Jump to content
Sign in to follow this  
Titanium

Probleme si intrebari chevrolet aveo t250

Recommended Posts

Bună ziua oameni dragi, deschid și eu acest topic în speranța că niște colegi mai experimentați decât mine or să ma ajute cu câteva răspunsuri/idei.

 

Treaba sta așa, după ce al meu opel zafira 2001 1.8 a decis să mă lase in drum după 2 ani și 130.000 km (pompa de apă s-a blocat, ceea ce a determinat ruperea curelei de distribuție), neavând timp să o repar, și cum varianta cu service-ul nefiind viabilă pentru mine, am decis să cumpăr de la un prieten un chevrolet aveo t250, 2006, motor 1.4 16v cod fd13d3, mașina nefiind lipsită de probleme, însă echipată cu gpl (tomasetto achille, stag 4, care a fost instalat in 2017 într-un service autorizat, însă proprietarul de la vremea respectivă a uitat sa mai treaca pe la rar dupa) am socotit că e o achiziție relativ ok pentru 4000 de lei.

 

Am fost pe la ora 2 (da, noaptea/dimineața) să iau mașina de la el, având neapărat nevoie de ea a 2-a zi dimineață. În urma drumului de 600km care a urmat, am constatat următoarele(de cele deja evidente am fost conștient de la prima cheie): tampon motor anti balans terminat + cele două șuruburi de la brațul de pe motor slabite, le-am învârtit efectiv la mână, lipsă frână de servici/mână pe spate (am încercat sa le aerisesc, abia dupa 5/6 pedale a ajuns lichid la aerisitor, plin de aer, dar degeaba, tot lipsesc faranele pe spate, bănuiesc ca cilindrii receptori pierd lichid sau trag aer, pentru că nu există nicio scurgere vizibilă pe traseul de frână, dar nici nivelul lichidului de frana din rezervor nu scade, nu am desfăcut încă tamburii din spate sa vad cum se prezintă situația, in principal din cauza lipsei de bani de pe moment), sistemul de răcire motor pierde lichid(din câte am observat când am schimbat tamponul anti balans, pierde lichid din zona incercuita din fotografia atașată, dar și de undeva de sub clapeta de accelerație, fiind depuneri evidente pe alternator dar și pe peretele anti foc, în acea zonă însă cineva se pare că a dat cu ceva ce pare a fi silicon), tot blocul motor este plin de ulei, la prima vedere transpiră pe la capacul culbutorilor, deși am o factură de service care atestă in 2021 schimbarea garniturii, pot observa același silicon folosit la clapeta si peste garnitura, insa tot curge), consumul este absolut imens atât pe benzină cât și pe gaz, între 15 si 20 litri la 100 de km doar cu mine în mașină și mers constant la viteza de 80/100kmh (vechea zafira nedepasind in nicio circumstanță, chiar și cu 7 oameni sau plina cu scule/materiale 10% la drum întins), apa nu ajunge niciodată la 90 de grade, și de aici încep nelamuririle.

 

Datorită jocului pe care motorul îl avea, recordul flexibil de pe evaluare, s-a rupt, la fel și furunul dintre filtrul de aer și clapeta de accelerație(între ceea ce cred ca este maf-ul, incorporat in tubulatura? Și clapeta de accelerație) de unde bănuiesc că vine și consumul exorbitant(și pe gpl și pe benzină există un miros foarte puternic și înțepător de gaze nearse).

 

Orice as deconecta de la motor, martorul check-engine nu se aprinde niciodată, nici măcar când este pus contacul fara motor pornit, bănuiesc că martorul este anulat?

 

Am văzut că mașina are 2 sonde lambda, cea de dinainte de catalizator, și cea de după, prima fiind cu 4 fire iar a 2-a cu 2. Am încercat să le masor, la cald, cu motorul pornit, prima având o rezistență de 5,6 ohmi pe firele albe, iar pe celelalte un voltaj cuprins între 0,5 și 0,7 (din câte știu nu ar trebui să fie ori 0,1 ori 0,9?) Iar la cea de a doua sonda, cu 3 fire nu am reușit să masor nimic, mai mult, când o deconectez motorul se oprește și nu mai pornește până când nu o cuplez.

