Jump to content
Sign in to follow this  
vbocan

Consum Exagerat de benzina

Recommended Posts

Cielo Executive,145000 km,pe traseul Tg.Mures-Constanta,facut plinul buza-buza,a consumat 5,85.In oras consumul este cel putin dublu.De ce asa mare diferenta?

Share this post


Link to post

Vorba lui Alx,

 

Eu zic ca e normal.

Share this post


Link to post

Oki,hai sa bag si eu,facut revizie 30.000(31.157) cu filtre MANN FILTER Made in Germany si OMV 5W-40 Made in Austria.

Consum Bucuresti 03/10/2006 intre orele 16:00-21:00 a iesit 7.91% :shock: calculat si para calculat fara numar.

Consum Bucuresti 04/10/2006 intre orele 08:00-21:00 a iesit 8,22% idem la calcul fara numar.

Consum Bucuresti-Alexandria orele 22:00-02:00 a fost 4,82%.

E clar am injectoarele infundate,alta explicatie nu gasesc.

Schimb intre 2.500 si 3.000rpm deci nu incurc traficul.

Share this post


Link to post

Spune Alezz si pe ce numar de km ai facut consumul si prin ce metoda ;) (sau in ce consta aia fara numar)

Share this post


Link to post

Metoda plin-plin iar numarul de km a fost fix 100km in fiecare zii ce s-a mers in Bucuresti.

Fara numar=am calculat de cateva ori ca nici mie nu mi-a venit sa cred(aprox 7-8 ori).

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

@Alezz, m-ai omorat cu consumul asta. De curiozitate ce cauciucuri ai pe masina (dimensiuni) ?

Merci

Share this post


Link to post

Debica Presto 185/60/14(ce a mai ramas din ele)2,2 atm fata si 2,0 spate.

Share this post


Link to post

Credeam ca ai cauciucuri diferite fata de stock si-ti da erori la km. Merci si scuze.

Share this post


Link to post

Nu cumva imparti invers, adica numarul de kilometri la numarul de litri?

Share this post


Link to post

Salut, am citit cateva pagini de aici si am ajuns la concluzia ca nu stiu ce sa mai fac ( inca n-am facut nimic :P )

 

IN ultimele 4 plinuri mi-a crescut consumul ( urban ) de la 11-12 % la 14-15 % ( daca nu chiar mai mult, mai mult creierul meu nu vrea sa accepte ) .

Ultimele 2 plinuri le-am facut cu benzina Efix.

N-am mai folosit de mult curatator de injectoare neconvins fiind ca are vre-un efect.

Adevarat este ca NU este motorul in stare perfecta, fiind dusa axa cu came dar este in aceeasi stare ca si pana acum.

Practic, intre cele 2 valori de consum nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii.

La fel de adevarat este ca in jurul florii a 2 suruburi de la garnitura de chiuloasa ( sper ca am zis bine ) au aparut mici mici urme de ulei, dar foarte mici.

Am inteles ca nu mi-ar strica o vizita la tester dar cred ca o sa rada aia de mine cum ca vreau sa reglez un motor care are axa cu came dusa de zici ca e diesel.

 

Ce recomandari imi puteti da eventual de rectificari si modificari pe care sa le pot face singur. Singura chestiune care nu o pot schimba este stilul de condus ( sportiv - agresiv ) care insa este acelasi ca si inainte.

 

Evident ca si consumul de 11-12 % ma rupe dar la cum arata Bucurestiul acum cred ca e relativ normal ( daca mai pui si axa cu came si neschimabt buji de nu stiu cand samd ) dar de ce cresterea brusca a consumului ??

Multumesc pentru raspunsurile cat mai rapide si la obiect !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Scaderea temperaturii + un ulei gros mineral duc la cresteri mari de carburant iarna.

Share this post


Link to post

Ovi, sa inteleg ca ar trebuii sa schimb uleiul cu unul mai subtire, mai fluid ( si neaparat sintetic ) ??? 10/40 , 10/50 sau 5/30, ce recomanzi !?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Cumnate, din experienta mea cu Cielo automat iti pot spune ca, cel putin la acela, consumul nu a scazut sub 13% in conditiile in care mergeam cat de usor posibil. Nu vad de ce un 15% la un condus sportiv in Bucuresti ar fi anormal. Coroborat si cu frigul, nu vad de ce ar indica vreo nasoleala.

Share this post


Link to post

Am facut si eu in sfarsit un consum exclusiv urban pe benzina: 12,5 %.

E mult? E bine? Stilul de condus il cunoasteti deja de pe alte topicuri, pot sa spun doar ca (daca are importanta), benizna este efix 95, plin la plin (pana la "buza"). Cutie manuala.

Distantele parcurse nu depasesc 5 km, cu opriri in care masina sta de la o ora, la mai mult.

