Jump to content
Sign in to follow this  
gigi-kent

Despre Condusul Pe Drumuri De Munte

Recommended Posts

Fiind in vacanta la munte(pe undeva pe langa Valenii de munte) am plecat sa vad zona.am plecat doua masini.eu cu solenza si inca un matiz.eu pe drumuti cu serpentine, dealuri etc folosesc frana de motor.m-am bagat intr-o discutie cu 2 persoane care adopta stilul lasat pe liber in vale.prin toate zonele nasoale erau indicatoare cu "Folositi frana de motor".acum vin si eu cu intrebarea .cine are dreptate?eu care folosesc frana de motor sau cei ce o lasa pe liber? care stil este mai sigur? care este diferenta la consum intre cele doua stiluri?

P.S.-stiu ca s-a mai discutat dar va rog sa-mi raspundeti.

Va multumesc!

Share this post


Link to post

sant mai multe variante..

in general indicatile alea sant pt camionagii, ca pot ramane fara frane daca folosesc prea mult , din cauza greutatii mari pe care o transporta.

poate sa apara si la cele mici diverse probleme la coborarea unui traseu lung, incalzirea franelor pana la un punct cand ori nu mai tin din cauza dilatarii diverselor componente ori incep sa fiarba si atunci te trezesti fara frane,

poti folosi freana de motor, chiar este indicat dar depinde si de motor, la a mea nu prea face frana de motor din cauza motorului mic si o ajut cu frana de picioe .

o coborare lunga la mine a fost 10 km care i-am facut cu masina plina, intr-o ora numai cu 1 maxim a 2-a in frana de motor, per total o ora de coborat, pe un drum neasfaltat..

Share this post


Link to post

Pai daca s-a mai discutat, de ce nu postezi acolo unde s-a discutat ? Oricum, sunt 2 intrebari diferite.

 

Panourile alea de recomanda folosirea franei de motor, n-o fac pentru a scoate consum bun pe serpentine, ci pentru a evita utilizarea franei de picior prea mult timp, ceea ce duce la incalzirea discurilor si fenomenul de "fading" = posibilitatea de a ramane fara frane pe serpentine. La o masina de fabricatie recenta, cu discuri ventilate, este mai mic riscul asta (dar se poate, in conditiile unei pante mari), dar la masinile mai vechi sau cu greutate mare este un risc relativ mare (de exemplu o masina din '70, de 3 tone, cu discuri pe tambur pe toate cele 4 roti).

 

Despre consum; din discutiiile "subturat vs supraturat" si "consumul in frana de motor" s-au tras concluziile:

 

- in frana de motor, consumul este nul (mai mic deci decat la ralenti, fiind taiata injectia)

- mersul "la liber", adica la turatia de ralenti, duce la un lucru ineficient al mecanismelor de asistare (servodirectie si servofrana)

Share this post


Link to post

Pe scurt: are dreptate ala care foloseste frana de motor si, daca este cazul, mai apasa si pedala. Cine o lasa pe liber greseste. Risca sa ajunga in prapastie si nu consumand mai putin decat cel ce foloseste frana de motor.

Mai e ceva: o masina lasata pe liber e mai greu de controlat in curbe.

Share this post


Link to post

Si nu numai atat... Cum discurile si placutele in majoritatea cazurilor sunt normale (ca sa nu zic slabe) se risca incingerea peste limita a franelor. Se poate lasa cu incendiu sau cu lipsa totala a franelor in final. Am vazut pe Deutsche Welle (la emisiunea AMS-ului) un test de frane pe coborare in serpentine cu muuulte tipuri de masini... Si cu piloti profi toate. Tin minte ca era un Audi TT cu franele in flacari jos!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...