Jump to content
Sign in to follow this  
dionescux

Multe Multe ...sper Marunte

Recommended Posts

Salut, nou pe forum, nou cu Tico, am disperat search-ul, am mai lamurit din probleme dar mai am.

 

Acum, probleme,

 

Picura ulei (mult, in 330 km de la tulcea la bucuresti am ramas fara ulei pe joja, am completat un litru ca sa-si revina) - am vazut ca au mai avut probleme pe forum, nu stiu precis daca pe la simeringuri sau pe la baia de ulei

 

Zgomot la directie, cand stationez si trag de volan pana la o cursa completa a volanului se aude un zgomot de parca ai apuca un arc, l-ai tensiona si apoi i-ai da drumul. Foarte ciudat. Zgomotul se aude undeva pe la mijlocul cursei, o data la o rotire completa a rotilor. Banuiesc caseta de directie ...

 

 

Socul automat la pornire nu pleaca fara pedala, si daca nu accelerez moare motorul - stiu am citit topicul aferent

 

Ploua in masina - am intrebat pe topicul aferent

 

Concluzie, din cauza jobului nu pot merge cu masina in service in timpul saptamanii, asa ca speram ca ma ajutati cu un service Daewoo bun care sa lucreze si sambata.

 

Se poate sa duc masina numai pentru o constatare? sa vad intai cat costa ca sa stiu daca imi permit reparatiile?

 

 

Multumesc mult tuturor celor care si-au facut timp sa citeasca aici.

Edited by dionescux

Share this post


Link to post

Zgomotul de la directie e de la rulmentii amortizoarelor. S-au uzat. Ma rog, nu sunt niste rulmenti in acceptiunea generala a cuvantului. Ceri la magazin, dai jos amortizoarele si ii schimbi. Nu o sa mai faca.

 

Despre picuratul uleiului, eu unul nu am inteles mai nimic clar din ce ai spus. Verifica busonul baii de ulei. Exista destul de usor riscul sa se fi dus filetul din baie de la prea multe schimburi de ulei facute de diferiti meseriasi. Personal, am avut problema asta si am schimbat baia.

 

Service Daewoo deschis si sambata: Automec, pe Pantelimon. Prima straduta la dreapta dupa Orange Pantelimon, mergand spre Cora.

Edited by preda

Share this post


Link to post

Si verifica neaparat si filtrul de ulei care poate fi strans prea putin sau cu garnitura dusa

Share this post


Link to post

Ok, multumesc tuturor pentru raspunsuri

 

Chestia cu cursul uleiului ma depaseste, o sa vad in service.

 

Acum, o sa radeti, e prima data cand merg cu o masina in service :)

 

Cand ajung la ei, pot sa le cer un deviz estimativ? costa si constatarea asta ?

 

Per total la service am de facut urmatoarele:

 

ulei - curge cred pe la filtru sau pe la baia de ulei

soc automat - m-am uitat, cand e rece, socul e tras dar totusi nu tine la ralanti in primele 2 min.

indicator temperatura motor - mort.

zgomot directie

ploua in masina

si o verificare generala

 

Cati bani sa iau la mine ? (stiu ca multi dar imi place Ticotele si vreau sa fie ok [-O< )

Share this post


Link to post

1) Cu plouatu in masina. Te bagi in masina intr-o sambata si pui pe cineva sa puna furtunu cu apa pe partea supaerioara a chederului de la parbriz s-ar putea sa se fi dezlipit am patit si eu. Sau sa re uiti in partea stanga la trecerile de cauciuc pt cablul de la capota(in principal) e sub aropa stanga sa nu lipseasca sau sa fie iesit.

2) Cu uleiul poate sa fie de la garnitura dintr-e ghidajul jojei de ulei si baie, simeringurile de la distributie sau garnitura de la baia de ulei.

3) Cu directia ti s-a raspuns iar cu carburatorul "Cu motorul oprit, actionezi parghia de acelerare in pozitia maxima (tragi de parghie unde se termina cablul de acceleratie si va deveni vizibil un capul cruce al unui surub care se roteste odata cu axul clapetei, care este solidara cu parghia de acelerare."

Share this post


Link to post

Salut

 

Vesti bune si rele.

 

Am fost la Automec in Pantelimon si am scapat de picuratul uleiului, era un simering la distributie.

Au mai prestat : refacut concentratia antigel, schimbat filtru benzina, reglat soc automat (nu mai moare masina cand pleaca la rece ) - 770.000 lei +100.000 la mecanic

 

Bun, acum vestile proaste:

 

Mai tineti minte zgomotul suspect la directie ? Am aflat ca in tineretea ei masina a fost lovita, ca are ambele lonjeroane crapate, un tampon de la motor dus.

Mi-au oferit sa las masina in service 1 saptamana - 10 bulioane ca sa-mi schimbe lonjeroanele

 

Cand am auzit ca trebuie sa taie Ticozaurul pe din doua si apoi sa sudeze la loc lonjeroanele m-a luat plansul ( poate si de la 10.000.000 am mai lacrimat putin).

