Jump to content
Sign in to follow this  
emi2009

Ce intelegeti prin Tuning?

Recommended Posts

Citesc aceste subiecte shi ma gandesc ce inteleg alte persoane prin Tuning...

 

Astept parerea voastra despre cum vedeti un Tuning adevarat...(in special la buburuzele noastre)

Share this post


Link to post

Eu prin tuning inteleg ameliorarea unor caracteristici standard ale masinii, in principal in scopul cresterii performantelor.

 

Matiz-ul are 3 mari slabiciuni (dupa parerea mea):

1. Capacitate de transport (cargo) redusa

2. Tinuta de drum deficitara

3. Motorizare slabutza

 

1. Se rezolva relativ usor, prin montarea unei cutii de bagaje pe pavilion, multumita careia volumul transportabil se mareste de 4 ori, ceea ce nu e deloc putin; nu cred ca asta se poate numi tuning, e o aplicatie reversibila si "utilitara", cu caracter "casnic".

 

2. Imbunatatirea intregului tren de rulare: roti (jante+cauciucuri), suspensii (arcuri, amortizoare, bare stabilizatoare); prin aceste modificari se pastreaza performantele generale ale masinii, generind insa o siguranta mai mare in abordarea virajelor cu viteza mare (de exemplu) sau un confort mai mare, depinde de preferinte.

 

3. Imbunatatirea performantelor dinamice ale masinii se poate realiza in mai multe etape, modificind in proportie din ce in ce mai mare motorul si accesoriile sale:

3.a. Filtru de aer si evacuare sport (pierderi cit mai mici din performantele proiectate ale motorului).

3.b. Chip-tuning - optimizarea curbei de cuplu si putere, modificarea performantelor standard.

3.c. Modificarea pieselor in miscare ale motorului: axa cu came, pistoane, biele, arbore cotit, supape, etc.

3.d. Adaugarea unui sistem de supraalimentare.

 

Sigur ca pentru punctele 3.c. si 3.d. se impune modificarea programului de gestiune electronica a motorului, precum si a sistemelor de racire si ungere; aditional, datorita cresterii performantelor motorului, trebuiesc aduse modificari sistemului de frinare si trenului de rulare; bugetul necesar acestor modificari creste exponential.

 

Evident ca marea majoritate a modificarilor discutate de noi in aceasta sectiune tine mai mult de un nivel mai ridicat de accesorizare, realizabile in etape si cu un buget destul de restrins; eu personal n-as numi asta tuning, ci "customizare", dar asta tine deja de gust ... important este sa le facem, mai putin important e cum se numesc.

Share this post


Link to post

"Tuning" la o masina inseamna in principal ajustarea parametrilor fabricantului, asta insemnand aproape orice parte componenta a masinii. Potzi ajusta elementele de interior/exterior, sau elementele de motor.

 

Si-acum, o parere personala, ce nu e scoasa din "manuale":

eu cred ca tuning-ul presupune un adaos de performantza, la cea existenta, si nicidecum o ameliorare a parametrilor constructivi. Un tuning "nereusit" nu se cheama tuning. Ce-am facut eu pana acu a fost sa tunez un pic interiorul masinii mele, si nici macar asta nu mi se pare tuning adevarat. Adevaratul tuning zic eu, este la motor, suspensii, evacuare ... Tuningul interior mi se pare cel mult "fitzos" si destul de costisitor.

 

Am postat un mesaj la sectziunea "Tuning Motor" insa se pare ca toata lumea alearga dupa tuning de-asta fitzos, sau tuning software de ECU cel mult. Mult success impatimitzilor !

Share this post


Link to post

tuning... inteleg... modificare.

iar tuning-ul e de mai multe tipuri:

1. interior - se poate face cam tot ce e pe forum

2. exterior - spoiler fata-spate, eleron, jante, paint, pleoape, stopuri clare, xenon,

3. motor - turbo, cip, nos (n2o), filtru de aer, ecu etc.

mai exista un tip care nu e luat in consideratie din care fac parte imbunatatirile cum ar fi:alarma, inchidere centralizata, deschidere porbagaj la telecomanda etc, intr un cuv ---confort

Share this post


Link to post

O definitie a tuning-ului auto poate fi gasita aici

 

Cuvitele cheie pe care le-am citit sunt: "imbunatatirea performantelor"

Edited by Yeti

Share this post


Link to post
...

2. exterior - spoiler fata-spate, eleron, jante, paint, pleoape, stopuri clare, xenon,

...

(Am citat mesajul tau doar de exemplu, nu incerc sa te combat.)

 

Pun pariu ca daca din fabrica masinile ar veni cu stopuri clare, toata lumea ar fi innebunita dupa stopurile ne-clare! Numa' asa din dorinta de a fi mai ... speciali.

Share this post


Link to post

:) ) nu am vazut nici un Lexus cu stopuri neclare ,ma refer la acele modele de Lexus care au stopuri tip Lexus =))

Share this post


Link to post

Bai... nici eu nu puteam s-o zic mai... prost! =))

Share this post


Link to post

Sunt de acord cu NFS :) Mai sunt si alte exemple...

