Jump to content
Sign in to follow this  
preda

Cum Sa Antifonezi Un Tico?

Recommended Posts

Vreau sa-mi antifonez Tico-ul pe dedesupt. Ideea e ca nu am nici cea mai vaga idee daca merge rasturnat fara sa se strambe. Poate-s eu paranoic. Dacia, de exemplu, se rastoarna, normal, pe buza de sus a usii, dar care e mult mai solida decat la Tico. Ce vreau sa stiu:

A rasturnat pana acum cineva un Tico, sa-l antifoneze? Cum a facut? Pe ce l-a sprijinit? S-a strambat ceva?

SAU

Daca nu a facut nimeni asa ceva decat in rampa, lucru de care nu dispun, atunci stie cineva un service care sa faca o antifonare ca lumea? Masina e din 98, e super-intretinuta si as mai vrea sa trag de ea ceva ani.

Share this post


Link to post

poti sa o antifonezi cu aluband ...

e mult mai simplu si mai rapid.

folia se plica cu un roller pt tapet si e destul de misto

Share this post


Link to post

peste...

omul vrea sa o protejeze contra rugini pe exterior, ni-u sa reduca zgomotul in interior

referitor la intrebare... nu stiu, dar si pe mine m-ar interesa pretul in service...

Share this post


Link to post

de rasturnat nu stiu dar pot sa iti spun ce am facut eu contra rugunii: 1l ulei de motor +1 l Benzina, amestecat si cu o pompa de stropit pomii (vermorel) am bagat pe dedesubt. Este foarte buna solutia pt ca intra prin toate crapaturile, coltisoarele, etc si nici nu trebuie rasturnata masina. Sezavantajul este ca trebuie facut mai des cam de 2 ori pe an.

Share this post


Link to post

Se poate rasturna pe niste capre speciale .Se dau jos rotile de pe o parte , se fixeaza flansele in suruburile rotilor si asta e !Eu am niste capre dar flansa e doar pt Dacie !

Nu se stramba nimic asa !

Referitor la antifonare e un topic care atinge partial pb asta pt pasajele la roti Matiz !Cauta un pic .

Bafta

Share this post


Link to post

Membrul muck_dj si-a antifonat de curand Tico-ul si l-a costat circa 2 milioane.

 

Eu am dat peste punctele unde a sarit vopseauna cu un strat gros de vaselina, nu e mai bine decat cu ulei+benzina? Ca fiind lichid se duce repede...

Share this post


Link to post

M-am interesat pentru cine vrea sa stie. Tico nu se poate rasturna, se stramba marginea de sus a usii. Ar merge doar cu usa data jos (asta pentru cine vrea sa se chinuiasca sa dea jos si aripa fata) sau pe capre speciale.

 

Cu vaselina nu pot da, caci deja e impuscata de rugina pe podea. Trebuie curatat + grund, antifon, vopsea. Deci chiar nu stie nimeni un service dotat unde sa-ti faci o antifonare?

Share this post


Link to post

Merge antifonat si pe rampa, sau daca ai un sant prin vreo curte. E suficient sa intervii doar unde vezi rugina, n-are rost sa dai tot antifonul original jos, ca oricum e mai bun cel de fabrica decat cel pe care o sa-l aplici tu ;) Provizoriu da cu vasilina la greu macar sa nu mai avanseze rugina.

Share this post


Link to post

Gluma : il iei de o portiera si in bagi in smoala ! Acum pe bune , am folosit antifon cauciucat la un prieten cu Tico si a fost destul de bun efectul . Dar trebuie sa desfaci tot ce poti si sa cureti foarte bine totul inainte de a da cu maclavais ! Pe bune , dupa ce desfaci totul si mai descoperi cate ceva stricat , mai bagi cateva milioane ca se repari , faci probe , mai desfaci inca odata si inca o data si apoi , daca mai ai chef si putere o si antifonezi . In afara de contra-aripi fata si spate , putin pe la pedalier si cam atat . Mai mult nu cred ca e necesar pentru Tico . Daca vrei mai mult chiar si pentru zgomotul interior poti face si interiorul la pedalier , in interiorul usilor si mai ales sub bancheta spate si la interior poti folosi alte materiale gen mocheta + alte straturi de izolatoare pe care le gasesti in Bricostore sau la constructii ! Bafta si spor la treaba ! Tot o gluma " M-am interesat pentru cine vrea sa stie. Tico nu se poate rasturna " hahaha ... ba se poate , doar ca trebuie sa tii curba mai stransa !!! Prietenii stiu cum !!!

Share this post


Link to post
am folosit antifon cauciucat la un prieten cu Tico si a fost destul de bun efectul

 

Ce antifon cauciucat ai folosit si de unde l-ai luat? Ai dat si 2 straturi de grund inainte? E bun grundul obisnuit, numit si oxid de fier rosu?