Am postat aici pentru ca pana acum nu i-am facut consumul dar eram sigur ca nu sare de 10-11%. De asta mi se pare totusi exagerat de mult...

Inca ceva: distanta parcursa in oras pentru calcul a fost de 231 km (in care a halit 29 litri), in incercarea de a fi cat mai precis.

Share this post


Link to post

Daca pe tine , Moshule, te nemultumeste 12.5 % urban, io ce sa mai zic de 8.62% exclusiv extern (281.2 km 24.23 litri ) pe ruta Bucuresti-Tulcea. Iar la dus plus peste 100 km in Capitala : 9.5% (37.55 litri la 395.2 km )... E adevarat , mers alert in afara, cam 2 ore si 35 min., medie peste 100. Metoda de masurare : buza-buza.Rompetrol E fix. Cauciucuri noi, de iarna pe spate. Ulei cu filtru in portbagaj, ca n-am avut timp... Solo in masina, fara nicio greutate in afara de cea proprie.

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

Am fost la o verificare a reglajului potentiometrului de CO ( intr-o statie ITP , cu ajutorul analizorului de gaze ) . Initial valorile nivelului CO inregistrate au fost de 2,3-2,9% la relanti si in jur de 1% in turatie .

Inginerul si mecanicul de acolo nu stiau ca se poate regla nivelul noxelor din potentiometrul de CO ( si implicit debitul de benzina ) . Au zis ca e ok , masina fiind fara catalizator , trece testul ITP ( CO <3,5% !).

Dupa ce am cerut ajutorul lui Ovi_jer si al lui Sorin 77 ( carora le multumesc ) , am listat pagina din manual cu nivelul optim al CO ( 0,3-0,5% !!! ) si m-am dus din nou la reglaj .

Cu ajutorul mecanicului , am reusit sa stabilesc urmatoarele valori ale CO : 0,58% la relanti si 0,17-0,20 in turatie ( 2800) ...dar dadea rateuri . Mecanicul a incercat sa mai regleze ochiometric din avans , dar nu a reusit . Atunci am mai reglat din potentiometru si am ajuns la valorile de 0,8% la relanti si 0,3-0,4 in turatie . Am convenit sa o lasam asa si sa urmaresc consumul . La potentiometru se mai umblase ininte ( urme de surubelnita ) , masina fiind s-h .

Inainte de asta aveam un usor tremur la relanti . Schimbasem fise si bujii si nimic. Dupa reglaj , am mai incercat eu sa o reglez tot ochiometric din avans si mersul la relanti s-a mai imbunatatit , nu mai vibreaza aproape deloc ( nu m-am mai dus in service , pt ca ma cam indoiesc de profesionalismul serviceurilor din Tg Jiu - cam ia banii degeaba pe reglaje si alte treburi mai fine . Am mai fost odata si mi-au zis ca e din ...benzina !!!! ) .

O sa revin cu nivelul consumului de benzina extern/intern .

Astept si parerile voastre despre ceea ce am facut , si cum pot sa reglez nivelul avansul ( am citit ceva pe forum de 10 grade etc) .

 

PS : motorul nu se incalzeste , am stat cu ochii pe indicatorul de temperatura in toate regimurile de mers ( oras si extern la 120km/h ) , acul ramine intepenit la jumatate .

Edited by laur_gle

Share this post


Link to post
O sa revin cu nivelul consumului de benzina extern/intern .

 

 

E o descriere forte utila pentru noii posesori de Cielo. Te "sfatuiesc" sa faci in weekend o excursie pana la manastirile di nordul Moldovei ca sa ne spui si noua cat mai repede cum s-a modificat consumul si mersul masinii. Eventual plimba-te si prin Bucuresti vreo 100 de km. Daca e vreo imbunatatire, voi face si eu.

I-ai dat si o reinitializare cu ocazia asta?

Share this post


Link to post

Da , de reinitializare am uitat sa mentionez . Am facut-o si inainte de reglaj ( ca sa vad daca se imbunatateste relantiul ) si dupa .

Rezultatul a fost pozitiv dupa reglajul CO , avans ( aproape bine , zic eu, care era cam dereglat ) si reset+reinitalizare .

De asemenea au scazut nivelul celorlalti parametrii ce se pot stabili pe un analizor de gaze ( CO2 , NH etc - am printat valorile dar am hirtia prin masina ) . Am ajuns la un nivel al noxelor ca pentru Euro 3 asa a zis inginerul , care ( fara sa ma laud ) a cam avut de... invatat !

PS : masina nu este lenesa , trage bine , ma bazez pe ea in depasiri !

 

LE : Operatiunea m-a costat ... 10 RON si a durat cam 45 min ( citire valori initiale noxe , reglaj , asteptat cite 30-60sec pt a citi noile valori , reglaj iarasi , etc !!!! ) .

