Jump to content
Sign in to follow this  
stefannnnn

Antigelul dislare din vas, temperatura apei se ridică greu

Recommended Posts

Salut!

Am un Cielo din 2007 si acum 2 săptămâni am schimbat bujiile,dar fără să știu ca fișele trebuiesc puse într-o anumită ordine și cand am pornit mașina mergea in 2 pistoane.A doua zi am mers asa cu mașina vreo 12km până m-am oprit la un magazin sa cumpăr ceva,cand am oprit mașina a început să scoată fum(mai tarziu mi-am dat seama ca era abur),toba era foarte roșie(partea care se află până in catalizator).Am așteptat până s a răcit,am lăsat mașina acolo și m-am dus sa cumpăr bobină de inducție și fișe,dar cum nu știam că fișele trebuiesc puze într-o ordine anume tot nu a mers.In final a trebuit sa mă întorc așa cu ea acasă (12km) ,acum nu s a mai înroșit toba pt ca am mers incet ,dar catalizatorul încă era foarte roșu.Am fost la un mecanic, mi-a pus fișele in ordine si mașina mergea bine.

După cateva zile de la acest incident am observat ca antigelul dispărea din vas,dar nu curgea pe undeva și mai este o problemă,in fiecare dimineață cand o pornesc, pornește si merge in 3 pistoane,iar după catva timp (20 secunde) merge rotund.Este posibil ca garnitura de chiulasa să se fi ars atunci cadn tot motorul frigea foarte tare sau e pur si simplu din cauza sunetului de la tobă,pt ca am fost la un service si cei de acolo mi-au spus ca nu pot să o sudeze pt ca trebuie dată jos așa că mi-au bagat un adeziv special,acum este mai bine,dar parca tot merge in 3 prima data cand o pornesc.

Apa se ridică foarte greu,in 15km ajunge la 80° și cu câteva luni in urmă am curățat tot sistemul de încălzire cu o soluție specială și am schimbat si antigelul,iar la amestecarea antigelului cu apă am folosit apă distilată,am schimbat si vasul,este posibil ca toate astea sa fie de la vas ?

Share this post


Link to post

Este foarte foarte posibil sa fi "ars" garnitura de chiulasa la ce ai povestit Scoate bujiile dupa ce mergi cu masina (motorul sare macar de 50-60*), fa niste poze clare cu zoom (sa se vada bine zona electrodului) si incarca-le pe forum. 

La cat aer (cred eu) ca iti intra in sistemul de racire, nu e de mirare ca temperatura creste greu. Totusi, nu te culca pe urechea asta ! Realitatea este ca motorul se supraincalzeste sever, dar racirea NU se face corespunzator prin lichid. 

Dimineata (sau la temperaturi mai scazute) nu este vizibil abur iesind prin esapament ?

Share this post


Link to post
14 hours ago, Salex said:

Este foarte foarte posibil sa fi "ars" garnitura de chiulasa la ce ai povestit Scoate bujiile dupa ce mergi cu masina (motorul sare macar de 50-60*), fa niste poze clare cu zoom (sa se vada bine zona electrodului) si incarca-le pe forum. 

La cat aer (cred eu) ca iti intra in sistemul de racire, nu e de mirare ca temperatura creste greu. Totusi, nu te culca pe urechea asta ! Realitatea este ca motorul se supraincalzeste sever, dar racirea NU se face corespunzator prin lichid. 

Dimineata (sau la temperaturi mai scazute) nu este vizibil abur iesind prin esapament ?

Am sa încarc pozele in seara aceasta când am timp să desfac bujiile.

Am încărcat mereu cu antigel,nu am lăsat vasul gol niciodată.

Dimineața nu,nu iese fum alb și recent am vazut ca a început sa scoate bule de aer foarte greu,adica la 3000-3500 turații a scos o singură bulă mică si la relantiu nu scoate deloc.

Am fost la un mecanic și a spus că este probabil un început sa se ardă garnitura de chiuloasă,dar mașina întradevăr merge bine,cel mai probabil o sa mă duc să îmi schimbe garnitura de chiuloasă si pentru că da distribuția jos,sa imi schimbe si termostatul.