 

 

Probleme ramase:

 

zgomot de la directie + troncaneli la gropi (mari de tot, zici ca se rupe)

 

Un alt service (pentru o a doua parere) mai stiti? tot ceva care sa lucreze si sambata? vreau sa incerc sa rezolv macar troncanelile.

 

Multumesc

 

 

Ps: Am uitat de indicatorul de temperatura motor. Tot nu merge :( A venit un nenea electricianul si mi-a spus ca e din bord, ca circuitul integrat nu se mai gaseste si ca trebuie cumparat tot bordul :shock:

Edited by dionescux

Share this post


Link to post

Incearca si la Autonet, in general fac treaba f. buna.

Share this post


Link to post

10 milioane pt lonjeroane e subtire...

mie mi-au cerut 15 si asta fara contraaripi

daca ti-e iti fac totul in 10 mils io zic sa bagi mare

Share this post


Link to post

probabil i-au zis asa un pret estimativ de inceput ca sa il "agatze"...si pe urma il mai umfla pe parcurs ca nu poate sa comenteze in astfel de cazuri

Share this post


Link to post

da, incearca si la autonet.

lucreaza si sambata. ar fi bine sa suni totusi inainte, sa te programezi. cred ca sambata sunt cam aglomerati.

Share this post


Link to post

Salut

 

Dupa un drum Bucuresti - Tulcea si retur a aparut o alta hiba

 

La ralanti se aude un zgomot de motor diesel dar chiar tare ... zgomot ce am constatat ca dispare daca apas pedala de ambreiaj :spumelagura:

 

Acum ... imi este clar ca zgomotul nu are de la ce sa fie decat de la rulmentul de presiune ... intrebarea mea este se poate rezolva din reglaj? sau trebuie dat motorul jos pentru schimbare ...

 

Cam cat duce operatia daca este nevoie de schimbare ?

Daca merg cu zgomotul asta? omor ambreiajul ?

Share this post


Link to post

Ai turometru? Scade turatia motorului? Ma gandesc ca e din cauza frigului, si ca ai ulei prea gros in cutie.

E doar o parere...

Edited by Steffyx

Share this post


Link to post

Un zgomot asemanator are si taica-miu in cutie la dacie, imi scapa acum de la ce e. Cert este ca are peste 30000 de km cu zgomotul asta in 5 ani si inca n-a ramas in drum. Dar e bine sa te interesezi de la ce e.

Share this post


Link to post

Masina nu pateste nimic, doar te lasa nervii.

Share this post


Link to post
La ralanti se aude un zgomot de motor diesel dar chiar tare ... zgomot ce am constatat ca dispare daca apas pedala de ambreiaj

 

Acum ... imi este clar ca zgomotul nu are de la ce sa fie decat de la rulmentul de presiune ... intrebarea mea este se poate rezolva din reglaj? sau trebuie dat motorul jos pentru schimbare ...

 

Zgomotul poate fi cel mai degraba de rulmentii arborelui primar al cutiei de viteze, sau trenul fix in limbaj de atelier. Verifica nivelul de ulei din cutie in prima etapa. Daca e la nivel atunci problema e grava, trebuie reparata cutia de viteze si e e destul de costisitor. Eu zic sa vinzi masina ca are prea multe hibe. De gasit s-ar gasi musterii, intrucat Ticozaurii se vad "ca painea calda".

Edited by Senna

Share this post


Link to post

daca umbli la rulment, schimba tot chitul sa nu dai de 2 ori banii

Share this post


Link to post

De vandut masina nu o vand ca imi place prea mult Ticozaurul, iar hibele se rezolva incetul cu incetul!!! [-O<

 

O sa merg cu ea in service ... sa vada ce si cum

Va tin la curent

 

Multumesc pentru raspunsuri

Share this post


Link to post

Ulei poate sa curga si pe la simeringurile de la disributie.Cati km are masina?

Share this post


Link to post

Salut

 

Va spuneam ca o sa va tin la curent

 

 

Zgomotul la ambreiaj nu a mai aparut. Probabil ca se manifesta doar la drum lung, la fataielile mele prin bucuresti nu apare. Pentru restul:

 

Bun acum pe larg:

Am fost in service la Radacini

 

Au schimbat rulmentii de la amortizoare si bucsele de unde se prinde amortizorul si am scapat de zgomotul directiei.

 

Au schimbat un tampon de la motor si gata zgomotul de la gropi.

 

Au verificat franele, supura putin lichid de frana la cilindru de frana din spate, asa ca schimbat cilindrul, schimbat si sabotii (unu incepuse sa se dezlipeasca).

Reglat frana de mana, aerisit circuitul bla bla bla

 

 

Nu au reparat indicatorul de temperatura, am dat de un electrician care nu avea nici un chef, era dus, fara sa se uite la nimic mi-a spus ca e de la "ceas" :) costa 80 RON + manopera si ca nu au.

 

 

 

Nu stie cineva cum fac sa meargfa indicatorul ala de temperatura ?

