Jump to content
Sign in to follow this  
bibicu

Explicatie Resetare Ecm

Recommended Posts

Ok, am inteles, daca te crezi mult mai destept decat noi, nu inteleg rostul topicului.

 

PS Timpii aia de injectie ii poti regla din potentiometrul de CO, nu ai nevoie sa-ti bagi nasul in ECM. Pune mana si invata cum functioneaza un motor, dupa care vii si vorbim, nu, gata, mi-am bagat nasul in ECM, sunt tare, hai sa ii invat si pe prostii aia, tu NU VEZI, mai departe de asta, esti obtuz prietene, scoate capul de unde l-ai bagat si priveste in asnamblu problema, nu doar local.

Nu mai bine!

 

PS 2 Am vazut ca te-ai apucat sa postezi peste tot. Rugamintea mea e sa CITESTI inainte sa postezi, nu fiindca ai posta prostii, ci fiindca in 22 de pagini de la "Curea de distributie" este imposibil ca un alt "prost" dintre noi sa nu fi ajuns la concluzia ca e mai bine sa schimbi pompa de apa odata cu distributia pentru a preveni alte probleme.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ok, am inteles, daca te crezi mult mai destept decat noi, nu inteleg rostul topicului.

 

PS Timpii aia de injectie ii poti regla din potentiometrul de CO, nu ai nevoie sa-ti bagi nasul in ECM. Pune mana si invata cum functioneaza un motor, dupa care vii si vorbim, nu, gata, mi-am bagat nasul in ECM, sunt tare, hai sa ii invat si pe prostii aia, tu NU VEZI, mai departe de asta, esti obtuz prietene, scoate capul de unde l-ai bagat si priveste in asnamblu problema, nu doar local.

Nu mai bine!

 

PS 2 Am vazut ca te-ai apucat sa postezi peste tot. Rugamintea mea e sa CITESTI inainte sa postezi, nu fiindca ai posta prostii, ci fiindca in 22 de pagini de la "Curea de distributie" este imposibil ca un alt "prost" dintre noi sa nu fi ajuns la concluzia ca e mai bine sa schimbi pompa de apa odata cu distributia pentru a preveni alte probleme.

 

Total off topic: Citez ce am scris:"Odata cu cureaua, de obicei, se schimba si pompa de apa care ajuta la intinderea curelei prin constructie, adica profilul corpului este excentric, tocmai din aceasta cauza, rasucind de ea se intinde sau relaxeaza cureaua."

 

Eu am presupus ca s-a schimbat altfel ce rost avea sa mai scriu ceva. Daca tu din asta ai inteles ca eu sustineam ca ar fi bine sa schimbi si pompa... no comment. Nu vreau sa ma contrazic cu tine. Am mai presupus de asemenea ca cei carora ma adresez stiu cate ceva despre ce e acolo si nu trebuie sa scriu un tutorial amanuntit.

Cat despre ce spun eu in postari, aduc si argumente, cred, sau cel putin incerc.

Share this post


Link to post

@bibicu

Amestecul mai bogat nu duce la detonatii, ci la consum marit, fum, ulei diluat de benzina, chestii d-astea, insa daca nu e barbar de bogat e destul de "asimptomatic" dpdv al soferului.

 

Ai grija insa ca amestec sarac poate duce la probleme mecanice. Temperatura de ardere in amestec sarac este mai ridicata, ceea ce e un risc in sine, si e posibil ca arderea sa nu fie foarte rapida si atunci gazele arse sa fie foarte fierbinti si sa strice supapele, plus ca prin pierderea de caldura pierzi energie iar consumul in loc sa scada, va creste.

Nu trebuie sa cazi in capcana - sa crezi ca daca ii dai amestec mai sarac inseamna ca ii dai benzina mai putina si decat consuma mai putin. Daca randamentul scade (ardere aiurea si pierdere suplimentara de caldura) atunci ca sa obtii aceeasi putere (adica sa mergi la fel) vei fi obligat sa ii dai aer mai mult, si cu tot amestecul sarac tot ii vei da si benzina mai multa.

Daca sa zicem la 90km/h are 10g/s de aer si 1:13 amestec (adica, bogat) tot consuma mai putin decat daca la aceeasi viteza are 15g/s de aer si amestec 1:16 (adica sarac). Consumul e o problema de randament, iar randamentul maxim pentru un motor dat il obtii cu amestecul optim, nu cu cel minim.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Amestecul mai sarac nu duce la detonatii, ci la consum marit, fum, ulei diluat de benzina, chestii d-astea,

Nu vreau sa supar pe nimeni dar amestecul sarac ( din cate stiu eu se refera la combustibil "saracia") duce la consum mai mic; amestecul bogat duce la consum mare si fum mult...