Bujiile, fișele si bobina de inducție sunt noi nouțe

Mecanicul mi-a spus ca nu poate să știe sigur ce are,cum ar fi daca e ovalizata chiuloasa,dar a spus că nu crede ca ar fi altceva,ci doar de la garnitura ar fi problema.

Share this post


Link to post

Mecanicul nu are de unde sa stie ce e acolo pana nu desface... chiulasa obligatoriu trebuie verificata de planeitate. Si daca tot o dai jos, verificate si eventual facute si supapele. Daca dispare antigelul, nu e nici un inceput (inceput... ori e pocnita, ori nu). Merge in 3 pt ca probabil unul dintre cilindrii e plin cu antigel.

Termostatul nu il schimba daca isi face treaba, se poate verifica ochiometric daca inchide perfect si cu apa fiarta si termometru cand/daca deschide. Un termostat aftermarket e mai prost decat originalul.

Fise noi nu inseamna nimic, am avut fise NGK si Beru proaste de noi, trebuie masurate, maxim 7, hai 8kohmi sa aiba cea mai lunga. Cele originale aveau intre 3 si 5, ideale cifre.

Share this post


Link to post
2 hours ago, stefannnnn said:

Am încărcat mereu cu antigel,nu am lăsat vasul gol niciodată.

Pai ti-ai dat singur un raspuns bun. Sistemul de racire este etans, presurizat, daca functioneaza corect, nu ai de ce sa completezi cu antigel. In cazul in care nu sunt pierderi (pe la vreun furtrun, vas crapat sau chiar capacul vasului de expansiune, radiator, calorifer),  rezulta ca ai "un consum" de antigel. Practic, pe undeva iti intra antigel in cilindri. Aspectul bujiilor o sa ne spuna imediat care cilindru e cu problema, mai exact unde de arsa garnitura de chiulasa. Oricum, asta e doar de fun, realitatea e ca motorul trebuie reparat.

Eu am o fixatie in ceea ce priveste chiulasa, recomand o rectificare fina, chiar daca nu este deformata. Asta pentru a te asigura ca garnitura noua se va aseza cum trebuie. 

Edited by Salex

Share this post


Link to post
35 minutes ago, Salex said:

Pai ti-ai dat singur un raspuns bun. Sistemul de racire este etans, presurizat, daca functioneaza corect, nu ai de ce sa completezi cu antigel. In cazul in care nu sunt pierderi (pe la vreun furtrun, vas crapat sau chiar capacul vasului de expansiune, radiator, calorifer),  rezulta ca ai "un consum" de antigel. Practic, pe undeva iti intra antigel in cilindri. Aspectul bujiilor o sa ne spuna imediat care cilindru e cu problema, mai exact unde de arsa garnitura de chiulasa. Oricum, asta e doar de fun, realitatea e ca motorul trebuie reparat.

Eu am o fixatie in ceea ce priveste chiulasa, recomand o rectificare fina, chiar daca nu este deformata. Asta pentru a te asigura ca garnitura noua se va aseza cum trebuie. 

acum o oră am verificat furtunele de antigel ale mașinii si 2 erau foarte înfundate,de abia le-am desfundat ,folosind un compresor foarte mare.Este posibil ca mașina sa fi avut goluri de aer si de aceea făcea acele bule,acum merge și căldură mașinii.

Apropo antigelul este foarte foarte curat si uleiul la fel.

 

Share this post


Link to post

Toate bune, dar unde a fugit antigelul ?

Share this post


Link to post
24 minutes ago, Salex said:

Toate bune, dar unde a fugit antigelul ?

cred ca s a dus pe golurile furtunelor,nu sunt sigur in orice caz o să desfac bujiile.

Mai am o întrebare,eu cand am facut schimbul de antigel am înlocuit si vasul,dar era de pe un alt Cielo care nu era ca al meu (1.5,8 valve) ,forma vasului si gaurile sunt la fel, totuși ar putea influența cu ceva?

Share this post


Link to post

Categoric nu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...