Share this post


Link to post

tuning-ul se face dupa gustu fiecarui propietar. mie imi plac stopurile clare (gen lexus). gusturile nu se discuta :|

 

am o intrebare. exista stopuri clare pt matiz? daca da-> unde si cat costa?

Share this post


Link to post
gusturile nu se discuta :|

Dar se educa. Mare parte tuning-ului diverselor persone se afla fff aprope de kitch.

Greu, dar se pot educa.

Share this post


Link to post

Lamuriti-ma si pe mine, ce fel de crestere a performatelor (tuning) reprezinta "innegrirea" semnalizatoarelor si a geamurilor ?

Share this post


Link to post

Iit dau cam 2,35 cai in plus (incercati de mine pe Dynotester). :|

Share this post


Link to post
tuning-ul se face dupa gustu fiecarui propietar. mie imi plac stopurile clare (gen lexus). gusturile nu se discuta :|

 

am o intrebare. exista stopuri clare pt matiz? daca da-> unde si cat costa?

 

cauta userul Just_matiz! Cred ca el te poate ajuta, sau daca nu incearca la Soran! :lavolan:

Share this post


Link to post

Cu mentiunea ca aia 2.35 cai tii da doar noaptea sau pe ceata, cand te buseste altu din spate. Eu era sa iau 2 de astia pe E85, fi le-ar lumanarile de ras.

Share this post


Link to post
Lamuriti-ma si pe mine, ce fel de crestere a performatelor (tuning) reprezinta "innegrirea" semnalizatoarelor si a geamurilor ?

 

Cine a zis ca se imbunatatesc in sus? Se pot imbunatati in jos.

 

Serios acum, intr-o forma ideala si pura, o masina se "ajusteaza" sa se apropie cat mai mult de dorintele celui care o modifica. Daca cineva prefera suspensiile moi, modificarea masinii cu astfel de suspensii ajusteaza masina sa se poata apropia de ce vrea proprietarul.

 

Parerea mea este ca izul de kitch al geamurilor fumuirii nu il reprezinta elementul in sine ci faptul ca frecventa fenomenului indica o abatere de la ideea de imbunatatire catre ideea de imitatie si supraincarcare.

 

"Tune" nu este sinonim cu imbunatatire in sensul principal, ci cu "ajustare" fata de un scop propus. De aducere cat mai aproape de. Daca scopul propus este un kitch, aia va iesi.

 

Cat despre semnalele luminoare inegrite sub limita sigurantei in trafic ala nu e tuning, e inconstienta. Dar cum fenomenul este respins de legea romaneasca, nu exista o norma de "maxim 20%" retinere lumina sa X lumeni sau "acces direct la bec". Daca un standard de lumina ar exista (sa zic 5-7W echivalent) n-ar mai fi probleme ca-n alte zone unde isi pune lumea 20W lumina directionata in stopuri.

 

O lume fara reguli invita la abuz.

Share this post


Link to post

Aha, deci tuningul ar fi un fel de upgrade/downgrade pentru a aduce un produs omologat cat mai aproape de personalitatea proprietarului, un fel de drept la proprie imagine.

Share this post


Link to post

Subscriu la interpretarea lui Ndi. In limbajul curent din zona "masini" tuningul este cel mai adesea utilizat in doua interpretari: de performanta si vizual. Daca in privinta performantei lucrurile sunt destul de clare pentru ca pot fi masurati anumiti parametri ce o descriu, in cazul "ajustarilor" vizuale lucrurile sunt evident mult mai subiective si conduc uneori (de multe ori?!) la rezultate pe care unii le socotesc oribile, in timp ce altii cad in limba dupa ele.

Chiar si sensul (up/downgrade) e relativ. Poti sa iti pui un spoiler meserias (premiza up) pe o Berlina si sa nu obtii nici performanta si nici aspect, ba din contra (rezultat down). Poti sa pui un led la plafoniera (premiza down dupa unii) si sa obtii o luminozitate mai buna in habitaclu (rezultat up).

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

sau poti sa-ti pui celofan negru pe geam, parchezi oblic, si cel de alaturea (parcat in stanga) nu mai vede sa iasa nici intr-o suta de ani

Share this post


Link to post

Eu cred ca e o chestie de gust si atata tot. Fiecare are dreptul la o alegere.

Eu personal as prefera conceptul de "sleeper". O masina absolut obisnuita ca aspect insa cu performante de fiara. Lupul in blana oii.

De aspectul caroseriei m-as atinge doar in scop pur functional. Dupa ce modific motorul si-l duc pe la 300CP, s-ar putea sa devina instabila pe la 250km/h si i-as pune eleroane cat se poate de discrete ca s-o stabilizez, insa sa pun eleronul doar ca sa-i fac in ciuda vecinului ma depaseste. N-are decat sa-si puna el.

Neoanele sub masina sau spinnerele au doar efect down dupa parerea mea, insa cine vrea n-are decat sa-si puna.

Mie unuia imi place sa conduc masina, nu s-o admir. :) Modificarile pe care le-as aduce ar avea scopul sa fie mai placut de condus, mai rapida, mai iute, mai stabila si nu mai "frumoasa", mai stralucitoare si mai unica.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...