Share this post


Link to post

Scuze, ai dreptate, in prima fraza am vrut sa ma refer la amestecul prea bogat. Am corectat.

 

Si sunt partial de acord... amestecul prea bogat duce la consum marit.

Insa si cel prea sarac la fel, duce si la crestere de consum, si pe langa asta duce si la alte probleme de fiabilitate legate de temperaturile de combustie aiurite.

 

Consumul minim il ai cand amestecul e optim, nici prea bogat, nici prea sarac. E drept ca optimul ales de constructor poate sa nu fie neaparat optimul pentru consum (mai trebuie sa tina cont si de fiabilitate, si de faptul ca un amestec sarac genereaza NOx), insa nu poate fi nici prea departe.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

post-9396-0-61613900-1359982063_thumb.jpg

 

Poate n-am inteles eu bine si spun ce am inteles acum, asa ca sa ma corectati, daca nu am priceput corect, desi, cum spuneam, nu ma iau dupa nea Gica, care isi da cu parerea la o tzuica la bufet.

 

Eu vreau sa reduc consumul, poate nu s-a inteles asta, deci totul va fi dat invers decat pentru un reglaj de marire a puterii.

 

Amestecul reprezinta raportul aer-benzina(in cazul de fata) care se exprima in grame de aer/grame de benzina

Umbla vorba cum ca amestecul ideal ar fi intre 14.8:1 si 14.6:1 corect?

 

Un amestec BOGAT inseamna mai multa benzina in aceeasi cantitate de aer, adica gramul ala de benzina este calculat a fi injectat la 14,x grame de aer (calculat cu ajutorul MAP-ului, cel mai indicat ar fi fost un debitmetru, dar merge si asa). In concluzie eu injectez by default un gram de benzina la 14.6 grame de aer. Prin cresterea raportului la 15:1 se va injecta gramul de benzina la 15 grame de aer, adica un amestec mai sarac (mai putina benzina) nu cu foarte mult. O cantitate mai mica de benzina va arde mai repede prin urmare gazele vor avea timp sa arda.

Prin comparatie un amestec BOGAT (de ex 13:1) va avea in compozitie o cantitate mai mare de benzina si deci va avea nevoie de un timp mai mare pentru ardere, asa ca, daca motorul suporta, se va mari si avansul la aprindere pentru a compensa nevoia de timp.

Temperatura de ardere, da, este mai mare pentru un amestec sarac (ECM-ul compensand prin inbogatirea amestecului la temperaturi ridicate), insa nu cu mult comparativ cu GPL-ul, iar motoarele astea au dus destul de bine la GPL.

Concret: Amestec BOGAT= ardere mai lenta si mai rece (se cere avans marit), creste consumul

SARAC= ardere rapida si temp mare(se cere avans micsorat), scade consumul

Desigur ca daca "se sare calul" cu parametrii va rezulta o functionare defectuoasa si prin urmare probleme care se vor traduce prin consum ridicat si defectiuni, dar daca iti cunosti masina nu o vei folosi daca observi ca ceva nu e in regula, nu?

 

Trebuie mentionat ca bujiile au o toleranta destul de mare la temperatura deci se vor schimba cu altele care au o temp de lucru mai mare numai daca se observa o functionare anormala

 

Daca vorbim despre extreme

 

Amestec prea bogat

  • Combustie
  • incompleta.
  • Randament slab,
  • Consum,
  • Poluare cu hidrocarburi(HC) si monoxid de carbon(CO),
  • Calamina.

Amestec prea sarac

  • Combustie lenta.
  • Randament slab,
  • Supraîncalzire motor,
  • Poluare cu oxizi de azot (NO X ),
  • Detonatii,
  • Rateuri în esapament.

 

 

 

Edited by bibicu

Share this post


Link to post

Amestecul bogat creste consumul datorita faptului ca nu toata benzina este arsa. Excesul se pierde. In plus in cazuri extreme chiar ai probleme de propagare a flacarii. Si in tabelul scris e tine e acelasi lucru, insa dupa cum vezi, la amestec bogat nu discutam de detonatii.

 

Avansul marit insa e bun pentru consum, deoarece permite ca arderea se face foarte devreme iar caldura sa se transforme in lucru mecanic. Daca ai arderea tarzie energia se va pierde prin caldura gazelor evacuate. Amestecul bogat PERMITE avansum are, spre deosebire de cel sarac, ceea ce e bine.

