Jump to content
Sign in to follow this  
ZLI

Supapa Alb Cu Albastru Blocata (tico)

Recommended Posts

Daca auzi zgomot la ea in timpul mersului, poti s-o arunci.

Share this post


Link to post

@adostar, desi cand am cumpărat masina, nu-mi facea nici o problemă, după o perioadă de timp, si după ce am tot folosit niste kokteiluri de benzină, am început sa am aceeasi problemă ca si tine, in sensul ca dimineaţa, porneam motorul , iar apoi după 10-15 secunde , se oprea, apoi porneam iar si nu se mai oprea.

Unii, am citit pe forum, cum că, după ce porneste , da spriţuri in reprize mici, si nu l-i se mai opreste motorul.

Eu unul am scăpat de problemă, am schimbat supapa alb cu albastru, si se pare ca de cand am schimbat-o , nu mi se mai opreste. Atentie , nu valva PCV, aia e altceva si are culoarea , negru cu mov.

Share this post


Link to post

Si unde e supapa asta alb cu albastru? Pune o poza.

Acum dimineata tot la fel face chiar daca e vara. Pornesc si dupa 10 secunde moare...daca ai dau sprit nu moare :)

Share this post


Link to post

Parcă ai scris pe aici pe forum cum că ai tine ambreiajul apăsat si ca nu se mai opreste nu ?, asa-mi amintesc, sper sa nu gresesc, iar Nicu Barbu a dat si o rezolvare a problemei parcă, una din solutii fiind inlocuirea supapei alb cu albastru, înainte de inlocuirea a nu stiu ce termoelement de la carburator. Pt a gasi supapa, trebuie sa dai filtrul de aer jos , cu totul cu suportul lui si intre carburator si capacul chiulasei , se va vedea o supapă unisens( asta face ea) de culoare alb cu albastru in partea de jos(22 RON). Vezi ca vanzătoarele, nu prea stiu care e smecheria, si dacă ceri supapă unisens alb cu albastru, iti vor da alb cu violet, spunând ca face acelasi lucru - ceea ce e adevarat doar 50 %, pt ca acea supapă cu violet, e la electrovalva cu trei căi, si are deschiderea mult mai mare dacat aceasta, si s-ar putea sa o cumperi degeaba.

Share this post


Link to post
Am si eu o problema. dimineata porneste frumos dar dupa cateva secunde moare...daca apasa acceleratia in timpul asta motorul isi revine la normal. ce sa fie oare?

Pot fi 2 probleme. 1. Socul automat poate fi gripat, nu se deschide destul. Poti folosi un spray degripant sau incearca sa-l gadili cu o surubelnita dar cand motorul este rece. 2. Iacul defect

Share this post


Link to post
Pot fi 2 probleme. 1. Socul automat poate fi gripat, nu se deschide destul. Poti folosi un spray degripant sau incearca sa-l gadili cu o surubelnita dar cand motorul este rece. 2. Iacul defect

 

Tico are iac ?

Share this post


Link to post

Numai modelele euro 2

Share this post


Link to post

Modelele dupa 2000 au iac. Al tau ce model este?

Share this post


Link to post

Motorul meu ramane turat dupa vreo 10 Km dar nu intodeauna. Nu stiu ce are. Am verificat furtunele care ies din carburator si pe care circula apa cu antigelul si nu sunt infundate. Acelasi lucru a zis si mecanicul ca nu sunt furtunele de vina atata timp cat ele sunt calde si prin ele circula apa. O fi spupapa asta de PVC. De ce ramane turat?

Share this post


Link to post

Salutare valca acea albastar cu alb nu stiu ...cums emonteaza capatul albastru catre teul mic de palstic sau invers?

Daca suflu in ea este unisens? cum o verifi c? in a mea am suflat pe ambele parti tare si nu merge in nici un sens ..mersi frumos !

Share this post


Link to post

Cu negrul in sus si cu albastrul in jos, sau, mai ingineresc: cu negrul spre capacul motorului si cu albastrul spre galeria de admisie!

Share this post


Link to post

Salutare, baieti.

O scurta privire aici:

post-6669-1209489792_thumb.jpg

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Mersi frumos ..pentru un novice ca mine o poza este ideala ( s epare ca pe cea orange am nimerit-o ) . Acum sufland in cea albastra si observand ca nu gesticuleaz animic in nici o directie am schimbat-o cu una cu capul orange in pozitia celei albastre .

Dina cel moment motorul porneste frumos si dupa cateva minute bune revine la relanti fara nici o problema . Nu vroia deloc sa porneasca la rece. Pana imi cumpar una noua ( albastra ) ce risc sa se intample lasand-o pe cea orange in locul ei ? practic ce se intampla acolo ?

 

Multumiri anticipate !