Share this post


Link to post

Pai asa scrie pe el si anume antifon cauciucat ( parca la 5 kg ) . Si pe bune ca , daca faci bobite din el si le lasi sa se usuce au efect de minge din aia pt copii . Nu este nevoie de grund sau al te prostii ca eu nu am spus omului sa dea jos antifonul din fabrica , ci doar sa curete bine acolo suprafetele de impuritati ( mizerie , praf , pamant ... ) Cu grund se da numai peste tabla goala si apoi cu antifon , dar eu nu am spus sa dea jos antifonul original , ci pur si simplu curata bine cu apa ( poate chiar si presiune ) , f putin frecat cu o perie de sarma ( dar cat sa nu dai antifon sau sa faci alte prostii pe acolo ) . Daca vezi ca ai rugina , acolo freci bine si sa nu mai lasi deloc rugina . Daca e o suprafata mai maricica ( peste 10 cm ^2 ) , dupa ce freci bine si dai jos rugina , dai cu putin diluant , cureti inca o data , apoi lasi sa se usuce bine , dai cu putin grund si abia apoi cu antifon . Altfel nu are nici o greata daca dai cu antifon direct pe tabla , ca oricum il ajuti mai mult decat daca l-ai fi lasat sa rugineasca in liniste . Daca ai gauri gen un degetel sau mai maricica , foloseste bucatele de fibra de sticla ( tip sac de zahar , textura impletita ) , pe interior daca ai cum , cureti bine marginile , si bine ar fi sa folosesti un silicon pentru lipire pe margini direct pe tabla si apoi dupa ce se lipeste bine si se usuca folosesti si antifon pentru acea bucata pe ambele parti , pentru a nu fi atacata marginea gaurii . Nu uita sa verifici gaurile de scurgere pe unde le ai inainte de antifonare si dupa , penru ca alea trebuie sa ramana !!!! Este foarte important sa lasi toate gaurile de scurgere originale ale masinii . Daca ai protectii pe laterale , pe contra-aripi le dai mai intai jos pe alea si apoi cureti , ca nu rezolvi nimic daca dai cu antifon pe plasticul de protectie ! Grundul de care se spune pe aici se foloseste de obicei pe o portiune mai mare , tip aripa , capota sau oricum suprafata care se pregateste de vopsire . Nu am nimic impotriva grundului , dar noi vorbeam de suprafete deja antifonate ! Mare grija la prepararea antifonului , ca si el se dilueaza si trebuie sa vizualizesi pe unde dai si cat de gros sau subtire vrei sa fie . Mai bine incerci putin mai gros decat apa chioara , ca aia mai mult iti curata ce ai tu , decat sa protejeze mai bine ! Pe interior te sfatuiesc sa-l diluezi cat mai putin ca izoleaza si fonic f bine . Mare grija la ce se murdareste , ca se curata foarte greu de pe suprafete ( bord , texturi , scaun , volan ... te-ai prins tu ... ) Asta e partea cea mai oribila si mai respingatoare din toata treaba , ca in rest poti fi mandru de ce vrei sa faci .

Sincer , daca masina merita , eu m-as risca sa cumpar niste antifon , dar sub forma de spray , care nu face nici pe departe atata mozoleala si deranj cat cel la cutie si e de o calitate chiar superioara celui de fabrica dat la pistol sub presiune . Era pe la o firma pe net , dar nu mai stui pe unde am salvat link-ul , era vre-o 150.000 si acoperea super o suprafata de 2 mp , dar tinand cont ca suprafetele au deja ceva pe ele , eu as cumpara doar vre-o 2 spray-uri pt un Matiz de exemplu . BAFTA !

Edited by marius_eugen

Share this post


Link to post

Ce elemente trebuiesc scoase ca sa pot scoate mocheta de pe jos?

Scaunele fata, suportul de schimbator, plasticele de la frana de mana...

Share this post


Link to post

O solutie: scoase roti pe o parte, ridicata pe cric, puse jenti, dale etc pt precautie suplimentara, intrat sub ea si dat cu spray. Exista pe Colentina, la cativa metri de la intersectia cu Fundeni, mergand spre Voluntari, pe dreapta, un magazin unde iti prepara orice vopsea, unde are si spray-ri aduse "de gata", cu vopsea intermediara si antifon. Este rapid, si nu iti curge atata vopsea pe mana. Oricum se folosesc manusi.

Share this post


Link to post
Ce elemente trebuiesc scoase ca sa pot scoate mocheta de pe jos?

Scaunele fata, suportul de schimbator, plasticele de la frana de mana...