 

Cu amestec sarac esti obligat sa faci tarziu aprinderea, asta pentru a evita detonatiile. Din motivul asta nu apuci sa convertesti toata caldura in energie mecanica. De aici ai pierderi de randament datorita energiei aruncate in esapament.

 

Ia arunca o privire aici

http://urcar-engine.blogspot.be/2012/01/factors-affecting-flame-speed.html

 

Amestecul sarac (si de asemenea unul prea bogat) scade viteza de propagare a flacarii, arderea e mai lenta.

 

Tine cont ca la un amarat de 3000rpm, trebuie sa faci toata aprinderea + ardere + detenta in 1/6000s. Iar viteza de propagare a flacarii nu este infinita, ci surprinzator de mica, undeva la 16m/s. Daca ai amestec sarac si aprindere tarzie n-apuci sa arzi benzina atunci cand trebuie... ci o arzi pana inclusiv aproape de momentul deschiderii supapei de evacuare. Asta e unul din motivele asta trebuie ca aprinderea sa se faca foarte devreme, in timpul compresiei. Amestecul sarac nu permite avansul prea mare la aprindere, si din motivul asta benzinarele merg cu amestecuri apropiate de cel stoichio, ca altfel ar putea din start sa le faca sa mearga cu amestecuri sarace.

 

Asta nu e o problema pe care sa o ai la diesel, acolo aprinderea se face cand faci injectia, si isi pemit sa mearga cu amestec imoral de sarac. Aia n-au problema benzinarelor legata de viteza si calitatea arderii.

 

In cazul tau concret, cu jucaria prin OBD ta poti urmari si avansul. Daca el scade semnificativ atunci ai facut o afacere proasta prin saracirea amestecului. Evident, trebuie sa compari cazuri comparabile, la aceeasi incarcare a motorului.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Toate elementele cu efect pot fi accesate via ECM inclusiv avansul care nu are cum sa scada de capul lui din lipsa de senzor de detonatii, asa ca l-am calculat si pus cu manutza in ECM. Parametrii de amestec i-am modificat foarte putin, si astept rezultatele. Acum toata lumea imi sare in cap si se exagereaza. E ca si cand as vrea sa sar in sus si ei ma avertizeaza ca as putea ajunge in spatiu (doar pentru a puncta). Am ales sa fac modificari pas cu pas si sa observ reactiile. Credeam ca e un lucru benefic, daca tot se vaita lumea de consum la Wooo-letze.

 

PS: Fac teste pe masina mea si nu vreau sa o distrug.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Eu nu ti-am sarit in cap, doar te-am avertizat ca s-ar putea ca efectul sa nu fie cel asteptat, nu e chiar asa de clar ca daca saracesti amestecul scazi consumul :)

 

De curiozitate, cum ai pus avansul in ECM?? Cu ce ai editat valorile?

In plus, chiar si la o rabla cu carburator din 1900 toamna avansul nu e unul static ci dat de suma (sau diferenta) intre o valoare fixa +- o valoare dependenta de turatie +- o valoare dependenta de depresiunea din galeria de admisie.

Si in ce sens l-ai modificat, l-ai scazut sau l-ai crescut?

 

PS

Eu am avut Daewoo (de asta am si cont aici) si nu m-am plans de consum. Dimpotriva, atunci cand mi-am propus am scos consumul din carte...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Valorile sunt calculate pe un tabel mai extins in functie de MAP si RPM si scad invers proportional cu valoarea MAP-ului si cresc odata cu RPM-ul. Cu cat e sarcina mai mare trebuie scazut avansul. Valorile mai variaza si in functie de temperatura mai mari la temperatura scazuta si mai mici la temperatura mai mare. Bin-ul l-am citit direct de pe ECM si l-am modificat in Tunerpro. Mai greu a fost la gasirea adreselor pentru valori, acolo a fost mai greu, in rest dupa stabilirea parametrilor de modificat (definitiilor), oricine se poate juca cu valorile pe acolo. Apoi am facut si ceva munca de cercetare pentru a nu face tampenii. Odata cu schimbarea motorului s-au schimbat si datele problemei relativ la consum, iar acum daca tot nu mai renteaza sa o vand, m-am apucat sa o fac cum imi place mie. Avea niste reprize destul de bune si imi placea, dar cum nu mai sunt la prima tinerete si benzina se scumpeste nu ma mai tenteaza ideea de facut liniute, asa ca am trecut la economie. :mrgreen: Pacat ca nu pot sa schimb hartile din mers (trebuie resetat ECM-ul)ca deja am un buton ROSU montat pe bord deasupra casetofonului, reminiscente de la un montaj care dadea valori modificate la MAP. :wink:

 

Share this post


Link to post

Eu am doua bin-uri luate din ecu-ul fostei mele masini, hyundai getz cu ecu bosch edc16. Inainte si dupa chiptunjng. Am incercat sa le "traduc" cu winols insa n-am reusit. Cu softul tau e posibil oare? Mie imi lipsesc fisierele de legatura care sa transforme bin-ul in ceva lizibil. Evident, ma intereseaza doar asa, din curiozitate ca masina n-o mai am.