Ce poate sa aiba, ori cablu intrerupt, ori indicatorul defect (sonda merge )

 

 

Cine are chef sa citeasca o sa scriu mai jos tabelul cu manopera si piese schimbate:

 

 

Reglaj frana parcare 0,7 ore 24,99 RON

Revizie frane 0,5 ore 17,85 RON

Schimb lichid frana 0,5 ore 17,85 (nu au schimbat nimic, cand au aerisit doar au completat)

Aerisire sistem franare 0,7 ore 24,99 RON

Test frane stand 0,7 ore 24,99 RON

Verificare articulatii 0,7 ore 24,99 RON

D/M cilindru roata dreata spate 0,9 ore 32,13 RON

D/M palier amortizor fata dreapta0,7 ore 24,99

D/M palier amortizor fata stanga 0,7 ore 24,99 RON

D/M amortizor fata dreapta 0,8 ore 28,56 RON

D/M amortizor fata stanga 0,8 ore 28,56 RON

D/M tambur frana amandoi 0,9 ore 32,13

D/M saboti frana tambur spate toti 2 ore 71,40

 

Total manopera 378 RON

 

Acum materiale:

 

 

Lichid frana Shell Donax 0,5 L 20,5 RON

Rulment amortizor Matiz 2 buc 45,01

Bucsa suport motor Tico 1 buc 15,01

Bucsa suspensie Tico 2buc 7,59

Cilindru frana spate stg Tico 1 Buc 35,00

Set saboti frana spate Tico 1 buc 60,00 RON

 

Total Materiale 183,11 RON

 

 

Total 561,53 RON :dizzy:

 

 

Dupa cum vedeti au facturat la greu ...

 

 

Ps: Later Edit:

 

Am uitat sa spun, au reglat si ambreiajul, si acum tine sus ... are ceva asa? de patinat nu patineaza ..dar se uzeaza ceva daca tine sus ?

Edited by dionescux

Share this post


Link to post

S-a rezolvat problema cu ceasul de temperatura apei? Daca nu poate va ajut eu! Am un ceas de apa care merge;testam sa vedem cine e de vina...stiu bordu respectiv pe dinafara. De obicei nu se strica integratul si nici ceasul, se strica niste condensatori. "ntegratul"e de obicei un stab de tensiune!

Share this post


Link to post

Salut

 

Cu ceasul de temperatura nu s-a rezolvat.

 

Ti-am dat un mesaj pe privat

Share this post


Link to post

Sorin ...dupa ceva timp am desfacut bordul sa vad si eu care este problema cu indicatorul de temperatura

 

 

Am identificat in bord, firul care vine de la sonda de temperatura, in mufa este chiar langa firul de la sonda litrometrica de la rezervor.

 

Am inversat firele intre ele ( in mufa, astfel incat la indicatorul de combustibil vine firul de la temperatura si la indicatorul de temeperatura vine firul de la sonda litrometrica) si surpriza ... ceasul de temperatura a inceput sa indice pe cand cel de la rezervor ioc ( de aici rezulta ca macar indicatorul de temperatura functioneaza )

 

Bun, indicatorul functioneaza, la fel si partea lui de comanda,

Ce a mai ramas ... sonda de temperatura defecta sau cablu intrerupt.

 

Ok, am scos cablul din mufa din bord si l-am legat la masa. Apoi cu un bec cu doua fire am pus un fir la plusul bateriei si celalat fir l-am legat in motor la cablul ce intra in sonda de temperatura ...s-a aprins becul .. rezulta cablu ok

 

 

A mai ramas sonda de temperatura :)

 

Tico are 2 sonde de temperatura, electroventilatorul porneste cand se incalzeste motorul, deci sonda de temperatura ce comanda electroventilatorul este buna. Pai atunci am inversat firele intre cele 2 sonde dar ceasul tot nu misca ...

 

Recapitulez: ceas bun (testat cu sonda de benzina), cablu bun neintrerupt (testat cu becul), sonda buna (ventilatorul porneste cand se incalzeste motorul)

 

Ce are ? :shock:

Edited by dionescux

Share this post


Link to post

Nici nu avea cum sa se miste acul ceasului daca ai inversat firele intre cele 2 sonde. Si asta pentru ca sonda care trimite informatii electroventilatorului actioneaza ca un contact. Cand temperatura lichidului de racire trece peste un anumit prag atunci se inchide circuitul si porneste electroventilatorul. Deci sonda asta da o comanda de genul on-off. Sonda care trimite informatii catre ceas trimite informatie continua, e ca un reostat daca vrei. De-aia nu ti-a mers tie. Schimba sonda asta si daca zici ca firul si ceasul sunt ok ar trebui sa-ti mearga fara probleme.

Share this post


Link to post

Multumesc mult ... maine pun bordul inapoi :)

 

 

E clar, a doua sonda e te tipul on - off , nu este o rezistenta variabila, am stat acum si am studiat pe schema electrica a masinii ...

 

Sonda aia se poate schimba usor ? ca e cam nasol pozitionata ...

Pe www.autodaewoo.ro nu am gasit sonda ... mai caut

Edited by dionescux

Share this post


Link to post

incearca cu un multimetru cu motorul optit sa o masori se pe masura ce se incalzeste daca variaza sonda..

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...