Aici aș vrea sa știu exact ce valori ar trebui sa le aiba, cum pot testa a 2-a sonda, și daca este cazul sa le inlocuiesc, daca este vreo problema sa folosesc ceva ieftin, de la ridex de ex.(ar influența consumul sau buna funcționare a motorului?)

 

Continuând cu gpl-ul, vrând să îi efectuez o revizie cât mai curând, nu am putut să localizez filtrul pentru faza lichidă, nici a 2-a electro valva care trebuie sa se afle în compartimentul motor, practic ele nu există, ce ar trebui făcut în cazul ăsta?

 

Credeți că probelma temperaturii se va rezolva după spalarea întregului sistem de răcire, efectuat concomitent cu schimbul pompei de apa odata cu distribuția, rezolvării scurgerilor și instalarea unui nou termostat? (Ce termostat ar trebui să cumpăr? Pe codul de șasiu există mai multe posibilități, diferența principala existând la temperatura de deschidere, cu variații între 88 și 95).

 

Credeți că odată cu refacerea intregului traseu de evacuare, a schimbului sondelor lambda(daca este cazul) și cu o noua tubulatura de aer către intake (inca odata, maf-ul este incorporat? Am dedus dupa mufa cuplata pe ea) v-a dispărea problema consumului exagerat?

 

Mai există o problema la climatizare să zic așa, cu ventilația oprită, în mers patrunde prin tubulaturi aer în abundență, totodata variatorul cald/rece nu poate fi adus pana la capăt pe rece, practic cursa lui este redusa, funcționând doar de la jumătate până la capăt în dreapta, bineînțeles că aerul condiționat nu funcționează. 

 

În altă ordine de idei, credeti ca problemele mele vor dispărea dupa înlocuirea tuturor filtrelor, a distribuției, a tubulaturii intake-ului, refacerea evacuarii, a sondelor lambda, a cilindrilor receptori, a sabotilor și a cablurilor franei de mână?

 

Ce diagnoza de buget aș putea cumpăra pentru a ma juca cu mașinuța?

 

Am uitat să menționez ca masina are în jur de 220k km, cel puțin asta spune bordul.

 

Din câte am găsit până acum pe ea, mașina a fost trecuta serior pe la veric, fiind plina de fel și fel de improvizații pe care le-am anulat. Până și airbag-urile lipsesc, în locul lor existând niște rezistențe pentru a scăpa de eroarea de pe bord.

 

Dacă am mai omis ceva, o să mai adaug romanului, căruia vă sunt recunoscător dacă îl citiți complet și nu numai.

 

Vă mulțumesc din suflet!

Screenshot_20230813_103129_Vivaldi Browser-min.jpg

Share this post


Link to post
22 hours ago, Titanium said:

Bună ziua oameni dragi, deschid și eu acest topic în speranța că niște colegi mai experimentați decât mine or să ma ajute cu câteva răspunsuri/idei.

 

 

Quote

Treaba sta așa, după ce al meu opel zafira 2001 1.8 a decis să mă lase in drum după 2 ani și 130.000 km (pompa de apă s-a blocat, ceea ce a determinat ruperea curelei de distribuție), neavând timp să o repar, și cum varianta cu service-ul nefiind viabilă pentru mine, am decis să cumpăr de la un prieten un chevrolet aveo t250, 2006, motor 1.4 16v cod fd13d3, mașina nefiind lipsită de probleme, însă echipată cu gpl (tomasetto achille, stag 4, care a fost instalat in 2017 într-un service autorizat, însă proprietarul de la vremea respectivă a uitat sa mai treaca pe la rar dupa) am socotit că e o achiziție relativ ok pentru 4000 de lei.

din pacate, trebuie sa cauti hartiile de la service-ul care a montat instalatia ca sa o inregistrezi la rar, ma intreb cum a trecut itp-ul cu instalatia neinregistrata. 