Share this post


Link to post

Am apelat la tunerpro petru ca este axat preponderent pe ECM-uri GM, Delco si seamana. Penntru a le putea deschide iti trebuie un fisier ".xdf" care filtreaza in functie de adresele hex pe care trebuie sa le ai de la producator sau daca ai "ochi" le poti deosebi dupa forma daca le afisezi in format grafic 2d sau 3d. Eu sunt obisnuit cu 2d pentru ca fac productie audio si m-am obisnuit sa recunosc anumite forme si asa i-am dat de cap. Hartile dela daewoo nu le gasesti neam, dar am cules cevainformatii de la rusi, care-s mai "cu capu' " decat orice natie pe lumea asta si asa am reusit sa fac o harta a parametrilor care sa-mi permita sa modific bin-ul in proportie de 40-50% in zonele in care ma interesa. Restul, ce tine de abs, AC, ABS, airbag si ce dotari mai sunt pe masini si care sunt asistate de ECM le-am lasat deoparte pentru moment pentru ca citesc bin-ul original si acolo nu umblu. M-ar interesa, totusi sa cobor pragul de temperatura de la ventilator cateva grade si sper sa-l gasesc. Pentru asta am sa demontez o definitie din EFiLIVE pentru Lanos la care am vazut ca funtioneaza comanda de test pentru el si pe espero, ca sa-i aflu adresa. Nu cred sale gasesti daca nu ai codul de fabricatie al ECM-ului. De ex al meu este un 16208042, am un amic cu 16199550. Dupa codul asta poti gasi hartile, orice altcevanu-ti da nicio siguranta ca modifici ce trebuie. In alta ordine de idei hartile sunt asemanatoare, daca sunt facute pentru acelasi model de masina. Se pot gasi si in functie de checksum, dar aici e alta poveste. Ar trebui sa existe intr-obaza de date la care sa ai acces. Am sa pun la treaba asta si un Hyundai Accent 2006, dar acolo pot lucra direct din calculator pentru ca este OBD II si are EEPROM, care poate fi scris direct pe masina. Pe OBD I memoriile sunt Eprom si trebuiesc sterse la ultraviolete, deci scoase din unitate. Getz mergea facut din mers cu un laptop conectat si un soft adecvat.

Daca vrei doar sa vezi cum functioneaza softul poti sa-i cauti si sa descarci de acolo si un bin si definitiile pentru el, daca iti trebuie pentru edc16, va trebui sa faci ceva mai multe sapaturi pentru ca definitiile nu le vad disponibile la ei. Poate tot la rusi :D (grea limba).

Edited by bibicu

Share this post


Link to post

Pe mine ma interesa sa vad exact ce au modificat prin chiptuning. Da, modificarea a fost facuta prin OBD, fara demontarea ECU-ului.

Am aruncat un ochi pe site la tunerpro, din care se pare e pentru modele mai vechi...

Winols functioneaza pe acelasi sistem, iti trebuie un fisier similar xdf-ului. Are si posibilitatea sa recunoasca automat harti, insa la de hyundai-ul a identificat 134 harti. Cu cat e mai avansat ecu-ul cu atat mai rau, sunt din ce in ce mai multe harti pentru moduri de test si avarie. Si sa gasesc fisierul ala de legatura e complicat pentru hyundai, pentru masinile tunate in mod curent (bmw, mitsu evo, subi wrx, d-astea) e plin netul.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ca sa nu fiu offtopic.

Target afr 15:1 nu e chiar sarac rau , gpl merge pe 15,5:1

Poti sa faci lean out pe cruise , chiar mai sus de 15:1 insa asta pentru valori map crescute si tps foarte mic altfel prajesti segmentii si supapele poate si un piston.

Ideea este sa ii dai benz cand o calci pentru a nu produce detonatii . Adica target afr tps up map down trebuie sa fie undeva la 13:5 la 1

Sunt multe de discutat , insa economia cea mai mare cred ca o vei face cu avans relanti marit.

 

 

Share this post


Link to post

Pai pentru GPL 15.5:1 e amestec stoichio, nu e lean.

