Jump to content
Sign in to follow this  
Senna

Nostagie, Dacia 1100

Recommended Posts

ioi ti-ai gasit locul perfect pentru nostalgii legate de dacii...

Share this post


Link to post

alx-ule, unspesutele au fost MASINI, mai ... ca si frantzuzoaicele treispesute ... nici o legatura cu ce a iesit ulterior pe poarta UAP.

 

Spor la nostalgii ... am vazut zilele trecute o 1100 impecabila si m-au palit aducerile aminte.

Share this post


Link to post

E una in fata firmei la mine. Cumparata cu 10 milioane si a mai primit si un motor de rezerva. E prima oara cand m-am intersectat cu asa ceva, dar am ramas masca. Se tine tare bine!!!

 

M-au spart curelele de piele de care tragi ca sa se inchida usa si torpedoul gen cufar de zestre. :)

Share this post


Link to post

beton masini, exceptand interiorul cam spartan si inghesuit. Fiabilitatea excelenta, tabla si mai si... pacat ca dacia nu a mentinut fiabilitatea acestor masini si la generatiile ce au urmat...

Share this post


Link to post

1100 s-a fabricat si in romania? eu stiam ca nu.

Share this post


Link to post

S-a ansamblat, un fel de CKD al vremii respective...

Share this post


Link to post

Doar vreo 36.000 de bucati.

Edited by tatabobu

Share this post


Link to post

dacia 1100 din 1969 a fost prima mea masina, si sincer mi-a placut mult mai mult decat berlina din 1991 pe care mi-am luat-o dupa ea... avea basculele originale si erau impecabili pivotii, am schimbat doar bucsele ca erau imbatranite si sa nu mai zic de 6% in oras, jenti de 15'' si frane spate pe disc...

Share this post


Link to post

Tare masina. A avut si unchiul lu' taica-miu. Imi aduc aminte de ea de cand eram mic cu mare placere. Avea un demaraj tare. La fel ca si 850-ul Special al bunica'mi.

Si sunetul. Ce-mi plac mie motorasele astea spate din perioada aia.

Edited by Pedala

Share this post


Link to post

Totusi f reusite nu cred c-au fost din moment ce la numai 1 an (sau 2) au fost inlocuite de daciile 1300

Share this post


Link to post

Au fost inlocuite pentru ca asa era intelegerea cu Renault. Fabrica a fost terminata inainte de terminarea dezvoltarii proiectului R12 asa ca s-a hotarat asamblarea din colectii de piese a R8 pana la definitivarea proiectului.

Toti proprietarii care au avut de noi si 1100 si 1300 sunt de parere ca a fost mult mai reusita chiar daca era mai mica, mai veche, etc.

Share this post


Link to post
ioi ti-ai gasit locul perfect pentru nostalgii legate de dacii...

alx, omul vorbeste de 1100, model R8, inca nu apucasera sa faca dacii. Si 1300 a fost masina, cat s-a facut dupa proiectul initial (R12), pana n-a explodat industria pe orizontala si pana n-a crescut pretul, ca secretarii de partid erau maestri la asta, raportau economii mai mari prin renuntarea la importuri, dar nu prin valoarea importului, ci prin convertirea pretului intern. Adica faceau o masina mai putin fiabila, mai scumpa in lei, iar gushatii isi trageau prime porcesti pe raportari fundamentate fals. Asa a ajuns Dacia sa nu mai fie masina. Si cum situatia asta le convine perfect frantujilor de pe aici, au pastrat sistemul si pe creatorul lui.

Tatal meu si-a castigat dreptul la o Dacie 1100S (R8 Gordini) din lotul de 50 de kituri asamblate pentru competitii. Calitatea acelor masini a fost superioara la tot ce s-a facut ulterior, adica n-aveau nici un defect. In plus, pretul era accesibil, fiind o adevarata masina populara ptr. romani. Nu se compara cu ce faceau atunci italienii, polonezi, cehii, rdg-istii sau jugoslavii in categoria masinilor ptr. orice familie.

Share this post


Link to post

@tolin_afc

Off-topic dar simt nevoia sa spun.

Eu cred ca multi nu va mai amintiti, dar inainte de '89 nu se putea vorbi de masina accesibila romanilor. Cand spun asta am in vedere 2 lucruri:

1-venitul din care era tare greu de economisit pt o masina

2-faptul ca marea majoritate se dadeau "pe sub mana", lucru care s-a perpetuat un timp si dupa '90

Dovada sta si nr de masini inmaticulate in Romania inainte de '89. Iar dupa '90 pe masura ce treceau anii se marea nr masinilor cu ~ 50%

Share this post


Link to post

Offtopic la offtopic:

 

@woulfy > eu am mai multi ani traiti in perioada aceea, decat in aceasta, asa ca e greu sa nu-mi amintesc, mai ales ca mi-am luat carnetul pe 1100 S, abia luata. Explozia nr. de masini dupa '90 se datoreaza deschiderii pietei. Daca s-ar fi continuat pe productia interna, nu s-ar fi ajuns nici macar la nivelul dinainte.