Share this post


Link to post

Prietene, supapa negru/portocaliu este o supapa de sens: permite trecerea aerului doar de la portocaliu la negru. Asa cum ai pus-o tu la carburator, ai anulat temporizarea data de piesa initiala (jiclorul cu filtru in carcasa alb/albastra).

Pune inapoi piesa originala. Rolul ei este de a incetini absorbtia aerului din capsulele de vacuum ale socului automat. Iata de ce nu poti sufla prin ea. Poti sa bagi in ea niste spray WD40 sau "2+2" pentru curatat carburatoare.

Poti sa probezi functionarea ei daca scoti capatul de la teul de plastic si il conectezi la capsula vacuumatica pentru ralanti accelerat, de ex. Mergand la ralanti, motorul va trebui sa se accelereze lent (in 2-3minute sau mai repede) si progresiv. Capsula de care spun se afla in partea de jos/dreapta a carburatorului privind din fata.

Problema la tine era ca ai amestecul la ralanti reglat prea bogat, cred. Corecteaza asta din surubul de amestec ralanti (cel legat de o tija flexibila, situat in spatele carburatorului). Mai este posibil sa ai reglata apasarea initiala a clapetei de soc prea mare. Verifica si corecteaza.

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am facut urmatoarele lucruri :

 

clapeta de soc era aproape inchisa dar puteam sa bag pe acolo un pai de baut .Asadar am desfacut rotita de palstic ...am intins arcul cu inca o spira pentru ami tine apasata clapeta mai bine , am apasat cus urubelnita pe roata dintata d emetal ...si clapeta se duce la 90 de grade . Ideea este ca nu stiu daca la incalzirea motorului se duce ,ar trebui verificata in pozitie maxima ( 90grade - deschisa la maxim ) . Osa bag zilele astea in supapa WD40 si daca apas pe cabluld e acceleratie un pic , s emai duce 3 mm si motorul se deccelereaza ...cred ca ala ar cam fi 950 rot/min .. Ma gandesc un WD40 arucnat pe acolo pe exteriorul lui s epoate , ca etse tare imbacsit :)

Share this post


Link to post

Clapeta de soc trebuie sa stea complet inchisa la rece, cu motorul oprit. Daca apesi pe ea, incercand sa o deschizi, trebuie sa opuna o usoara rezistenta elastica. Pentru asta e suficient, uneori, doar sa slabesti cele doua suruburi care tin tablita pe care e prinsa rotita dintata alba si sa apesi tablita in jos la capatul dinspre fata masinii.

La cald, intr-adevar, trebuie sa stea perfect vertical, dar un pic fortat. Adica daca ai vrea sa o inchizi, sa opuna aceeasi rezistenta elastica.

Nu prea inteleg ce e cu accelerarea si deschiderea de 3mm.

Verifica daca ai ralantiul la rece reglat in parametri (este un topic dedicat pentru asta).

Share this post


Link to post

Nu prea ma pricep sa reglej si decat sa dereglez mai rau ..ai vazut la ce concluzie am tras cu supapa albastra si cea orange . Clapeta mi s-a parut suspecta si am cautat un loc de unde sa o intaresc ! dinte alb 1+ si o spira la arcul spiralat ! se poate sa fi exagerat o sa incerc si varianta ta , cu toate ca jocula acelei tablite de 2-3 mm nu cred ca m-ar fi ajutat suficient !

Referitor la cei 3 mm si deccelerare:

Turez motorul ..il las la relanti ..cobor ma duc si mai apas si eu manual pe capatul cablului de acceleratie un pic ( nu trag ci apas .!pe cablul de la carburator...) se mai duce 3mm si in momentul acela motorul se subtureaza un pic ...avand impresia ca ar ajunge la 900 rot/min sau mi se pare mie ca merge mai furmos , neturat !

Sa fie arcul moale de la parghia de acceleratie de la carburator ? sa fie cablul defect uzat ?

Masina a stat pesteun an trasa pe dreapta sub copertina , dar nu ferita de intemperii 100 %

Share this post


Link to post

Arcul de revenire a clapetei de acceleratie nu prea se inmoaie... Poate ca nu mai e de loc...

Cablul de acceleratie are niste piulite de reglare in capatul lui. Cu ajutorul lor reglezi tensionarea cablului la ralanti la cald...

Nu trebuia sa umbli la arculetul rotii dintate. In general e suficienta reglarea tablitei sau rotirea cu un dinte a rotitei.

 

Fa si tu o poza clara oblic din partea stanga a carburatorului (cum privesti la el) si poate ne lamurim mai bine.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am inteles ! Am sa revin cu poza in weekend pana atunci nu am aparatul foto.

 

Mersi frumos !

