Jump to content
Sign in to follow this  
CT11NBA

Trage Greu Cu A/c

Recommended Posts

Am nevoie de o solutie pentru ca e exagerat de cald, iar carutza asta d-abia trage cu aer conditionat (stiu ca trage mai greu, dar nu cred ca e normal ca pentru 50 Kmh sa tii acceleratia la fund in a 3-a).

 

Si dupa ce ca trage de zici ca plimb mortu` prin oras nici frig ca lumea nu face.

 

Ajutati-ma ca altfel ma zapacesc la cap.

 

Am uitat sa zic ca maty al meu are 23000 km, revizii la zi etc...

:shock: X( :redface: :scarpin:

Share this post


Link to post

In momentul accelerarii(la turatii de peste 3000) se aude un zgomot ca de turbina?Recircularea aer sa fie pe inchis,adica aer dar din habitaclu,alfel aerul nu mai e racit cum ar trebui,e cu 4-5 grade mai mare la aerator.

Share this post


Link to post

esti sigur ca nu vrei prea mult de la masinuta asta ? la ine cu aerul pornit trage relativ bine daca o tin numia in talpi si face frig... dar cum nu e el sportiv fara aer, cu aer nici atat.

Share this post


Link to post

Foloseste te rog aerul vreo cateva zile si dupa aceea spune-ne cum ti se pare. La Maty trebuie sa folosesti des aerul. Asa nu va mai manca atata putere din motor Banuiesc ca ar fi prima oara dupa ceva timp cand il folosesti, nu?

Share this post


Link to post

...si pe parbriz ai si o mica indicatie pe care n-ar trebui s-o neglijezi.

Share this post


Link to post

Ideea e in halul urmator: eu vara folosesc aerul zilnic, dar pe intervale scurte (sub 30 min odata). Aeratorul este dat pe ventilatie din habitaclu, ca altfel ar fi tot una ventilatia normala cu aerul conditionat.

 

Problema mea cea mai mare este ca in mers, de exemplu, pe perioade scurte (2-300 m) masina merge normal si apoi alt interval la fel de scurt se infraneaza extraordinar la aceeasi turatie a motorului. Adica mai concret merg linistit cu 50 kmh cu a 4-a 200 metri dupa care cand intra compresorul de la aer in functiune trebuie sa schimb a 3-a pentru 50 kmh.

 

Problema devine foarte deranjanta la drum lung, cand nu pot miza pe masina cand ma arunc in depasiri (un lucru care din punctul meu de vedere e destul de grav).

 

Cineva mi-a spus ca exista service-uri unde se face inlocuire lichid racire+curatare circuit. Oare facand asta se va intampla vreo minune?

Share this post


Link to post

Din ce au mai scris alti proprietari de Matiz si din propria experienta 50 kmh cu a 4-a este subturat si daca la mers lejer se poate merge la folosirea A/C trebuie retrogradat in a 3-a. eu merg de obicei cu a 3-a la 50 kmh iar cu A/C schimb a 4 -a la 60 kmh. Compresorul de Matiz are un "termostat" care opreste / porneste compresorul (efectul este cel mai vizibil cand este pe recirculare). Din aceasta cauza masina are un mers neregulat (ti se pare ca ba isi da drumul ba da in bot). Acum tu zici ca tii acceleratia la fund in a 3-a la 50 kmh. Daca faci asta in mod constant atunci pare o problema. De asemenea daca nu raceste poate fi o problema de freon. Dar la 50 kmh cu Matizul pentru a avea ceva reactie la pedala trebuie a 3-a.

Share this post


Link to post

E absolut normal sa se comporte asa masinutza :tongue: ...ca sa nu mai ai probleme de astea ia o masina cu 2000 cc si zau ca nu se mai simte cand e AC-ul pornit si trage si in depasiri (un Touareg ceva, dupa buget)...eu, personal, la drum intins, in depasiri mai periculoase inchid AC-ul ca sa am demaraj.

 

Nu stiu ce vreti de la buburuza asta, sa se transforme in Porsche peste noapte!?...nu se poate, fara cativa zeci de mii de euro in plus.

 

Asta e masina, atat poate, nu ne ramane decat sa ne adaptam si sa strangem bani =))

 

P.S.: Chiar si cu AC-ul pornit, in oras, am "facut " o Dacie d'asta cu zeci de de briz brizuri pa geamuri si cu un aschilambic cu fite la volan :banana:

 

P.P.S.: cand sunt 50 de grade afara e normal sa nu mai faca fata AC-ul :uff:

Edited by ronin

Share this post


Link to post

daca la 50 km/h vrei demaraj cu masinuta asta cu a/c pornit da-i mataluta a 2-a dai talpa pe 2 pana in 70 si la 70 baga 3 si iar talpa... si atunci sa vezi ca poate ;)

Share this post


Link to post

Ca bine le zici steph :) )

Share this post


Link to post

In circa doua saptamini o sa-mi cumpar un Matiz cu AC. De ce am citi aici n-am reusit sa-mi dau seama daca AC este ok pe Matiz.

 

Mai limpede. Face fata AC de pe Matiz la caldurile din ultima saptamina in conditile in care te plimbi toata ziua numai prin Bucuresti ?

Consumul nu conteaza. Conteaza sa nu transpiri ca dracu in masina si sa ajungi la clienti varza.

 

Arhanghelul

Share this post


Link to post

Am mai scris undeva ca la mine sufla A/C ul cu 8 grade celsius la gura suflatoare. Mie mi se pare suficient iar datorita volumului mic interior se raceste repede. La mine merge multumitor.

