Jump to content
Sign in to follow this  
mobutu

Martori baterie și frana de mana

Recommended Posts

Salutare. Am un Aveo Sedan 1.4, 69kw, 2007. De ceva vreme, din când în când, mi se aprind simultan martorii de baterie și de frana de mana. Nu sunt aprinși complet ci au o oarecare palpaire și se vad un pic difuz. Se aprind și la pornire și în mers, se sting uneori după câteva minute sau și după câteva ore. Fara a găsi un motiv de ce apar și de ce se sting. Primul lucru verificat a fost bateria, iar încărcarea este ok. 17.39 daca îmi aduc bine aminte, de fiecare dată când au apărut și am verificat încărcarea.. Deci nu pare să fie alternatorul. Eu suspectez că e o problema electrica ce îmi dă semnale false, dar nu știu unde anume. Știe cineva ce poate sa fie? Multumesc

Share this post


Link to post

Sigur 17.39 ??? Daca da, e total in neregula !

Share this post


Link to post

Scuze, am vrut sa zic 14,39. Problema aceasta o am de peste o luna si de fiecare data cand am verificat incarcarea a fost totul ok.

Atasez o filmare ca sa se vada cum apare. Am tras la un mom dat frana de mana ca sa se vada ca se aprinde becul si mai tare. Fara frana de mana, cele doua becuri sunt difuze si palpaie.

Nu bagati in seama check engine ca il am de peste 10 ani, timp in care motorul nu a facut figuri niciodata.

Edited by mobutu

Share this post


Link to post

Eu suspectez o problema legata de alternator, pe partea de reglare. Posibil ca tensiunea de referinta sa fie aiurea (un contact imperfect prin zona, un papuc slabit ?) - nu stiu cum arata alternatorul tau.

Cu consumatori mari porniti (faza lunga, dezaburire) merita sa verifici  incarcarea pe baterie si tensiunea la iesirea din alternator. Ar fi bine sa faci testul asta cu motorul rece, daca sunt probleme de gen contact imperfect le poti depista empiric, verificand temperatura cablurilor in special in apropiera conectorilor, sertizarilor etc.

Share this post


Link to post

Lacetti aprindea martor frana de mana la manevre mai bruște deoarece nivelul lichidului era la limita.

 

Share this post


Link to post
2 hours ago, Salex said:

Eu suspectez o problema legata de alternator, pe partea de reglare. Posibil ca tensiunea de referinta sa fie aiurea (un contact imperfect prin zona, un papuc slabit ?) - nu stiu cum arata alternatorul tau.

Cu consumatori mari porniti (faza lunga, dezaburire) merita sa verifici  incarcarea pe baterie si tensiunea la iesirea din alternator. Ar fi bine sa faci testul asta cu motorul rece, daca sunt probleme de gen contact imperfect le poti depista empiric, verificand temperatura cablurilor in special in apropiera conectorilor, sertizarilor etc.

Sunt chestii care ma cam depasesc. Cel putin partea electrica. Plus ca pare al naibii de costisitor ca un cunoscator sa bajbaie dupa problema.

Si eu banuiesc ca e undeva un contact imperfect. Daca stii pe cineva care s-ar baga sa ma ajute, rog sa imi spui. Sunt din Bucuresti.

Dar nu acum, ca sambata plec in Grecia, cu vehiculul inculpat. Sa imi tineti pumnii 😱

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...