Quote

Am fost pe la ora 2 (da, noaptea/dimineața) să iau mașina de la el, având neapărat nevoie de ea a 2-a zi dimineață. În urma drumului de 600km care a urmat, am constatat următoarele(de cele deja evidente am fost conștient de la prima cheie): tampon motor anti balans terminat + cele două șuruburi de la brațul de pe motor slabite, le-am învârtit efectiv la mână, lipsă frână de servici/mână pe spate (am încercat sa le aerisesc, abia dupa 5/6 pedale a ajuns lichid la aerisitor, plin de aer, dar degeaba, tot lipsesc faranele pe spate, bănuiesc ca cilindrii receptori pierd lichid sau trag aer, pentru că nu există nicio scurgere vizibilă pe traseul de frână, dar nici nivelul lichidului de frana din rezervor nu scade, nu am desfăcut încă tamburii din spate sa vad cum se prezintă situația, in principal din cauza lipsei de bani de pe moment), sistemul de răcire motor pierde lichid(din câte am observat când am schimbat tamponul anti balans, pierde lichid din zona incercuita din fotografia atașată, dar și de undeva de sub clapeta de accelerație, fiind depuneri evidente pe alternator dar și pe peretele anti foc, în acea zonă însă cineva se pare că a dat cu ceva ce pare a fi silicon), tot blocul motor este plin de ulei, la prima vedere transpiră pe la capacul culbutorilor, deși am o factură de service care atestă in 2021 schimbarea garniturii, pot observa același silicon folosit la clapeta si peste garnitura, insa tot curge), consumul este absolut imens atât pe benzină cât și pe gaz, între 15 si 20 litri la 100 de km doar cu mine în mașină și mers constant la viteza de 80/100kmh (vechea zafira nedepasind in nicio circumstanță, chiar și cu 7 oameni sau plina cu scule/materiale 10% la drum întins), apa nu ajunge niciodată la 90 de grade, și de aici încep nelamuririle.

franele pe spate sunt cam problematice la aveo. iti recomand sa schimbi cilindrii receptori si char tamburii, nu sunt scumpi. cilindrii receptori cam ruginesc si se blocheaza. scurgerile de ulei se remediaza. atentie la strangerea capacului de culbutori, trebuie facuta cu cheia dinamometrica, uniform, cam la 10 Nm. 

Quote

Datorită jocului pe care motorul îl avea, recordul flexibil de pe evaluare, s-a rupt, la fel și furunul dintre filtrul de aer și clapeta de accelerație(între ceea ce cred ca este maf-ul, incorporat in tubulatura? Și clapeta de accelerație) de unde bănuiesc că vine și consumul exorbitant(și pe gpl și pe benzină există un miros foarte puternic și înțepător de gaze nearse).

furtunele alea se schimba, se rup si de la imbatranirea plasicului. 

Quote

Orice as deconecta de la motor, martorul check-engine nu se aprinde niciodată, nici măcar când este pus contacul fara motor pornit, bănuiesc că martorul este anulat?

poate e becul ars, cine stie. 

Quote

Am văzut că mașina are 2 sonde lambda, cea de dinainte de catalizator, și cea de după, prima fiind cu 4 fire iar a 2-a cu 2. Am încercat să le masor, la cald, cu motorul pornit, prima având o rezistență de 5,6 ohmi pe firele albe, iar pe celelalte un voltaj cuprins între 0,5 și 0,7 (din câte știu nu ar trebui să fie ori 0,1 ori 0,9?) Iar la cea de a doua sonda, cu 3 fire nu am reușit să masor nimic, mai mult, când o deconectez motorul se oprește și nu mai pornește până când nu o cuplez.