Share this post


Link to post

Merita AC-ul, mai ales in Bucuresti. Eu am mers prin Buc cand am fost la intalnire in timpul zilei numai cu AC-ul pornit, chiar nu mai suportam. In Galati nu simt nevoia, cel mult la pornire sa mai racesc putin interiorul. Temperatura creste intr-adevar odata cu coborarea in latitudine.

Pierderea de putere se simte si la Passat, asa ca n-ai ce face. Poate doar la cele peste 150 de cp sau la tiruri nu se simte.

Share this post


Link to post

Multa vreme m-am intrebat serios si eu daca merita AC pe matiz ,gandindu-ma ca are motor mic si nu face fata.Dar stai linistit ca nu-i masina de curse nici fara aer,deci merita pe deplin daca esti om cu scaun la cap si sincer chiar face rece si in conditiile mai sus amintite=38 grade afara.Vreau sa zic ca la temperatura aia eram fresh si asta dupa 1-2 min de la pornire,atentie daca opresti AC imediat se face cald.

PE SCURT ,MERITA PE DEPLIN.

Share this post


Link to post
Am nevoie de o solutie pentru ca e exagerat de cald, iar carutza asta d-abia trage cu aer conditionat (stiu ca trage mai greu, dar nu cred ca e normal ca pentru 50 Kmh sa tii acceleratia la fund in a 3-a).

 

Si dupa ce ca trage de zici ca plimb mortu` prin oras nici frig ca lumea nu face.

 

Ajutati-ma ca altfel ma zapacesc la cap.

 

Am uitat sa zic ca maty al meu are 23000 km, revizii la zi etc...

:shock:   X(   :redface:   :scarpin:

 

Aceeasi problema o am si eu. Prefer sa mor de cald decat sa ma claxoneze toti la semafor ca ma misc cu viteza tiptil :wallbanger: . Presupun ca de vina este motorul de doar 800 cmc.

Share this post


Link to post

mai oameni buni. aerul face super racoare... adica pe canicula de acum vreo 2 saptamani ma simteam super in masina ... nici un pic de transpiratie. si cum ziceam daca schimbati cum trebuie vitezele si mergeti un pic mai turat nu o sa va claxoneze nimeni. dar daca vreti sa mergeti cu a 5-a la 60 normal ca nu poate ... schimbati la 20 40 60 90 si sa vedeti cum nu aveti treaba si consumu e optim ;)

Share this post


Link to post

Intr-adevar face fata foarte bine aerul la matiz chiar daca afara sunt 40 grade.

Ca nu mai trage la fel e normal, dar oricum se poate merge, nu e chiar asa de slab, nu e nevoie sa-l opresti ca sa poti pleca de la semafor. :thumbl:

Oricum merita din plin aerul pe masina, orice masina nu numai matiz.

Share this post


Link to post

Acu sa stiti ca AC-ul de pe reno e mai slab decat cel de pe matiz, diferenta e ca nu-l simti la fel de puternic in mers. In Matiz era mult mai racoare.

Share this post


Link to post

E adevarat ca eu am lipsit o vreme... dar eu nu inteleg ce vrea sa zica initiatorul topicului: dansul are o problema sau doar critica... Intreb pentru ca am auzit ca cu cat este presiunea mai mare in circuitul de a/c, cu atat rezistenta opusa de compresor este mai mare, putandu-se ajunge chiar la blocare. Poate omul are o problema, eu zic ca daca are 23000 de km inca mai e in garantie si ar trebui sa mearga la service. Daca vor face misto de el, e totul ok.

Share this post


Link to post

Pe Symbol intradevar e mai putin eficient decat la Matiz luat viteza pe viteza, dar pe de alta parte poti sa il tii deschis permanent si intr-o zi calda dar nu caniculara pe cand la Matiz te congelezi chiar si pe treapta 1. Apropo daca dati A/C-ul pe parpriz (dezaburire) vi s-a intamplat vara sa vi se abureasca de frig parbrizul?

Share this post


Link to post

Eu incerc sa evit pe cat posibil utilizarea aerului pe matiz, pt. ca ma enerveaza la culme cand vad cum se taraste ca melcul. Mai ales la semafor, cand trebuie sa bag pedala pana la podea. Dar asta este, cand afara sunt peste 30 grade... Oricum mari pretentii nu poti sa ai de la un motor care are capacitatea cilindrica de 800cm3 si care mai antreneaza si un compresor. Nu mi s-a intamplat sa se abureasca geamul de la aerul conditionat...

Share this post


Link to post
Pe Symbol intradevar e mai putin eficient decat la Matiz luat viteza pe viteza, dar pe de alta parte poti sa il tii deschis permanent si intr-o zi calda dar nu caniculara pe cand la Matiz te congelezi chiar si pe treapta 1. Apropo daca dati A/C-ul pe parpriz (dezaburire) vi s-a intamplat vara sa vi se abureasca de frig parbrizul?

In primul rind tine cont de spatiul pe care trebuie sa-l raceasca instalatia.La matiz sau la orice masina cu spatiu mic interior e normal ca aerul sa fie mult mai repede racit decit la o masina cu spatiul mai mare.In mod normal nu trebuie sa se abureasca(adica din fabrica nu o sa gasesti nici o masina care sa faca treaba asta)dar cu mici intreventii se poate realiza.La logan eu merg numai cu treapta 1 si e destul de frig,la octavia tin pe 25* C dar mai dau si pe 27.

Share this post


Link to post

La orice masina se abureste geamul daca tii a/c pe la parbriz timp de >2-3 ore continuu. Asta numai in dreptul aeratoarelor, nu toate geamurile.

Share this post


Link to post

Ce sa faca ? A/C scoate umezeala din aer, e tocmai invers (cu A/C pornit se dezabureste instant).

Share this post


Link to post

si eu stiam la fel ... cand se abureste parbrizu pe ploaie pornesc a/c ;)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...