Plus ca GPL-ul are cifra octanica ceva mai ridicata decat a benzinei (~RON 105), e deci mai putin sensibil la detonatii. Asta ar permite boost mai mare in caz de motor turbo si chiptuning :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ar trebui sa discutam pe fiecare motor in parte, punctual pe fiecare valoare in parte. Momentan eu am pus numai valorile pe care voi lucra mai apoi, adica urmeaza sa fie modificate "in campul muncii", nu sunt definitive. Ca observatie, dupa ce am modificat harta de avans si AFR, banuiesc aici ca avansul e de vina, motorul se comporta mai mult ca un diesel in demaraj, adica nu mai trebuie ajutat din ambreiaj, are putere de jos pana sus, nu-l mai simt ca da in nas

Share this post


Link to post

Ar trebui sa discutam pe fiecare motor in parte, punctual pe fiecare valoare in parte. Momentan eu am pus numai valorile pe care voi lucra mai apoi, adica urmeaza sa fie modificate "in campul muncii", nu sunt definitive. Ca observatie, dupa ce am modificat harta de avans si AFR, banuiesc aici ca avansul e de vina, motorul se comporta mai mult ca un diesel in demaraj, adica nu mai trebuie ajutat din ambreiaj, are putere de jos pana sus, nu-l mai simt ca da in nas

 

Motorul il ajuti din ambreiaj la plecarea de pe loc ,la tine este altfel?

Share this post


Link to post

Salutare... sunt nou pe forum.

Am o nubira 1, motor 1.6, 16 valve, de un an de zile. am pus o instalatie de gaz la mana a doua... am montat-o singur mai putin partea electrica... la inceput probleme, asa zisele explozii in filtrul de aer. cica bujii noi, fise noi, dupa mecanici schimbam toata masina. problema am rezolvat<o printr-o mai buna etansare a capacului de la filtru de aer. am folosit gaschet.

 

ulterior au aparut alte probleme la care nu le dau de cap, poate ma ajuta cineva.

 

pe benzina se ingatuie. e posibil sa se fi infundat injectoarele pt ca am mers numai pe gaz?

cu motorul cald moare relantiul

am depistat aceste probleme dupa ce i-am schimbat bateria.

am incercat cu resetarea ecm dar degeaba, poate nu am facut corect.

 

referitor la gaz, furtunul de alimentare de la plaman spre mixer are 170 cm. conteaza? pt ca acum masina are probleme si pe gaz si nu stiu daca din cauza gazului sau a celorlalte probleme ale masinii.

 

care este furtunul de admisie si care este cel de evacuare pt apa??? poate nu le-am legat eu corect la plaman.

 

 

Share this post


Link to post

 

pe benzina se ingatuie. e posibil sa se fi infundat injectoarele pt ca am mers numai pe gaz?

cu motorul cald moare relantiul

am depistat aceste probleme dupa ce i-am schimbat bateria.

am incercat cu resetarea ecm dar degeaba, poate nu am facut corect.

 

N-am mai intrat de ceva vreme, pentru ca n-am mai avut timp. La masini cu gaz am intalnit probleme la cutiuta cu maimute, era intrerupt un traseu pe cablaj (prajit), iar unul dintre injectoare nu mai primea curent sa se deschida. Nu zic ca e de acolo, dar n-ar fi rau sa verifici continuitatea. Ar fi simplu sa vezi daca e de acolo cu conectorii masinii direct pe injectoare, fara sa mai treaca prin instalatia de gaz. De obicei astfel de probleme necesita timp pentru depistare si sunt relativ ieftine ca manopera, asa ca domnu' mecanicu' nu-si va bate capul prea mult cu ele, ca nu face banu'.

 

Sa revin la tuning.

24 Decembrie, -3 -4 grade dimineata si 7 8 in cursul zilei.

Consum Espero C18NZ 75L in 1050 km

660 extraurban, 390 urban aici as mai putea lua de la extraurban vreo 20 km prin Constanta si pune la socoteala faptul ca fac 4 km pana la serviciu, deci motorul e rece mai tot timpul.

Am lucrat la el pe partea de mers la rece si turatii mici 1500-2300

Pana acum mie imi place consumul mai ales ca jumatate in extraurban e autostrada.

 

Ar mai fi ceva de lucru la chip la partea peste 120 km/h, in rest motorul e mai silentios, iar puterea e tot pe acolo, n-am sesizat modificari decat poate in bine la comportament, dar am un prieten care-mi taie din elan mai mereu si-mi zice ca m-i se pare, deci nu comentez, insa la consum... e matematica. L/Km * 100

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...