Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Eleron - utilitate sau estetica?

Recommended Posts

Apropos de culoare ... am vazut un Matiz rosu, cu buline negre pe toata caroseria, sprancene la faruri si nas ! Desigur, conducea o domnisoara. Mi s-a parut totusi simpatic :lollol: .

 

La mine in zona (Iancului) sta tot timpul un Matiz aranjat bine de tot, cu eleron din-ala cu telescoape (sau ce-or fi alea), cu incaltari late zdravan dar cu un talon de toata jena (nu stiu cum o defila in Bucuresti cu ele) si desi e rosu imi place ca are pe lateral aplicate steagurile acelea in patratele de la Formula 1 numai ca sunt argintii. Masinuta e de la o firma de tunning, ma uit zilele astea si va spun de la care. Daca as fi avut un aparat foto digital va puneam si o poza ca arata tare bine masinutza aia.

Share this post


Link to post
cu eleron din-ala cu telescoape (sau ce-or fi alea)

 

Ce eleron cu telescoape ? Poate vrei sa zici ca e din aluminiu extrudat; suportii sunt cu gaurele?

Share this post


Link to post

nu, din-ala cu inaltime reglabila (poti sa-l mai inalti sau sa-l cobori)

Share this post


Link to post

Oricum, reglabil sau nereglabil, tot inutil este :D . Sau mă rog, pentru impresie artistică. Efectul eleronului se simte la viteze mai mari decât poate atinge Matizul, şi asta numai dacă este proiectat cu cap, special pentru maşina respectivă. Eleron retractabil e prezent de exemplu pe Porsche, unde în mod normal stă închis, şi iese doar când viteza creşte.

 

Dar suntem deja offtopic.

Share this post


Link to post

Stiam minunatia aia de la Carrerra...dar nu uita ca si Maty poate atinge viteze super numai ca trebuie montate pinze sau agatat de un Porsche, Jaguar...hehehehehe :evilfork: :tongue:

Share this post


Link to post
Stiam minunatia aia de la Carrerra...dar nu uita ca si Maty poate atinge viteze super numai ca trebuie montate pinze sau agatat de un Porsche, Jaguar...hehehehehe :evilfork:   :tongue:

 

Dar ce ati zice de un Maty la 100 - 120CP? si astia scosi din amaritul ala de 0.8l:

"Leone Motor Sport di Roma (www.leonemotors.com)

Kit potenziamento

Centralina, filtro aria: +9CV - 480 €uro

Centralina, filtro aria, scarico: +12CV - 650 €uro

Centralina, filtro aria, scarico, cammes, lavorazione testa: +28CV - 1400 €uro

Kit turbo: +50CV - 3000 €uro

 

Mariotti Racing di Suzzara (BG) (www.mariottiracing.it)

Pistoni stampati, lavorazione testata, sostituzione albero a camme, sostituzione iniettori e pompa benzina, frizione rinforzata, scarico completo maggiorato, collettore di scarico, turbina su cuscinetti, intercooler, mappatura centralina su banco prova - 8300 €uro"

 

Astuia din urma cred ca-i trebuie orice ca sa nu decoleze ...

Share this post


Link to post

Da Flexule dar daca ii pui kit-ul de la mariottiracing te ajunge masina la 14000 de euroi :o si cand te saturi de ea cui o dai?

Share this post


Link to post

E clar ca cine face tunningul ala extrem de 8300E are o pasarica mare la cap ... dar sa luam cazul unui tunning "moderat", ala de 1400E, pus pe un MTZ/E-klasse luat la oferta cu ~4500E => un Matiz cu ~80CP la ~6000E, mai costa inca 1000E kit-ul de amortizoare/arcuri/roti si iata mica bestie ... poate abia de la asta sa fie vorba de necesitatea unui kit aerodinamic performant, precum si unul de frine, alte 1000E ... cu 8000E obtii o masina care face de rusine masini din aceasta clasa de pret si chiar peste ... si nu vorbesc de mini-uri ...

Share this post


Link to post

dream over... :heavydrinker:

 

oricum, acele valori de "upgrade" nu sunt valabile pentru aceasta cilindree.. ci ptr o mashina cu motor in jur de 1.8l..

Share this post


Link to post

Concluzie, rezumat, linie: eleronul n-are nici un efect pe maşini care nu sar de 200 km/h, şi atunci are efect doar dacă e proiectat specific pentru acel autoturism. În afară de efectul decorativ, desigur.

Share this post


Link to post

se lansase pe un alt forum ideea cum ca eleronul (cel putin ptr. Tico dar banui ca si la Matiz ar fi valabil) are totusi rolul de a proteja oarecum spatele masinii impotriva depunerii de mizerie de la rulaj sau apa de la ploaie.

daca nu-i adevarat, nu omorati mesagerul!

Share this post


Link to post

Din pctul meu de vedere eleronul are rolul la tico sa apuci sa deschizi portbagaju. Am mers cu unul simplu si cand am incercat sa deschid portbagajul am constatat ca trebuie sa trag de cheie. Ceea ce e periculos.

 

Si, avand in vedere ca eleronul la un Porsche (se poate verifica in NFS - Porsche) se ridica gradual incepand cu 120 km/h => ca incepe sa functioneze de la acea viteza (120 km/h).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...