Quote

Aici aș vrea sa știu exact ce valori ar trebui sa le aiba, cum pot testa a 2-a sonda, și daca este cazul sa le inlocuiesc, daca este vreo problema sa folosesc ceva ieftin, de la ridex de ex.(ar influența consumul sau buna funcționare a motorului?)

aici nu ma pricep, poate prima sonda sta cu tensiunea aia ca e amestecul prea bogat, cine stie. a doua sonda masoara eficienta catalizatorului. 

Quote

Continuând cu gpl-ul, vrând să îi efectuez o revizie cât mai curând, nu am putut să localizez filtrul pentru faza lichidă, nici a 2-a electro valva care trebuie sa se afle în compartimentul motor, practic ele nu există, ce ar trebui făcut în cazul ăsta?

filtrul de faza lichida este de obicei pe reductor (plaman), asta daca nu a montat separat unul. electrovalva este tot pe plaman. 

Quote

Credeți că probelma temperaturii se va rezolva după spalarea întregului sistem de răcire, efectuat concomitent cu schimbul pompei de apa odata cu distribuția, rezolvării scurgerilor și instalarea unui nou termostat? (Ce termostat ar trebui să cumpăr? Pe codul de șasiu există mai multe posibilități, diferența principala existând la temperatura de deschidere, cu variații între 88 și 95).

iti sugerez sa iei un termostat ma rece, 

Quote

Credeți că odată cu refacerea intregului traseu de evacuare, a schimbului sondelor lambda(daca este cazul) și cu o noua tubulatura de aer către intake (inca odata, maf-ul este incorporat? Am dedus dupa mufa cuplata pe ea) v-a dispărea problema consumului exagerat?

daca reduci motorul la normal, de ce nu. 

Quote

Mai există o problema la climatizare să zic așa, cu ventilația oprită, în mers patrunde prin tubulaturi aer în abundență, totodata variatorul cald/rece nu poate fi adus pana la capăt pe rece, practic cursa lui este redusa, funcționând doar de la jumătate până la capăt în dreapta, bineînțeles că aerul condiționat nu funcționează. 

si la mine intra aer cu ventilatoa oprita. daca intra mult, e posibil ca sa lipseasca filtrul de cabina. ala e in spatele cusetei din bord. se scoate cuseta si ai acces usor la filtru. trebuie taiat un serment de plastic, asta daca nu e taiat din fabrica. 

Quote

În altă ordine de idei, credeti ca problemele mele vor dispărea dupa înlocuirea tuturor filtrelor, a distribuției, a tubulaturii intake-ului, refacerea evacuarii, a sondelor lambda, a cilindrilor receptori, a sabotilor și a cablurilor franei de mână?

depinde mult de calitatea lucrarilor. 

Quote

Ce diagnoza de buget aș putea cumpăra pentru a ma juca cu mașinuța?

comanda pe net un elm327 si daca nu se cupleaza la motor, o returnezi. sau cauta pe olx din zona dumitale si o iei cu proba. macar poti citi parametrii si sterge erorile. iti recomand aplicatia carscanner.  

Quote

Am uitat să menționez ca masina are în jur de 220k km, cel puțin asta spune bordul.

nu e ceva de speriat, depinde si pe unde au fost facuti. 

Quote

Din câte am găsit până acum pe ea, mașina a fost trecuta serior pe la veric, fiind plina de fel și fel de improvizații pe care le-am anulat. Până și airbag-urile lipsesc, în locul lor existând niște rezistențe pentru a scăpa de eroarea de pe bord.

airbaguri cred ca gasesti sh. sa fi fost lovita masina? 

Quote

 

Dacă am mai omis ceva, o să mai adaug romanului, căruia vă sunt recunoscător dacă îl citiți complet și nu numai.

 

Vă mulțumesc din suflet!

 

 

 

22 hours ago, Titanium said:

 

ce iti sugerez eu, ai ceva bani de bagat in ea, e decizia dumitale. daca tabla nu are rugina, pe la praguri, oale, etc. poate ca merita. altfel, nu prea. 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...