 

Pe langa astea...suruburile de la centura de siguranta, bancheta spate, chederele de la usi si le mai descoperi...eu am crastat si mocheta pe langa frana de mana :(

Share this post


Link to post

Efectul Aluband-ului si al antifonului cauciucat l-a observat Peste la mine in masina . E martor ca masina e mult mai tacuta si la rulaj si la motor . Eu am fost foarte multumit de efect , il recomand si altora si ma pregatesc sa aplic tratamentul si pe un Tico , dar cand se va mai incalzi , iar in primavara voi antifona si exteriorul . Ma gandesc sa imbrac teava intr-un fel de manson de fibra de sticla imbracata in folie aluminizata si traseul evacuarii si intre podea si tobe/catalizator sa pun un strat de fibra de sticla + folie aluminizata . Am vazut asa ceva la firmele care se ocupa de termo-izolatii , pentru apa , gaz , ... Prin acest lucru se izoleaza zgomotul produs de toba in timpul functionarii , se inlatura o mare parte din cauza condensului ( care ataca in timp traseul de evacuare ) , nu se mai incalzeste podeaua vara si chiar protejeaza in caz de loviri accidentale .

Pe exterior , unde se poate as lipi folie de bitum ( care se foloseste in constructii ) , dar nu Aluband , ci varianta mai ieftina ( 1,2 m latime si 10 m lungime pe la 770.000 ) din Bricostore . Voi ce idei mai aveti ?

Edited by marius_eugen

Share this post


Link to post

cat o sa cantareasca masina cu atatea insonorizari?

Share this post


Link to post
cat o sa cantareasca masina cu atatea insonorizari?

Pai e simplu daca faci un calcul. Sa zicem ca aceste materiale... cantaresc vre-o 5 Kilograme. Cu efortul depus pt. aplicarea acestor materiale, slabesti cam 5 Kilograme. DECI masa masinii ramane neschimbata. :) )

Share this post


Link to post

Cel mai probabil se va ingrasa cu vreo 15 kg. Pai numai antifonul are 5-6 kg, plus aluband plus restul. Dar oricum 15 kg e o greutate neglijabila pt cineva care nu merge la curse cu masina si pt care nu e esentiala o greutate cat mai mica. In plus greutatea o sa fie uniform distribuita, ca ma gandesc ca nu o sa verse nimeni 6 kg de antifon doar in portbagaj.

Share this post


Link to post
Pe exterior , unde se poate as lipi folie de bitum ( care se foloseste in constructii ) , dar nu Aluband , ci varianta mai ieftina ( 1,2 m latime si 10 m lungime pe la 770.000 ) din Bricostore . Voi ce idei mai aveti ?

Daca dai cu bitum, poti lua tot de la Metro la cutie de 5-10 kg(nu au decat cutii mari), o vopsea groasa. Folia ar putea necesita flacara...

Share this post


Link to post

Va recomand gama TEROTEX/TEROSOL...sunt ceva mai scumpe insa puteti gasi si in stare lichida si le puteti aplica usor cu un compresor pt vopsire.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Daca dai cu bitum, poti lua tot de la Metro la cutie de 5-10 kg(nu au decat cutii mari), o vopsea groasa. Folia ar putea necesita flacara...

Nu da cu bitum !Bitumul se crapa , adica este casant !

Share this post


Link to post

VA ZIC eu CA UN ticozaur se poate rasturna exact ca o dacie,: si cu 3 oameni

prima data il ridicati pana ajungeti cu el in echilibru apoi ,unul se duce si pune rezerva pe partea cealalta a masinii in dreptul stalpului ,putin inclinata la un unghi de 75-80 grade fata de orizontala,ca sa aibe aderenta.

e important ca inainte de a va apuca sa o rastorni sa-i deschideti geamurile pentru ca se pot sparge.

va asigur ca masina nu va pati nimic dupa acest lucru.

testat de mine.

Share this post


Link to post

Poze ceva ? Ca sa ne convingem ! :-?

Share this post


Link to post

Salut tuturor,ca sunt nou pe aici !!! Chiar daca se poate rasturna si sprijinit nu este recomandat de loc !!!Puteti sa va treziti cu parbrizul crapat sau sa aveti surpriza ca va ploua in masina pe langa chederul usii.Ticolino are elemente de rezistenta de torsiune transversala insuficiente(asta este si cauza aparitiei crapaturilor in parbriz).Cea mai sigura metoda este cu dispozitiv de rasturnat care se prinde in locul rotilor,asa cum se facea la dacii.Chiar cele de Dacie sunt bune...trebuie doar sa dati cate doua gauri cu dimensiunile de la Tico.Cred ca dispozitive de acestea mai zac destule prin garajele daciistilor sau si la tinichigerii.Cu aceste dispozitive mai puteti realiza ceva:mergeti spre ora inchiderii la o spalatorie manuala ,negociati cu baietii de acolo si rezolvati problema cea mai spinoasa a izolarii:CURATATUL PERFECT AL SUPRAFETELOR !!Puneti dispozitivele ,dati pe dunga masina si se curata cu presiune de minune!! Imediat se vor vedea eventualele zone atacate de rugina ,beliturile de la "iarba verde" si alte necazuri.Spor la treaba!! :o fftopic: in Cluj are cineva autocolante de club de distribuit?Sau treb sa cer din Bucuresti?

Share this post


Link to post

Exista pe la Sllgros un spray de zinc, anticoroziv si rezistent. Peste, poti sa mai dai un antifon, apoi o vopsea alba pentru urmarire in timp...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...