Share this post


Link to post

In aceeasi nota cu filmuletu lui Senna va pun si eu unu .. deh concurentza Daciei 1100 :) . Imi place cand zice ..schnell und robust :D

Share this post


Link to post

Lamuriti-ma si pe mine o chestie:

Pina la urma ce Renault e 1100, din cite stiu eu R8 a fost Dauphine (cel cunoscut in Romania sub numele Gordini) si apoi a fost R10 si R10Major, practic niste face-lifturi ale Daciei 1100; oare unspe sute e R9? - basca ca au fost in 2 variante, diferentiate prin ornamentul frontal, bagheta cromata cu vulturul UAP sau fisie de aluminiu striat cu vulturul inlocuind rombul.

Diferentele intre Dauphine si 1100 sint majore, de aceea mi se pare ca nu pot fi amindoua R8.

 

PS: Beton Trabi, daca nu ma potcoveam cu 600-le sigur luam unul ... de fapt, n-am renuntat de tot :D :D :D

Share this post


Link to post

nu bre reno 9 e altu' complet diferit de unspesute si mult mai recent - anii optzeci, daca nu ma insel...

Share this post


Link to post

Le-ai amestecat Flex-ule, 1100 = R8, iar motorul Gordini se punea pe varianta de competitii la care s-a mers de la 1,1L + 2 carb dublu corp, la 1,3L + 4 carb si pana la 1,6L. Diferentele erau doar de echipare: motor, cutie, suspensie, frane, pneuri, proiectoare suplimentare, turometru. Renault Dauphin a fost alta masina, iar R10 era un R8 cu portbagaj marit, ca diferentza vizibila.

Share this post


Link to post

Iaca renaulturile 8, 10, 9, 11 si dauphine.

post-1060-1127906346_thumb.jpg

post-1060-1127906358_thumb.jpg

post-1060-1127906371_thumb.jpg

post-1060-1127906383_thumb.jpg

post-1060-1127906396_thumb.jpg

Edited by tatabobu

Share this post


Link to post

toline, nu le-am amestecat, in pruncia mea Dauphine = Gordini, asa le-am invatat, chiar daca ulterior mi-am dat seama de eroare si am aflat si cine a fost Amedeo Gordini si ce insemna logo-ul Gordini pe un Renault.

Deci, ce R a fost Dauphine? sau a fost tip in afara numerelor?

http://www.retromobil.ro/bursa-hobby/vanza...rendauphine.jpg

Share this post


Link to post

A fost in afara numerelor, alt design, foarte rotunjit (urat, pe gustul meu).

Share this post


Link to post

Salut! La capitolul "nostalgii" pot sa va spun si eu ca parintii mei au avut DACIA 1100 incepand cu anul 1974.Inainte,tatal meu a avut un GORDINI.Eu am prins masina DACIA 1100 fiind nascut in 1970.Parintii mei au tinut-o pana in 1984 cand tata a vandut-o bunicului din partea mamei cu suma de 35.000 lei,banii din perioada respectiva.Bunicul meu a vandut-o unei persoane din Campina.Asa i-am pierdut urma.

Ce-mi amintesc de cand eram copil,masina mergea foarte bine dupa spusele parintilor observand si eu acest lucru.Ce n-am vazut eu cat timp au avut-o parintii mei,practic masina asta n-a avut ca viteza maxima pe bord mai mult de 95 Km/h,cel putin cat timp eram eu ca pasager in ea.imi amintesc faptul ca la 80 Km/h se putea merge cel mai repede fara usoare trepidatii.Cand vedeam uneori 90 Km/h,parintilor mei li se parea o viteza astronomica.Eu nu pot sa inteleg de ce acesta masina nu prindea mai mult,cred ca exemplarul meu era cam nesigur la calea de rulare.Ma cam mir,fiindca imi amintesc faptul ca tata avea un mecanic foarte priceput care se ocupa de masina si care de asemeni o pusese la punct foarte bine.Am apucat sa vad prima 100.000 de Km pe bord la ea.Cand a vandut-o tata,masina avea la bord aproximativ 126.000 Km.La motor nu s-a umblat deloc,nici macar o segmentare.Adevarul este ca mergea bine la ralanti si nu "manca" ulei.Ce bafta pe bunicul meu,fiindca atunci cand a cumparat-o a primit de la tata un set complet de motor marca Borgo.

Mi-ar placea acum dupa atatea ani,sa fac un drive-test cu o masina de genul asta.

Filmuletul imi trezeste nostalgii.

Poate din acest motiv imi plac masinile frantuzesti :lavolan:

Sper sa gasesc prin Ploiesti o Dacia 1100 cu cat mai multe din piesele originale.As plati frumos numai sa pot conduce cativa Km pe DN 1 o Daciuta din asta :)

Cu stima,Mares Cosmin :lavolan:

Share this post


Link to post

nu avea 1100 a ta nimic, asa era gandita cutia, a mea a prins cel mai mult 105 kmh, dar in schimb ajungea foarte repede acolo, mult mai repede ca dacia 1310...

Share this post


Link to post

Da, iar carb-ul avea prea difuzor mic, masina domestica, pentru drumurile de atunci. La kit-ul acela Gordini era carb dublu corp sau 2 carb-uri Weber de 45. In a III-a eram la 110km/h imediat, iar 160 km/h pe plat era o viteza usor de atins. Evident, arcuri mai scurte, unghiuri modificate, alt ax cu came, alta cutie, alte jante si pneuri Dunlop Racing.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...