Edited by laur_gle

Share this post


Link to post

Enervat al culme de acul indicator de carburant care , dupa 120 km dupa plin , imi arata ca mai am sub 30 % din rezervor, m-am gandit sa ma joc si eu la singurul surub care imi era accesibil respectiv cel de la cablurile de acceleratie vs cutie .

 

L-am dat 2 ture mai inapoi astfel detensionand cablul de acceleratie. Ca urmare, masina NU mai tremura deloc la relanti si ori e placebo ori nu mai consuma asa mult. REALMENTE mergeam fara aer.

 

Dupa ce voi face urmatorul consum o sa postez sa va comunic rezultatele.

 

 

LE : acum schimbarile dintre viteze sunt aproape insesizabile, inainte simtind ( conparativ vorbind ) un oarecare soc la schimabrea vitezei !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Revin cu valorile printate , inregistrate la analizorul de gaze :

Turatii 800 / min

CO 0,80

CO2 12,5

CO Corr 0.90

HC 176

O2 2.08

LAMBDA 1,074 ( desi nu am sonda lambda ?!?! - nu stiu ce indica asta )

 

In turatie nu am mai printat valorile , dar CO era undeva in jur de 0,4 .

E bine , e rau ?

Nu am facut inca un consum pe metoda plin-plin , dar la primul drum mai lung de 200 km extern va anunt .

In oras ( Tg Jiu ) ...nu prea am unde sa fac 100km , cum fac 20-30 ... trag o fuga extern !

Edited by laur_gle

Share this post


Link to post

da nu ai sonda Lamda, dar datele au fost "mirosite" citite si interpretate de analizorul de gaze

LAMBDA din cate stiu este un raport ce reflecta compozitia amestului aer carburant. 1 este valoarea ideala. Valoare subunitara este amestec bocat in combustibil si deci consum mare. Valoare supra-unitara este amestec sarac.

Share this post


Link to post

Am inteles ca un Cielo cu sohc n-ar trebui sa consume extern peste 8, 8,5 indiferent de regim.

In conditiile in care am mers mult cu potentiometrul de CO aiurea pana l-a reglat Ovi_jer (caruia ii multumesc ), am uleiul schimbat acum 3000 de km (5w40, e adevarat, recunosc - ARAL), filtru de aer are 6000, cel de benzina 3000, fisele si bujiile 15000 , injectoarele usor infundate (am cumparat Casite, urmeaza sa-l pun dupa ce mai studiez consumul intern dupa reglaj), ce ar mai trebui sa fac pentru a intra in normal cu consumul ?

Mentionez ca in afara localitatii am avut in ultima luna o medie de 8.5 litri/100km (cu 7.4 minim si 9.4 maxim - dar cu viteze de la 145 in sus (cu reduceri impuse de trafic si cresteri frecvente pana la 160 si chiar 180 dupa reglaj). (pe A2 am avut 9.4% cu 146 viteza medie calculata in cei 100 de km - inainte de reglaj respectiv 9.1% cu 70kg in plus, 155 viteza medie calculata - dupa).

Daca raspunsul este sa merg mai incet, atunci e ok, partea asta o stiu :la 100 Km/h are sub 6, chiar 5.1 pe autostrada. Daca credeti ca ar mai fi ceva de verificat/schimbat , voi incerca. (Motorul nu pare sa bata sau sa necesite interventii iminente de urgenta, testerul neevidentiind altceva anormal in afara injectoarelor - daca am inteles eu bine).

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

" Am inteles ca un Cielo cu sohc n-ar trebui sa consume extern peste 8, 8,5 indiferent de regim "

 

Mi se pare exagerat sa crezi asa ceva. Eu de exemplu la 170 -175/ora ( am mers asa de la Constanta pana in Buc mai putin pasajele de trecere dintre sensulri ) cu Cielo aveam consum de 10l/100km. Mi se pare normal in conditiile in care eram in 5500 ture / min ( cutie hidramata in 3 trepte ) . Consumul ideal il scoti la turatia la care motorul da cei mai multi cai, in cazul Cielo undeva pe la 3500-3800 ture. Dupa turatia asta incepi sa dai din buzunar.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Cumnatu @

Consumul la masinile cu cutie automata este mult mai mare decit la cele cu cutie manuala mai ales la daewoo unde cutiile automate au decit 3-4 trepte :)

Share this post


Link to post
Consumul ideal il scoti la turatia la care motorul da cei mai multi cai, in cazul Cielo undeva pe la 3500-3800 ture. Dupa turatia asta incepi sa dai din buzunar.

Una ca incurci un pic cuplul (acceleratia motorului) cu puterea (viteza motorului-empiric am dat definitiile din paranteze), doi .. ca nu acolo e consumul ideal. La putere maxima.. ai consum cam maxim.. ca nu merge numai cu aer :) )

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...