Share this post


Link to post

E posibil sa fie dus termoelementul care deschide socul, daca acesta se mai deschide maxim doar manual

Edited by Pedala

Share this post


Link to post

O problema la un tico din "99:la relanti motorul mergea intrerupt,in accelerare functioneaza bine trage bine ,e ok.Cand schimb vitezele in momentul de trecere de la o treapta la alta tremura iarasi.Dupa un timp isi revine merge rotund la relanti,apoi iarasi aproape ca sta sa moara(de multe ori mi s-a oprit ).Ma uit la motor,plin de ulei pana pe baterie.din cele citite pe forum am schimbat pompa de benzina,nu mai arunca ulei dar problema la relanti persista.Am schimbat si supapa pcv cea cu mov,problema persista.de mentionat ca are reprize cand merge bine,rotund,apoi iarasi sta sa moara.Ce as mai putea face inainte sa ma bag in carburator,am inteles ca ar putea fii si electrovalva cea din spate de la carburator(am testat-o ,am pus contactul si am pus si desfacut mufa si se auzea un tacanit cred ca deschide si inchide,sa nu faca treaba suficient de bine?

Share this post


Link to post

Putin probabil sa fie acea electrovalva defecta. Mai degraba reglaj defectuos al amestecului la ralanti din surubul respectiv.

Verifica mai degraba sa nu intre pe undeva aer fals in galeria de admisie. Este un topic special pentru asta, unde se explica cum se face verificarea.

Verifica si sistemul de aprindere (fise, capac si rotor delcou, bujii).

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Merci pentru sugestii.Sper ca am rezolvat problema,dupa ce am schimbat pompa si supapa pcv am luat si un set de bujii champion(nu stiu daca asa se scrie corect)si un set de fise.Le-am inlocuit si surpriza merge rotund la relanti.Am lasat motorul sa se incalzeasca,am facut un drum cu el,am facut nenumarate opriri si porniri ale motorului(pt ca am patit sa mearga bine,o opream si cand o porneam nu mai mergea bine la relanti).sper sa fi fost astea problemele.mai am o mica nelamurire,tacane vreun tachet si am vrut sa-l reglez dupa specificatiile de pe forum,dar nu aveam cheile acelea speciale(roth??)m-am uitat la capacul de la culbutori am vazut despre ce e vorba si mi-am cumparat doua seturi si culmea de 30 era prea mica iar de 40 prea mare.Nu am gasit cheie de 35 nicaieri. Aveti idee unde as putea gasi sau daca nu gasesc cu ce as putea desface suruburile alea deosebite,ca nu stiu de ce or pus dealea si nu unele normale?

Share this post


Link to post

Ma bucur ca ai rezolvat o problema.

Daca te referi la suruburile capacului culbutorilor, alea se desfac cu imbus de 5 sau 6 parca, verifica si tu. Daca ti se pare ca nu intra, e posibil sa se fi depus mizerie in locasul respectiv. Curata si incearca din nou. Inainte de a le desface, trebuie sa demontezi carcasa filtrului de aer. Ai acolo un surub si o piulita care se desfac cu cheie de 10 sau 11.

Dupa ce scoti capacul, pentru reglat culbutorii ai nevoi de o cheie inelara (cu cot) de 12 si o surubelnita. Te mai ajuta si o tija metalica de 30-40cm lungime, cu ajutorul careia urmaresti cand ajunge pistonul la PMS.

Totusi, despre aceste lucruri e bine sa postezi la topicul respectiv, aici e pentru altceva.

Succes!

Share this post


Link to post

Am si eu nevoie de ajutor in legatura cu o problema.

Este foarte ciudat. Deci: intodeauna masina porneste din prima, fara nici cea mai mica problema, prima data dimineata cand plec (adica, spre ex, azi la 8 seara vin acasa, iar maine cand pornesc n-are problemele deloc).

Dar se intampla ca la a 2 pornire in aceasi zi, sau la a 3 sau a 4 (nu exista un tipar exact..o apuca pe ea) sa nu mai porneasca.

 

Problema este ciudata. Curent este, electromotorul trage doar ca nu vrea sa porneasca. Deci incerc sa pornesc masina , si se aude ca trage sa porneasca, exact cum face orice masina...dar nu porneste.

Problema se rezolva ori prin impins masina 1 metru si o i-a imediat, ori dupa vreo 10 chei, daca nu mai mult. Faza penala e ca daca o las o vreme sa stea, cand porneste o ia din prima, de zici ca e masina noua.

 

 

Care ar putea sa fie problema? Schimbul l-am facut de curand: ulei nou, valvolina noua,filtru aer,filtru benzina,filtru aer, fishe, bujii. Facea si inainte de revizie, dar parca inainte facea 1 data la cateva zile, acuma o patesc zilnic, sigur.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...