru ca inca nu sunt disponibile pe piata.

 

1. Dunlop SP Winter Sport M3;

 

2. Michelin Pilot Alpin PA2

 

3. ContiWinterContact TS790 V

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Apropo, ce se intampla cu Vredestein-ul?! Nu se mai produc?! Daca nu am sa pot sa-mi iau Snowtrac 2, cum mi-am propus, am sa optez pentru Dunlop Sport M3.

Share this post


Link to post

Nu Michelin (o sa va spuna Wolfman de ce :P ), conti au un profil mai degraba all-seasons decat winter... Deci ramane dunlop, care arata bine ca si profil, pe matiz sp3 de vara se comporta exemplar (o steluta in plus, daca cele de vara se comporta bine si cele de iarna trebuie sa fie la nivelul asteptarilor :) ).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...